Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Transfernieuws

Post by ozzy105 » Wed Jan 11, 2023 4:24 pm

Axassin wrote:
Wed Jan 11, 2023 4:03 pm
Nirvana wrote:
Wed Jan 11, 2023 3:15 pm
Jammer dat hijzelf niet de ambitie heeft om het seizoen vol te maken, eindronde te halen en topschutter te worden.

Zal ginder veel meer kunnen verdienen waarschijnlijk. Niets mis om op ons niveau louter voor het geld te kiezen.

Aangezien Lierse toch min of meer in een luxepositie zat qua onderhandelingen (nog anderhalf jaar contract en hij moest absoluut niet weg) hoop ik dat er inderdaad minstens 1 miljoen is gecasht.
Ik volg wel maar nogmaals: wij weten niet wat er in de contracten staat. Het enige dat ik weet is dat die serieus heeft ingeleverd; had naar verluid 800K/jaar bij Eupen. Dan kan ik mij voorstellen dat er een clausule instaat waarbij hij weg kan voor pakweg 500K als er een ploeg uit een eerste divisie komt aankloppen.
Stel dat het klopt wat ik vermoed of wij vermoeden dat het tussen de 500000 en 750000 ligt de gecashte som wat blijft er dan nog over wanneer en die kans is groter geworden je de top zes misloopt? Het mislopen gaat je paar honderdduizend euro kosten zo simpel is het. Dan heb je uw doelstelling niet gehaalt en geen stap sportief vooruit gezet. Doelstelling niet gehaalt mede dankzij de arbitrage waar men 6-8 punten verloor!

GeelZwart

Post by GeelZwart » Wed Jan 11, 2023 4:49 pm

En ozzy herhaalt zijn punt opnieuw 25 x. Echt storend man. Ook al eens rekening mee gehouden dat Rocha misschien gewoon zelf absoluut weg wou? Wie weet wat verdient die daar meer dan hier. Als je hem dan niet laat gaan, zit je met een slechtgezinde sterspeler. Daar heeft niemand wat aan. Neen, Rocha speelde onder zijn niveau, het is fenomenaal dat TVI, LVT en co hem konden halen. & nu heeft hij vermoedelijk de kas serieus gespijsd.

Als je het heel positief wil zien is het zelfs een meesterzet van coach en bestuur. Maar neen ozzy, jij moet het weer van de donkerste kant bekijken.

Stel je voor dat ze er 900k-1m voor gekregen hebben. Daar kan je een paar transfervrije spelers met een dik contract voor halen die samen mss zelfs wel beter voor de ploeg kunnen zijn dan 1 Rocha. Met wie weet zelfs je topverdediger mét ervaring.

Neen, het bestuur is niet slecht maar goed bezig.

Berrem

Post by Berrem » Wed Jan 11, 2023 4:51 pm

ozzy105 wrote:
Wed Jan 11, 2023 4:24 pm
Axassin wrote:
Wed Jan 11, 2023 4:03 pm
Nirvana wrote:
Wed Jan 11, 2023 3:15 pm
Jammer dat hijzelf niet de ambitie heeft om het seizoen vol te maken, eindronde te halen en topschutter te worden.

Zal ginder veel meer kunnen verdienen waarschijnlijk. Niets mis om op ons niveau louter voor het geld te kiezen.

Aangezien Lierse toch min of meer in een luxepositie zat qua onderhandelingen (nog anderhalf jaar contract en hij moest absoluut niet weg) hoop ik dat er inderdaad minstens 1 miljoen is gecasht.
Ik volg wel maar nogmaals: wij weten niet wat er in de contracten staat. Het enige dat ik weet is dat die serieus heeft ingeleverd; had naar verluid 800K/jaar bij Eupen. Dan kan ik mij voorstellen dat er een clausule instaat waarbij hij weg kan voor pakweg 500K als er een ploeg uit een eerste divisie komt aankloppen.
Stel dat het klopt wat ik vermoed of wij vermoeden dat het tussen de 500000 en 750000 ligt de gecashte som wat blijft er dan nog over wanneer en die kans is groter geworden je de top zes misloopt? Het mislopen gaat je paar honderdduizend euro kosten zo simpel is het. Dan heb je uw doelstelling niet gehaalt en geen stap sportief vooruit gezet. Doelstelling niet gehaalt mede dankzij de arbitrage waar men 6-8 punten verloor!
Je weet niet wat er in zijn contract staat…
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Netzer

Post by Netzer » Wed Jan 11, 2023 6:40 pm

Dit is toch wel héél teleurstellend op sportief vlak, dan mag je nog zoveel verhaaltjes vertellen van een eventuele extra investeerder en wat weet ik allemaal. Op dit punt van de competitie je topschutter (en enige deftige spits) laten vertrekken, ik hoop dat ze er veel geld voor gekregen hebben en dat er dan een deftige vervanger komt.
Formerly known as Lisp-boy

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jan 11, 2023 6:47 pm

Lisp-boy wrote:
Wed Jan 11, 2023 6:40 pm
Dit is toch wel héél teleurstellend op sportief vlak, dan mag je nog zoveel verhaaltjes vertellen van een eventuele extra investeerder en wat weet ik allemaal. Op dit punt van de competitie je topschutter (en enige deftige spits) laten vertrekken, ik hoop dat ze er veel geld voor gekregen hebben en dat er dan een deftige vervanger komt.
Een vervanger zal zeer moeilijk worden zeker wetende je beperkte middelen! Hoe lang is het niet geleden dat je zulke spits op het lisp zag rondlopen??? Zeer teleurstellend zeker wetende dat je top zes gaat mislopen heel wss toch en op het einde van het seizoen mss meer gegadigden over de vloer en wss meer geld had gekregen! Wie heb je nu nog over als spits? Een vervanger zie ik ook niet komen zal eerder voor volgend seizoen zijn.

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jan 11, 2023 6:56 pm

Wel raar dat er nog steeds niks vanuit de club is verschenen idem bij de Polen...

Netzer

Post by Netzer » Wed Jan 11, 2023 6:56 pm

Lisp-boy wrote:
Thu Dec 22, 2022 12:02 pm
Ik zal al heel blij zijn als ze Rocha niet komen weghalen.
Ik zei het nog he ...
Axassin wrote:
Wed Jan 04, 2023 8:48 am
Er is veel meer aan de hand denk ik... ;) Er gaan geruchten over een extra investeerder/overnemer/... LVT zou wel aan boord willen blijven met het stadion. Er doet veel de ronde: Eigenaars Aston Villa, Red Bull,...

Geen idee of het echt klopt hé, ik zeg gewoon maar wat ik hoor waaien.
Qua nieuws of geruchten is dit wel van het ene uiterste naar het andere moet ik zeggen.
Van een extra investeerder/overnemer naar de verkoop van je topschutter.
Neen, dit voelt niet goed, dit voelt ferm klote zelfs.
Ik hoop eerstdaags op nieuws over een degelijke vervanger.
Formerly known as Lisp-boy

KRKN

Post by KRKN » Wed Jan 11, 2023 7:19 pm

Ik vermoed dat Rocha niet afgezakt had naar Lierse als hij geen garanties had gekregen over een potentieel (makkelijk) vertrek bij een interessant aanbod. Die verdiende echt wel goed geld bij Eupen.
Dus: hopelijk passeren we toch nog (behoorlijk) langs de kassa, maar ik vrees dat we dat niet snel gaan weten. Met dat geld halen ze hopelijk een goede vervanger.

Dat geeft inderdaad een knauw aan de ambities, maar: het feit dat ploegen bij ons komen aankloppen is wel een teken dat er goed werk geleverd is. Dat we zulke spelers halverwege het seizoen moeten afstaan toont echter ook onze status ook. Het wordt (zonder extra investeerder) moeilijk om daar niet op in te gaan. Dju toch. Op het einde van het seizoen had ik dit een stuk minder erg gevonden.

Carlke

Post by Carlke » Wed Jan 11, 2023 7:25 pm

Ja wat moet men daar van denken, speler tegen zijn zin houden niet simpel, ook de transfersom is voor lierse zeker welkom ! Andere kant verhaal ga maar vervanger zoeken , mogelijk ergens speler die weinig speelde dus mischien mist die ritme, want ergens iemand gaan halen die wekelijks speelt zal te veel kosten, dus ik vrees dan toch ook voor top 6.

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jan 11, 2023 7:33 pm

Carlke wrote:
Wed Jan 11, 2023 7:25 pm
Ja wat moet men daar van denken, speler tegen zijn zin houden niet simpel, ook de transfersom is voor lierse zeker welkom ! Andere kant verhaal ga maar vervanger zoeken , mogelijk ergens speler die weinig speelde dus mischien mist die ritme, want ergens iemand gaan halen die wekelijks speelt zal te veel kosten, dus ik vrees dan toch ook voor top 6.
Zal niet alleen door deze transfer zijn hoor dat men top zes gaat missen, vergeet niet dat de arbitrage Lierse al flikte uit Deinze, uit RWDM, uit Jong Genk, thuis Beveren en thuis Virton... Men had al lang op rozen gezeten!

Post Reply