Transfernieuws
Re: Transfernieuws
Weet niet wat jij precies bedoeld met gelijkwaardigheidsprincipe. Maar de clubs zijn zowel sportief als financieel niet gelijkwaardig.
Lierse (dat in de toekomst terug K. Lierse S.K. zal heten) is een profclub in de Challenger Pro League (het 2de niveau in het Belgisch voetbal) en wil op termijn terug op het allerhoogste niveau actief zijn.
Lyra-Lierse-Berlaar (dat wie weet in de toekomst misschien terug gewoon Lyra zal heten) is een amateurclub actief in 2de nationale (het 4de niveau in het Belgisch voetbal) en wil in de toekomst actief zijn in 1ste nationale (3de niveau). Dit zal waarschijnlijk wel lukken maar ik zie ze ook wel eventueel terug zakken naar lagere niveaus. Gelukkig voor hen zijn er nu 5 nationale niveaus zodat de kans dat ze ooit opnieuw in de provinciale reeksen moeten uitkomen eerder klein is.
Dit gezegd zijnde wil dat natuurlijk niet zeggen dat je, je kleinere stadsgenoot niet met respect moet behandelen.
En op jeugdbeleid mag er van mij gerust samenwerking zijn, dat kan alleen maar in het voordeel van de voetballende jeugd van Lier en omgeving zijn. Net zoals Lierse zou moeten samenwerken met andere clubs uit de omgeving.
Vraag mij af voldoen deze knapen niet toekomstgericht? Of is de volgende generatie vele malen beter dan deze lichting?
Goede vraag heb er ook geen zicht op.
Eigenlijk al het tegenovergestelde wat jij hier komt te schrijven maar kijk Mark, let's agree to disagree .
Neem het met een kleine korrel zout, maar heb van een bron binnen de club dat Pupe (Zulte) en Laes (1A club) weg zijn.
Het rommelt ook redelijk binnenskamers 't schijnt.
Het rommelt ook redelijk binnenskamers 't schijnt.
Voortekenen zijn weer niet rooskleurig, sponsors die vertrekken waardoor LVT er helemaal alleen voorstaat de betere spelers die niet bijtekenen en vertrekken enz... Hopen op een overnemer met centen, met kennis van zaken en die het goed menen DUIMEN maar!!! Een buitenlandse overnemer hoeft niet perse slecht te zijn!
Zou heel zuur zijn. Maar als zo'n jongens een stap hogerop kunnen zetten, valt dat wel te begrijpen.
Anderzijds als Christiaens effectief in een systeem met wingbacks gaat spelen, zie ik wel niet direct een plaats voor Laes. Een wingback is hij toch echt niet en in die driemansverdediging is toch ook niet echt ideaal voor hem.
Weet je tussen wie het dan rommelt? Want zoveel mensen zijn er toch niet.
Als Pupe naar Zulte gaat speelt hij volgend seizoen tegen ons want degraderen naar 1B !
maar zou het wel spijtig vinden als beiden vertrekken, behoorden voor mij tot onze betere spelers en zeker vaste waarden voor 1B.
Denk niet dat je met ons mini budget betere kan krijgen.
Denk niet dat je met ons mini budget betere kan krijgen.