Challenger Pro League
Re: Proximus league
Ik vind u toch erg optimistisch Ozzy. Hoe gaan ze die 2 ploegen bepalen?ozzy105 wrote: ↑Tue Jan 26, 2021 6:55 pmLk gaat gewoonweg ook volgend seizoen deel uitmaken van 1b hoe een formule er ook zal uitzien dat is mijn aanvoelen he mensen. Ofwel dankzij de formule die ze nu voorstellen 14 clubs in 1b ofwel opnieuw slechts 8 clubs met het opgeviste virton en zonder de belofteploeg van club Brugge! Men houd blijkbaar van Geel-zwart het was ooit anders.![]()

Volgens mij is die formule niet voor volgend jaar. Maar jaar erop. Virton neemt plaats Brugge in. Jaar erop 4 belofteploegen er bij en 2 stijgers amateur. Ik denk dat het zo is. Kan ook fout zijn, hoe kunnen er nu stijgen als het stil ligt !
-
Als ze logisch nadenken bij de pro league laten ze er ons altijd in; meeste fans van 1b + meeste potentieel in mijn ogen hé. Maarja logisch en pro league in een zin is gevaarlijk. Ik denk wel dat LVT met zijn 'connecties' (antwerp) redelijk wat klaargespeeld krijgt
. Stel het wordt 1ama en met het gros van deze ploeg kan dat alleen maar een tof jaar worden met overwinning na overwinning volgens mij.

Goh, dat zou ergens niet mogen meespelen vind ik. Dan krijg je wel een erg arbitraire regelgeving.KLSK190630 wrote: ↑Wed Jan 27, 2021 12:16 amAls ze logisch nadenken bij de pro league laten ze er ons altijd in; meeste fans van 1b + meeste potentieel in mijn ogen hé.
-
KRKN wrote: ↑Wed Jan 27, 2021 9:03 amGoh, dat zou ergens niet mogen meespelen vind ik. Dan krijg je wel een erg arbitraire regelgeving.KLSK190630 wrote: ↑Wed Jan 27, 2021 12:16 amAls ze logisch nadenken bij de pro league laten ze er ons altijd in; meeste fans van 1b + meeste potentieel in mijn ogen hé.
Dat is waar, maar de pro league doet wat voor de G5 het beste is, en dat lijkt me niet bv Thes maar wel Lierse.
Ik zou maar hopen dat de G5 NIET doet wat voor hun het beste is.KLSK190630 wrote: ↑Wed Jan 27, 2021 9:25 amKRKN wrote: ↑Wed Jan 27, 2021 9:03 amGoh, dat zou ergens niet mogen meespelen vind ik. Dan krijg je wel een erg arbitraire regelgeving.KLSK190630 wrote: ↑Wed Jan 27, 2021 12:16 amAls ze logisch nadenken bij de pro league laten ze er ons altijd in; meeste fans van 1b + meeste potentieel in mijn ogen hé.
Dat is waar, maar de pro league doet wat voor de G5 het beste is, en dat lijkt me niet bv Thes maar wel Lierse.
Want die geven niks om jullie.
Als bv. Anderlecht het gedaan kan krijgen om jullie te vervangen door hun belofteploeg, dan zullen die niet aarzelen.
Denk ik ook. Nu, in dat opzicht ben ik er wel vrij gerust in dat een uitbreiding met belofteclubs ook hand in hand gaat met uitbreiding met andere 'normale' ploegen. Ik gok dat we uiteindelijk nog 1 seizoen in het huidige format verder gaan en dan het seizoen erop naar een ploeg of 14-16.BB666 wrote: ↑Wed Jan 27, 2021 9:37 amIk zou maar hopen dat de G5 NIET doet wat voor hun het beste is.KLSK190630 wrote: ↑Wed Jan 27, 2021 9:25 am
Als bv. Anderlecht het gedaan kan krijgen om jullie te vervangen door hun belofteploeg, dan zullen die niet aarzelen.
-
Nope, die hebben wel baat met LK in 1B, zoniet wordt het een veredelde beloften competitie, hun spelers maken alleen maar sportieve ontwikkeling als ze tegen ploegen als Westerlo,Deinze,RWDM,LK etc.spelen, niet tegen de beloften van Brugge,Anderlecht,Genk of Standard.BB666 wrote: ↑Wed Jan 27, 2021 9:37 amIk zou maar hopen dat de G5 NIET doet wat voor hun het beste is.KLSK190630 wrote: ↑Wed Jan 27, 2021 9:25 am
Hervorming van het licentiesysteem:
https://sporza.be/nl/2021/01/28/kbvb-he ... 831988428/
https://sporza.be/nl/2021/01/28/kbvb-he ... 831988428/
Lommel op voorsprong tegen Deinze.