Challenger Pro League
Re: Proximus league
Ieder seizoen is er wel een verrassing zou mij niet verwonderen na 3 zeer magere jaren met een dozijn geluk het nu wel een zonnig seizoen wordt op het lisp!Voor degradatie vrees ik niet Virton weet je wel...
19 spelers mag krap lijken en ik denk dat er nog wel 1 of 2 gaan bijkomen. Alleen vrees ik dat de tijden van grote kernen voorbij zijn. Niet alleen bij ons, maar in heel onze reeks, en met uitbreiding de rechterkolom van 1A. Er zullen een aantal voetballers zijn die grote ogen gaan trekken, als ze terug gewoon moeten gaan werken.
Zou toch al een geruststelling zijn, al hoop je natuurlijk op een seizoen waarin je niet noodzakelijk naar onder moet kijken. Het verhindert misschien nog (dure) noodgrepen te moeten doen in de winter.
Maar enfin, nu loop ik wel heel hard voorop op de feiten natuurlijk. Het kan wel eens een erg onvoorspelbaar jaar worden! En dat is alleen maar goed voor de spanning op de tribunes. Kijk er al naar uit moet ik zeggen.
Met het competitieformat dat 1B is, draai je nooit een rustig seizoen. Uitgezonder Union vorig seizoen was geen enkele ploeg relatief snel zeker van behoud. Een rustig seizoen draaien in 1B is gewoon iets dat niet bestaat met maar 8 ploegen.KLSK190630 wrote: ↑Tue Jul 06, 2021 6:20 pmEen rustig seizoen zou al een enorm succes zijn. We hebben begot 19 spelers, da's véél te weinig om een seizoen mee door te komen.ozzy105 wrote: ↑Tue Jul 06, 2021 6:16 pmLK, zou die willen promoveren indien de kans zich voordoet? Want geel-zwart zou wel eens de verrassing kunnen worden...Lipser wrote: ↑Tue Jul 06, 2021 6:08 pmBen nog wel benieuwd hoe de andere ploegen zich gaan versterken - ervan uitgaande dat ons huiswerk grotendeels af is.Ik heb zo precies het idee dat heel wat ploegen niet willen opgaan naar 1A om daar dan volgend seizoen terecht te komen in een competitie waar er 3 ploegen gaan zakken. Een jaartje later opgaan is veel interessanter.
- Westerlo: er zijn er daar toch veel vertrokken (hadden redelijk wat gehuurde spelers) en tot nu toe niet al te veel vervangers. Het kan natuurlijk nog als de Turkse eigenaars hun connecties in eigen land aanspreken, maar dan moet je er ook nog een ploeg van kunnen maken natuurlijk.
Lommel: hier geldt zo ongeveer hetzelfde. Met de huidige kern gaan ze niet mee aan de top spelen, maar hun middelen zijn ongekend voor 1B en ik kan nooit geloven dat er daar niets last minute bijkomt, wat eigenlijk voor City bedoeld is, maar de UK nog niet binnen mag.
Deinze: is zowat het meest stabiel gebleven, maar zal toch aan de infrastructuur moeten bouwen vooraleer te kunnen promoveren. Is nu al niet de goedkoopste ploeg en hebben heel wat spelers op jaren.
RWDM: ook redelijk stabiel gebleven, maar hebben wel Rocha verloren en naar ik hoor waaien is ook Glenn Claes zinnens om te vertrekken (hier wordt oer Westerlo gesproken), maar zolang de overname niet afgerond is, is er van kopen of verkopen geen sprake.
Moeskroen: als hun transferverbod opgeheven wordt, zullen Scifo en de Mpenza's wel wat relaties aanspreken, met het risico dat er wel namen worden binnengehaald, maar geen ploeg.
Waasland Beveren: denk dat er daar toch nog wat rechtstaat. Er is nog zeker een kader aanwezig en ze kunnen gericht versterking zoeken.
Virton: geen trainer, geen spelers, geen ploeg - en dat op 5 weken voor de start van de competitie.Benieuwd wat daar nog uit de hoge hoed wordt getoverd.
Volgens mij is het niveau in 1B zeker niet gestegen.
Ik denk in iedergeval dat we een stuk beter voor de dag gaan komen. Het gaat nog steeds knokken worden, want het blijft inderdaad een knotsgekke reeks. Maar ik hoop toch snel ons puntenaantal van vorig seizoen voorbij te steken..
Nog een dikke maand! Ook benieuwd naar wat er gaat mogen in stadions.

Nog een dikke maand! Ook benieuwd naar wat er gaat mogen in stadions.
Christophe Diandy naar Moeskroen. Geen slechte transfer denk ik.
Nu weten we ineens waarom de 1b ploegen belofteploegen aanvaarden ! Elke ploeg moet 1 miljoen geven om in 1 b te spelen . Dus 4 miljoen te verdelen onder de gewone ploegen .
Goede vraag dat weet ik niet eigenlijk ! Zou denken elk jaar want kunnen zei ook niet dalen en stijgen buiten 1 a natuurlijk ?