Seraing - Lierse K [7-11-2020]
- Justhomuch
Re: Seraing - Lierse K [7-11-2020]
Dat filmpje van Smolders op Facebook, #strijders 
Wij komen áltijd terug!
Ik verstond daar echt heel weinig van haha
Bon, nu we er een nachtje over geslapen hebben, mijn algemene bevindingen nu de euforie ietsje minder is dan gisterenavond:
- We moeten er geen doekjes om winden, Seraing is voetballend echt wel twee klasses beter. Dat heeft zich wederom geuit in het balbezit. Maar ik moet wel zeggen: ik vond dat ze met dat balbezit niet altijd evenveel hebben kunnen aanvangen, en daar mag je de defensie best een pluim op de hoed voor steken vind ik.
- We hadden altijd al voor moeten staan met die actie van Petrov. Die is gisteren wel écht door de mand gevallen. Ik denk dat het probleem is dat hij qua type spits effectief wel heel hard in ons systeem past. Je ziet heel duidelijk wat zijn instructies zijn. Duels winnen, bal bijhouden en wegen op de defensie tot er iemand kan aansluiten. Placca heeft dat toch minder in zich denk ik. Nu: is het toeval dat we terug beginnen winnen als we met slechts één van de twee spelen? Ik ben daar echt wel voorstander van.
- Diezelfde Placca is toch ook een geval apart. Akkoord: niet veel minuten om hem op te beoordelen, maar lijkt toch soms een tikje lui, zeker als je daarvoor een Petrov hebt staan die zich kapot loopt. Maar, het moet gezegd worden: wederom uitstekend afgewerkt (net zoals zijn goal tegen Lommel). Dat zie ik Petrov niet meteen doen.
- Ik neem wel mijn hoedje af voor dit Seraing. Altijd voetballend naar opties zoeken. Wat een weelde vooraan zeg. Maar: Union vind ik dan nog een completere ploeg en ik geef de Brusselaars dan ook meer kans op promotie. Jammer ergens, want - ervan uitgaand dat we volgend jaar nog in deze reeks spelen - ik zou volgend jaar liever naar het Dudenpark trekken dan naar Seraing. Toch een tegenstander met een iets ander allure.
- Gillis begint zijn niveau weer te halen, en dat is voor deze ploeg enorm goei nieuws. In de omschakeling zie je dat het bij ons ook snel en goed kan zijn. Dat is toch echt wel een wereld van verschil met vorig jaar.
- Allach is echt wel onze motor. Kan een bal bijhouden, goeie pass geven en scoort weeral. Al is die penalty niet super getrapt. Is toch wel echt een patron aan het worden en op dit tempo vrees ik ervoor dat hij volgend jaar niet meer bij ons shot.
- Mijn aanzien voor Van Genechten begint wel te stijgen, moet ik zeggen. Akkoord: zeker niet onfeilbaar en laat zich in de tweede helft aanvallend soms wel gemakkelijk van de bal zetten, maar dat leek me vooral omdat zijn tank leeg was. Ik vind zijn voorzetten / infiltraties wel wat dreiging veroorzaken. Die heeft nog wel groeipotentieel. Zeker krediet geven, vind ik. Dat lijkt me een goeie investering voor de komende jaren.
- Het vraagstuk voor mij blijft: Smolders of Jef in de verdediging? We hebben allemaal serieus lacherig gedaan over VDV toen die zijn verblijf hier mocht verlengen, maar hij is toch wat richting cultspeler aan het evolueren. Akkoord, hij blijft een vrij beperkte voetballer maar deed het toch niet zo dramatisch in het hart van de verdediging. Viel ietwat verrassend uit de basis voor Smolders, die het toch ook moeilijk had. Diezelfde Smolders vond ik gisteren wel OK spelen (buiten bij de tegengoal). Kan wel makkelijk gepakt worden op snelheid, maar da's voor Jef ook het geval. Vooruit voetballend vind ik Smolders dan weer beter. Ik vond dat als verdedigende middenvelder Jef het gisteren best OK deed. Al vrees ik voor hem dat de voorkeur van TVI toch voor Jellert zal gaan eens die terug is. El Ansri zal toch ook geslikt hebben gisteren. Nu: aardig wat competitie op die positie.
- Tevens in het middenveld: Scott. Die zijn niveau is aan het stijgen vind ik. Akkoord, geen fluwelen voeten, maar brengt wel wat rust en stabiliteit. Ik vond hem een week of drie terug met momenten verzuipen, maar zowel tegen Lommel als gisteren was da toch beter vond ik. En blijft een wapen voorin én defensief natuurlijk. Ik had bij de corners van Seraing weinig schrik gisteren, en Scott had daar zeker zijn aandeel in.
- Uitgesproken of niet: er zal toch wat druk op TVI hebben gestaan. Niet dat ik denk dat een ontslag meteen aan de orde was, maar deze overwinning zal toch wat druk van de ketel hebben gehaald, en daar ben ik blij om. Ik was het de afgelopen weken niet altijd met hem eens, maar ik vind hem een beloftevolle coach én duidelijk een slimme kerel die weet hoe het spelletje in elkaar zit. Ik hoop dat we lang met hem kunnen doorgaan. Hij lijkt me iemand die rust kan en stabiliteit kan brengen, en dat is nu echt iets wat Lierse nodig heeft.
En nu nog een zondag nagenieten
Mooie analyse waar ik mij in kan vinden.
Enkel dat stuk over Van Genechten.. Ik vind hem met momenten wel ok maar per match vloek ik er toch een keer of 6-7 op. Vooral als hij aan de bal is. Voorzetten vind ik ook dramatisch.
Enkel dat stuk over Van Genechten.. Ik vind hem met momenten wel ok maar per match vloek ik er toch een keer of 6-7 op. Vooral als hij aan de bal is. Voorzetten vind ik ook dramatisch.
Idd. Ook grotendeels akkoord buiten het stuk over van genechten. Werd keer op keer dolgedraaid door die lincksback (wat een heerlijk voetballertje is dat trouwens seg) en dat niet voor de eerste keer. Vorige week tegen lommel kwamen er 2 doelpunten nadat hij 1 op 1 gepasseerd werd.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
De laatste twee matchen gezien van RWDM tegen jong Brugge en Westerlo eerlijk ze halen wel 6 op 6 maar het is ook niet van je datte hoor tegen jong Brugge hadden ze een owngoal nodig en tegen Westerlo twee gelukstreffers minstens eentje op kap van de doelman+ bij een 1-1 tussenstand mist Vetokele een strafschop voor Westerlo de match had ook anders kunnen verlopen. Ik zie geel-zwart met deze mentaliteit enz daar minstens een punt pakken!Twee volgende matchen tegen jong Brugge en Westerlo een 6 op 6 is niet ondenkbaar. Het zou wat meer zuurstof geven en de concurrenten wat onder druk zetten!KRKN wrote: ↑Sun Nov 08, 2020 9:33 amIk verstond daar echt heel weinig van haha![]()
Bon, nu we er een nachtje over geslapen hebben, mijn algemene bevindingen nu de euforie ietsje minder is dan gisterenavond:
- We moeten er geen doekjes om winden, Seraing is voetballend echt wel twee klasses beter. Dat heeft zich wederom geuit in het balbezit. Maar ik moet wel zeggen: ik vond dat ze met dat balbezit niet altijd evenveel hebben kunnen aanvangen, en daar mag je de defensie best een pluim op de hoed voor steken vind ik.
- We hadden altijd al voor moeten staan met die actie van Petrov. Die is gisteren wel écht door de mand gevallen. Ik denk dat het probleem is dat hij qua type spits effectief wel heel hard in ons systeem past. Je ziet heel duidelijk wat zijn instructies zijn. Duels winnen, bal bijhouden en wegen op de defensie tot er iemand kan aansluiten. Placca heeft dat toch minder in zich denk ik. Nu: is het toeval dat we terug beginnen winnen als we met slechts één van de twee spelen? Ik ben daar echt wel voorstander van.
- Diezelfde Placca is toch ook een geval apart. Akkoord: niet veel minuten om hem op te beoordelen, maar lijkt toch soms een tikje lui, zeker als je daarvoor een Petrov hebt staan die zich kapot loopt. Maar, het moet gezegd worden: wederom uitstekend afgewerkt (net zoals zijn goal tegen Lommel). Dat zie ik Petrov niet meteen doen.
- Ik neem wel mijn hoedje af voor dit Seraing. Altijd voetballend naar opties zoeken. Wat een weelde vooraan zeg. Maar: Union vind ik dan nog een completere ploeg en ik geef de Brusselaars dan ook meer kans op promotie. Jammer ergens, want - ervan uitgaand dat we volgend jaar nog in deze reeks spelen - ik zou volgend jaar liever naar het Dudenpark trekken dan naar Seraing. Toch een tegenstander met een iets ander allure.
- Gillis begint zijn niveau weer te halen, en dat is voor deze ploeg enorm goei nieuws. In de omschakeling zie je dat het bij ons ook snel en goed kan zijn. Dat is toch echt wel een wereld van verschil met vorig jaar.
- Allach is echt wel onze motor. Kan een bal bijhouden, goeie pass geven en scoort weeral. Al is die penalty niet super getrapt. Is toch wel echt een patron aan het worden en op dit tempo vrees ik ervoor dat hij volgend jaar niet meer bij ons shot.
- Mijn aanzien voor Van Genechten begint wel te stijgen, moet ik zeggen. Akkoord: zeker niet onfeilbaar en laat zich in de tweede helft aanvallend soms wel gemakkelijk van de bal zetten, maar dat leek me vooral omdat zijn tank leeg was. Ik vind zijn voorzetten / infiltraties wel wat dreiging veroorzaken. Die heeft nog wel groeipotentieel. Zeker krediet geven, vind ik. Dat lijkt me een goeie investering voor de komende jaren.
- Het vraagstuk voor mij blijft: Smolders of Jef in de verdediging? We hebben allemaal serieus lacherig gedaan over VDV toen die zijn verblijf hier mocht verlengen, maar hij is toch wat richting cultspeler aan het evolueren. Akkoord, hij blijft een vrij beperkte voetballer maar deed het toch niet zo dramatisch in het hart van de verdediging. Viel ietwat verrassend uit de basis voor Smolders, die het toch ook moeilijk had. Diezelfde Smolders vond ik gisteren wel OK spelen (buiten bij de tegengoal). Kan wel makkelijk gepakt worden op snelheid, maar da's voor Jef ook het geval. Vooruit voetballend vind ik Smolders dan weer beter. Ik vond dat als verdedigende middenvelder Jef het gisteren best OK deed. Al vrees ik voor hem dat de voorkeur van TVI toch voor Jellert zal gaan eens die terug is. El Ansri zal toch ook geslikt hebben gisteren. Nu: aardig wat competitie op die positie.
- Tevens in het middenveld: Scott. Die zijn niveau is aan het stijgen vind ik. Akkoord, geen fluwelen voeten, maar brengt wel wat rust en stabiliteit. Ik vond hem een week of drie terug met momenten verzuipen, maar zowel tegen Lommel als gisteren was da toch beter vond ik. En blijft een wapen voorin én defensief natuurlijk. Ik had bij de corners van Seraing weinig schrik gisteren, en Scott had daar zeker zijn aandeel in.
En dan blikken we weer vooruit. Ik was heel blij gisteren, maar als je naar het klassement kijkt staat het er ook na deze overwinning toch niet rooskleurig voor. RWDM is op dreef en dat is hoe dan ook slecht nieuws voor ons. Gisteren heeft aangetoond dat we echter niet snel hoeven te wanhopen want dat ook wij kunnen stunten. Er komen nog veel matchen aan, maar nu wordt het zaak om geen misstap te begaan tegen Club NXT, die er ongetwijfeld op gebrand zijn om tegen ons hun eerste driepunter te pakken. Als ploegen zoals Union zich al verslikt hebben in de jonkies, kunnen wij dat helaas ook. Voor ons moet een 6 op 6 echter het doel zijn. Daarmee laten we de rest niet glippen.
- Uitgesproken of niet: er zal toch wat druk op TVI hebben gestaan. Niet dat ik denk dat een ontslag meteen aan de orde was, maar deze overwinning zal toch wat druk van de ketel hebben gehaald, en daar ben ik blij om. Ik was het de afgelopen weken niet altijd met hem eens, maar ik vind hem een beloftevolle coach én duidelijk een slimme kerel die weet hoe het spelletje in elkaar zit. Ik hoop dat we lang met hem kunnen doorgaan. Hij lijkt me iemand die rust kan en stabiliteit kan brengen, en dat is nu echt iets wat Lierse nodig heeft.
En nu nog een zondag nagenieten![]()
Ik heb dat nooit gevonden van jef, heb altijd gezegd die is goed maar moet de juiste mannen rond hem hebben. En zoals gisteren dat je meer verdedigend speelt komt die tot zijn recht. Ook match eens overlopen, Seraing 2 klasse beter voetballend. Maar ook al gezien ze krijgen ook veel doelpunten tegen ze. Daar hebben we vandaag gebruik van gemaakt. Hun aanval is fantastisch , maar door ons verdedigend spel gisteren hebben we dat goed aangepakt.en al ik kansen zie dacht ik wel te mogen zeggen dat wij de grootste hebben gehad. Zo als Petrov en jef hebben zij niet gehad. Onze doelman wel paar goede reddingen maar waren pogingen van op afstand. Leuke zege en nu Brugge niet onderschatten want Union daar zich ook laten pakken. Zelde strijd als gisteren. Bij verlies zou degradatie heel kort bij hebben geweest ook al is het nog lang. Nu doen we lekker mee. Als we dit wekelijks kunnen op brengen maken we kans op redding al word het moeilijk.
Gaat er wel komen amper 20 jaar en heeft tien longen je moet eens ziet wat dien kerel afloopt op een match geduld mensen ..Axassin wrote: ↑Sun Nov 08, 2020 10:14 amIdd. Ook grotendeels akkoord buiten het stuk over van genechten. Werd keer op keer dolgedraaid door die lincksback (wat een heerlijk voetballertje is dat trouwens seg) en dat niet voor de eerste keer. Vorige week tegen lommel kwamen er 2 doelpunten nadat hij 1 op 1 gepasseerd werd.
2 … die kansen van Petrov-VDV moeten altijd binnen nu hoeveel keer komt Jef in zulke kansrijke positie … het is zoals je post de betere kansen heeft geel-zwart gehad niet slecht op de leider 5-6 doelrijpe kansen afdwingen waaronder 3 goals …Carlke wrote: ↑Sun Nov 08, 2020 10:22 amIk heb dat nooit gevonden van jef, heb altijd gezegd die is goed maar moet de juiste mannen rond hem hebben. En zoals gisteren dat je meer verdedigend speelt komt die tot zijn recht. Ook match eens overlopen, Seraing 2 klasse beter voetballend. Maar ook al gezien ze krijgen ook veel doelpunten tegen ze. Daar hebben we vandaag gebruik van gemaakt. Hun aanval is fantastisch , maar door ons verdedigend spel gisteren hebben we dat goed aangepakt.en al ik kansen zie dacht ik wel te mogen zeggen dat wij de grootste hebben gehad. Zo als Petrov en jef hebben zij niet gehad. Onze doelman wel paar goede reddingen maar waren pogingen van op afstand. Leuke zege en nu Brugge niet onderschatten want Union daar zich ook laten pakken. Zelde strijd als gisteren. Bij verlies zou degradatie heel kort bij hebben geweest ook al is het nog lang. Nu doen we lekker mee. Als we dit wekelijks kunnen op brengen maken we kans op redding al word het moeilijk.
Ik geloof trouwens echt dat we meer de spelers hebben om een 3-5-2 zoals beerschot te spelen waarbij troonbeeckx de rol als rechste wingback kan vervullen. Hij viel misschien niet gigantisch op, maar die heeft gisteren echt een marathon gelopen. Ging achter elke bal. Voordeel van dat systeem is dat je heel compact kan spelen met veel pressing op juiste momenten. En je verdoezelt je mindere technische kwaliteiten.
------------------------------------Brughmans------------------------------
---------Van genechten-----Smolders-----Santermans--------
Troonbeeckx-----------------------------------------------cauwenberg
---------------------Van landschoot-----Bitsindou-------------------- ---------------------------------------------Allach-----------------------------------------------------------------Gilis-------placca-----------------------------
------------------------------------Brughmans------------------------------
---------Van genechten-----Smolders-----Santermans--------
Troonbeeckx-----------------------------------------------cauwenberg
---------------------Van landschoot-----Bitsindou-------------------- ---------------------------------------------Allach-----------------------------------------------------------------Gilis-------placca-----------------------------
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”