Lierse K. - Moeskroen [13-03-2022]
Re: Lierse K. - Moeskroen [13-03-2022]
Als we dit seizoen met 30 punten afsluiten ben ik tevreden: iets wat nog zeker kan. Dat wil niet zeggen dat we volgend jaar meer mogen vragen, maar veel meer zal 't toch ook niet zijn.Mark wrote: ↑Mon Mar 14, 2022 1:56 pmDe Belder heeft 1 goed seizoen gehad, bij ons. Vind hem nu niet beter dan Yagan of Limbombe
En ja het moet volgend seizoen veel beter.
Vraag is of we daarvoor voldoende financiele middelen zullen hebben?
Dit is ons 4de seizoen na de doorstart, en alleen van het eerste ben ik tevreden.
En toch denk ik dat het kan: met de beloftenploegen in de reeks gaat er meer geld binnenkomen. Er moet een vervanger voor Maes gevonden worden (wat vermoed ik één van onze duurste contracten was). Niet dat we plots allemaal grote vissen gaan binnenhalen, maar 3 a 4 goeie versterkingen en we kunnen weer een stap zetten. Ik vermoed dat er bvb bij RWDM wel wat volk zal moeten vertrekken. Ik zou daar wel eens durven kijken.
Nu zal ik ook tevreden zijn met 30 punten, maar met onze goede start en het mooie voetbal van de eerste weken blijft dit seizoen een teleurstelling.
En voor volgend seizoen verwacht ik van ons bestuur een duidelijke ambitie om bij de eerste 6 te eindigen, ik heb geen zin in 10 wedstrijden zonder inzet of om voor het behoud te moeten spelen.
Dus een goede trainer met vechtlust en de nodige ambitie en 3 a 4 goede versterkingen zijn zeker nodig.
Als het de ambitie van de clubleiding is om opnieuw gewoon een rustig seizoen te hebben op plaatsen 7 tot 10 dan zullen ze geen 1500 abbo's halen.
En voor volgend seizoen verwacht ik van ons bestuur een duidelijke ambitie om bij de eerste 6 te eindigen, ik heb geen zin in 10 wedstrijden zonder inzet of om voor het behoud te moeten spelen.
Dus een goede trainer met vechtlust en de nodige ambitie en 3 a 4 goede versterkingen zijn zeker nodig.
Als het de ambitie van de clubleiding is om opnieuw gewoon een rustig seizoen te hebben op plaatsen 7 tot 10 dan zullen ze geen 1500 abbo's halen.
Probleem is dat we wel bij die top 6 kunnen eindigen, maar dan vermoedelijk wel een pak slaag kunnen incasseren (en de facto - wegens geen halvering) ook voor niks meer gaan spelen. Da's het rare aan dat format.Mark wrote: ↑Mon Mar 14, 2022 2:41 pmNu zal ik ook tevreden zijn met 30 punten, maar met onze goede start en het mooie voetbal van de eerste weken blijft dit seizoen een teleurstelling.
Alles hangt er uiteraard vanaf hoe sterk we zelf zijn en hoe sterk de tegenstanders zijn.
Als we er van uitgaan dat Westerlo en RWDM promoveren dan gaat het om Beerschot en Seraing, om Waasland-Beveren, Deinze, Moeskroen, Lommel en dus 4 beloftenteams.
Ik ga ervan uit dat die beloftenteams te zwak zijn voor 1B en dus vanonder zullen bengelen.
Lommel is een echte satelietclub en wordt ook zo gebruikt, promotie is niet belangrijk, alleen het doorgroeien van de buitenlandse talenten.
Wat is de financiele situatie van Moeskroen???
Blijft Deinze knoeien zoals de voorbije 2 jaar???
Als Seraing degradeerd hoe belangrijk zal Metz het dan vinden dat ze terug promoveren???
En zal Beerschot er în slagen om meteen opnieuw voor promotie te gaan???
Dus voor mij nu de grootste kanshebber voor volgend seizoen Waasland-Beveren
Alle anderen,ook Lierse groot ???
Als we er van uitgaan dat Westerlo en RWDM promoveren dan gaat het om Beerschot en Seraing, om Waasland-Beveren, Deinze, Moeskroen, Lommel en dus 4 beloftenteams.
Ik ga ervan uit dat die beloftenteams te zwak zijn voor 1B en dus vanonder zullen bengelen.
Lommel is een echte satelietclub en wordt ook zo gebruikt, promotie is niet belangrijk, alleen het doorgroeien van de buitenlandse talenten.
Als Seraing degradeerd hoe belangrijk zal Metz het dan vinden dat ze terug promoveren???
Ik blijf bij mijn stelling nl 3-4 doelgerichte versterkingen en je doet mee+uiteraard een andere degelijke trainer die iets meer uit een speler kan halen!Dus echt nu wel bye bye TVI! Tuurlijk grote vraag blijft zijn de middelen ervoor, komt er eventueel een extra-sponsor, durft men die stap te zetten enz enz...Mark wrote: ↑Mon Mar 14, 2022 5:44 pmAlles hangt er uiteraard vanaf hoe sterk we zelf zijn en hoe sterk de tegenstanders zijn.
Ik denk wel dat ze dat beseffen hoor. En ik vind echt wel dat er dit seizoen duidelijke stappen gezet zijn, maar de honger naar meer is groter en dat is normaal. Volgend seizoen mag de lat terug iets hoger. Dat betekent in mijn ogen dat we terug wat punten extra moeten zien te sprokkelen, meer thuismatchen winnen (dus de facto die play off 1 halen) en liefst ook het stadiondossier iets concreter zien worden.
Natuurlijk zijn er dit jaar stappen vooruit gezet. Vorig seizoen speelden we met een amateurteam in 1B, dit seizoen was/is onze kern goed genoeg voor 1B (misschien iets te smal). Maar onze trainer heeft er absoluut niet uitgehaald wat er in zit anders zouden we naast Deinze en Moeskroen staan en dus zo'n kleine 10 punten meer hebben.Flor wrote: ↑Tue Mar 15, 2022 8:29 amIk denk wel dat ze dat beseffen hoor. En ik vind echt wel dat er dit seizoen duidelijke stappen gezet zijn, maar de honger naar meer is groter en dat is normaal. Volgend seizoen mag de lat terug iets hoger. Dat betekent in mijn ogen dat we terug wat punten extra moeten zien te sprokkelen, meer thuismatchen winnen (dus de facto die play off 1 halen) en liefst ook het stadiondossier iets concreter zien worden.
Wat volgend seizoen betreft zou ik de voorrang geven aan het sportieve, voorlopig is ons stadion nog ok. Al besef ik ook dat je met dat nieuwe stadion extra inkomsten kan genereren. Maar ik denk dat de meeste supporters beter voetbal willen zien, meer thuiswedstrijden winnen en mee doen voor de knikkers.
2...De thuisaanhang is verre van beloond geweest dit seizoen en geleden van september 2021 dat er thuis nog eens gewonnen werd! Sommige thuismatchen waren echt om te huilen zo barslecht! Neen nu de twee thuismatchen tegen Lommel, de tweede thuismatch tegen RWDM en recent tegen een zwak Moeskroen... Wat was dat en dit met deze ervaren en kwalitatieve kern ! Tijd om echt de thuisaanhang na de heropstart te verwennen enkel onder het duo US-Dave DH is men verwend geweest ook niet toevallig 2 goede trainers!Mark wrote: ↑Tue Mar 15, 2022 8:46 amNatuurlijk zijn er dit jaar stappen vooruit gezet. Vorig seizoen speelden we met een amateurteam in 1B, dit seizoen was/is onze kern goed genoeg voor 1B (misschien iets te smal). Maar onze trainer heeft er absoluut niet uitgehaald wat er in zit anders zouden we naast Deinze en Moeskroen staan en dus zo'n kleine 10 punten meer hebben.Flor wrote: ↑Tue Mar 15, 2022 8:29 amIk denk wel dat ze dat beseffen hoor. En ik vind echt wel dat er dit seizoen duidelijke stappen gezet zijn, maar de honger naar meer is groter en dat is normaal. Volgend seizoen mag de lat terug iets hoger. Dat betekent in mijn ogen dat we terug wat punten extra moeten zien te sprokkelen, meer thuismatchen winnen (dus de facto die play off 1 halen) en liefst ook het stadiondossier iets concreter zien worden.
Wat volgend seizoen betreft zou ik de voorrang geven aan het sportieve, voorlopig is ons stadion nog ok. Al besef ik ook dat je met dat nieuwe stadion extra inkomsten kan genereren. Maar ik denk dat de meeste supporters beter voetbal willen zien, meer thuiswedstrijden winnen en mee doen voor de knikkers.
Klopt, US en Dave dh zijn de beste trainers die we na de doorstart gehad hebben.
Geen post-match interview met TVI? Jammer.