Politiek, België en buitenland

De plek bij uitstek voor zinnig en minder zinnig gezever! Deel hier uw mening over uw favoriete serie, net ontdekte muziekgroep of uw persoonlijke sportprestaties.
Locked
Flor
Re: Politiek, België en buitenland

Post by Flor » Wed Dec 01, 2021 3:09 pm

Justhomuch wrote:
Fri Nov 26, 2021 6:25 pm
Flor wrote:
Thu Nov 25, 2021 3:04 pm
Justhomuch wrote:
Thu Nov 25, 2021 11:49 am

En aan wat ligt dat dat mensen hun behandeling uitgesteld wordt, aan degene die zich niet aan de regels houden of aan de politiek die al 20 jaar de zorg kapot bespaard? Politiekers hebben er alle baat bij dat het volk elkaar met de vingers blijven wijzen en we trappen er met zen alle als blinde kiekens in. En voor alle duidelijkheid ik heb men 2 prikjes gehad.
Niet helemaal mee eens. Akkoord, er is aardig wat gesnoeid in de zorg, maar niemand die dit had zien aankomen. Anderen landen zitten in hetzelfde schuitje (of erger, als je bvb naar NL kijkt). Ik vind het logischer om te wijzen naar zij die vertikken zich te laten vaccineren dan naar 'de politiek' (van allerhande partijen waar iedereen vroeg of laat dus wel eens op gestemd heeft de afgelopen decennia).

Als we het dan toch over kostprijs hebben: weet dan dat wij ook allemaal betalen voor de (peperdure) behandeling in ziekehuizen van zij die zich niet laten vaccineren. Geld dat beter besteed had kunnen worden.

Iedereen zijn overtuiging natuurlijk. Ik heb in m'n omgeving ook mensen die zich niet laten vaccineren en ik kom er nog steeds mee door 1 deur, maar je moet een kat en kat noemen en hen toch (mee) verantwoordelijk stellen voor de situatie waarin we ons nu bevinden.
Vraag mezelf af waarom wij zo blind onze politiekers geloven als het over covid gaat, voor de rest zouden we ze op de brandstapel kunnen gooien.

Anyway 9/10 pak ik gewoon die boosterprik zodat ik "veilig" bij mijn klanten kan binnen komen hoor, maar ik begin serieus mijn twijfels te krijgen over de politieke agenda die er achter schuil gaat.
Wat is die zogenaamde agenda dan? Ik moet altijd fronsen als ik zie dat mensen beweren dat dit de politici goed uitkomt. Electoraal is elke maatregel die je neemt een ramp: voor 50% ga je niet streng genoeg en de andere 50% wil dan weer versoepelen. Ik vind onze politici ook geen grote helden, maar mensen die beweren dat het dichtgooien van de economie, een ontsporende begroting en een vollopende zorg hen goed uitkomt vind ik wel erg cynisch.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed Dec 01, 2021 8:16 pm

Flor wrote:
Wed Dec 01, 2021 3:09 pm
Justhomuch wrote:
Flor wrote:

Niet helemaal mee eens. Akkoord, er is aardig wat gesnoeid in de zorg, maar niemand die dit had zien aankomen. Anderen landen zitten in hetzelfde schuitje (of erger, als je bvb naar NL kijkt). Ik vind het logischer om te wijzen naar zij die vertikken zich te laten vaccineren dan naar 'de politiek' (van allerhande partijen waar iedereen vroeg of laat dus wel eens op gestemd heeft de afgelopen decennia).

Als we het dan toch over kostprijs hebben: weet dan dat wij ook allemaal betalen voor de (peperdure) behandeling in ziekehuizen van zij die zich niet laten vaccineren. Geld dat beter besteed had kunnen worden.

Iedereen zijn overtuiging natuurlijk. Ik heb in m'n omgeving ook mensen die zich niet laten vaccineren en ik kom er nog steeds mee door 1 deur, maar je moet een kat en kat noemen en hen toch (mee) verantwoordelijk stellen voor de situatie waarin we ons nu bevinden.
Vraag mezelf af waarom wij zo blind onze politiekers geloven als het over covid gaat, voor de rest zouden we ze op de brandstapel kunnen gooien.

Anyway 9/10 pak ik gewoon die boosterprik zodat ik "veilig" bij mijn klanten kan binnen komen hoor, maar ik begin serieus mijn twijfels te krijgen over de politieke agenda die er achter schuil gaat.
Wat is die zogenaamde agenda dan? Ik moet altijd fronsen als ik zie dat mensen beweren dat dit de politici goed uitkomt. Electoraal is elke maatregel die je neemt een ramp: voor 50% ga je niet streng genoeg en de andere 50% wil dan weer versoepelen. Ik vind onze politici ook geen grote helden, maar mensen die beweren dat het dichtgooien van de economie, een ontsporende begroting en een vollopende zorg hen goed uitkomt vind ik wel erg cynisch.
Zolang het volk elkaar met de vinger blijft wijzen ipv kritisch naar de politiek zelf te kijken, dat is net hetgeen ze willen, zo blijven zij buiten schot, is trouwens al lang voor corona bezig hoor, rechtse partijen die alles op migranten steken enz, en er zitten hier een paar die daar met 2 voeten intrappen.
Wij komen áltijd terug!

Tjiftjaf

Post by Tjiftjaf » Thu Dec 02, 2021 11:56 am

Flor wrote:
Justhomuch wrote:
Flor wrote:

In de huidige stand van de globalisering is het eloctoraat jammer genoeg niet de enige meester meer van onze politici. In supranationale instellingen zoals de EU, de WHO, het IMF, etc. zitten ook heel wat baronnen met lange armen die de carrières van politici kunnen maken of kraken. Kijk maar naar Charles Michel die wordt beloond met een postje in de EU nadat hij het Marrakeshpact van die andere supranationale elite - de VN- heeft doorgedrongen met het vallen van de regering tot gevolg. Het is denk ik wel duidelijk dat het gezondheidsbeleid in het Westen wordt gestuurd vanuit de WHO.

Flor

Post by Flor » Thu Dec 02, 2021 2:28 pm

Tjiftjaf wrote:
Thu Dec 02, 2021 11:56 am
Flor wrote:
Justhomuch wrote:

In de huidige stand van de globalisering is het eloctoraat jammer genoeg niet de enige meester meer van onze politici. In supranationale instellingen zoals de EU, de WHO, het IMF, etc. zitten ook heel wat baronnen met lange armen die de carrières van politici kunnen maken of kraken. Kijk maar naar Charles Michel die wordt beloond met een postje in de EU nadat hij het Marrakeshpact van die andere supranationale elite - de VN- heeft doorgedrongen met het vallen van de regering tot gevolg. Het is denk ik wel duidelijk dat het gezondheidsbeleid in het Westen wordt gestuurd vanuit de WHO.
Daar heb je een punt, maar ik ben zeker niet tegen instellingen zoals de EU en het WHO, hoewel beiden uiteraard (verre van) perfecte instituten zijn. Hun meerwaarde is - in mijn ogen - groter als hun negatieve kanten.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Dec 04, 2021 11:35 am

Gisteren De Afspraak gezien op Canvas met mijnheer De Wever, de man viel door de mand en niet voor de eerste keer. Totaal ongeloofwaardig is hij geworden de voorbije jaren gisteren weer een mooi staaltje hiervan.Neem nu CST hij en zijn partij hebben mee voor gestemd gisteren komt hij zeggen veel spijt te hebben enz enz...

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Jan 28, 2022 8:55 am

Agent neegestoken door een twaalfjarige waar zijn we in beland na 50 jaar wanbeleid.... En maar minimaliseren he politici en media! De toekomst oogt mooi lol...

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Jan 28, 2022 12:35 pm

Borsbeek verkocht voor wat €€€ aan Antwerpen wegens bankroet! Vroeger rijke gemeente, propere en veilige nu.... Bedankt Diske en co! :evil: De mensen die iets meer dan 2 jaar geleden ons huis kochten waren gaan lopen uit Borgerhout nu kunnen ze dit slikken pfff...

Fiero67

Post by Fiero67 » Fri Jan 28, 2022 2:43 pm

ozzy105 wrote:
Fri Jan 28, 2022 8:55 am
Agent neegestoken door een twaalfjarige waar zijn we in beland na 50 jaar wanbeleid.... En maar minimaliseren he politici en media! De toekomst oogt mooi lol...
En de broer blijkbaar op zijn 14e al opgepakt voor een overval.
Leuke familie lijkt me dat.
Kennen God noch gebod.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sat Jan 29, 2022 12:51 am

ozzy105 wrote:
Fri Jan 28, 2022 12:35 pm
Borsbeek verkocht voor wat €€€ aan Antwerpen wegens bankroet! Vroeger rijke gemeente, propere en veilige nu.... Bedankt Diske en co! :evil: De mensen die iets meer dan 2 jaar geleden ons huis kochten waren gaan lopen uit Borgerhout nu kunnen ze dit slikken pfff...
Zeer content dat we bij Antwerpen horen, zie daar enkel voordelen in.
Wij komen áltijd terug!

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Jan 29, 2022 1:50 am

Justhomuch wrote:
Sat Jan 29, 2022 12:51 am
ozzy105 wrote:
Fri Jan 28, 2022 12:35 pm
Zeer content dat we bij Antwerpen horen, zie daar enkel voordelen in.
Over de nadelen zullen we maar zwijgen... Momenteel bloed de echte Borsbekenaar zijn hart Justho. Was laat ons zeggen voor 10-15 jaar een leuke, veilige gemeente en schuldenvrij. Het is erg snel bergaf gegaan op vele vlakken hoor veiligheid, properheid, financiele, meer en meer nieuwkomers met tot gevolg dat de middelen uitgeput zijn. Het ocmw kan het de laatste jaren niet meer dragen logisch ook. Uit noodzaak heeft mijnheer Dis zitten leuren met Borsbeek zeg maar een lief zoeken lol... Maar de inwoners informeren? No way. Borsbeek heeft meer dan 750 jaar op eigen benen kunnen staan zonder schulden.

Locked