2e amateur 2020-2021
Re: 2e amateur 2020-2021
Van wat ik hoor vertellen een gevolg van meerdere zaken. Een generatiewissel in het bestuur die te laat op gang gekomen is, geen opvolging op de tribune en op de duur de helft van de supporters op het kerkhof, het overkoepelende Lyra-gevoel dat in de laatste jaren verdween: basket naar Nijlen, tennis samen met de Lierse, atletiek en turnkring en toneel die allemaal onafhankelijker wilden zijn. En het vertrek van de mechelsesteenweg heeft daar niet bij geholpen.Justhomuch wrote: ↑Tue May 31, 2022 11:06 pmIk snap dat niet dat daar zo weinig man kwam kijken, hadden hun historie toch ook mee. Ik ken ploegen in de laagste afdeling waar er meer volk komt kijken.Lierenaar wrote: ↑Tue May 31, 2022 6:28 pmAangezien ik redelijk wat echte Lyra-mannen ken moet ik dat toch tegenspreken. De afhakers zijn blijkbaar op 1 hand te tellen. De rest is mee in hun nieuwe verhaal want ze wisten goed genoeg dat het anders misschien over en out had geweest binnen een paar jaar of tijdens corona. Voor 20 tot 50 betalende toeschouwers spelen... daar betaal je de rekeningen niet meer mee. En de meesten vinden de extra beleving en sportieve resultaten ook leuker dan de doodse bedoening in de laatste Lyra-jaren.Lipser wrote: ↑Mon May 30, 2022 8:07 pmHeb de laatste dagen LLB gevolgd op hun eigen forum en eerlijk gezegd? Voor een aantal van hun forumhelden ben ik blij dat ze nog een jaartje extra kunnen genieten van 2e Amateur. Ik gun ze het gewoon niet. Net zoals zij het ons niet gunnen. Ik ben hun denigrerend toontje meer dan beu. Het lijkt wel alsof de messias zelve is opgestegen vanuit Balder.
Ik ben nog altijd niet vergeten hoe die individuen, zonder medeweten van het gros van de Lierse supporters, de jeugd al had uitverkocht aan Lyra nog vooraleer het faillissement was uitgesproken.
Eigenlijk heb ik meer compassie met de echte Lyra supporters. Die zijn alles kwijt.
Dankzij de hulp uit geelzwarte hoek denk ik dat ze trouwens de terugkeer naar Lier ook hebben versnelt. Een belangrijk dossier voor alle ex roodwitten.
Klopt. Ze spelen tegenwoordig in de kleuren wit/goud
Goh, er zijn er best wel die alles afbranden, maar die heb je aan jullie kant natuurlijk ook als het over ons gaat. Een minderheid lijkt het me. Zeker het laatste seizoen lijkt alles wat gemoedelijker. Zo ervaar ik het in ieder geval. Ook bij mezelf. Ik ga geen bezoek brengen aan t Lisp en het gebruik van het logo blijft een wrang gevoel geven, maar voor de rest zal het me worst wezen. Dat was in het begin wel anders.Lipser wrote: ↑Mon May 30, 2022 8:26 pmIk begrijp je wel, maar ik denk dat je dan toch nog eens een bezoekje aan het walhalla van de voetbaloffering moet brengen. Zij zijn het enige zaligmakende in groot-Lier en omstreken en alles wat nog maar naar de "zeunen" riekt, branden ze vakkundig af. Toegegeven, op ons forum houden ze zich deftig en zijn ze zeker welkom, net zoals wij op hun forum ook niet meer gaan stoken. Maar "vrienden" worden, vergeet het. Niet met dat soort mensen dat Lierse al jaren lang de rug had toegekeerd en ons met valse beloften en halve waarheden hebben willen meesleuren in een verhaal dat nooit het onze zou worden.KRKN wrote: ↑Mon May 30, 2022 8:19 pmMja, ik heb daar een minder harde mening in. Ik snap het initiatief destijds wel (alleen vind ik dat ze verder gegaan zijn dan de intenties van Geelzwart, een initiatief waar ik wel achter stond trouwens). Maar het 'uit-de-hoogte'-aspect snap ik wel, maar ik moet zeggen dat ik niet meer op het LL forum kom en dat de mensen van LL die hier rondhangen het deftig houden, dus wat mij betreft zijn die zeker welkom.Lipser wrote: ↑Mon May 30, 2022 8:07 pmHeb de laatste dagen LLB gevolgd op hun eigen forum en eerlijk gezegd? Voor een aantal van hun forumhelden ben ik blij dat ze nog een jaartje extra kunnen genieten van 2e Amateur. Ik gun ze het gewoon niet. Net zoals zij het ons niet gunnen. Ik ben hun denigrerend toontje meer dan beu. Het lijkt wel alsof de messias zelve is opgestegen vanuit Balder.
Ik ben nog altijd niet vergeten hoe die individuen, zonder medeweten van het gros van de Lierse supporters, de jeugd al had uitverkocht aan Lyra nog vooraleer het faillissement was uitgesproken.
Eigenlijk heb ik meer compassie met de echte Lyra supporters. Die zijn alles kwijt.
En ik ga advocaat van de Duivel spelen: dat van Lyra kan ook over Oosterzonen gezegd worden natuurlijk.
Twee totaal uiteenlopende visies, maar ik zie ondertussen wel mogelijkheden om naast elkaar te bestaan. Ik hoop dat we vooral qua jeugdwerking onze visies wat korter bij elkaar kunnen krijgen. Het is niet normaal dat LK zijn afvallers de raad/info geeft over andere clubs en wij onze Elite waardige spelers dan weer het OHL project voorschotelen. Die jeugd moet je in de eigen stad kunnen houden.
Er is in ieder geval nog veel werk aan de winkel. Langs beide zijdes
Dat is inderdaad zeer pijnlijk dat we zelfs bij de jeugd elkaar niets gunnen. Het klinkt utopisch/naïef, maar waarom zou de Lierse Jeugd niet kunnen voetballen onder 1 naam waaruit zowel Lyra-Lierse als Lierse Kempenzonen kunnen putten. Je kan perfect gaan schuiven met niveau's van spelers zonder dat ze naar een andere club/omgeving moeten gaan. En later kunnen ze dan hun debuut maken in eerste ploegen van Lyra Lierse of Lierse Kempenzonen. Waarbij de kans bestaat dat een speler op 16-jarige leeftijd zijn debuut maakt bij Lyra-Lierse om dan paar jaar later over te stappen naar Lierse K.wekke wrote: ↑Wed Jun 01, 2022 12:08 pmGoh, er zijn er best wel die alles afbranden, maar die heb je aan jullie kant natuurlijk ook als het over ons gaat. Een minderheid lijkt het me. Zeker het laatste seizoen lijkt alles wat gemoedelijker. Zo ervaar ik het in ieder geval. Ook bij mezelf. Ik ga geen bezoek brengen aan t Lisp en het gebruik van het logo blijft een wrang gevoel geven, maar voor de rest zal het me worst wezen. Dat was in het begin wel anders.Lipser wrote: ↑Mon May 30, 2022 8:26 pmIk begrijp je wel, maar ik denk dat je dan toch nog eens een bezoekje aan het walhalla van de voetbaloffering moet brengen. Zij zijn het enige zaligmakende in groot-Lier en omstreken en alles wat nog maar naar de "zeunen" riekt, branden ze vakkundig af. Toegegeven, op ons forum houden ze zich deftig en zijn ze zeker welkom, net zoals wij op hun forum ook niet meer gaan stoken. Maar "vrienden" worden, vergeet het. Niet met dat soort mensen dat Lierse al jaren lang de rug had toegekeerd en ons met valse beloften en halve waarheden hebben willen meesleuren in een verhaal dat nooit het onze zou worden.KRKN wrote: ↑Mon May 30, 2022 8:19 pm
Mja, ik heb daar een minder harde mening in. Ik snap het initiatief destijds wel (alleen vind ik dat ze verder gegaan zijn dan de intenties van Geelzwart, een initiatief waar ik wel achter stond trouwens). Maar het 'uit-de-hoogte'-aspect snap ik wel, maar ik moet zeggen dat ik niet meer op het LL forum kom en dat de mensen van LL die hier rondhangen het deftig houden, dus wat mij betreft zijn die zeker welkom.
En ik ga advocaat van de Duivel spelen: dat van Lyra kan ook over Oosterzonen gezegd worden natuurlijk.
Twee totaal uiteenlopende visies, maar ik zie ondertussen wel mogelijkheden om naast elkaar te bestaan. Ik hoop dat we vooral qua jeugdwerking onze visies wat korter bij elkaar kunnen krijgen. Het is niet normaal dat LK zijn afvallers de raad/info geeft over andere clubs en wij onze Elite waardige spelers dan weer het OHL project voorschotelen. Die jeugd moet je in de eigen stad kunnen houden.
Er is in ieder geval nog veel werk aan de winkel. Langs beide zijdes
Beide clubs willen het liefst van al spelers vanuit de regio, ik zie onszelf niet als concurrenten van elkaar daarvoor liggen de ambities te ver uit elkaar. Lyra Lierse ambiërt 1ste amateur, terwijl Lierse K steeds profclub wil blijven. Door een soort doorstroomtraject te maken, denk ik dat beide clubs sterker zullen worden in het doel dat ze voor ogen hebben.
Dit is puur een sportief idee om beide clubs sterker te maken, Zoals Wekke aangeeft zou het al een prestatie zijn moesten we jeugdspelers intern naar elkaar doorsturen.
De negatievelingen gaan dit meteen aanzien als Lyra-Lierse wordt de satelietclub van Lierse Kempenzonen. Maar ik zie het toch meer als we proberen de jeugd zoveel mogelijk in Lier te houden om ze uiteindelijk op hun niveau te laten voetballen binnen Lier of dit nu Prof of amateur-niveau is, dat maakt niet uit.
Klinkt mooi en dat kan misschien een voorbode zijn om ooit de handen volledig in elkaar te slaan, iets waar ik ook naïef op blijf hopen.
Eén grote ploeg in Lier, met veel Belgen, een gezond financieel beleid en 1A als ambitie. Kan toch niet zo moeilijk zijn?
En als het dan sportief wat begint te draaien, speel je wekelijks voor 6.000 à 10.000 man volgens mij.
Eén grote ploeg in Lier, met veel Belgen, een gezond financieel beleid en 1A als ambitie. Kan toch niet zo moeilijk zijn?
En als het dan sportief wat begint te draaien, speel je wekelijks voor 6.000 à 10.000 man volgens mij.
Die hoop ga je toch moeten opbergen, vrees ik. De visie van mezelf, en ik denk ook anderen, gaat veel verder dan een gezond beleid. Het gaat oa over een totale degout van het Belgische profvoetbalNirvana wrote: ↑Wed Jun 01, 2022 2:06 pmKlinkt mooi en dat kan misschien een voorbode zijn om ooit de handen volledig in elkaar te slaan, iets waar ik ook naïef op blijf hopen.
Bij SK beveren denkt men er blijkbaar anders over: https://fb.watch/duHkpAa4jn/wekke wrote: ↑Wed Jun 01, 2022 5:15 pmDie hoop ga je toch moeten opbergen, vrees ik. De visie van mezelf, en ik denk ook anderen, gaat veel verder dan een gezond beleid. Het gaat oa over een totale degout van het Belgische profvoetbalNirvana wrote: ↑Wed Jun 01, 2022 2:06 pmKlinkt mooi en dat kan misschien een voorbode zijn om ooit de handen volledig in elkaar te slaan, iets waar ik ook naïef op blijf hopen.
Zag ik niet aankomen.
Inderdaad, toch wat verbaasd.Tjiftjaf wrote: ↑Tue Jun 07, 2022 10:06 amBij SK beveren denkt men er blijkbaar anders over: https://fb.watch/duHkpAa4jn/wekke wrote: ↑Wed Jun 01, 2022 5:15 pmDie hoop ga je toch moeten opbergen, vrees ik. De visie van mezelf, en ik denk ook anderen, gaat veel verder dan een gezond beleid. Het gaat oa over een totale degout van het Belgische profvoetbalNirvana wrote: ↑Wed Jun 01, 2022 2:06 pmKlinkt mooi en dat kan misschien een voorbode zijn om ooit de handen volledig in elkaar te slaan, iets waar ik ook naïef op blijf hopen.
Zag ik niet aankomen.
Nu, wel twee kanttekeningen daarbij:
1) SK Beveren sukkelt toch een beetje rond in provinciale. Dat is toch wat anders dan het amateurvoetbal van LL, waar toch iets meer draagvlak voor is.
2) Bij LL hangt men vast aan Lyra die men moeilijk onder de bus kan smijten.
En eigenlijk nog het belangrijkste: met de stem van de supporters moet je een meerderheid van LL supporters hebben die zoiets zouden moeten goedkeuren, wat ik binnen de eerstvolgende 20 jaar niet zie gebeuren.
Idd, situatie in Lier is totaal anders. Ik kan me geen scenario voorstellen waarin beide clubs tot een akkoord kunnen komen.Eric wrote: ↑Tue Jun 07, 2022 10:54 amInderdaad, toch wat verbaasd.Tjiftjaf wrote: ↑Tue Jun 07, 2022 10:06 amBij SK beveren denkt men er blijkbaar anders over: https://fb.watch/duHkpAa4jn/
Zag ik niet aankomen.
Nu, wel twee kanttekeningen daarbij:
1) SK Beveren sukkelt toch een beetje rond in provinciale. Dat is toch wat anders dan het amateurvoetbal van LL, waar toch iets meer draagvlak voor is.
2) Bij LL hangt men vast aan Lyra die men moeilijk onder de bus kan smijten.
En eigenlijk nog het belangrijkste: met de stem van de supporters moet je een meerderheid van LL supporters hebben die zoiets zouden moeten goedkeuren, wat ik binnen de eerstvolgende 20 jaar niet zie gebeuren.
Het enige wat ik als aanleiding zou kunnen zien is dat beide clubs, gelijktijdig, het erg slecht gaan doen op zowel sportief vlak als op vlak van toeschouwers. En dat binnen jaren van nu.