Lierse K - Club NXT [20-11-2020]
- Justhomuch
-
Re: Lierse K - Club NXT [20-11-2020]
Hetzelfde hier. 200% juiste analyse.Tamas Krivitz wrote: ↑Sun Nov 22, 2020 10:15 amLaat ons hopen dat het huidige bestuur voelt wat er zich momenteel afspeelt......
Begonnen bij de overname met héél veel sympatie van de achterban, eindelijk terug Belgisch met spelers uit de regio en de heropstart van de Lierse jeugdwerking, vroeger een voorbeeld voor heel Belgie.
Het 1e seizoen was genieten, terug verplaatsingen doen met het legioen , terug spelen op de Heilige grond, jammer maar net niet in de prijzen.Dan de daaropvolgende jaren , iedereen klaar voor de stap naar hogerop, 3000 abonnementen, de supporters mee in het verhaal.
Maar.....dan volgt het voorbeeld van sportief wanbeleid, aankoop van talloze clubspelers en het uitdelen van contractverlengingen aan spelers die te zwak zijn voor 1e Amateur (Maus,Sols,VD Veken,Geens etc.....), sportieve keuzes die gemaakt worden vanuit relationeel belang.
Gevolg, seizoen 2 en 3 worden de supporters enorm op de proef gesteld, het plezier om naar de Sportkring te gaan vervaagt, je krijgt nog een onverwachte promotie cadeau, het bestuur haalt aan dat we thuishoren in de Prof reeksen en ze zullen een competitieve ploeg op de been brengen, waarvan wederom niks van in huis komt......, het bouwen van de luchtkastelen krijgt geen enkele vorm, tot de druppel van afgelopen week tegen Clubt NXT: een ploeg die vervaagt in 2 keer 15 minuten inzet, de rest een beetje mandekken en een beetje lopen omdat het moet, een trainer die zijn beperkte spelers niet meer uit hun kot krijgt, nochtans essentieel als je niet over de sterkste kern beschikt.
Wat is nu het probleem ? De trots om naar Lierse K.te gaan zien is weg, je koopt geen abo meer (ook een stukje Corona gerelateerd),
je kijkt zelfs elke match niet meer op TV, het glijd stelselmatig uit je lijf, volgend jaar een abo ? No way.
Mijn vrees is dat ik niet de enige ben en dat doet pijn.
Hopelijk lezen de heren Van Lommel en Van Thillo het forum en plakt het in de pels:De Trots van Vlaanderen is weg !!!!
Mee eens: al vond ik dat de eerste matchen wel anders. Toen vochten ze als bloedhonden voor elke grasspriet. Dan denk ik bijvoorbeeld aan die openingsmatch tegen Westerlo waar we sterrekes zagen maar (akkoord, met wat geluk) en heel veel strijd (en af en toe flitsen van een Allach en Gillis) toch een mooi punt pakten. Dat vuur lijkt er wat uit. Ik vraag me af of iemand zoals TVI, die toch wat rustiger is, dat er terug in krijgt. Maar met die ploeg zoals ze gestart is kon ik me wel echt vereenzelvigen, ook al liggen we uiteraard onder. Maar wat een verschil met die makke schaapjes afgelopen weekend.Tamas Krivitz wrote: ↑Sun Nov 22, 2020 10:15 amLaat ons hopen dat het huidige bestuur voelt wat er zich momenteel afspeelt......
Begonnen bij de overname met héél veel sympatie van de achterban, eindelijk terug Belgisch met spelers uit de regio en de heropstart van de Lierse jeugdwerking, vroeger een voorbeeld voor heel Belgie.
Het 1e seizoen was genieten, terug verplaatsingen doen met het legioen , terug spelen op de Heilige grond, jammer maar net niet in de prijzen.Dan de daaropvolgende jaren , iedereen klaar voor de stap naar hogerop, 3000 abonnementen, de supporters mee in het verhaal.
Maar.....dan volgt het voorbeeld van sportief wanbeleid, aankoop van talloze clubspelers en het uitdelen van contractverlengingen aan spelers die te zwak zijn voor 1e Amateur (Maus,Sols,VD Veken,Geens etc.....), sportieve keuzes die gemaakt worden vanuit relationeel belang.
Gevolg, seizoen 2 en 3 worden de supporters enorm op de proef gesteld, het plezier om naar de Sportkring te gaan vervaagt, je krijgt nog een onverwachte promotie cadeau, het bestuur haalt aan dat we thuishoren in de Prof reeksen en ze zullen een competitieve ploeg op de been brengen, waarvan wederom niks van in huis komt......, het bouwen van de luchtkastelen krijgt geen enkele vorm, tot de druppel van afgelopen week tegen Clubt NXT: een ploeg die vervaagt in 2 keer 15 minuten inzet, de rest een beetje mandekken en een beetje lopen omdat het moet, een trainer die zijn beperkte spelers niet meer uit hun kot krijgt, nochtans essentieel als je niet over de sterkste kern beschikt.
Wat is nu het probleem ? De trots om naar Lierse K.te gaan zien is weg, je koopt geen abo meer (ook een stukje Corona gerelateerd),
je kijkt zelfs elke match niet meer op TV, het glijd stelselmatig uit je lijf, volgend jaar een abo ? No way.
Mijn vrees is dat ik niet de enige ben en dat doet pijn.
Hopelijk lezen de heren Van Lommel en Van Thillo het forum en plakt het in de pels:De Trots van Vlaanderen is weg !!!!
Iemand dat stuk uit gva met Troonbeeckx?
Lierse K. likt wonden: “We roepen het onheil telkens over onszelf af”
Lierse Kempenzonen ging vrijdagavond pijnlijk onderuit op Daknam, waar het een onervaren Club NXT zowaar een eerste competitiezege in de schoot wierp. Voor de Pallieters was het intussen al de zevende nederlaag in elf matchen, maar laat net dit verlies ongetwijfeld het hardst zijn aangekomen op het Lisp.
De match die absoluut moest gewonnen worden, draaide uiteindelijk uit op een zoveelste ontgoocheling. Dat de teleurstelling vrijdagavond heel zwaar overheerste, mag duidelijk zijn. Alsof het voor het eerst echt doorsijpelde in het geel-zwarte huishouden dat het behoud realiseren een immens huzarenstukje dreigt te worden.
“Iedere nederlaag bezorgt je in zekere zin wel een tik, maar deze komt extra hard aan”, beseft Mathieu Troonbeeckx. “Je maakt gedurig je rekening en dan hoop je bij de laatste in de stand uiteraard punten te pakken. Ook al omdat dit toch een tegenstrever is die binnen onze mogelijkheden ligt. Dan is het heel zuur om met lege handen achter te blijven. Net als één week eerder bij RWDM moeten we de oorzaak vooral bij onszelf zoeken. We roepen het onheil telkens over onszelf af”
Lierse blijft de gulle gever van 1B. De manier waarop Club NXT tot twee keer toe kon scoren, was opnieuw veelzeggend. Het jonge Brugge werd bij beide tegengoals nauwelijks wat in de weg gelegd.
“Dat is jammer. We begonnen aan de match met de volle overtuiging dat het voor ons zou zijn. We gaven in het eerste halfuur ook niet veel weg. Akkoord, we maakten zelf ook weinig klaar op die kopbalkans van Santermans na, maar dan viel die tegengoal en kregen we het plots moeilijk.”
Even, heel even na rust slaagde Lierse erin zijn bleke vertoning wat kleur te geven, maar een gebrek aan efficiëntie maakte een terugkeer onmogelijk.
“En pech”, voegt Mathieu Troonbeeckx toe. “Denk maar aan die bal tegen de paal van Placca. Maken we in die fase van de match gelijk, dan hebben we de thuisploeg in een wurggreep. Dat gebeurde niet en dan weet je dat een wet in het voetbal zegt dat je het deksel op de neus zal krijgen.”
Die tweede tegentreffer betekende meteen ook het einde. Lierse probeerde nog wel, maar maakte nagenoeg niks meer klaar. Met een zevende nederlaag en drie op eenentwintig uit zijn jongste zeven opdrachten als gevolg. Hoe moet het nu verder?
Kempische derby
“Heel simpel, we moeten het vizier naar de volgende opdracht tegen Westerlo richten. De competitie is nog niet eens in de helft, er is nog heel veel mogelijk, maar het wordt belangrijk om eindelijk een keertje te leren uit onze fouten. Een gebrek aan kwaliteit? Ach, we wisten vooraf dat we zeker niet de meest getalenteerde groep van 1B zouden zijn. Onze sterke samenhang zal Lierse over deze nieuwe tegenslag heen helpen. We zijn voorbereid op deze situatie en kunnen ze mentaal aan. Zaterdag tegen Westerlo zullen we er weer vol tegenaan gaan.”
Met ook Mathieu Troonbeeckx opnieuw in de basis? De flankspeler werd door trainer Tom Van Imschoot achterin gespijkerd.
“Normaal heb ik een meer offensieve rol, maar ik probeer me ook als rechtsachter uit de slag te trekken. Het liep degelijk, denk ik. Al kan je uiteraard nooit tevreden zijn als je ploeg verliest. Ik sta klaar als de trainer me zaterdag nodig heeft, maar mogelijk wordt er toch opnieuw wat aan de ploeg gesleuteld.” (kugu)
Formerly known as Lisp-boy