Lierse K - Club NXT [22-01-2021]
Re: Lierse K - Club NXT [22-01-2021]
KRKN wrote: ↑Tue Jan 19, 2021 10:18 amIk denk dat we drie grote vraagtekens hebben voor de match tegen Club NXT.
In random volgorde:
- Keeperskwestie: OK, TVI wou duidelijk een punt maken, maar dat blijft een risico voor ons. Ik zeg niet dat we met Bernd meer punten gepakt zouden hebben. Jarno oogt echter nog veel te onzeker vind ik. Is toch al regelmatig op 't nippertje goed weggekomen van een blunder. Pas op: ik vind Bernd ook niet dé doelman die sommige anderen van hem maken. Volgend jaar gewoon graag een andere doelman buiten deze twee.
- Middenveld: Swimmen? Scott ? Jellert? Jef ? Veel vraagtekens. El Ansri zet ik er bewust niet bij. Niet dat ik hem niet graag zie spelen, maar ik heb het idee dat die toch niet zo hoog in de pikorde staat bij TVI. Met de stijgende concurrentie zie ik voor hem dus niet echt een plek. Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd en heb er toch weer goesting in. Ik denk eigenlijk dat we deze gaan winnen. Niet dat ik plots een grote ommekeer verwacht: tegen Union en dergelijke gaan we nog steeds van 't kaske naar de muur gespeeld worden, maar laten we eerst al maar eens naar deze match kijken. Winnen tegen Club NXT is toch een beetje een kwestie van trots. En van dat laatste hebben we niet zoveel mogen proeven.
- Spits: Placca of Petrov? Beiden hebben (andere) kwaliteiten en zijn bijzonder grillig. Ik heb al serieus gevloekt op Petrov, maar de laatste matchen met inzet was hij één van de weinige pluspuntjes. Placca lijkt dan weer vlot het net te vinden in de oefenmatchen.
Ik denk eerder (op basis van de oefenmatchen) dat het zoiets zal worden;
---------------------------Placca -------------------------
----Aabbou ----------------Gillis -----------Allach-------
---------------Van Landschoot---- Bitsindou------------
Cauwenbergh -- Santermans -- Gillekens ------ Van Genechten
-------------------------De Smet -----------------------
Santermans was in de oefenmatchen kapitein en het duo Santermans-Gillekens pakte over de 2 matchen zowat het meeste minuten van iedereen.
Aabbou gaat ons wel iets bijbrengen denk ik. Zet Swinnen nog in de plaats van Bitsindou en je kan een stuk dominanter gaan spelen. Al boet je dan wel wat in aan duelkracht door Scott eruit te halen.
Verder zie ik ook liever Brughmans, maar ik vrees dat we zeker nog een match of 14 op De Smet moeten zien.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Ik vind dit stilaan toch een deftig ploegske. Eindelijk alternatieven voor Jef en Toon (waarbij ik niet twijfel aan die gasten hun inzet).
Ik vermoed ook dat Swinnen en Bitsindou regelmatig elkaar zullen vervangen in het basiselftal. Afhankelijk van welk spel de trainer wil spelen.
Ik vermoed ook dat Swinnen en Bitsindou regelmatig elkaar zullen vervangen in het basiselftal. Afhankelijk van welk spel de trainer wil spelen.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Ik moet u daarin volgen. Ik ben soms streng geweest voor beiden (nog voor TJ dan voor Jef), maar ze leggen er wel hun kop voor en doen het naar hun kunnen nog behoorlijk. Helaas gaat het toch vaak allemaal wat te snel. Moeten we hen echter niet kwalijk pakken. Maar nu zijn er wél alternatieven van waar we meer mogen eisen en dat is een stap in de goede richting.
Idd, ik vind dit ook best ok. Als je dit min of meer bijéén kan houden en in 1B speelt volgend jaar, dan kan je mits een 5-tal deftige versterkingen sportief doorgroeien naar een stabiele 1B club. Als keeper zou ik echt gewoon Brughmans zetten, die is voor ons op dit momenteel ruim voldoende, in De Smet zie ik het niet.Berrem wrote: ↑Tue Jan 19, 2021 2:27 pmIk vind dit stilaan toch een deftig ploegske. Eindelijk alternatieven voor Jef en Toon (waarbij ik niet twijfel aan die gasten hun inzet).
Als we die opstelling erbij nemen, dan lijkt mij prioriteit:
1) Een diepe spits (Placca ligt immers nog onder contract bij Beerschot)
2) Flankspeler met individuele actie
3) Rechtsback
4) Extra centrale middenvelder
5) Eventueel een centrale verdediger om de concurrentie aan te gaan met Santermans & Gillekens (Sorry Hannes & Jef, maar in 1B gaat het toch een stapje te snel)
Het is héél voorbarig en hypothetisch I know, maar als ik een lijst trek met spelers die; In juni einde contract zijn (of nu al transfervrij) + Belg zijn + betaalbaar zouden moeten zijn dan kan je bovenstaande nummertjes eventueel als volgt invullen:
1) Loris Brogno (was bij Beerschot zowel in 1A als 1B geen onbetwiste tiularis maar scoorde in NL wel vlot)/ Din Sula (werd topschutter in 1ste amateur onder TVI, heeft het moeilijk om zich in 1A door te zetten bij Waasland-Beveren en is nog steeds maar 22)
2) Masika (initieel te duur voor ons, maar zit tegen dan een jaar zonder club) / Antoine Bernier (doet het goed bij Seraing maar heeft een aflopend contract, volgt de club nog actief op sociale media heb ik gezien)
3) Jonathan Hendrickx (kent de reeks, kent TVI, moderne back)/Guillaume Francois (steeds een goeie back geweest, tonnen ervaring in 1A en 1B, houdt nu vooral de bank warm bij union dus contract zal vermoedelijk niet verlengd worden)
4) Brebels (idem Jonathan Hendrickx) /Thibaut Van Acker (steeds een heel goede speler gevonden, speelt momenteel bij MVV)
5) Kenneth Schuermans (al jaren een vaste waarde in 1B maar nog altijd maar 29, herstelt momenteel van een zware blessure + kans dat die nog een plaats binnen het ambitieuze 1A project van OHl lijkt mij klein, kan de nodige ervaring brengen)
Kan dan bijvoorbeeld zo iets geven:
---------------------------Din Sula -------------------------
----Allach ----------------Gillis -----------Bernier-------
---------------Van Landschoot----Brebels------------
Cauwenbergh -- Santermans -- Schuermans ------ Hendrickx
-------------------------Burghmans -----------------------
Daarmee moet je toch kunnen meedraaien lijkt me?
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Daarmee kunt ge wel iets ja. Hendrickx lijkt me nog wel een erg waarschijnlijke transfer. Ik denk dat Bernier wel een stapje hoger gaat willen.Axassin wrote: ↑Tue Jan 19, 2021 3:34 pmIdd, ik vind dit ook best ok. Als je dit min of meer bijéén kan houden en in 1B speelt volgend jaar, dan kan je mits een 5-tal deftige versterkingen sportief doorgroeien naar een stabiele 1B club. Als keeper zou ik echt gewoon Brughmans zetten, die is voor ons op dit momenteel ruim voldoende, in De Smet zie ik het niet.Berrem wrote: ↑Tue Jan 19, 2021 2:27 pmIk vind dit stilaan toch een deftig ploegske. Eindelijk alternatieven voor Jef en Toon (waarbij ik niet twijfel aan die gasten hun inzet).
Als we die opstelling erbij nemen, dan lijkt mij prioriteit:
1) Een diepe spits (Placca ligt immers nog onder contract bij Beerschot)
2) Flankspeler met individuele actie
3) Rechtsback
4) Extra centrale middenvelder
5) Eventueel een centrale verdediger om de concurrentie aan te gaan met Santermans & Gillekens (Sorry Hannes & Jef, maar in 1B gaat het toch een stapje te snel)
Het is héél voorbarig en hypothetisch I know, maar als ik een lijst trek met spelers die; In juni einde contract zijn (of nu al transfervrij) + Belg zijn + betaalbaar zouden moeten zijn dan kan je bovenstaande nummertjes eventueel als volgt invullen:
1) Loris Brogno (was bij Beerschot zowel in 1A als 1B geen onbetwiste tiularis maar scoorde in NL wel vlot)/ Din Sula (werd topschutter in 1ste amateur onder TVI, heeft het moeilijk om zich in 1A door te zetten bij Waasland-Beveren en is nog steeds maar 22)
2) Masika (initieel te duur voor ons, maar zit tegen dan een jaar zonder club) / Antoine Bernier (doet het goed bij Seraing maar heeft een aflopend contract, volgt de club nog actief op sociale media heb ik gezien)
3) Jonathan Hendrickx (kent de reeks, kent TVI, moderne back)/Guillaume Francois (steeds een goeie back geweest, tonnen ervaring in 1A en 1B, houdt nu vooral de bank warm bij union dus contract zal vermoedelijk niet verlengd worden)
4) Brebels (idem Jonathan Hendrickx) /Thibaut Van Acker (steeds een heel goede speler gevonden, speelt momenteel bij MVV)
5) Kenneth Schuermans (al jaren een vaste waarde in 1B maar nog altijd maar 29, herstelt momenteel van een zware blessure + kans dat die nog een plaats binnen het ambitieuze 1A project van OHl lijkt mij klein, kan de nodige ervaring brengen)
Kan dan bijvoorbeeld zo iets geven:
---------------------------Din Sula -------------------------
----Allach ----------------Gillis -----------Bernier-------
---------------Van Landschoot----Brebels------------
Cauwenbergh -- Santermans -- Schuermans ------ Hendrickx
-------------------------Burghmans -----------------------
Daarmee moet je toch kunnen meedraaien lijkt me?
Brugge nieuwe spits gehaald. 19 jaar, zou eerst bij Brugge nxt mee doen. Zou hij meteen spelen vrijdag ?
Lijkt me snel gezien de verplichte quarantaine.
Denk het ook niet. En maar goed ook, 't zal al moeilijk genoeg worden
Nog geen spanning hier, wel al goesting om terug eens een matchke mee te pikken en wat nieuwe aanwinsten aan het werk te zien.
Trouwens; Hun spits en topschutter met 6 goals, Thibo Baeten (scoorde trouwens ook 2x tegen ons) legt vandaag zijn medische testen af bij NEC. Hij zal er dus vermoedelijk ook niet bij zijn morgen.