Challenger Pro League
Re: Proximus league
Ik heb het ook gelezen. Ik vermoed dat een belofteploeg wel mee kan doen aan de playoff voor promotie maar niet zal kunnen promoveren. Hoe voorkomen ze dat dergelijke ploeg de competitie beïnvloedt... zeker bij belofteploegen kan je nogal gemakkelijk switchen tussen een zwak en een sterk elftal...
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Voor Club NXT waren er vorig seizoen wel enkele regels. Iets in den trant van; Als een speler 5x in de wedstrijdselectie gezeten heeft van de A-kern, mag hij niet meer voor NXT uitkomen. Hopelijk trekken ze dit door.Berrem wrote: ↑Tue Mar 01, 2022 10:54 am
Ik heb het ook gelezen. Ik vermoed dat een belofteploeg wel mee kan doen aan de playoff voor promotie maar niet zal kunnen promoveren. Hoe voorkomen ze dat dergelijke ploeg de competitie beïnvloedt... zeker bij belofteploegen kan je nogal gemakkelijk switchen tussen een zwak en een sterk elftal...
Aan de andere kant; 8 profteams die 4 miljoen euro van de belofteploegen onder elkaar mogen verdelen. Dat is voor ons wel een gigantische bonus.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Om twee topics over hetzelfde topic tegen te gaan stel ik voor dat we de ciompetitiehervorming hier verder bespreken:
viewtopic.php?f=5&p=21925#p21925
En hier verder gaan over de huidige competitie.
======
Nog 6 matchen te gaan voor Virton. 7 voor ons. In het beste scenario dit weekend (winst voor Lierse, verlies voor Virton) komt het verschil op 15 punten. Ik weet niet wat de regels zijn na de punten, maar dan moet na zo'n scenario Virton al alles winnen (en wij alles verliezen). Bij winst en een verlies van Virton lijkt me het behoud dus wel echt binnen. Virton heeft met WB bovendien niet zo'n makkelijke kaart.
viewtopic.php?f=5&p=21925#p21925
En hier verder gaan over de huidige competitie.
======
Nog 6 matchen te gaan voor Virton. 7 voor ons. In het beste scenario dit weekend (winst voor Lierse, verlies voor Virton) komt het verschil op 15 punten. Ik weet niet wat de regels zijn na de punten, maar dan moet na zo'n scenario Virton al alles winnen (en wij alles verliezen). Bij winst en een verlies van Virton lijkt me het behoud dus wel echt binnen. Virton heeft met WB bovendien niet zo'n makkelijke kaart.
Vanavond Westerlo tegen Deinze. Ik denk dat die laatste kan fluiten naar de tweede plek als ze geen driepunter pakken?
Westerlo telt Deinze uit. Die laatste kunnen toch niet echt tevreden zijn met hun seizoen lijkt me?
Virton op 0-1 in beveren