A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Justhomuch
Re: A-kern

Post by Justhomuch » Wed May 18, 2022 5:29 pm

De reacties op fb zijn er ook wel over, ik las zelfs Judas? Als hij ergens anders een beter voorstel krijgt snap ik hem wel.

Succes Kenneth!
Wij komen áltijd terug!

Ziggy

Post by Ziggy » Wed May 18, 2022 6:34 pm

Weet iemand of een deftig CV vrij is voor ons

TV2002

Post by TV2002 » Wed May 18, 2022 6:45 pm

Ziggy wrote:
Wed May 18, 2022 6:34 pm
Weet iemand of een deftig CV vrij is voor ons
Als ik zo eens zoek naar een Belgische centrale verdediger die transfervrij is en al wat meer ervaring heeft, kom ik uit bij:
- Michaël Heylen, al ben ik daar absoluut nooit fan van geweest
- Hervé Matthys, maar die zie ik een stap hogerop zetten na een goed seizoen
- Timothy Derijck, maar dat is volgens mij geen spek voor onze bek én ook al 34 jaar

Dat wordt dus niet zo gemakkelijk om een vervanger te vinden, lijkt mij.

Netzer

Post by Netzer » Wed May 18, 2022 6:48 pm

Mijn mening : Bedankt Deinze om Schuermans te komen halen. Hopelijk speelt hij mee in de onderlinge wedstrijden, dat zal onze winstkansen alleen maar verhogen. Bon, dus Maes, Yagan, Bitsindou, Schuermans, Hendrickx, Swinnen en Abdallah zijn we kwijt en er is verregaande interesse in Gillekens. Werk aan de winkel !
Formerly known as Lisp-boy

Carlke

Post by Carlke » Wed May 18, 2022 7:26 pm

Het enige wat we gaan missen is zijn scorend vermogen ! Denk toch dat we daar goede vervanger moeten kunnen vinden hoor. Had het wel wat proberder mogen spelen eigenlijk,lierse gaf hem de kans om nog voetballer te zijn.dat hij voor de centen kiest is begrijpelijk.en deinze als dat hun versterkingen worden om poging zoveel voor promotie mogen ze het ook vergeten !

TV2002

Post by TV2002 » Wed May 18, 2022 8:07 pm

Artikel op GVA:

Als ik nu zo lees hoe het effectief is gegaan, heeft Schuermans het echt wel smerig gespeeld. Jammer dat het zo moet eindigen.

Aderlating voor Lierse K.: Kenneth Schuermans trekt naar reeksgenoot Deinze
Consternatie alom gisteren op het Lisp. Terwijl zijn meermaals onderhandelde overeenkomst en bedrukt shirt rond zijn contractverlenging lag te wachten, stuurde Kenneth Schuermans (30) zijn kat. De centrale verdediger liet niks meer van zich horen, maar intussen is duidelijk dat hij komend seizoen voor reeksgenoot Deinze zal voetballen.

Met verstomming waren ze geslagen in Lier. Tijdens het weekend kwamen Kenneth Schuermans, diens manager en Lierse K. immers nog tot een akkoord over een tweejarige contractverlenging. Dat de centrale verdediger begin deze week zijn afspraak met de Pallieters al naar woensdag verschoof, was wellicht een eerste teken aan de wand. Maar ook op zijn tweede afspraak kwam Schuermans niet opdagen. Onbereikbaar was hij voor geel-zwart. Niet per telefoon, niet per sms, niet via whatsapp gaf hij enig teken van leven. De reden werd wat later duidelijk. Schuermans had ook met reeksgenoot Deinze rond de tafel gezeten en ondertekende daar een contract.

“De voorbije weken voerden we goede gesprekken met Kenneth en werd tot twee keer toe een mondelinge overeenkomst bereikt en bevestigd door de speler. We deden Schuermans ook een stevig voorstel, maar toen alles klaar was, werd de deal alsnog afgeblazen. We betreuren deze handelswijze, maar wensen Schuermans niettemin veel succes toe”, reageerde Lierse in een persbericht.

Het vertrek van ‘De Schuer’ is een aderlating voor de mannen van ’t Lisp, want hij was het voorbije seizoen een absolute sterkhouder. Lierse had hem gratis weggeplukt bij OHL en de verdediger miste dit seizoen slechts twee wedstrijden. Naast zijn defensieve taken pikte Schuermans liefst zes goals mee. Niet slecht voor een centrale verdediger.

De Pallieters gaan de komende weken verder op zoek naar twee bijkomende verdedigers. Daarnaast zullen ook nog een middenvelder en twee offensieve jongens worden aangeworven. De club hervat de trainingen op woensdag 8 juni, maar tegen die datum zal de kern wellicht nog niet volledig zijn.

KRKN

Post by KRKN » Wed May 18, 2022 8:32 pm

Als dat allemaal klopt, is dat echt wel smerig spel. Jammer dat het zo moest lopen. Niet iets dat je de club kwalijk kan pakken.

Ik maak me wel de bedenking: Deinze? Ik zou denken dat die de lat toch wat hoger leggen. Zal niet als eerste keuze zijn lijkt me.

Axassin

Post by Axassin » Wed May 18, 2022 8:51 pm

Justhomuch wrote:
Wed May 18, 2022 5:29 pm
De reacties op fb zijn er ook wel over, ik las zelfs Judas? Als hij ergens anders een beter voorstel krijgt snap ik hem wel.

Succes Kenneth!
Als je het artikel in gva leest, dan heeft hij echt wel een vuil spelletje gespeeld. Volgend seizoen alle ballen in de rug van onze vriend aub, tegen dat die gedraaid is, ligt de bal in 't netje. :mrgreen:
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KRKN

Post by KRKN » Wed May 18, 2022 8:51 pm

Tegen Limbombe kan die wel eens gaan zweten :D

XDV1906

Post by XDV1906 » Wed May 18, 2022 10:59 pm

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit puur een transfer is om een reeksgenoot te verzwakken. Zoals hier al eerder gezegd, Deinze kan echt wel hoger mikken, geld genoeg daar.

Post Reply