Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
TV2002
Re: Transfernieuws

Post by TV2002 » Thu Jan 12, 2023 12:16 pm

Lisp-boy wrote:
Thu Jan 12, 2023 11:56 am
Indien er geen vervanger komt voor Rocha zie ik eerder Tabekou in de spits belanden. En Limbombe is terug transfervrij, misschien kan hij dan terug op de flank ipv Tabekou, wie weet.
Dat er giftige reacties van de supporters gaan komen is een doodnormale zaak. Zij kopen geen abonnement om in deze fase van de competitie hun beste speler en topscoorder te zien verkocht worden voor een appel en een ei. Clausule of geen clausule, wat hebben zij daarmee te maken, zij willen voetbal en ambitie zien en krijgen dan dit voor hun zuurverdiende centen. Want laat ons eerlijk zijn, op deze manier ben je op sportief vlak de club aan het leiden zoals de processie van Echternach. Als het bedrag idd amper 150000 is dan is dat onbegrijpelijk, punt. Dan ben je op dat vlak niet goed bezig wat de reden ook is, ook al zeggen er hier nog 10 wijsneuzen dat de club wel goed bezig is. Dit is op sportief gebied not-done.
Ik wacht de officiële mededeling nog af en een eventuele vervanger om het misschien opnieuw terug iets rooskleuriger te zien, maar zoals ik al eerder zei, ik heb op dit moment opnieuw een Masika-gevoel.
Ik begrijp je frustratie maar het was oftewel Rocha in de zomer aantrekken, waarbij hij zelf heel zwaar moest inleveren, met de belofte dat hij mag vertrekken in de winter als hij zichzelf kan verbeteren (vermoedelijk een veelvoud van zijn salaris), voor een overeengekomen prijs in het contract. Of simpelweg geen Rocha bij Lierse.

Dus dan mogen we in onze situatie heel blij zijn dat zo’n speler een half jaar voor ons heeft gespeeld en dat we er nog geld aan verdienen.

Dat is nu toch eenmaal voetbal, hoe jammer het ook is.

En ik heb vertrouwen in onze sportieve cel dat ze een vervanger gaan vinden, dat hebben ze bewezen bij het vertrek van Limbombe.

Netzer

Post by Netzer » Thu Jan 12, 2023 12:35 pm

TV2002 wrote:
Thu Jan 12, 2023 12:16 pm
Ik begrijp je frustratie maar het was oftewel Rocha in de zomer aantrekken, waarbij hij zelf heel zwaar moest inleveren, met de belofte dat hij mag vertrekken in de winter als hij zichzelf kan verbeteren (vermoedelijk een veelvoud van zijn salaris), voor een overeengekomen prijs in het contract. Of simpelweg geen Rocha bij Lierse.

Dus dan mogen we in onze situatie heel blij zijn dat zo’n speler een half jaar voor ons heeft gespeeld en dat we er nog geld aan verdienen.

En ik heb vertrouwen in onze sportieve cel dat ze een vervanger gaan vinden, dat hebben ze bewezen bij het vertrek van Limbombe.
Ik begrijp je redenering ook wel, maar het is die 150000 euro die mij serieus dwars zit.
Dat is toch veel te weinig.
Formerly known as Lisp-boy

TV2002

Post by TV2002 » Thu Jan 12, 2023 12:51 pm

Lisp-boy wrote:
Thu Jan 12, 2023 12:35 pm
TV2002 wrote:

Ik begrijp je redenering ook wel, maar het is die 150000 euro die mij serieus dwars zit.
Absoluut. €150 000 zou ik ook te weinig vinden. Maar daar zal Rocha zelf ook wel inspraak in gehad hebben.

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu Jan 12, 2023 12:56 pm

Lisp-boy wrote:
Thu Jan 12, 2023 11:56 am
Indien er geen vervanger komt voor Rocha zie ik eerder Tabekou in de spits belanden. En Limbombe is terug transfervrij, misschien kan hij dan terug op de flank ipv Tabekou, wie weet.
Dat er giftige reacties van de supporters gaan komen is een doodnormale zaak. Zij kopen geen abonnement om in deze fase van de competitie hun beste speler en topscoorder te zien verkocht worden voor een appel en een ei. Clausule of geen clausule, wat hebben zij daarmee te maken, zij willen voetbal en ambitie zien en krijgen dan dit voor hun zuurverdiende centen. Want laat ons eerlijk zijn, op deze manier ben je op sportief vlak de club aan het leiden zoals de processie van Echternach. Als het bedrag idd amper 150000 is dan is dat onbegrijpelijk, punt. Dan ben je op dat vlak niet goed bezig wat de reden ook is, ook al zeggen er hier nog 10 dat de club wel goed bezig is. Dit is op sportief gebied not-done.
Ik wacht de officiële mededeling nog af en een eventuele vervanger om het misschien opnieuw terug iets rooskleuriger te zien, maar zoals ik al eerder zei, ik heb op dit moment opnieuw een Masika-gevoel.
2....

Berrem

Post by Berrem » Thu Jan 12, 2023 1:29 pm

TV2002 wrote:
Thu Jan 12, 2023 12:51 pm
Lisp-boy wrote:
Thu Jan 12, 2023 12:35 pm
TV2002 wrote:

Absoluut. €150 000 zou ik ook te weinig vinden. Maar daar zal Rocha zelf ook wel inspraak in gehad hebben.
Idd. Rocha of zijn makelaar gaan dit bedrag zo laag mogelijk willen gehad hebben. Anders was er geen kans om weg te gaan. En hij is vermoedelijk vooral naar Lierse gekomen om zich terug in de kijker te spelen. Waar hij dus in gelukt is. Een blessure in december (van 2 maanden) had beter voor ons geweest :-)).
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu Jan 12, 2023 1:55 pm

Hoe dan ook de laatste 5 matchen zullen er niet teveel punten volgen dat kan je nu al voorspellen zonder deftige spits. Zou anders al vechten zijn geweest voor de top zes te halen, bereid je nu al maar voor op 10 oefenmatchen in een leeg en kil stadion tegen Virton, Deinze, Dender en enkele belofteclubs! Zal een ferme snee in de portemonnee worden!

Fiero67

Post by Fiero67 » Thu Jan 12, 2023 2:59 pm

ozzy105 wrote:
Thu Jan 12, 2023 1:55 pm
Hoe dan ook de laatste 5 matchen zullen er niet teveel punten volgen dat kan je nu al voorspellen zonder deftige spits. Zou anders al vechten zijn geweest voor de top zes te halen, bereid je nu al maar voor op 10 oefenmatchen in een leeg en kil stadion tegen Virton, Deinze, Dender en enkele belofteclubs! Zal een ferme snee in de portemonnee worden!
Een beetje meer vertrouwen in de ploeg zou je sieren.
Rocha heeft dikwijls gescoord - dat is juist - maar kijk maar eens hoe dikwijls dit was tegen de beloften ploegen.
Er zijn voldoende matchen geweest waarin hij droog stond en die toch punten opleverden.
Akkoord, als hij in zijn dagje was dan woog hij wel op een verdediging - maar evenzeer had hij matchen waarvan je niet besefte dat hij op het veld gestaan had.
En waar haal je het eigenlijk dat als we niet top 6 zouden halen dat die matchen in een leeg en kil stadion zouden doorgaan. Akkoord de inzet is er uit, sommige ploegen brengen geen supporters mee - maar zulke avonden kunnen toch wel leuke voetbalmomenten opleveren.
Ik zie ze natuurlijk ook liever de top 6 matchen spelen.

Financieel zal dit inderdaad een slok op de borrel schelen - dat is evident.

TV2002

Post by TV2002 » Thu Jan 12, 2023 4:41 pm

Dit valt ondertussen ook te lezen in een artikel op Proximus:

"Zijn transfer naar de Poolse middenmotor Radomiak Radom is dan ook een zware klap voor Lierse. Al was er al wel langer een bepaalde vrees voor een vervroegd vertrek van de spits. Rocha wilde afgelopen zomer namelijk enkel bij Lierse tekenen als er een beperkte opstapclausule in zijn contract zou opgenomen worden waardoor hij vrij makkelijk van club kon veranderen als er zich een mogelijkheid aanbood.

Het vertrek van Rocha werd reeds bevestigd aan onze redactie. In de Poolse media wordt gewag gemaakt van een transfersom van 150.000 euro, maar dat kunnen we niet verifiëren."

KRKN

Post by KRKN » Fri Jan 13, 2023 8:04 am

Wens hem wel alle succes. Een korte maar zeer memorabele passage op 't Lisp. Nu hopelijk snel een heldere en duidelijke reactie van de club. Ik panikeren nog niet.

Nu al wel geen zin in de Rocha-gezangen als we 1 min achter staan.

Berrem

Post by Berrem » Fri Jan 13, 2023 11:51 am

Het begint lang te duren...

Zou misschien enkel Rocha een akkoord hebben met de Poolse club en is er (nog) geen akkoord tussen beide clubs?

Of inderdaad de piste dat er met de Poolse club is afgesproken dat beide clubs communiceren wanneer Lierse ook ineens de vervanger kan presenteren...?
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Post Reply