Allerlei

De plek bij uitstek voor zinnig en minder zinnig gezever! Deel hier uw mening over uw favoriete serie, net ontdekte muziekgroep of uw persoonlijke sportprestaties.
Tjiftjaf
Re: Allerlei

Post by Tjiftjaf » Mon Dec 07, 2020 2:21 pm

ozzy105 wrote:
Mon Dec 07, 2020 2:18 pm
Hopen dat het niet muteert en ook de jonge mensen in zijn greep krijgt de horror waar ieder zijn adem voor inhoud!
Niet iedereen, Ozzy. Ik ben niet van plan om de rest van mijn leven in angst te gaan leven.

zeuneke

Post by zeuneke » Mon Dec 07, 2020 2:53 pm

Justhomuch wrote:
Mon Dec 07, 2020 11:02 am
Dan dat vaccin: ze gaan het niet verplichten, maar wel een wetsvoorstel indienen dat als je op cafe/resto gaat of naar een festival gaat u de toegang kan geweigerd worden als je niets voorlegt, het Deens volk is hier al voor op’t straat gekomen, de Belgen zullen wel weeral op hun kop laten kakken ons kennende.
Dat betwijfel ik sterk.
De cafébaas of restauranthouder mag mijn medische gegevens niet inkijken. Die zijn immers confidentieel.

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Dec 07, 2020 3:11 pm

Tjiftjaf wrote:
Mon Dec 07, 2020 2:21 pm
ozzy105 wrote:
Hopen dat het niet muteert en ook de jonge mensen in zijn greep krijgt de horror waar ieder zijn adem voor inhoud!
Niet iedereen, Ozzy. Ik ben niet van plan om de rest van mijn leven in angst te gaan leven.
als het muteert zijn we allemaal de pineut zo simpel is het en gaat de race tegen de tijd verder... Laat ons hopen en bidden dat dit nooit gebeurt... Bovendien een vaccin is geen geneesmiddel die zoektocht gaat verder het biedt enkel wat bescherming voor de ene wat meer dan voor de andere. Voor de ene mens werkt het vaccin wat langer dan voor de andere. Dan zijn er nog de eventuele bijwerkingen op termijn. Wat met mensen met onderliggende problemen waarvan ze geen weet hebben jong en oud... Het zal aanpassen blijven en voorzichtig zijn tot er een geneesmiddel is gevonden.
.

KRKN

Post by KRKN » Mon Dec 07, 2020 3:20 pm

ozzy105 wrote:
Ik vind dat van die mutaties altijd een beetje een non-argument, zeker als dat aangehaald wordt om u niet te vaccineren. Natuurlijk kan het muteren, maar daarom wilt ge u niet beschermen tegen de basisversie? Bizar toch.

Ik lees toch soms met knipperende ogen de reacties op sociale media. Heel eng hoe bepaalde complottheoriëen zo snel kunnen verspreiden. Mensen hebben ook plots een raar scheefgetrokken idee van vrijheid vind ik. Alsof een mondmasker dragen uw vrijheid beperkt, bijvoorbeeld.

Niet dat ik een zekere sceptisme naar het vaccin niet snap. Maar een beetje vertrouwen in de instellingen die hiervoor bevoegd zijn mag wel, vind ik. 100% risicovrij bestaat niet, maar het is een (beperkt) risico om mezelf & anderen veilig te houden. Die vergelijking met de griep is inmiddels toch ook wel achterhaald. Cijfers vergelijken tussen de griep & het coronavirus is toch een beetje absurd, wetende dat je met deze cijfers zit terwijl je een land systematisch op slot gooit? Zelfs met de maatregelen is het inmiddels aangetoond dat corona een veel ingrijpender effect heeft.

Tjiftjaf

Post by Tjiftjaf » Mon Dec 07, 2020 3:35 pm

Op 'racisme' na bestaat er geen enkel woord dat zoveel inflatie heeft gekend als 'complottheorie'. Letterlijk alles wat ingaat tegen het mainstream narratief wordt heden ten dage weggezet als complottheorie.

Er wordt in de media maar één narratief getolereerd en dat houdt in dat alle maatregelen nodig zijn en dat het vaccin de enige uitweg is. Nog geen van volgende feiten gehoord in de media bijvoorbeeld:

*De mortaliteit van Covid-19 bij kinderen is lager dan bij Influenza. Toch zal er bij het een extreem-uitzonderlijk overlijden van een kind dit uitgebreid worden uitgesmeerd in de media
* In 2018 stierven er bijna 10000 mensen aan griep en stonden de dijken in de zorg ook op breken. Dit was toen zelfs geen nieuwsitem
* Er bestaat reeds een medicijn tegen Covid-19: er is wetenschappelijk bewijs dat de combinatie van HCQ en Zink in een vroeg stadium van besmetting hospitalisatie drastisch verminderd.
* Een groep van bij de meest prominente epidemiologen ter wereld hebben zich verendigd in de 'Great Barrington Declaration' die een onmiddelijke opschorting van de maatregelen wil
* Er zijn wetenschappelijke studies die aantonen dat mondmaskers géén of een verwaarloosbaar effect hebben.

Tjiftjaf

Post by Tjiftjaf » Mon Dec 07, 2020 3:46 pm

En nog een belangrijk feit: AstraZeneca wordt vrijgesteld van aansprakelijkheidsclaims m.b.t het virus in ruil voor het zonder winst produceren van het vaccin. Men kan zich afvragen hoeveel vertrouwen ze zelf hebben in eventuele bijwerkingen als ze dat als voorwaarde voorop stellen.

Nu heb ik zelf wel genoeg vertrouwen in de wetenschap om er vanuit te gaan dat de kans op heel erge bijwerkingen klein is. Maar men kan het anderen toch niet kwalijk nemen dat ze o.w.v. bovenstaande een zekere scepcis hebben tegenover het vaccin?

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Dec 07, 2020 3:50 pm

Tjiftjaf wrote:
Mon Dec 07, 2020 3:46 pm
En nog een belangrijk feit: AstraZeneca wordt vrijgesteld van aansprakelijkheidsclaims m.b.t het virus in ruil voor het zonder winst produceren van het vaccin. Men kan zich afvragen hoeveel vertrouwen ze zelf hebben in eventuele bijwerkingen als ze dat als voorwaarde voorop stellen.

Nu heb ik zelf wel genoeg vertrouwen in de wetenschap om er vanuit te gaan dat de kans op heel erge bijwerkingen klein is. Maar men kan het anderen toch niet kwalijk nemen dat ze o.w.v. bovenstaande een zekere scepcis hebben tegenover het vaccin?
reden waarom ik en mijn echtgenote de eerste periode de kat uit de boom kijkt risicopatiënt of niet...

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon Dec 07, 2020 4:13 pm

Het feit dat ze mijn vrijheden inperken als ik geen spuit laat zetten doet mij heel hard aan dictatoriale landen denken.
Wij komen áltijd terug!

KRKN

Post by KRKN » Mon Dec 07, 2020 6:12 pm

Tjiftjaf wrote:
Mon Dec 07, 2020 3:35 pm
Op 'racisme' na bestaat er geen enkel woord dat zoveel inflatie heeft gekend als 'complottheorie'. Letterlijk alles wat ingaat tegen het mainstream narratief wordt heden ten dage weggezet als complottheorie.

Er wordt in de media maar één narratief getolereerd en dat houdt in dat alle maatregelen nodig zijn en dat het vaccin de enige uitweg is. Nog geen van volgende feiten gehoord in de media bijvoorbeeld:

*De mortaliteit van Covid-19 bij kinderen is lager dan bij Influenza. Toch zal er bij het een extreem-uitzonderlijk overlijden van een kind dit uitgebreid worden uitgesmeerd in de media // Ben ik het mee eens.
* In 2018 stierven er bijna 10000 mensen aan griep en stonden de dijken in de zorg ook op breken. Dit was toen zelfs geen nieuwsitem // Klopt deels, maar inmiddels zit je richting het dubbel daarvan te gaan, en dat terwijl je gigantisch vergaande maatregelen neemt (die je bij griep niet neemt). Aanvankelijk ging de vergelijking met de griep inderdaad op, inmiddels is dat toch echt wel niet meer aan de orde. Covid blijkt stukken dodelijker.
* Er bestaat reeds een medicijn tegen Covid-19: er is wetenschappelijk bewijs dat de combinatie van HCQ en Zink in een vroeg stadium van besmetting hospitalisatie drastisch verminderd. // Merendeel van die studies is onderuit gehaald en wordt zelfs actief tegengesproken. Vreemd dat je aan een studie met een paar honderd man wel veel waarde legt, maar weigerachtiger staat tegen een vaccin dat op véél grotere schaal is getest.
* Een groep van bij de meest prominente epidemiologen ter wereld hebben zich verendigd in de 'Great Barrington Declaration' die een onmiddelijke opschorting van de maatregelen wil // Die inmiddels al serieus teruggefloten zijn door een aanzienlijker grotere groep wetenschappers (die zich in de even pompeuze 'John Snow Memorandum' hebben verenigd). De GBD beroept zich vooral op groepsimmuniteit. Zowel NL als de UK zijn die weg ingeslagen en hebben meteen het gigantisch risico daarvan ingezien. Ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat er geen bron van waarheid inschuilt, maar het is wel een erg cynische gok om te maken met zoveel mensenlevens op 't spel. Bovendien één die met de vaccins in het vooruitzicht voor een groot deel irrelevant wordt.
* Er zijn wetenschappelijke studies die aantonen dat mondmaskers géén of een verwaarloosbaar effect hebben. // Klopt, maar inmiddels zijn er daar wederom een handvol studies tegenover te zetten die de voornaamste 'anti-mondmasker' studie onderuit halen én die het tegendeel beweren. Zolang het ambigu blijft zie ik weinig reden in waarom je zo'n kleine opoffering zou laten als het mogelijk kan helpen.
Ik ga die bal toch even terugkaatsen: het is tevens een bizarre gewoonte geworden om alles wat van de meer traditionele media komt weg te zetten, louter omdat het van die bronnen komt. Ik heb m'n commentaar op elk van je punten in de post zelf hierboven gezet :) Interessante discussie.

Justhomuch wrote:
Mon Dec 07, 2020 4:13 pm
Het feit dat ze mijn vrijheden inperken als ik geen spuit laat zetten doet mij heel hard aan dictatoriale landen denken.
In mijn ogen is dat even vrijheidsbeperkend als niet links mogen rijden. Het verschil met dictatoriale landen is dat die iets te winnen hebben bij dergelijke maatregelen. Onze overheid heeft er alle belang bij om alles zo snel mogelijk terug naar het oude te krijgen (ondanks wat sommigen ook beweren).

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Mon Dec 07, 2020 6:37 pm

Ozzy, de eerste periode gaat je de bijwerkingen nog niet zien hoor als ze er moesten zijn.
Jaren later pas en zoals je zelf aanhaalde dat je risico patiënt bent zou ik toch voor de spuit gaan, als het beestje u goed te pakken heeft is het zowizo game over!

Post Reply