Challenger Pro League
Re: Proximus league
We zitten weer wat steviger op die vijfde plek, waar we vermoedelijk ook gaan eindigen. 35 punten tot dusver met nog een thuismatch tegen Virton voor de boeg: daar had ik bij aanvang van het seizoen zeker voor getekend.
- Justhomuch
Als ik jullie kern zo zag dan leek me een plek in de middenmoot ook het meest realistische. Halfweg het seizoen bekeek ik dan jullie jaarrekening en als ik dan de lage uitgaven aan oa. lonen, het budget, etcetera zag dan staafde dat nog meer het gevoel dat meedingen naar bijvoorbeeld promotie niet realistisch is.
Maar van waar dan toch die kritiek, vooral op de trainer, van velen? Het doel is geslaagd, maar de manier van voetballen viel tegen? Of hebben een deel van de supporters toch nog steeds het gevoel dat 1A een kortetermijnsambitie moet zijn?
Helemaal eens met u opmerking. Doel is zeker gehaald er zijn veel ploegen die meer kwaliteiten hebben en die hebben we zelfs geklopt. Doel was rustig seizoen met af en toe een stunt. Dat is meermaals gedaan. Trainer deed het met de midellen die hij had !wekke wrote: ↑Sun Apr 10, 2022 11:17 amAls ik jullie kern zo zag dan leek me een plek in de middenmoot ook het meest realistische. Halfweg het seizoen bekeek ik dan jullie jaarrekening en als ik dan de lage uitgaven aan oa. lonen, het budget, etcetera zag dan staafde dat nog meer het gevoel dat meedingen naar bijvoorbeeld promotie niet realistisch is.
Maar van waar dan toch die kritiek, vooral op de trainer, van velen? Het doel is geslaagd, maar de manier van voetballen viel tegen? Of hebben een deel van de supporters toch nog steeds het gevoel dat 1A een kortetermijnsambitie moet zijn?
Tom van Imschoot is ook geen trainer waar ik het warm van krijg; amper coaching langs de lijn, rare opstelling en vreemde (voorspelbare) wissels. Aan de andere kant heeft hij een gigantisch aandeel in het samenstellen van deze kern met een miniem budget voor een profreeks. Dat vergeten er veel. Het feit dat mensen na de goede competitie start begonnen te zweven en dachten dat we konden meespelen, is ook vooral zijn verdienste.wekke wrote: ↑Sun Apr 10, 2022 11:17 amAls ik jullie kern zo zag dan leek me een plek in de middenmoot ook het meest realistische. Halfweg het seizoen bekeek ik dan jullie jaarrekening en als ik dan de lage uitgaven aan oa. lonen, het budget, etcetera zag dan staafde dat nog meer het gevoel dat meedingen naar bijvoorbeeld promotie niet realistisch is.
Ik hoor daarnaast ook van verschillende mensen binnen de spelersgroep (oa teunckens gaf dit ook al aan in gva) dat dit de beste kern qua groepsfeer is waar ze ooit in gespeeld hebben. Dat kan ook alleen maar met een ploeg die achter de trainer staat. Dat werd ook heel duidelijk toen de ploeg bij het geval Maes unaniem de kant van Tom koos.
Ik ga de champagne niet ontkurken als de club zijn verlenging aankondigt maar rouwig zal ik er ook niet om zijn. Je eindigt 15p (op 27 speeldagen!) boven je rechtreekse concurrent, dan heb je het gewoon goed gedaan. Daarenboven eindig je boven een ploeg waar er geregeld 30-40 miljoen aan transfergeld op het plein staat (lommel) en boven een ander team (moeskroen)waar het spitsen duo meer loon opstrijkt dan onze hele kern samen.
En dat met doorgaans 10-11 Belgen op het veld. Niet alles loopt altijd even goed maar hopelijk durven de ultracritici het vanaf nu ook eens in perspectief te plaatsen. Er staat best wel iets herkenbaar op het veld om je achter te scharen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
- Justhomuch
Omdat er velen in het verleden blijven leven, ik fronste mijn wenkbrauwen wel meerdere malen als ik zijn opstelling zag of rare/te late wissels.wekke wrote: ↑Sun Apr 10, 2022 11:17 amAls ik jullie kern zo zag dan leek me een plek in de middenmoot ook het meest realistische. Halfweg het seizoen bekeek ik dan jullie jaarrekening en als ik dan de lage uitgaven aan oa. lonen, het budget, etcetera zag dan staafde dat nog meer het gevoel dat meedingen naar bijvoorbeeld promotie niet realistisch is.
Wij komen áltijd terug!
-
Amen.Axassin wrote: ↑Sun Apr 10, 2022 2:45 pmTom van Imschoot is ook geen trainer waar ik het warm van krijg; amper coaching langs de lijn, rare opstelling en vreemde (voorspelbare) wissels. Aan de andere kant heeft hij een gigantisch aandeel in het samenstellen van deze kern met een miniem budget voor een profreeks. Dat vergeten er veel. Het feit dat mensen na de goede competitie start begonnen te zweven en dachten dat we konden meespelen, is ook vooral zijn verdienste.wekke wrote: ↑Sun Apr 10, 2022 11:17 amAls ik jullie kern zo zag dan leek me een plek in de middenmoot ook het meest realistische. Halfweg het seizoen bekeek ik dan jullie jaarrekening en als ik dan de lage uitgaven aan oa. lonen, het budget, etcetera zag dan staafde dat nog meer het gevoel dat meedingen naar bijvoorbeeld promotie niet realistisch is.
Ik hoor daarnaast ook van verschillende mensen binnen de spelersgroep (oa teunckens gaf dit ook al aan in gva) dat dit de beste kern qua groepsfeer is waar ze ooit in gespeeld hebben. Dat kan ook alleen maar met een ploeg die achter de trainer staat. Dat werd ook heel duidelijk toen de ploeg bij het geval Maes unaniem de kant van Tom koos.
Ik ga de champagne niet ontkurken als de club zijn verlenging aankondigt maar rouwig zal ik er ook niet om zijn. Je eindigt 15p (op 27 speeldagen!) boven je rechtreekse concurrent, dan heb je het gewoon goed gedaan. Daarenboven eindig je boven een ploeg waar er geregeld 30-40 miljoen aan transfergeld op het plein staat (lommel) en boven een ander team (moeskroen)waar het spitsen duo meer loon opstrijkt dan onze hele kern samen.
En dat met doorgaans 10-11 Belgen op het veld. Niet alles loopt altijd even goed maar hopelijk durven de ultracritici het vanaf nu ook eens in perspectief te plaatsen. Er staat best wel iets herkenbaar op het veld om je achter te scharen.
Helemaal mee eens.KLSK190630 wrote: ↑Mon Apr 11, 2022 12:09 pmAmen.Axassin wrote: ↑Sun Apr 10, 2022 2:45 pmTom van Imschoot is ook geen trainer waar ik het warm van krijg; amper coaching langs de lijn, rare opstelling en vreemde (voorspelbare) wissels. Aan de andere kant heeft hij een gigantisch aandeel in het samenstellen van deze kern met een miniem budget voor een profreeks. Dat vergeten er veel. Het feit dat mensen na de goede competitie start begonnen te zweven en dachten dat we konden meespelen, is ook vooral zijn verdienste.wekke wrote: ↑Sun Apr 10, 2022 11:17 am
Als ik jullie kern zo zag dan leek me een plek in de middenmoot ook het meest realistische. Halfweg het seizoen bekeek ik dan jullie jaarrekening en als ik dan de lage uitgaven aan oa. lonen, het budget, etcetera zag dan staafde dat nog meer het gevoel dat meedingen naar bijvoorbeeld promotie niet realistisch is.
Moeskroen de 7e keer in 8 jaar geen licentie.