Favoriete spelers uit Lierse geschiedenis

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
3970
Re: Favoriete spelers uit Lierse geschiedenis

Post by 3970 » Sat Dec 05, 2020 10:11 am

ozzy105 wrote:
Fri Dec 04, 2020 6:11 pm
Bertho liep in zijn beste periode rond de 11 sec op de 100 meter echt hoor... Men heeft oa op training eens de sprintsnelheid getest niet normaal! Had evengoed een 100 meterloper kunnen worden. Bosch had alles snelheid, een actie, assist en dan nog zoveel doelpunten meepikken... Voor mij is hij ver veruit de beste flankaanvaller die lierse sk bezat alsook in België!
Berto was inderdaad een cultspeler.

Toch wat nuance. Bosch flitste vooral in de thuismatchen. Op verplaatsing gaf hij zelden thuis. Erg wisselvallig ook.
Maar als Anderlecht kwam bracht hij de duizenden op Den Berg in vervoering.

De beste in België was hij al helemaal niet. We spreken over de generatie Rensenbrink, Tahamata, Preben Larsen, Arnor Gudjonson...

Eric

Post by Eric » Sat Dec 05, 2020 3:26 pm

ozzy105 wrote:
Fri Dec 04, 2020 6:14 pm
Vergaaneglorie wrote:
Fri Dec 04, 2020 6:13 pm
Éric, Petrov zou nu enkel die zijn schoenen mogen kuisen, meer niet!
2...
Mopke he mannen ;)
3970 wrote:
Sat Dec 05, 2020 10:11 am
ozzy105 wrote:
Bertho liep in zijn beste periode rond de 11 sec op de 100 meter echt hoor... Men heeft oa op training eens de sprintsnelheid getest niet normaal! Had evengoed een 100 meterloper kunnen worden. Bosch had alles snelheid, een actie, assist en dan nog zoveel doelpunten meepikken... Voor mij is hij ver veruit de beste flankaanvaller die lierse sk bezat alsook in België!

Toch wat nuance. Bosch flitste vooral in de thuismatchen. Op verplaatsing gaf hij zelden thuis. Erg wisselvallig ook.

De beste in België was hij al helemaal niet. We spreken over de generatie Rensenbrink, Tahamata, Preben Larsen, Arnor Gudjonson...
Nu gaat ge den Ozzy over u heen krijgen :)

Niemand hier die de naam van Menzo of Van Meir dropt?

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sat Dec 05, 2020 3:38 pm

Eric wrote:
Sat Dec 05, 2020 3:26 pm
ozzy105 wrote:
Fri Dec 04, 2020 6:14 pm
Vergaaneglorie wrote:
Fri Dec 04, 2020 6:13 pm
Éric, Petrov zou nu enkel die zijn schoenen mogen kuisen, meer niet!
2...
Mopke he mannen ;)
3970 wrote:
Sat Dec 05, 2020 10:11 am
ozzy105 wrote:

Nu gaat ge den Ozzy over u heen krijgen :)

Niemand hier die de naam van Menzo of Van Meir dropt?
Van Meir sowieso altijd voor mij dé Lierseman bij uitstek
Wij komen áltijd terug!

Netzer

Post by Netzer » Sat Dec 05, 2020 4:43 pm

John Etim, daar kwamen de mensen voor naar een stadion. Billen als eiken bomen en zo gek als een deur. Kon alles met een bal, alleen scoren was zo niet zijn ding ;)
En Marjan Zovko, beer van een verdediger die nog kon voetballen ook, ik vond dat destijds een geweldige speler.
Formerly known as Lisp-boy

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Dec 05, 2020 5:09 pm

Swatje Janssens 15 seizoenen lierse sk 485 wedstrijden voor Geel-zwart en 103 doelpunten. Ook eentje die onterecht nooit is opgeroepen voor de nationale ploeg... Een van de beste spelers in onze competitie jaren 70... 15 seizoenen he mensen! Over een lierse man gesproken..

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Dec 05, 2020 5:20 pm

Nog over een lierse man gesproken de Carl engelen liefst 20 seizoenen bij onze club... Was amper 16 toen hij naar lierse vertrok en bleef er 20 jaar. Roger Dierickx jammerlijk genoeg al jaren overleden 13 seizoenen dat waren lierse mannen. Onze keizer Frans 14 seizoenen helleputte 17 jaar... Mannen die zeiden ' het lisp is van ons' vochten voor elke millimeter grond de topclubs bibberden al wanneer ze afzakten naar het Lisp.

Fiero67

Post by Fiero67 » Sat Dec 05, 2020 5:55 pm

[/quote]

Dan moet je voor en na het faillissement strikt scheiden.

Heeft die niet te veel dolken in de rug van het Lierse Kempenzonen- project gestoken om dat te kunnen claimen? Ik,weet niet: is die nog graag gezien op het Lisp?

Vandaag verscheen op Voetbalkrant bv het bericht dat hij een groot aandeel had in de de transfer van Frans naar Beerschot W.

Wat niet wegneemt dat hij tijdens ons aller Lierse SK periode heel verdienstelijk was.

G.C.

Post by G.C. » Sat Dec 05, 2020 6:08 pm

Verschillende spelers : Mitu, Segers, Boonen,...

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sat Dec 05, 2020 7:04 pm

Fiero67 wrote:
Sat Dec 05, 2020 5:55 pm
Dan moet je voor en na het faillissement strikt scheiden.

Heeft die niet te veel dolken in de rug van het Lierse Kempenzonen- project gestoken om dat te kunnen claimen? Ik,weet niet: is die nog graag gezien op het Lisp?

Vandaag verscheen op Voetbalkrant bv het bericht dat hij een groot aandeel had in de de transfer van Frans naar Beerschot W.

Wat niet wegneemt dat hij tijdens ons aller Lierse SK periode heel verdienstelijk was.
[/quote]
Dat hou ik bewust gescheiden, EVM is ook niet altijd netjes behandeld geweest door het bestuur.
Wij komen áltijd terug!

Foxterriër

Post by Foxterriër » Sat Dec 05, 2020 7:11 pm

Eric Van Meir. Maakt goeie keuzes. :mrgreen:

Post Reply