Clubnieuws
Re: Clubnieuws
Erg goed nieuws. Hopelijk ziet het er ook wat mooi uit en past het goed in het finale plan van het stadion. Alleen gaan de mensen op Den Berg nu wel nog meer verspreid zitten, of zouden ze die rechterkant gesloten houden?
Ik dacht precies dat ze vroeger, toen er ook al een bezoekerstribune achter de goal was, die rechterkant ook gesloten hielden. Anders krijg je waarschijnlijk weer het gevaar dat de harde kern daar gaat plaatsnemen.
Neen was niet afgesloten, geen hekken. Wel waren de laatste 10 a 20m afgespannen en er stonden stewarts.
Volgens Sporza zou het gaan om een tribune met 500 tot 800 plaatsen.
800 lijkt mij het absolute minimum, in 1B zal alleen Beerschot misschien 800 man meebrengen, maar eens je in 1A voetbalt zijn er heel wat ploegen die meer 800 uitsupporters kunnen meebrengen: Anderlecht, Club Brugge, Standard, Racing Genk en natuurlijk Antwerp en KV. Denk dat die zelfs een uitvak van 2000 kunnen laten vollopen. Je riskeerd dus inkomsten te missen in +/- 50% van je thuiswedstrijden. Anderzijds hoe meer uitsupporters hoe groter de kans op rellen, is dus een beetje kiezen tussen de pest en cholera.
800 lijkt mij het absolute minimum, in 1B zal alleen Beerschot misschien 800 man meebrengen, maar eens je in 1A voetbalt zijn er heel wat ploegen die meer 800 uitsupporters kunnen meebrengen: Anderlecht, Club Brugge, Standard, Racing Genk en natuurlijk Antwerp en KV. Denk dat die zelfs een uitvak van 2000 kunnen laten vollopen. Je riskeerd dus inkomsten te missen in +/- 50% van je thuiswedstrijden. Anderzijds hoe meer uitsupporters hoe groter de kans op rellen, is dus een beetje kiezen tussen de pest en cholera.
800 vind ik ook een prima aantal. Zal toch wel 1 a 2x per seizoen vollopen gok ik.Mark wrote: ↑Thu May 05, 2022 2:02 pmVolgens Sporza zou het gaan om een tribune met 500 tot 800 plaatsen.
Kan de club geen computersimulatie of tekening online zetten zodat we een idee krijgen van hoe het er gaat uitzien?
Ik heb ook begrepen dat er een nieuwe comandopost voor de hulpdiensten in de tribune geïntegreerd wordt in de hoek van het scorebord, nu is de comandopost in de hoek tegen tribune 1. betekend dit dat het resterende deel van de oude tribune 4 ook afgebrioken wordt?
Er zouden ook nieuwe faciliteiten voor de rolstoel toeschouwers komen in deze tribune.
Worden de hekken op de staanplaatsen en tribune 3 verwijderd ?
Ik heb ook begrepen dat er een nieuwe comandopost voor de hulpdiensten in de tribune geïntegreerd wordt in de hoek van het scorebord, nu is de comandopost in de hoek tegen tribune 1. betekend dit dat het resterende deel van de oude tribune 4 ook afgebrioken wordt?
Er zouden ook nieuwe faciliteiten voor de rolstoel toeschouwers komen in deze tribune.
Een bedenking die ik me ook al had gemaakt. Hopelijk volgt zoiets snel!Mark wrote: ↑Fri May 06, 2022 10:50 amKan de club geen computersimulatie of tekening online zetten zodat we een idee krijgen van hoe het er gaat uitzien?
De club heeft in samenwerking met het supportersverbond een nieuw sfeervak uit de grond gestampt: Sector 30. Al valt dat niet in goede aarde bij de leden van Brigata Trenta (ik dacht trouwens dat die groep was opgedoekt?) als je de reacties op Facebook leest...
Wat ik hoor van de ex-leden van Brigata Trenta zal het héél triestig worden qua sfeer in het stadion btw.TV2002 wrote: ↑Fri May 20, 2022 6:39 pmDe club heeft in samenwerking met het supportersverbond een nieuw sfeervak uit de grond gestampt: Sector 30. Al valt dat niet in goede aarde bij de leden van Brigata Trenta (ik dacht trouwens dat die groep was opgedoekt?) als je de reacties op Facebook leest...