Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Mark
Re: Transfernieuws

Post by Mark » Wed Jun 08, 2022 4:20 pm

Axassin wrote:
Wed Jun 08, 2022 1:47 pm
Lipser wrote:
Wed Jun 08, 2022 1:27 pm
Als we nu eens eerlijk voor ons zelf zouden zijn en ons terug katapulteren naar een jaartje terug:
1. keeper: Bernd Brughmans zou niet meer in doel komen te staan en we wisten toen al dat Jarno De Smet onze nummer 1 zou worden
2. Schuermans wordt binnengehaald: heeft dan meer dan een jaar niet gespeeld, langdurig geblesseerd en helemaal geen ritme
3. Yagan: meer dan een half jaar de bank warm gehouden bij RWDM (was toen wel sterk aan het seizoen gestart, maar tweede seizoenshelft was een flop)
4. Abdallah: kwam uit Luxemburgse eerste klasse, toch ook niet direct aangeschreven als de referentie competitie
5. Maes: was een tijdje uit beeld geraakt na zijn passage bij Beerschot en was zichzelf ergens aan het vergeten in Roemenië
6. Naessens: wel wat kwaliteit, maar tot dan veelvuldig geblesseerd.
7. Van Acker: toen onze toptransfer. Betrouwbaar, goede staat van dienst en voldoende kwaliteit.
8. Limbombe: groot talent en een meerwaarde

Het was toen ook niet allemaal rozegeur en maneschijn. Nu zijn er hiervan dus een aantal verdwenen, waarvan er toch een paar waar we een jaar geleden ook al de grootste twijfels bij hadden. Meer zelfs, mocht Schuermans in de eerste wedstrijden van het seizoen zichzelf geen cultstatus hebben aangemeten door zijn goals, we hadden die na een tijd van het veld gefloten. Te traag, niet wendbaar en elke match wel een flatertje.

De beste transfer hebben we al gedaan door het contract van Jens Teunckens te verlengen trouwens. Ik hoop ook dat er hier en daar nog een "naam" gaat bijkomen, maar de vijver waaruit we kunnen vissen, blijft beperkt. Ik zie trouwens liever onze spits Daan Vekemans komen dan dat we, zoals Deinze, gaan vissen bij het buitenlanderslegioen van Eupen (Mamadou Koné, 0 goals vorig jaar).
Klopt, heb vaak het gevoel dat mensen de kwaliteiten van een Yagan/Abdallah/Maes/Schuermans overschatten.

Yagan is het laatste half jaar amper fit op training geweest. Abdallah was geregeld verdienstelijk maar had toch veel kansen nodig. Pas na het vertrek van Maes begonnen we resultaten te halen (volgens de spelers zelf omdat die amper kilometers deed tijdens de match) en Schuermans... Tjah. Zijn goals maskeerden inderdaad zijn tekortkomingen.
Sorry Axassin maar hier ben ik het totaal niet mee eens.
Ten eertse: onze beste wedstrijden van het seizoen waren de 10 eerste, daarna was het voor mij slecht zelfs op het einde toen er niets meer te winnen of verliezen was, was het voor mij nog geen 50% van in het begin. Die goeie wedstrijden waren dus met Maes, Yagan, Abdallah, en Scheurmans, niet met Naessens!
Ten tweede: 80% van onze doelpunten zijn gemaakt door? Juist ja Yagan, Abdallah en Scheurmans!

Ik ga mij niet uitspreken over de nieuwkomers om de éénvoudige reden dat ik ze, op Libert na, niet ken. Maar ze zijn jonger en hebben duidelijk veel minder ervaring dan Maes, Yagan, Scheurmans, en Abdallah!
Voor mij moeten er dus ook nog minstens 3 namen met ervaring bij voor ik er ook maar aan denk om opnieuw een abbo te nemen.

Ben wel blij dat ook TVI er ook zo over denkt, alleen afwachten wie het worden.

Barry

Post by Barry » Wed Jun 08, 2022 4:52 pm

Axassin wrote:
Wed Jun 08, 2022 1:34 pm
Ik begrijp de bezorgdheid wel. Voor mij is het wel een must dat de huidige ploeg nog een 3-tal stevige versterkingen voor de basisploeg erbij krijgt. Ik doel dan vooral op een 6, 10 en een spits. Met daarnaast nog een extra flank. Dan kunnen jongens als die Pupe en Thuys volgens mij probleemloos meedraaien.

Als we Thuys voor de basis gaan halen, is dat een serieuze gok. Op zich wel goede profielen als sterkhouders één reeks lager. TVI heeft voorlopig bij ons een 3-tal systemen gespeeld. Ik geloof met bovenstaande gezochte posities dat we echt wel gewapend zullen zijn:

Opstelling 1 (4-3-3):

K:Teunckens
RB: PDS/Libert
RCV: Gillekens
LCV: Pupe
LB: Laes
CM: X
CM: Van Acker
CAM: X
RVA: Limbombe
SP: X
LVA: Schouterden

Bank: Libert/PDS, De Bie, De Smet, Naessens, GDS, Vekemans, X(flank)

Opstelling 2 (4-4-2):

RB: PDS/Libert
RCV: Gillekens
LCV: Pupe
LB: Laes
RM: Limbombe
LM: Schouterden
SP: Naessens/vekemans

Bank: Libert/PDS, De Bie, De Smet, Naessens/vekemans, GDS (stond eind vorig seizoen soms ook op de flank in dit systeem), X(flank), X(CM of Cam)

Opstelling 3 (3-5-2):

RCV: PDS/Libert
CV: Gillekens
LCV: Pupe/Laes/poelmans
LWB: Schouterden
RWB: Limbombe
CAM: X
SP: Naessens/vekemans

Bank: Libert/PDS, De Bie, De Smet, Naessens/vekemans, GDS, X(flank), Laes/Poelmans/pupe

In welk systeem zien jullie ons het liefst spelen? Ik vind dat we echt wel de spelers hebben om het derde te spelen (A la Union) maar dat moet dan wel goed uitgevoerd worden.
Persoonlijk wel fan van 3-5-2 alleen zou ik een Guillaume de Schryver of Libert op RWB zetten ipv Limbombe, die jongens gaan toch iets meer hun verdedigende taken doen. Limbombe mag van mij wel fungeren als 2de spits rond Naessens.

Ik hoop dat we Steve De Ridder kunnen oppikken bij STVV, al vrees ik dat Beerschot of Deinze ermee gaat lopen. Dat profiel zijn we nog aan het zoeken.

Kunnen we Jellert van Landschoot niet gaan terughalen bij Helmond Sport? Die jongen heeft in 38 matchen 13 goals (in totaal hebben ze 39 goalen gemaakt) en 4 assists gegeven. En dat bij een ploeg die laatste is geworden.

KRKN

Post by KRKN » Wed Jun 08, 2022 5:02 pm

Blij met dat interview met TVI. Dat zou de gemoederen toch wat moeten bedaren (afhankelijk van de ervaren namen, uiteraard).

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu Jun 09, 2022 12:05 am

Sabir transfervrij... Le Joncour transfervrij zouden echte versterkingen zijn... Heb je meteen uw aanvallende middenvelder en goede CV!

Axassin

Post by Axassin » Thu Jun 09, 2022 6:32 am

ozzy105 wrote:
Thu Jun 09, 2022 12:05 am
Sabir transfervrij... Le Joncour transfervrij zouden echte versterkingen zijn... Heb je meteen uw aanvallende middenvelder en goede CV!
Sabir transfervrij? Van waar haal je dat nu weer? Die is niet zo lang geleden gekocht door esperance tunis voor een half miljoen
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

XDV1906

Post by XDV1906 » Thu Jun 09, 2022 8:04 am

:D

Ozzy, echt stop met je gezever.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Jun 09, 2022 9:13 am

XDV1906 wrote:
Thu Jun 09, 2022 8:04 am
:D

Ozzy, echt stop met je gezever.
:mrgreen:
Wij komen áltijd terug!

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu Jun 09, 2022 1:56 pm

Axassin wrote:
Thu Jun 09, 2022 6:32 am
ozzy105 wrote:
Sabir transfervrij? Van waar haal je dat nu weer? Die is niet zo lang geleden gekocht door esperance tunis voor een half miljoen
Contract loopt ten einde juni 2022... Heeft men paar jaar terug Bougrine al niet eens gepolst toen men in 1ste Amateurklasse speelde?

Barry

Post by Barry » Thu Jun 09, 2022 2:04 pm

ozzy105 wrote:
Thu Jun 09, 2022 1:56 pm
Axassin wrote:
Thu Jun 09, 2022 6:32 am
ozzy105 wrote:
Contract loopt ten einde juni 2022... Heeft men paar jaar terug Bougrine al niet eens gepolst toen men in 1ste Amateurklasse speelde?
Ozzy kan je even zeggen waar jij die informatie haalt? Volgens transfermarkt loopt zijn contract tot 2025.

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu Jun 09, 2022 2:08 pm

Volgens Wiki... Staat toch tot 2022.

Post Reply