Voorbereiding seizoen 2021-2022

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Axassin
Re: Voorbereiding seizoen 2021-2022

Post by Axassin » Sat Jul 24, 2021 3:17 pm

Ik heb aandachtig gekeken. :ugeek:

Tegen een sterke(re) tegenstander als willem II worden je pijnpunten natuurlijk makkelijker blootgelegd.

TVI speelde voor een dikke 70min in een 4-3-3 met wat voorlopig zowat zijn typeploeg zal zijn; De Smet-de schrijver-gillekens-schuermans-laes-van acker-Bitsindou-maes-Limbombe-Abdallah-yagan.

De Nederlanders zetten heel hoog druk op onze helft waardoor we gedwongen werden naar de voetballende oplossing te zoeken. Dit hebben ze volgens mij ook zo goed en kwaad het kon geprobeerd zonder de lange bal te zoeken. Probleem lag voor mij vooral bij Scott, die voetballend serieus te kort komt. Verder kwam alle dreiging vanop de Tilburgse linkerflank, waaruit we kunnen concluderen dat we het met de Schrijver geen heel seizoen gaan rooien. Werd meermaals in zijn rug gepakt. Ook een enorm negatieve vermelding waard was yagan; verloor zowat elke bal die hij aanraakte. Ook de Schuur liet zich kinderlijk uitspelen bij de penalty. Daarnaast heeft De Smet ook 0,0 uitstraling. Kon niet echt iets aan de goals doen maar pakt ook geen punten. Had nog een goal op zijn klak kunnen hebben na een foute inspeelpas.

Ook wat positieve noten: Maes is écht onze 10, wisselt nog goede met mindere momenten af maar werkt hard en ziet het spel. Ook Van Acker speelde wederom goed; belangrijk in de organisatie en verlegt het spel vlot met lange ballen. Vanachter stond Gillekens pal die goed verticaal inspeelde. Voor de rest geen opvallende positieve/negatieve prestaties.

Na dik 70 minuten enkele wissels waarbij ze volgens wat ik gezien heb in een 3-5-2 gingen spelen. Van Acker school een rij achteruit en stond daar samen met de Schuur en Poelmans. Liongola en Laes deden de flanken, swinnen-scott-Maes was de driehoek op het middenveld. Vanvoor kreeg Abdallah naessens naast zich.

In deze opstelling konden we meer op de helft van de tegenstander spelen maar gaven we wel enorm veel ruimte op de flank weg. Naessens viel mij in positieve zin op; je ziet dat die een niveau hoger heeft gespeeld. De penaltyfout kwam er na een actieve van Liongola, Abdallah gunde Naessens de penalty.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Sat Jul 24, 2021 3:18 pm

Eindstand 4-1. Willem II was veel beter en dat uitte zich ook in de uitslag. TVI is met zijn typeploeg gestart vermoed ik. Veel hebben we niet bijeen gevoetbald buiten 1 kans voor Limbombe eigenlijk zelfs niets.

De smet gaf een degelijke indruk, quasi hetzelfde niveau als brughmans denk ik, al is die wel pakken beter met de voeten.

De schrijver deed zijn stinkende best en zat er vrij vaak tussen. Zag soms sterretjes maar dat was uiteraard te verwachten. Zou een hele goede doublure kunnen zijn want een heel seizoen spelen is nog wat te vroeg denk ik.

Gillekens begon aarzelend en was wat onzeker in de passing maar groeide in de wedstrijd en liet geen enkele échte steek vallen. Als dat aarzelende er nog uit kan dan hebben we met hem een goede verdediger voor 1b in de rangen met nog heel wat potentieel.

Schuermans maakte een domme penaltyfout en werd vaak gepakt op snelheid. Heerste wel in de lucht.

Laes speelde zoals altijd enorm energiek maar werd af en toe gepasseerd door zijn tegenstander. Was in het algemeen oke vond ik.

Van Acker is de regulator van het team. Stuurt zowat heel het team en speelde zeker zijn match. Zeker in de eerste helft was hij goed, tweede helft tijdje rechtsback gestaan en dat vond ik niet oke. Hem gaan we nodig hebben in het middenveld dit jaar.

Maes was met momenten de beste man op het veld. Strooide met passes en was enorm balvast. Bovendien recupereerde die ook nog eens heel wat ballen. Jammer dat hij voorin zelden een deftig aanspeelpunt had. Samen met van Acker een zekerheid in het middenveld.

Scott speelde net als altijd zijn match, niet meer en zeker niet minder. Ik vond de combinatie scott van acker wel wat te defensief...

Yagan viel me zwaar tegen. Speelde een heel slechte eerste helft met veel balverlies. Tweede helft kwam hij er iets meer door maar het leek me niet meer de klassebak van 17'-18'. Probeert ook telkens dezelfde beweging die stilaan iedereen kent en heel voorspelbaar is geworden.

Limbombe S. viel net als Yagan tegen maar kon af en toe wel dreigen met zijn snelheid. Heeft voor de rest net als Yagan amper een bal gezien. Hopelijk doen beiden heren het volgende keer beter.

Abdallah tot slot was weinig overtuigend, geen schot op doel gedaan en een bal bijhouden lukte ook niet. Oogt zeer loom. Naessens oogde frisser en speelde die 10' die hij kreeg met veel inzet en scoorde een penalty.

De invallers kregen weinig minuten dus was moeilijk om daar een indruk van te krijgen.

Uiteraard was het tegen een sterker team dus dan is het logisch dat de aanval het moeilijk heeft maar toch baart me dit een beetje zorgen, we speelden echt bijna niets bijeen.

Het positieve en wat/wie ik vooral ga onthouden zijn Maes, Van Acker en de jonge Pieter DS.

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Sat Jul 24, 2021 3:20 pm

Nog even toevoegen bij de positieve punten :D , Gillekens zijn verdedigende kwaliteiten, zeer matuur.

KRKN

Post by KRKN » Sat Jul 24, 2021 3:29 pm

Axassin wrote:
Sat Jul 24, 2021 3:17 pm
Ik heb aandachtig gekeken. :ugeek:

Tegen een sterke(re) tegenstander als willem II worden je pijnpunten natuurlijk makkelijker blootgelegd.

TVI speelde voor een dikke 70min in een 4-3-3 met wat voorlopig zowat zijn typeploeg zal zijn; De Smet-de schrijver-gillekens-schuermans-laes-van acker-Bitsindou-maes-Limbombe-Abdallah-yagan.

De Nederlanders zetten heel hoog druk op onze helft waardoor we gedwongen werden naar de voetballende oplossing te zoeken. Dit hebben ze volgens mij ook zo goed en kwaad het kon geprobeerd zonder de lange bal te zoeken. Probleem lag voor mij vooral bij Scott, die voetballend serieus te kort komt. Verder kwam alle dreiging vanop de Tilburgse linkerflank, waaruit we kunnen concluderen dat we het met de Schrijver geen heel seizoen gaan rooien. Werd meermaals in zijn rug gepakt. Ook een enorm negatieve vermelding waard was yagan; verloor zowat elke bal die hij aanraakte. Ook de Schuur liet zich kinderlijk uitspelen bij de penalty. Daarnaast heeft De Smet ook 0,0 uitstraling. Kon niet echt iets aan de goals doen maar pakt ook geen punten. Had nog een goal op zijn klak kunnen hebben na een foute inspeelpas.

Ook wat positieve noten: Maes is écht onze 10, wisselt nog goede met mindere momenten af maar werkt hard en ziet het spel. Ook Van Acker speelde wederom goed; belangrijk in de organisatie en verlegt het spel vlot met lange ballen. Vanachter stond Gillekens pal die goed verticaal inspeelde. Voor de rest geen opvallende positieve/negatieve prestaties.

Na dik 70 minuten enkele wissels waarbij ze volgens wat ik gezien heb in een 3-5-2 gingen spelen. Van Acker school een rij achteruit en stond daar samen met de Schuur en Poelmans. Liongola en Laes deden de flanken, swinnen-scott-Maes was de driehoek op het middenveld. Vanvoor kreeg Abdallah naessens naast zich.

In deze opstelling konden we meer op de helft van de tegenstander spelen maar gaven we wel enorm veel ruimte op de flank weg. Naessens viel mij in positieve zin op; je ziet dat die een niveau hoger heeft gespeeld. De penaltyfout kwam er na een actieve van Liongola, Abdallah gunde Naessens de penalty.
Bedankt voor het verslag! Ik heb een beetje schrik voor Yagan. Bij RWDM - toch een rechtstreekse concurrent - bracht die toch ook niet zoveel meer. Ik hoop dat die zijn oude niveau kan opkrikken. Nu, deze 4-1 zegt net zoveel als de 4-1 tegen Heist. Moeten wel hieruit de juiste conclusies trekken. Alle sympathie voor PDS, maar toch snel een ervaren RB nodig.

Jammer dat ik niet heb kunnen zien. Had graag ons type elftal aan het werk gezien. De Smet wordt bibberen de eerste weken, maar daarna zal Bernd wel terugkomen. Volgend jaar moeten we daar wel nog een stap in zetten vind ik.

Carlke

Post by Carlke » Sat Jul 24, 2021 5:00 pm

Onze eerste helft vond ik vrij oke, we stonden goed achteraan , speelden goed de bal rond. Enige nadeel we geraakte op 1 na aan geen kans. Stomme overtreding van Schuurmans doet ons met achterstand doen rusten. 2 de helft geven we het helemaal weg. Onze verdedigende flanken de schrijver en laes werden voorbij gelopen. 4-1 vind ik zware nederlaag, hoor zeggen Willem 2 topploeg is. Sorry maar 14 de in Holland dan ben je matige ploeg! Wel eens dat hun niveau stuk hoger is weet ik ook wel. Maar 4 tegen. Op Brugge ook al 3 en dat was een b ploeg. Nog veel werk.

XDV1906

Post by XDV1906 » Sat Jul 24, 2021 7:13 pm

@KRKN

Je kan de wedstrijd volgens mij wel terug bekijken op youtube hoor.

Netzer

Post by Netzer » Sat Jul 24, 2021 8:38 pm

Ik hoop dat het vertrouwen dat TVI heeft gekregen na een snertseizoen als het vorige, waarin iedereen wees naar de beperkte sportieve middelen, niet beschaamd gaat worden. De sportieve middelen zijn er nu, hopelijk krijgt hij er deze keer wel een systeem in. Ik blijf daar aan twijfelen, mijn gevoel zegt nog altijd dat hij het niet "heeft" als trainer. Ik hoop dat hij me gaat verbazen en ongelijk gaat geven de komende periode, maar nogmaals, ik twijfel daar sterk aan.
Formerly known as Lisp-boy

Carlke

Post by Carlke » Sun Jul 25, 2021 5:17 pm

Toch even vermelden wij verliezen met 4-1 tegen Willem 2. Ik vond het ook normaal al heb ik wel gezegd dat ik het veel vond !Lommel wint tegen Vitesse. Vitesse toch beter als Willem 2 . 🤔🤔🤔

Fiero67

Post by Fiero67 » Sun Jul 25, 2021 7:04 pm

Carlke wrote:
Sun Jul 25, 2021 5:17 pm
Toch even vermelden wij verliezen met 4-1 tegen Willem 2. Ik vond het ook normaal al heb ik wel gezegd dat ik het veel vond !Lommel wint tegen Vitesse. Vitesse toch beter als Willem 2 . 🤔🤔🤔
Bah ja, het is niet dat verliezen op zich. Dat kan gebeuren tegen een toch weer iets sterkere ploeg.
Het is vooral weer de manier waarop: geen enkel doelgevaar, domme fouten, als het iets sneller gaat niet meekunnen, ….
Deze trainer laat een ploeg niet vooruit voetballen ….

Axassin

Post by Axassin » Sun Jul 25, 2021 8:59 pm

Carlke wrote:
Sun Jul 25, 2021 5:17 pm
Vitesse had de dag ervoor nog tegen go ahead Eagles gespeeld. Oa tannane en bazoer (en nog een paar anderen) deden niet mee tegen Lommel. Niet dat we beter zijn dan lommel maar puur aan resultaten in oefenmatchen kan je niet veel conclusies koppelen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Post Reply