Jupiler Pro League
Re: Jupiler Pro League
Eerlijk: ik vind dat juist logisch. Dat format met 18 ploegen in 1A zonder playoffs gaat nooit goedgekeurd worden, waardoor je eigenlijk gewoon in een status quo gaat blijven (wat een significant slechtere situatie is dan het initiele voorstel).Barry wrote: ↑Wed Jun 01, 2022 8:37 amArtikel uit GVA vandaag:
De kleinere clubs schuwen die drie rechtstreekse degradanten. Zij vrezen dat er dan onverantwoorde risico’s zullen worden genomen en dat dit tot een financieel bloedbad zal leiden. Wat Parys’ plan betreft vinden de zogenaamde ‘K-clubs’ dan weer dat de grote clubs te veel voordelen genieten, terwijl er maar liefst vier dalers per jaar zullen zijn. Voor kleinere clubs wordt het dan nog ingewikkelder om op lange termijn te werken als de kans op degradatie groot is. Hoe doe je dat bijvoorbeeld met spelers- en sponsorcontracten? De media-aandacht voor 1B zal beperkt zijn.
Daarom belegden de kleinere clubs onderling een vergadering om hun visie te bespreken. Niet iedereen bekende kleur, maar zeventien zogeheten K-clubs zitten wel op dezelfde golflengte. Zij stellen als alternatief een reguliere competitie voor met achttien clubs zónder play-offs, maar met twee dalers en één ‘barragist’. In 1B mogen dan achttien clubs aantreden, inclusief belofteteams, om die competitie leefbaar te maken. In hun ogen is dat wat de fans willen – een eenvoudige, leuke competitie – en de kleinere clubs vinden het dan ook zonde dat dit niet eens bestudeerd wordt.
De K-clubs stuurden een mail naar Parys met de vraag om morgen ook dit competitieformat ter stemming op tafel te leggen. De mail werd onderschreven door Eupen, Westerlo, Lommel, Zulte Waregem, RWDM, STVV, OHL, Kortrijk, Cercle, Moeskroen, Waasland-Beveren, KV Mechelen, Oostende, Deinze, Virton, Seraing en Beerschot. Dat is niet min en er wordt nog geprobeerd om ook Union, Standard en Charleroi mee te trekken in het verhaal. Bij Union kan dat lukken, de twee Waalse clubs laten minder in hun kaarten kijken.
Toch vreemd dat wij dit format niet mee ondersteunen? Of is dit een foutje bij GVA omdat ze nergens spreken over Lierse
Ik vind het ook opvallend en onbegrijpelijk dat Lierse niet in dat lijstje staat.
Ze zullen vriendjes willen blijven met Antwerp en de G5 zeker
Ze zullen vriendjes willen blijven met Antwerp en de G5 zeker
-
Bolat naar Westel voor 4 jaar. Westel Westel als dat maar goed afloopt binnen x-aantal jaar. Elke euro die er binnenkomt geven ze er 7(!!!) aan lonen uit. Herkenbaar....
Vier jaar is inderdaad lang... Is er bijna 34.KLSK190630 wrote: ↑Thu Jun 02, 2022 5:56 pmBolat naar Westel voor 4 jaar. Westel Westel als dat maar goed afloopt binnen x-aantal jaar. Elke euro die er binnenkomt geven ze er 7(!!!) aan lonen uit. Herkenbaar....
16 ploegen in 1A en 1B, met veel meer kans om te stijgen (en zakken). Ik ben er alvast blij mee. Wat denken jullie?
Voor 1B vind ik het héél interessant. De nummer 1 en 2 na 30 speeldagen promoveren rechtstreeks, de nummers 3 tot 6 spelen play-offs in een knockoutsysteem. De winnaar daarvan speelt dan een baragewedstrijd tegen de 14e uit 1A (die dan eerst ook play-downs moeten spelen).
1A blijft voor mij een flop, mét play-offs én halvering van de punten.
Ik denk dat vooral de ploegen die zakken uit 1a meer kans maken om te stijgen terug,voor ploegen die nu in 1b zitten blijft het moeilijk.maar in procenten heb je idd meer kansenTV2002 wrote: ↑Sat Jun 18, 2022 2:07 pmVoor 1B vind ik het héél interessant. De nummer 1 en 2 na 30 speeldagen promoveren rechtstreeks, de nummers 3 tot 6 spelen play-offs in een knockoutsysteem. De winnaar daarvan speelt dan een baragewedstrijd tegen de 14e uit 1A (die dan eerst ook play-downs moeten spelen).
1A blijft voor mij een flop, mét play-offs én halvering van de punten.
- Justhomuch
Snap niet dat clubs daar aan prullen. Kan je alleen maar supporters mee tegen je krijgen lijkt me.Weet dat veel clubs (oa Lierse) dat ook al gedaan hebben, maar toch. Daar zitten toch weinig mensen op te wachten?