Stadion
Re: Stadion
Dit bericht plaatsten ze steeds op facebook met de vraag waarom ze voor kunstgras kozen: we "kiezen voor kunstgras net voor de multifunctionaliteit. Zo kunnen beloften, jeugd of dames er ook desgevallend spelen. Ook richting events is dit nuttig."
Ik denk dat vooral het laatste de reden is waarom wij binnen enkele jaren op kunstgras spelen.
Ik hoop dat het in de eerste plaats een voetbalstadion wordt en geen kantoren of winkelcomplex waar men toevallig ook nog voetbal kan spelen ! Ik zou echt wel eens een maquette of computersimulatie willen zien.Barry wrote: ↑Mon Feb 14, 2022 9:20 amDit bericht plaatsten ze steeds op facebook met de vraag waarom ze voor kunstgras kozen: we "kiezen voor kunstgras net voor de multifunctionaliteit. Zo kunnen beloften, jeugd of dames er ook desgevallend spelen. Ook richting events is dit nuttig."
Ik denk dat vooral het laatste de reden is waarom wij binnen enkele jaren op kunstgras spelen.
Er zal sowieso wel veel ruimte zijn voor andere activiteiten dan voetbal: dat is het hele idee erachter natuurlijk.Mark wrote: ↑Mon Feb 14, 2022 10:22 amIk hoop dat het in de eerste plaats een voetbalstadion wordt en geen kantoren of winkelcomplex waar men toevallig ook nog voetbal kan spelen ! Ik zou echt wel eens een maquette of computersimulatie willen zien.Barry wrote: ↑Mon Feb 14, 2022 9:20 amDit bericht plaatsten ze steeds op facebook met de vraag waarom ze voor kunstgras kozen: we "kiezen voor kunstgras net voor de multifunctionaliteit. Zo kunnen beloften, jeugd of dames er ook desgevallend spelen. Ook richting events is dit nuttig."
Ik heb er geen probleem mee dat de ruimtes onder de tribunes gebruikt worden of dat er losse gebouwen komen bv aan de LispersteenwegEric wrote: ↑Mon Feb 14, 2022 1:49 pmEr zal sowieso wel veel ruimte zijn voor andere activiteiten dan voetbal: dat is het hele idee erachter natuurlijk.Mark wrote: ↑Mon Feb 14, 2022 10:22 amIk hoop dat het in de eerste plaats een voetbalstadion wordt en geen kantoren of winkelcomplex waar men toevallig ook nog voetbal kan spelen ! Ik zou echt wel eens een maquette of computersimulatie willen zien.Barry wrote: ↑Mon Feb 14, 2022 9:20 am
Dit bericht plaatsten ze steeds op facebook met de vraag waarom ze voor kunstgras kozen: we "kiezen voor kunstgras net voor de multifunctionaliteit. Zo kunnen beloften, jeugd of dames er ook desgevallend spelen. Ook richting events is dit nuttig."
Ik heb er wel een probleem mee als het niet meer op een voetbalstadion lijkt en het voetbal bijzaak wordt !
Vele zitten met het idee van Stayen in hun hoofd maar als je bv naar Ghelamco Arena gaat kijken, daar zit ook een Albert Heijn, Runners lab,interimkantoor,... langs de buitenzijde van het stadion. langs de binnenzijde is het wel een volwaardig voetbalstadion. Hopelijk staan/zitten we wel iets dichter op het veldMark wrote: ↑Mon Feb 14, 2022 2:08 pmIk heb er geen probleem mee dat de ruimtes onder de tribunes gebruikt worden of dat er losse gebouwen komen bv aan de Lispersteenweg
Ik heb er wel een probleem mee als het niet meer op een voetbalstadion lijkt en het voetbal bijzaak wordt !
Ik heb er geen probleem mee dat de ruimtes onder de tribunes gebruikt worden of dat er losse gebouwen komen bv aan de Lispersteenweg
[/quote]
Dit zullen nochtans wel de voetbaltempels van de toekomst worden.
De tijd dat er een stadion neergepoot wordt dat enkel en alleen nog dient om te voetballen is achterhaald. Het is een ganse infrastructuur die dan alleen maar dient om om de 14 dagen 90 minuten gebruikt te worden - allez, een totaalgebruik van 4 à 5 uur per match.
Ik ga regelmatig naar optredens in Arnhem - dat veld wordt daar gewoon buiten het stadion gerold en het stadion zelf kan voor allerlei evenementen gebruikt worden. Ik vind dat op zich geen slecht businessmodel. Brengt geld in het laatje.
in de buitencirkel kunnen er perfect winkels -restaurants en dergelijke komen.
ik snap niet direct wat je daartegen zou kunnen hebben.
De discussie omtrent kunstgras of niet is van een andere orde. Niets moooier dan de geur van het echte gras.
[/quote]
De tijd dat er een stadion neergepoot wordt dat enkel en alleen nog dient om te voetballen is achterhaald. Het is een ganse infrastructuur die dan alleen maar dient om om de 14 dagen 90 minuten gebruikt te worden - allez, een totaalgebruik van 4 à 5 uur per match.
Ik ga regelmatig naar optredens in Arnhem - dat veld wordt daar gewoon buiten het stadion gerold en het stadion zelf kan voor allerlei evenementen gebruikt worden. Ik vind dat op zich geen slecht businessmodel. Brengt geld in het laatje.
De discussie omtrent kunstgras of niet is van een andere orde. Niets moooier dan de geur van het echte gras.
- Justhomuch
[/quote]
Er gaat wel veel charme verloren
Wij komen áltijd terug!
Ik denk dat we ons sowieso ga moeten voorbereiden op het gegeven dat een deel van de charme van het huidige Lisp verloren zal gaan. Ja, er gaan ruimtes benut worden voor niet-voetbalactiviteiten. Het zal er vermoedelijk allemaal wat strakker uitzien. Maar, en dat vind ik een enorm pluspunt: het zou gaan om een rond stadion. Ik vind dat echt een enorme vooruitgang.
Ik gok ook dat het allemaal iets comfortabeler gaat zijn, wat hopelijk toch wat meer gezinnen en dergelijke aantrekt. Maar ja, charmant gaat het niet meer zijn, maar als we wel wezen: charmant is vaak een eufemisme voor een bouwval.
Ik gok ook dat het allemaal iets comfortabeler gaat zijn, wat hopelijk toch wat meer gezinnen en dergelijke aantrekt. Maar ja, charmant gaat het niet meer zijn, maar als we wel wezen: charmant is vaak een eufemisme voor een bouwval.
Iemand eigenlijk al een idee of die bouwvergunning al binnen is?
-
Dat is echt appelen met peren vergelijken. Gent heeft veel meer ruimte dan Stayen. In Lier zal het meer op een Stayen lijken puur omwille van de ruimte die je kan benutten.Barry wrote: ↑Mon Feb 14, 2022 3:05 pmVele zitten met het idee van Stayen in hun hoofd maar als je bv naar Ghelamco Arena gaat kijken, daar zit ook een Albert Heijn, Runners lab,interimkantoor,... langs de buitenzijde van het stadion. langs de binnenzijde is het wel een volwaardig voetbalstadion. Hopelijk staan/zitten we wel iets dichter op het veld