Lierse K. - Moeskroen [13-03-2022]
Re: Lierse K. - Moeskroen [13-03-2022]
Inderdaad. Vraag mij af of spelers nog willen spelen onder VI, ik zag vanavond en eigenlijk tegen Lommel al voldoende. Je kan een off day hebben als ploeg maar tweemaal? En op zulke manier? No way er scheelt wat... Met welke elf start hij weer... Neen hopelijk morgen ontslag samen met zijn maatje Nico! Er moet iets gebeuren of het loopt nog slecht af.
Volgende week staat LK zevende met 26 punten uit 26 gespeelde wedstrijden. Ik dacht dat we alles al hadden gezien onder Rocky niet dus de deze presteerd nog slechter als je de kernen vergelijk waarmee RP en VI moesten werken.
Spijt dat ik ben afgezakt, dit was gewoon genant.
Eerste keer sinds lang ook dat ik de eigen spelers heb uitgefloten, moeten zich diep schamen.
Eerste keer sinds lang ook dat ik de eigen spelers heb uitgefloten, moeten zich diep schamen.
-
Pffff wat een kutavond, niks zat er in. Andermaal niks sfeer. Dit was de laatste keer dit seizoen denk ik.
Sinds September thuis niet meer gewonnen. De gelijkenissen met vorig seizoen zijn er alvast nl goed begin om daarna helemaal weg te zakken naar een degradatie plek gelukkig was er corona! Huidig seizoen en dit met een veel betere kern is voldoende bewezen dat ze kunnen ballen idem goed begin en dan weer het verval en een lichte heropflakkering na Nieuwjaar gelukkig maar en totale instorting nadien... Als Virton 10 op 12 pakt zijn ze alsnog wonder bij wonder gered simpel!
Het lijkt dat de ploeg na die spookgoal op RWDM totaal de pedalen kwijt is.
Sindsdien hebben ze geen enkele deftige aanval meer in elkaar gestoken.
Vandaag deed het pijn aan de ogen: lang geleden dat er zo'n geknoei op het Lisp te zien was.
Twijfel om woensdag te gaan kijken (en de laatste 40 jaar heb ik weinig thuiswedstrijden gemist).
Vandaag deed het pijn aan de ogen: lang geleden dat er zo'n geknoei op het Lisp te zien was.
Twijfel om woensdag te gaan kijken (en de laatste 40 jaar heb ik weinig thuiswedstrijden gemist).
Dat deze kern kan voetballen is al voldoende bewezen. Probleem zit op de bank kijk met welke elf hij vanavond bv weer start. Zijn wissels, zijn starten de elf heeft al wat punten gekost waardoor je niet rond plek 3-4 staat maar zesde en heel wss na volgend weekeind zevende. Nog een groter probleem zit in de tribune weigeren koppig iemand de laan uit te sturen die zulke cijfers voorlegt. Nogmaals 26 op 69 met deze kern zegt alles. Laatste 2 matchen zijn dramatisch, geen kansen, geen goals aldus, het voetbal is zelfs Amateur onwaardig.polydor wrote: ↑Sun Mar 13, 2022 10:50 pmHet lijkt dat de ploeg na die spookgoal op RWDM totaal de pedalen kwijt is.
Ik heb lang de trainer, de ploeg, de technische staf en de clubleiding verdedigd. Want ik geloof in ons project. En na vanavond geloof ik nog altijd in ons project, met name om met zoveel mogelijk lokale spelers een plaats te veroveren in ons voetballandschap.
Maar dit heeft ook zijn beperkingen. De grootste beperking is wat we kunnen uitgeven aan onze sportieve cel, meer nog, wat kunnen we budgettair aan om onze eerste ploeg een plaats te geven in 1B en hopelijk later in 1A. Vandaag hebben we duidelijk gezien dat op dat vlak de mogelijkheden van Moeskroen hoger rijken dan de onze. Spelers als Lepoint, Taravel en Chevalier passen niet in ons budget.
Maar, met spelers die "budgettair" minder zijn, kan je nog steeds duels winnen, de tweede ball hebben en druk zetten op de tegenstander. Vanavond kon dit allemaal echter niet. Vorige week ook niet echt en een heel aantal matchen dit seizoen niet. De ploegopstelling was al maar amper bevattelijk - de wissels waren zelfs dat helemaal niet meer. Het beetje voetballend vermogen werd vervangen, de ploegopstelling door mekaar gehusseld en dan werd als deus ex machina nog Lliongola op het plein gegooid - de arme jongen weet nog altijd niet voor welke ploeg hij eigelijk speelt.
Schuld van wie?
De spelers: absoluut. Er zijn er een aantal die hun truitje niet nat maken, geen duels winnen, voor eigen succes gaan, geen tweede bal winnen
De trainers: absoluut: geen game-plan, slechte wissels, een halve ploeg die vooruit voetbalt, de andere helft achteruit- waardeloos eigenlijk
De ploegleiding: absoluut: maak de doelstellingen van in het begin openbaar, laat je niet uiteen spelen (zoals met de trainer in de loop van het seizoen), probeer wat meer ambitie te tonen
Maar dit heeft ook zijn beperkingen. De grootste beperking is wat we kunnen uitgeven aan onze sportieve cel, meer nog, wat kunnen we budgettair aan om onze eerste ploeg een plaats te geven in 1B en hopelijk later in 1A. Vandaag hebben we duidelijk gezien dat op dat vlak de mogelijkheden van Moeskroen hoger rijken dan de onze. Spelers als Lepoint, Taravel en Chevalier passen niet in ons budget.
Maar, met spelers die "budgettair" minder zijn, kan je nog steeds duels winnen, de tweede ball hebben en druk zetten op de tegenstander. Vanavond kon dit allemaal echter niet. Vorige week ook niet echt en een heel aantal matchen dit seizoen niet. De ploegopstelling was al maar amper bevattelijk - de wissels waren zelfs dat helemaal niet meer. Het beetje voetballend vermogen werd vervangen, de ploegopstelling door mekaar gehusseld en dan werd als deus ex machina nog Lliongola op het plein gegooid - de arme jongen weet nog altijd niet voor welke ploeg hij eigelijk speelt.
Schuld van wie?
De spelers: absoluut. Er zijn er een aantal die hun truitje niet nat maken, geen duels winnen, voor eigen succes gaan, geen tweede bal winnen
De trainers: absoluut: geen game-plan, slechte wissels, een halve ploeg die vooruit voetbalt, de andere helft achteruit- waardeloos eigenlijk
De ploegleiding: absoluut: maak de doelstellingen van in het begin openbaar, laat je niet uiteen spelen (zoals met de trainer in de loop van het seizoen), probeer wat meer ambitie te tonen
Ook lang VI verdedigt omwille hij vorig seizoen geen deftig materiaal had om te wedijveren met de rest zou onfair hebben geweest om hem hierop af te rekenen. Dit seizoen een ander verhaal heeft nu wel een kern om veel beter te doen dan die zevende plek. Dus met amper 26 op 69 tot heden dik gebuisd. Zijn startende elf, zijn soms rare en of te late wissels heeft LK al dure punten gekost. Met een degelijke trainer haal je hier veel meer uit dan wss weer een zevende plek of wie weet laatste plek met degradatie tot gevolg. Clubs als Virton-Moeskroen en Lommel moet je altijd kunnen voorblijven in het klassement. Met de heropstart heb ik nog maar 2 bekwame trainers geweten op het lisp die mogen jullie zelf invullen de laatste twee zijn goed voor een Amateurclub te leiden maar niet hoger.
Een woord schande ! Als men zo blijft klungelen gaat het nog heet worden. Er gaat ook veel kwaliteit moeten bij komen of we gaan sportief nóóit beteren.