A-kern
Re: A-kern
Man man man... Waar is die negativiteit toch altijd voor nodig. Zo erg. Steun je ploeg toch eens i.p.v. constant af te breken.Vergaaneglorie wrote: ↑Sat Dec 18, 2021 6:35 pmGroeien? 2x gered door covid niets zelf sportief bereikt! Daar ga ik niet voor naar het stadion komen voor bagger voetbal te zien en telkens minstens 2 goals rond de oren, eerst bewijzen dat er een deftige ploeg staat en ambitie tonen en dan kom ik terug kijken, maar niet op dees manier!Flor wrote: ↑Sat Dec 18, 2021 2:33 pmDus, terug geld over de boeg gooien zoals vroeger en keihard in het rood gaan? Beetje lessen trekken uit het verleden aub. Belangrijkste is dat we groeien, en dat is het geval. Binnen 2 a 3 jaar mogen de verwachtingen weer wat hoger, maar laten we nu even realistisch blijven.
Verder over de transferperiode. Afgelopen zomer ging er zo gezegd ook niemand meer bijkomen. Maar toen kwam er met Schouterden nog een opportuniteit. Om maar te zeggen, als er nog iets interessants voorbijkomt, zullen ze die kans wel grijpen.
+1TV2002 wrote: ↑Sat Dec 18, 2021 7:04 pmMan man man... Waar is die negativiteit toch altijd voor nodig. Zo erg. Steun je ploeg toch eens i.p.v. constant af te breken.Vergaaneglorie wrote: ↑Sat Dec 18, 2021 6:35 pmGroeien? 2x gered door covid niets zelf sportief bereikt! Daar ga ik niet voor naar het stadion komen voor bagger voetbal te zien en telkens minstens 2 goals rond de oren, eerst bewijzen dat er een deftige ploeg staat en ambitie tonen en dan kom ik terug kijken, maar niet op dees manier!Flor wrote: ↑Sat Dec 18, 2021 2:33 pm
Dus, terug geld over de boeg gooien zoals vroeger en keihard in het rood gaan? Beetje lessen trekken uit het verleden aub. Belangrijkste is dat we groeien, en dat is het geval. Binnen 2 a 3 jaar mogen de verwachtingen weer wat hoger, maar laten we nu even realistisch blijven.
Verder over de transferperiode. Afgelopen zomer ging er zo gezegd ook niemand meer bijkomen. Maar toen kwam er met Schouterden nog een opportuniteit. Om maar te zeggen, als er nog iets interessants voorbijkomt, zullen ze die kans wel grijpen.
In de winterstop kunnen we een eerste analyse maken naar komend seizoen toe, vind ik. Met behulp van de lijst van Axassin gaat dat net iets makkelijker. Heb ze veiligheidshalve opgedeeld in 3 categorieën:Axassin wrote: ↑Wed Sep 22, 2021 4:42 pmBernd Brughmans -> contract 2022
Jarno De Smet -> contract tot 2022
Joppe Vannuffelen -> contract tot 2022
Ben Van Lommel -> contract tot?
Totaal onder contract voor seizoen 2021-2022: 4
Verdedigers
Jordy Gillekens -> contract tot 2023
Pieter De Schrijver -> contract tot 2022
Joeri Poelmans -> contract tot 2022 + optie
Brent Laes -> contract tot 2023
Kenneth Schuermans -> contract tot 2022
Jonathan Hendrickx -> contract tot 2023
Jesse Kieboom -> contract tot 2022
Totaal onder contract voor seizoen 2021-2022: 7
Middenvelders
Scott Bitsindou -> contract tot 2022
Tibeau Swinnen -> contract tot 2022
Alexander Maes -> contract tot 2022 + 1j optie
Thibaut Van Acker -> contract tot 2023
Guillaume De Schryver -> contract tot 2022
Cel Teunen -> contract tot 2022
Totaal onder contract voor seizoen 2021-2022: 6
Aanvallers
Maxime Limbombe -> contract tot?
Yvan Yagan -> contract tot 2022 + 1j optie
Stallone Limbombe -> contract tot 2023
Jens Naessens -> contract tot 2022 + 1j optie
Hakim Abdallah -> contract tot 2022 + 1j optie
Seppe Maesen -> contract tot 2022
Jordi Liongola -> contract tot 2022
Nils Schouterden -> contract tot 2022
Totaal onder contract voor seizoen 2021-2022: 8
1) Zeker verlengen/behouden
2) Twijfelgeval
3) Zeker niet verlengen
1: Zeker behouden
Hakim Abdallah -> contract tot 2022 + 1j optie: Ik weet dat men soms wat meewarrig is over zijn prestaties, maar hij scoort toch regelmatig en weegt wel op defensies. Zijn er beteren? Ja, absoluut, maar ik vind hem bij ons zeker niet uit de toon vallen. Hij heeft ons toch al wat momenten van plezier opgeleverd.
Thibaut Van Acker -> contract tot 2023: Onze meest stabiele speler + wapen qua afstandsschoten. Speelt zelden een mindere match.
Guillaume De Schryver -> contract tot 2022: Vind hem altijd erg goed invallen. Gretig, en presence op het veld.
Jordy Gillekens -> contract tot 2023: Soms wat verzopen met de rest van de ploeg, maar zie wel erg veel potentieel in hem. Nog erg jong ook.
Twijfelgevallen:
Jarno De Smet -> contract tot 2022: Ik vind wel degelijk dat Jarno stappen gezet heeft. Alleen: het is op dit moment vaak nog niet genoeg en hij kost ons punten. Dat mag, op voorwaarde dat hij blijft groeien. Alleen: we hebben een duidelijke concurrent nodig en wanneer Bernd weg zou gaan hebben we dat niet.
Scott Bitsindou -> contract tot 2022: pakt teveel kaarten en kan voetballend soms niet mee. Wel een erg sterke seizoensstart én gewoon een vrij uniek profiel. Een beetje onze Fellaini, vind ik.
Pieter De Schrijver -> contract tot 2022: zag hem wel graag spelen, maar ging soms wel kopje onder. Vind het raar dat hij nu geen minuten meer maakt. Anderzijds is die ook geen 19 meer, dus mogen de verwachtingen misschien wel wat hoger zijn?
Joeri Poelmans -> contract tot 2022 + optie: Erg wisselvallend vind ik. Laatste weken te zwak.
Brent Laes -> contract tot 2023: Beetje hetzelfde als Poelmans, maar heeft nog iets meer drive vind ik. Ook nog erg jong, dus daarom het voordeel vann de twijfel.
Kenneth Schuermans -> contract tot 2022: Tsjah, cultfiguur én veel goals, maar toch ook aardig wat tegengoals op zijn conto. Uitvoetballend echt niet goed vind ik. Het positieve: het risico ivm zijn blessure(s) is erg goed meegevallen tot nu toe. Zou hem misschien verlengen maar dan eerder als back-up.
Jonathan Hendrickx -> contract tot 2023: Zou beter moeten kunnen dan hij nu speelt. Ik vind echt dat hij beter moet, maar heeft wel amper rust gehad de afgelopen maanden na z'n periode in Ijsland. Na de tweede seizoenshelft zullen we meer kunnen zeggen.
Jens Naessens -> contract tot 2022 + 1j optie: Ik twijfel. Ik geloof in z'n potentieel, maar ik vind het toch vrij veelzeggend dat hij zo weinig kansen krijgt. Als die er nog doorkomt in de tweede seizoenshelft, wat ik betwijfel, mogen we hem gerust verlengen.
Nils Schouterden -> contract tot 2022: zou 'm graag eens op zijn positie zien spelen in de 433 voor ik echt een oordeel vel.
Alexander Maes-> contract tot 2022 + 1j optie: Erg goed begonnen, en qua talent misschien wel één van onze beteren. Maar is wel helemaal weggezakt met de ploeg de afgelopen weken. Voor een kapitein mag je meer verwachten, vind ik.
Niet verlengen:
Bernd Brughmans -> contract 2022: lijkt me definitief door Jarno uit doel gespeeld, en ik denk niet dat die nog lang in het profvoetbal zoekt te spelen. Alle respect voor zijn carrière uiteraard.
Seppe Maesen-> contract tot 2022: tsjah, weinig over te zeggen.
Jordi Liongola -> contract tot 2022: als hij die goal gemaakt had een paar weken terug had ik 'm bij twijfelgevallen gezet. Heeft nog te weini laten zien en toch al wat kansen gehad vind ik.
Tibeau Swinnen -> contract tot 2022 -> Niks tegen hem, maar vind hem wat te licht voor 1B.
Wat denken jullie? Ik heb een aantal van de jonkies bewust niet besproken wegens nog niet gespeeld of te weinig om een mening te vormen.
-
KRKN wrote: ↑Mon Dec 27, 2021 3:35 pmIn de winterstop kunnen we een eerste analyse maken naar komend seizoen toe, vind ik. Met behulp van de lijst van Axassin gaat dat net iets makkelijker. Heb ze veiligheidshalve opgedeeld in 3 categorieën:Axassin wrote: ↑Wed Sep 22, 2021 4:42 pmBernd Brughmans -> contract 2022
Jarno De Smet -> contract tot 2022
Joppe Vannuffelen -> contract tot 2022
Ben Van Lommel -> contract tot?
Totaal onder contract voor seizoen 2021-2022: 4
Verdedigers
Pieter De Schrijver -> contract tot 2022
Joeri Poelmans -> contract tot 2022 + optie
Kenneth Schuermans -> contract tot 2022
Jesse Kieboom -> contract tot 2022
Totaal onder contract voor seizoen 2021-2022: 7
Middenvelders
Scott Bitsindou -> contract tot 2022
Tibeau Swinnen -> contract tot 2022
Alexander Maes -> contract tot 2022 + 1j optie
Guillaume De Schryver -> contract tot 2022
Cel Teunen -> contract tot 2022
Totaal onder contract voor seizoen 2021-2022: 6
Aanvallers
Maxime Limbombe -> contract tot?
Yvan Yagan -> contract tot 2022 + 1j optie
Jens Naessens -> contract tot 2022 + 1j optie
Hakim Abdallah -> contract tot 2022 + 1j optie
Seppe Maesen -> contract tot 2022
Jordi Liongola -> contract tot 2022
Nils Schouterden -> contract tot 2022
Totaal onder contract voor seizoen 2021-2022: 8
1) Zeker verlengen/behouden
2) Twijfelgeval
3) Zeker niet verlengen
1: Zeker behouden
Hakim Abdallah -> contract tot 2022 + 1j optie: Ik weet dat men soms wat meewarrig is over zijn prestaties, maar hij scoort toch regelmatig en weegt wel op defensies. Zijn er beteren? Ja, absoluut, maar ik vind hem bij ons zeker niet uit de toon vallen. Hij heeft ons toch al wat momenten van plezier opgeleverd.
Thibaut Van Acker -> contract tot 2023: Onze meest stabiele speler + wapen qua afstandsschoten. Speelt zelden een mindere match.
Guillaume De Schryver -> contract tot 2022: Vind hem altijd erg goed invallen. Gretig, en presence op het veld.
Jordy Gillekens -> contract tot 2023: Soms wat verzopen met de rest van de ploeg, maar zie wel erg veel potentieel in hem. Nog erg jong ook.
Twijfelgevallen:
Jarno De Smet -> contract tot 2022: Ik vind wel degelijk dat Jarno stappen gezet heeft. Alleen: het is op dit moment vaak nog niet genoeg en hij kost ons punten. Dat mag, op voorwaarde dat hij blijft groeien. Alleen: we hebben een duidelijke concurrent nodig en wanneer Bernd weg zou gaan hebben we dat niet.
Scott Bitsindou -> contract tot 2022: pakt teveel kaarten en kan voetballend soms niet mee. Wel een erg sterke seizoensstart én gewoon een vrij uniek profiel. Een beetje onze Fellaini, vind ik.
Pieter De Schrijver -> contract tot 2022: zag hem wel graag spelen, maar ging soms wel kopje onder. Vind het raar dat hij nu geen minuten meer maakt. Anderzijds is die ook geen 19 meer, dus mogen de verwachtingen misschien wel wat hoger zijn?
Joeri Poelmans -> contract tot 2022 + optie: Erg wisselvallend vind ik. Laatste weken te zwak.
Brent Laes -> contract tot 2023: Beetje hetzelfde als Poelmans, maar heeft nog iets meer drive vind ik. Ook nog erg jong, dus daarom het voordeel vann de twijfel.
Kenneth Schuermans -> contract tot 2022: Tsjah, cultfiguur én veel goals, maar toch ook aardig wat tegengoals op zijn conto. Uitvoetballend echt niet goed vind ik. Het positieve: het risico ivm zijn blessure(s) is erg goed meegevallen tot nu toe. Zou hem misschien verlengen maar dan eerder als back-up.
Jonathan Hendrickx -> contract tot 2023: Zou beter moeten kunnen dan hij nu speelt. Ik vind echt dat hij beter moet, maar heeft wel amper rust gehad de afgelopen maanden na z'n periode in Ijsland. Na de tweede seizoenshelft zullen we meer kunnen zeggen.
Jens Naessens -> contract tot 2022 + 1j optie: Ik twijfel. Ik geloof in z'n potentieel, maar ik vind het toch vrij veelzeggend dat hij zo weinig kansen krijgt. Als die er nog doorkomt in de tweede seizoenshelft, wat ik betwijfel, mogen we hem gerust verlengen.
Nils Schouterden -> contract tot 2022: zou 'm graag eens op zijn positie zien spelen in de 433 voor ik echt een oordeel vel.
Alexander Maes-> contract tot 2022 + 1j optie: Erg goed begonnen, en qua talent misschien wel één van onze beteren. Maar is wel helemaal weggezakt met de ploeg de afgelopen weken. Voor een kapitein mag je meer verwachten, vind ik.
Niet verlengen:
Bernd Brughmans -> contract 2022: lijkt me definitief door Jarno uit doel gespeeld, en ik denk niet dat die nog lang in het profvoetbal zoekt te spelen. Alle respect voor zijn carrière uiteraard.
Seppe Maesen-> contract tot 2022: tsjah, weinig over te zeggen.
Jordi Liongola -> contract tot 2022: als hij die goal gemaakt had een paar weken terug had ik 'm bij twijfelgevallen gezet. Heeft nog te weini laten zien en toch al wat kansen gehad vind ik.
Tibeau Swinnen -> contract tot 2022 -> Niks tegen hem, maar vind hem wat te licht voor 1B.
Wat denken jullie? Ik heb een aantal van de jonkies bewust niet besproken wegens nog niet gespeeld of te weinig om een mening te vormen.
Hakim vind ik persoonlijk een twijfelgeval. Maes vind ik dan weer een certitude, die is gewoon moe denk (hoop

Voor de rest helemaal eens met u.
Als je volgend seizoen weer een stap vooruit wil zetten, denk ik dat een nieuwe nummer 1 met ervaring in 1A of 1B geen kwaad kan.
Van Maes, Yagan en Abdallah zou ik de optie zeker verlengen.
Bitsindou vind ik te beperkt.
Van Maes, Yagan en Abdallah zou ik de optie zeker verlengen.
Bitsindou vind ik te beperkt.
Ja, Maes qua intrinsieke kwaliteit moet er altijd bij zijn denk ik. Alleen: ik vermoed dat hij ook één vaan de topverdieners is. Zoiets moet je ook in aanmerking pakken. Maar ik zou er zeker niet rouwig om zijn als ze hem verlengen. Heeft al veel assists op zijn naam staan dit seizoen dus heeft al wl degelijk zijn belang gehad.
Qua Scott ben ik het eens dat hij een vrij beperkte voetballer is, maar ik vond hem wél erg sterk aan het seizoen starten (ook in de combinaties etc). Tevens een profiel dat je erg moeilijk kan vervangen.
Qua Scott ben ik het eens dat hij een vrij beperkte voetballer is, maar ik vond hem wél erg sterk aan het seizoen starten (ook in de combinaties etc). Tevens een profiel dat je erg moeilijk kan vervangen.
Brugmans zet een punt achter zijn carrière en wordt keeperstrainer. Geen slechte oplossing.
Na de nagenoeg zekere redding in 1b denk ik dat er in de maand maart door het bestuur wel gesproken zal worden met de spelers over een verlengd verblijf op het Lisp.
Wie mag er van jullie allemaal een contractverlenging krijgen en wie niet?
Wie mag er van jullie allemaal een contractverlenging krijgen en wie niet?
We zijn weer wat verder en de kern ziet er ondertussen (lichtjes) anders uit. Op 7 matchen (6 voor Virton) van het einde zijn we met 12 punten voorsprong ook wel quasi zeker dat we volgend seizoen in 1B spelen. Interessant om een al meer definitieve analyse te maken. Ik zou er echt wel voor kiezen om 80-90% van de kern intact te houden en gericht te versterken. Van de aflopende contracten heb ik degene die ik zou verlengen in het groen gezet, degene die mogen beschikken in het rood. wat denken jullie?
Keepers
Jens Teunckens -> contract 2022 Voor meerdere jaren vastleggen aub, voor ons een absolute puntenpakker
Jarno De Smet -> contract tot 2022 Voldoende als tweede keeper maar gaat hij daar zelf nog genoegen mee nemen?
Joppe Vannuffelen -> contract tot 2022 Jonge gast
Ben Van Lommel -> contract tot? Jonge gast
Verdedigers
Pieter De Schrijver -> contract tot 2022 Eigen jeugd, kan het niveau aan + sympathieke kerel. Met Jonah erbij zit je echt wel snor op de RB
Joeri Poelmans -> contract tot 2022 + optie Veel te weinig tijdens de minuten die hij kreeg
Kenneth Schuermans -> contract tot 2022 Voor ons een best nuttige speler, al oogt hij vaak wat 'shaky'. Vinden we wel beter met ons budget?
Jesse Kieboom -> contract tot 2022 Jonge gast
Middenvelders
Scott Bitsindou -> contract tot 2022 Met zijn polyvalentie (CV & CVM) voor onze kleine kern een nuttig pion
Tibeau Swinnen -> contract tot 2022 Komt er de laatste weken enorm door
Guillaume De Schryver -> contract tot 2022 Goeie voetballer om in de kern te hebben. Al moet er op die positie (10) wel iemand bij volgens seizoen.
Cel Teunen -> contract tot 2022 Jonge gast
Aanvallers
Maxime Limbombe -> contract tot? Jonge gast, mag voor mij de speelminuten van Liongola krijgen
Yvan Yagan -> contract tot 2022 + 1j optie Twijfelgeval maar gezien zijn leeftijd & blessuregevoeligheid zou ik hem niet verlengen. Al zullen er velen het met mij oneens zijn waarschijnlijk.
Jens Naessens -> contract tot 2022 + 1j optie Zelden klaar geweest voor 90 minuten, daar heb je een betere/fittere concurrent voor Hakim nodig
Hakim Abdallah -> contract tot 2022 + 1j optie Heeft zijn werkpunten maar ik vind dat voor ons echt wel een degelijke spits. Was tegen RWDM echt wel een voorlijn op zich
Seppe Maesen -> contract tot 2022 Dag en bedankt
Jordi Liongola -> contract tot 2022 Wat die kan, kan een jeugdspeler ook
Nils Schouterden -> contract tot 2022 Als die de voorbereiding kan meemaken, kan dat wel eens een heel belangrijk fguur worden volgend jaar
Wat hebben we dus zeker nodig?
- Linksback: Laes heeft meer concurrentie nodig. Ik heb ook het gevoel dat we daar soms een betere voetballer missen
- CV: Een wonder dat we het bijna een heel seizoen met 2 echte CV's hebben uitgezonden
- Een 6/8 met meer infiltratievermogen: Afhankelijk van wie je kan halen, kan je Van Acker op de andere positie uitspelen
- 10: Hier mag iemand staan die meer impact op het spel heeft. De Schryver doet het vrij goed maar mist voor mij soms wat dominantie. Kan met momenten helemaal wegdeemsteren. Al kan dat ook wel aan ons systeem liggen
- Extra (jonge) flank ipv Yagan
- Spits die een echte concurrent kan zijn voor Hakim
Als ik naar de spelers ga kijken die einde contract zijn, de Belgische nationaliteit hebben en/of in België spelen + (misschien) haalbaar zijn, kom ik bij volgende profielen uit:
- Linksback: Alexander Corryn (slechts invaller geworden bij Cercle)
- CV: Michael Heylen / Hervé Matthys / Ibe Hautekiet (vond die vorig jaar al goed bij Club NXT, sterkhouder achteraan daar)
- 6/8: Jens Cools (vat vol ervaring & van de kempen) / Dante Rigo (groot talent maar geraakt niet aan een basisplaats bij Beerschot)/ Brebels (enorm veel ervaring in 1B)
- 10: Sander Coopman (kan na veel blessureleed zijn carriere misschien bij ons herlanceren) / Alessio Staelens (naar verluid willen de meeste Belgen vertrekken bij Deinze)/ Samy Bourard (ooit een groot talent, doet het nu goed in de NL 2de klasse)/ Allach (kan in balans liggen met De Schryver)
- Flank: Elton Kabangu (deed het goed in 2de klasse NL, in de eredivisie heeft hij het wat moeilijker)/ Thibaud verlinden
- Spits: Daan Vekemans (krijgt sporadisch zijn kans bij OHL als jonge Belg)
Keepers
Jens Teunckens -> contract 2022 Voor meerdere jaren vastleggen aub, voor ons een absolute puntenpakker
Jarno De Smet -> contract tot 2022 Voldoende als tweede keeper maar gaat hij daar zelf nog genoegen mee nemen?
Joppe Vannuffelen -> contract tot 2022 Jonge gast
Ben Van Lommel -> contract tot? Jonge gast
Verdedigers
Pieter De Schrijver -> contract tot 2022 Eigen jeugd, kan het niveau aan + sympathieke kerel. Met Jonah erbij zit je echt wel snor op de RB
Joeri Poelmans -> contract tot 2022 + optie Veel te weinig tijdens de minuten die hij kreeg
Kenneth Schuermans -> contract tot 2022 Voor ons een best nuttige speler, al oogt hij vaak wat 'shaky'. Vinden we wel beter met ons budget?
Jesse Kieboom -> contract tot 2022 Jonge gast
Middenvelders
Scott Bitsindou -> contract tot 2022 Met zijn polyvalentie (CV & CVM) voor onze kleine kern een nuttig pion
Tibeau Swinnen -> contract tot 2022 Komt er de laatste weken enorm door
Guillaume De Schryver -> contract tot 2022 Goeie voetballer om in de kern te hebben. Al moet er op die positie (10) wel iemand bij volgens seizoen.
Cel Teunen -> contract tot 2022 Jonge gast
Aanvallers
Maxime Limbombe -> contract tot? Jonge gast, mag voor mij de speelminuten van Liongola krijgen
Yvan Yagan -> contract tot 2022 + 1j optie Twijfelgeval maar gezien zijn leeftijd & blessuregevoeligheid zou ik hem niet verlengen. Al zullen er velen het met mij oneens zijn waarschijnlijk.

Jens Naessens -> contract tot 2022 + 1j optie Zelden klaar geweest voor 90 minuten, daar heb je een betere/fittere concurrent voor Hakim nodig
Hakim Abdallah -> contract tot 2022 + 1j optie Heeft zijn werkpunten maar ik vind dat voor ons echt wel een degelijke spits. Was tegen RWDM echt wel een voorlijn op zich
Seppe Maesen -> contract tot 2022 Dag en bedankt
Jordi Liongola -> contract tot 2022 Wat die kan, kan een jeugdspeler ook
Nils Schouterden -> contract tot 2022 Als die de voorbereiding kan meemaken, kan dat wel eens een heel belangrijk fguur worden volgend jaar
Wat hebben we dus zeker nodig?
- Linksback: Laes heeft meer concurrentie nodig. Ik heb ook het gevoel dat we daar soms een betere voetballer missen
- CV: Een wonder dat we het bijna een heel seizoen met 2 echte CV's hebben uitgezonden
- Een 6/8 met meer infiltratievermogen: Afhankelijk van wie je kan halen, kan je Van Acker op de andere positie uitspelen
- 10: Hier mag iemand staan die meer impact op het spel heeft. De Schryver doet het vrij goed maar mist voor mij soms wat dominantie. Kan met momenten helemaal wegdeemsteren. Al kan dat ook wel aan ons systeem liggen
- Extra (jonge) flank ipv Yagan
- Spits die een echte concurrent kan zijn voor Hakim
Als ik naar de spelers ga kijken die einde contract zijn, de Belgische nationaliteit hebben en/of in België spelen + (misschien) haalbaar zijn, kom ik bij volgende profielen uit:
- Linksback: Alexander Corryn (slechts invaller geworden bij Cercle)
- CV: Michael Heylen / Hervé Matthys / Ibe Hautekiet (vond die vorig jaar al goed bij Club NXT, sterkhouder achteraan daar)
- 6/8: Jens Cools (vat vol ervaring & van de kempen) / Dante Rigo (groot talent maar geraakt niet aan een basisplaats bij Beerschot)/ Brebels (enorm veel ervaring in 1B)
- 10: Sander Coopman (kan na veel blessureleed zijn carriere misschien bij ons herlanceren) / Alessio Staelens (naar verluid willen de meeste Belgen vertrekken bij Deinze)/ Samy Bourard (ooit een groot talent, doet het nu goed in de NL 2de klasse)/ Allach (kan in balans liggen met De Schryver)
- Flank: Elton Kabangu (deed het goed in 2de klasse NL, in de eredivisie heeft hij het wat moeilijker)/ Thibaud verlinden
- Spits: Daan Vekemans (krijgt sporadisch zijn kans bij OHL als jonge Belg)
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”