Clubnieuws
Re: Clubnieuws
In die 25j dat ik op het Lisp kom, is het publiek steeds kritisch geweest. Maar dit tart voor mij toch alle verbeelding.Nu zijn er (akkoord, eerste 3j lierse kempenzonen was geen hoogvlieger) eindelijk heel wat positieve signalen, slagen we er toch weer in een negatieve perceptie te creëeren.
Over TVI; neen, ik ben niet de grootste fan van zijn stijl. Maar die heeft: 1. Een groot aandeel in het samenstellen van de kern met een extreem laag budget (denk dat sommige mensen écht niet beseffen waarmee ze werken op het Lisp). 2. Sportief het gewoon meer dan behoorlijk gedaan met deze ploeg. Ik ga toch ook niet één van mijn salesmensen buitenzwieren die vlot zijn target overshoot, dat op een ethische manier doet en nooit komt zagen voor extra centen?
Over het lage budget; tja mannen, wat willen jullie nu eigenlijk? Er is een bestuur die er naartoe werkt om de club zelfredzaam te maken. Geloof me vrij dat LVT de centen heeft om ook een paar jaar de grote Jan uit te hangen maar zo'n verhaal (en dat van alle andere exotische investeerders uit onze reeks) is ALTIJD eindig. Ik vind de gekozen (Belgische) weg best mooi en de enige manier om zelf op te boksen tegen de Saoudische prins an Beerschot, de Maleisische sjeik van Deinze of de Amerikanen van Beveren en RWDM. Je mag er volgend jaar nog 10 miljoen tegenaan gooien, de kans op promotie blijft relatief klein met al die grote kanonnen.
Over TVI; neen, ik ben niet de grootste fan van zijn stijl. Maar die heeft: 1. Een groot aandeel in het samenstellen van de kern met een extreem laag budget (denk dat sommige mensen écht niet beseffen waarmee ze werken op het Lisp). 2. Sportief het gewoon meer dan behoorlijk gedaan met deze ploeg. Ik ga toch ook niet één van mijn salesmensen buitenzwieren die vlot zijn target overshoot, dat op een ethische manier doet en nooit komt zagen voor extra centen?
Over het lage budget; tja mannen, wat willen jullie nu eigenlijk? Er is een bestuur die er naartoe werkt om de club zelfredzaam te maken. Geloof me vrij dat LVT de centen heeft om ook een paar jaar de grote Jan uit te hangen maar zo'n verhaal (en dat van alle andere exotische investeerders uit onze reeks) is ALTIJD eindig. Ik vind de gekozen (Belgische) weg best mooi en de enige manier om zelf op te boksen tegen de Saoudische prins an Beerschot, de Maleisische sjeik van Deinze of de Amerikanen van Beveren en RWDM. Je mag er volgend jaar nog 10 miljoen tegenaan gooien, de kans op promotie blijft relatief klein met al die grote kanonnen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Kan me hier volledig in vinden!Axassin wrote: ↑Tue Apr 19, 2022 10:49 amIn die 25j dat ik op het Lisp kom, is het publiek steeds kritisch geweest. Maar dit tart voor mij toch alle verbeelding.Nu zijn er (akkoord, eerste 3j lierse kempenzonen was geen hoogvlieger) eindelijk heel wat positieve signalen, slagen we er toch weer in een negatieve perceptie te creëeren.
En we zijn eigelijk door geen enkele ploeg overklast. Het enige probleem is dat we met deze kern moeite hebben om het spel te maken. Zeker naar volgend seizoen toe moet hier iets aan gedaan worden want met die beloften in onze reeks gaan we dat vaak tegen een muur opboksen vrees ik
Het transferbuget word nie vergroot zal weer moelijk worden om spelers te vinden en ons vijver is ook kleiner ge worden nu om de beloften komen mee doen
Toen Lierse failliet ging en er lange tijd alleen maar sprake was van Lyra-Lierse vroeg mijn broer of ik toch niet mee naar Lyra wilde gaan zien. Ik heb hem toen gezegt dat ik dat nooit zou doen om 2 redenen, ten eerste ben ik als Lierse supporter 1ste klasse voetbal gewoon en heb dus geen zin in een wedstrijdje pottekes stamp in 5de, 4de of 3de klasse. ten 2de zal ik nooit supporteren voor een club waar Lyra in de naam zit.
Toen stelde LVT zijn project Lierse Kempenzonen voor MET de belofte om Lierse terug te brengen waar het thuis hoort nl 1ste klas.
Wij zijn nu 4 jaar verder en zijn met veel geluk en dankzij corona, (dus niet met sportieve successen) in 1B beland.
We hebben dit jaar het voorop gezette doel bereikt, niet datzij de kwaliteiten van onze coach, wel omdat de sportieve staf (ja ook TVI) er ingeslaagd was om een kern samen te stellen die veel sterker was dan men dacht. Een kern die met een goede coach op plaats 3 zou ge-eindigd zijn heel dicht bij RWDM.
Nu gaat dit bestuur verder met een coach die de meerderheid van de supporters niet meer wil en opnieuw met een mini-budget van 2mj, dat is een budget voor 1ste amateur!
Ik denk dat het tijd wordt dat dit bestuur klare wijn schenkt. EN toegeeft dat men niet over de nodige financiele middelen beschikt om een profclub te runnen. Men heeft dan 2 keuzes: doorgaan als amateurclub (en dan is het aan ons supporters om te beslissen of we daarmee tevreden zijn) of verkopen aan iemand met de nodige financiele middelen (voor mij liefst een Belg maar als het niet anders kan ook een buitenlander).
RWDM is samen met ons en dankzij corona naar 1B gepromoveerd, als het goed gaat spelen zij volgend seizoen opnieuw tegen Anderlecht, Club Brugge enz. Omdat hun bestuur gekozen heeft voor extra financiele middelen. De toekomst zal uitwijzen of dat de juiste keuze was. Maar intussen kunnen hun supporters opnieuw van echt profvoetbal genieten.
Ik heb geen zin in nog eens 2 of 3 jaar defensief controle voetbal ala TVI
Toen stelde LVT zijn project Lierse Kempenzonen voor MET de belofte om Lierse terug te brengen waar het thuis hoort nl 1ste klas.
Wij zijn nu 4 jaar verder en zijn met veel geluk en dankzij corona, (dus niet met sportieve successen) in 1B beland.
We hebben dit jaar het voorop gezette doel bereikt, niet datzij de kwaliteiten van onze coach, wel omdat de sportieve staf (ja ook TVI) er ingeslaagd was om een kern samen te stellen die veel sterker was dan men dacht. Een kern die met een goede coach op plaats 3 zou ge-eindigd zijn heel dicht bij RWDM.
Nu gaat dit bestuur verder met een coach die de meerderheid van de supporters niet meer wil en opnieuw met een mini-budget van 2mj, dat is een budget voor 1ste amateur!
Ik denk dat het tijd wordt dat dit bestuur klare wijn schenkt. EN toegeeft dat men niet over de nodige financiele middelen beschikt om een profclub te runnen. Men heeft dan 2 keuzes: doorgaan als amateurclub (en dan is het aan ons supporters om te beslissen of we daarmee tevreden zijn) of verkopen aan iemand met de nodige financiele middelen (voor mij liefst een Belg maar als het niet anders kan ook een buitenlander).
RWDM is samen met ons en dankzij corona naar 1B gepromoveerd, als het goed gaat spelen zij volgend seizoen opnieuw tegen Anderlecht, Club Brugge enz. Omdat hun bestuur gekozen heeft voor extra financiele middelen. De toekomst zal uitwijzen of dat de juiste keuze was. Maar intussen kunnen hun supporters opnieuw van echt profvoetbal genieten.
Awel Mark, mijn verhaal na het faillissement is redelijk gelijkaardig gelopen. Ook mijn broer (en verschillende van mijn vrienden) gaat naar lyra kijken. Het voetbal op lager niveau is één van de redenen dat ik ook niet voor die weg gekozen heb.Mark wrote: ↑Tue Apr 19, 2022 11:41 amToen Lierse failliet ging en er lange tijd alleen maar sprake was van Lyra-Lierse vroeg mijn broer of ik toch niet mee naar Lyra wilde gaan zien. Ik heb hem toen gezegt dat ik dat nooit zou doen om 2 redenen, ten eerste ben ik als Lierse supporter 1ste klasse voetbal gewoon en heb dus geen zin in een wedstrijdje pottekes stamp in 5de, 4de of 3de klasse. ten 2de zal ik nooit supporteren voor een club waar Lyra in de naam zit.
De ambitie van Luc is weldegelijk om naar 1a te gaan op termijn hoor, al wil hij dat op een sterke en financieel gezonde basis doen. Ik ben zondag nog eens gaan eten boven en daar waren weer meer dan 300 eters. Ook de zaal ernaast zat bomvol. En dat voor een match met amper inzet en geen bezoekende fans. Dat business gedeelte met de loges gaat met het nieuwe stadion ook voor veel meer financiële ruimte zorgen. De vraag is op dit moment immers groter dan het aanbod. Dat zijn belangrijke fundamenten om een stabiele en gezonde club uit te bouwen.
Ik snak ook wel naar wat sportief succes maar als ik elk jaar verbetering zie, ook volgend jaar, dan is dat voor mij bevestiging van een positief verhaal. De club heeft iedereen nodig om dat verhaal verder te schrijven, ook jou Mark.

“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Ter info mijn broer gaat wel degelijk naar Lierse kijken ook hij heeft zich laten overhalen door de belofte van Luc.
Ik twijfel niet aan het zakelijk inzicht van LVT en ben hem ook dankbaar voor wat er op dat gebied gebeurd is.
Maar het sportieve moet volgen en dat mis ik, ik kan echt niet begrijpen dat men doorgaat met TVI goed wetende dat de meerderheid van de supporters dit niet wil.
Bovendien vrees ik nu TVI schrijft dat er een frisse wind door de kern moet waaien dat hij net die spelers zal wegsturen waarvan ik wil dat ze blijven (Bitsindou, Yagan, Abdahla, Limbombe) en die zal behouden die ik weg wil (Schouterden, Naessens, Hendrickx, Liongola) als dat gebeurd hoeft het voor mij echt niet meer sorry.
Ik twijfel niet aan het zakelijk inzicht van LVT en ben hem ook dankbaar voor wat er op dat gebied gebeurd is.
Maar het sportieve moet volgen en dat mis ik, ik kan echt niet begrijpen dat men doorgaat met TVI goed wetende dat de meerderheid van de supporters dit niet wil.
Bovendien vrees ik nu TVI schrijft dat er een frisse wind door de kern moet waaien dat hij net die spelers zal wegsturen waarvan ik wil dat ze blijven (Bitsindou, Yagan, Abdahla, Limbombe) en die zal behouden die ik weg wil (Schouterden, Naessens, Hendrickx, Liongola) als dat gebeurd hoeft het voor mij echt niet meer sorry.
Ik denk dat het laatste ook staat te gebeuren, de voortekenen zijn er.Mark wrote: ↑Tue Apr 19, 2022 12:48 pmTer info mijn broer gaat wel degelijk naar Lierse kijken ook hij heeft zich laten overhalen door de belofte van Luc.
Nu koppel je er wel heel erg veel voorwaarden aan. Limbombe heeft nog een jaar contract. Net als Hendrickx. Yagan is na de winter amper fit geweest, moet die dan persé verlengd worden?Mark wrote: ↑Tue Apr 19, 2022 12:48 pmTer info mijn broer gaat wel degelijk naar Lierse kijken ook hij heeft zich laten overhalen door de belofte van Luc.
Ik vermoed dat Hakim zelf niet wil bijtekenen, vandaar zijn invallersrol de laatste weken.
Voor mij persoonlijk zijn er 2-3 spelers die, als ze fit zijn, incontournable zijn; van acker, limbombe en met momenten Gillekens. Teunckens ook, maar ik denk niet dat het economisch verantwoord is van die te houden.
Wat Ygan betreft heb je een punt, is hij 2/3 van het seizoen inzetbaar dan moet je hem houden,als hij maar 1/3 wedstrijden kan spelen niet. Als hij speelt zorgt hij altijd voor doelgevaar!
Ook over Van Acker en Gillekens deel ik je mening en Tuenckens uiteraard maar dat zal heel moeilijk worden denk ik.
Ook over Van Acker en Gillekens deel ik je mening en Tuenckens uiteraard maar dat zal heel moeilijk worden denk ik.
Last edited by Mark on Tue Apr 19, 2022 2:59 pm, edited 1 time in total.
Yagan, Abdallah en Naessens hebben alle 3 een jaar optie ik zou die van Yagan en Abadallah lichten en Naessens mag vertrekken.