Lierse K - Lommel United [30-10-2020]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
backman
Re: Lierse K - Lommel United [30-10-2020]

Post by backman » Tue Nov 03, 2020 5:32 pm

Tamas Krivitz wrote:
Tue Nov 03, 2020 2:58 pm
Hoeveel maanden - jaren gaan we nog moeten horen dat ons budget héél beperkt is.
Oplossing : ofwel blijf je in 1e Amateur en dan ben je in het beste geval een topclub, ofwel zoek je de middelen en het geld waar ze te halen zijn, op de baan en in de bedrijven.
Zonder bijkomende investeerders haal je het niet en verlies je ieder jaar meer en meer supporters, moesten wij op dit moment kunnen spelen met toeschouwers dan haal je nog amper 2000 toeschouwers terwijl je 1 reeks hoger speelt.
Het is een waanzinnig idee dat je in deze tijden denkt dat je met eigen jeugd en Belgen opnieuw een serieuze rol van betekenis kan spelen in 1B, laat staan in 1A.
helemaal waar
ik denk dat de meeste supporters niet geïnteresseerd blijven in voetbal lager dan 1B
op termijn moet 1A mogelijk zijn dan

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Tue Nov 03, 2020 5:48 pm

backman wrote:
Tue Nov 03, 2020 5:32 pm
Tamas Krivitz wrote:
Tue Nov 03, 2020 2:58 pm
Hoeveel maanden - jaren gaan we nog moeten horen dat ons budget héél beperkt is.
Oplossing : ofwel blijf je in 1e Amateur en dan ben je in het beste geval een topclub, ofwel zoek je de middelen en het geld waar ze te halen zijn, op de baan en in de bedrijven.
Zonder bijkomende investeerders haal je het niet en verlies je ieder jaar meer en meer supporters, moesten wij op dit moment kunnen spelen met toeschouwers dan haal je nog amper 2000 toeschouwers terwijl je 1 reeks hoger speelt.
Het is een waanzinnig idee dat je in deze tijden denkt dat je met eigen jeugd en Belgen opnieuw een serieuze rol van betekenis kan spelen in 1B, laat staan in 1A.
helemaal waar
ik denk dat de meeste supporters niet geïnteresseerd blijven in voetbal lager dan 1B
op termijn moet 1A mogelijk zijn dan
Heb ik hier al meermaals aangehaald.......

Cold

Post by Cold » Tue Nov 03, 2020 7:39 pm

Ik vrees dat nieuwe supporters moeilijk binnen te halen zijn. Langs alle kanten krijgt LK concurrentie van clubs die er sportief beter voorstaan.
10k supporters halen is ver weg, wat toch nodig is als een gezonde 1A club.

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Tue Nov 03, 2020 10:34 pm

yep en dat is spijtig, maar met deze ploeg en resultaten gaan ze zeker geen twijfelaar overhalen, integendeel er gaan er nog een pak afhaken. corona, degradatie wss zullen daar ook nog een rol in spelen.

LeNNeMaN

Post by LeNNeMaN » Wed Nov 04, 2020 11:30 am

Cold wrote:
Tue Nov 03, 2020 7:39 pm
Ik vrees dat nieuwe supporters moeilijk binnen te halen zijn. Langs alle kanten krijgt LK concurrentie van clubs die er sportief beter voorstaan.
10k supporters halen is ver weg, wat toch nodig is als een gezonde 1A club.
op nieuwe supp moeten we nu zeker niet rekenen,haast alle clubs rondom ons doen het beter... en dan is er nog Corona dat alles zeker niet zal doen aantrekken.
ik ben benieuwd hoe lang het bij ons nog gaat duren voor ze zouden ingrijpen, want met alleen maar Belgen politiek loop je hopeloos achterop in het huidige voetbal. ik ben 100% voorstander van een stevige basis Belgen, maar diegene die echt goed zijn kunnen we toch niet betalen. dus moet gekeken worden naar over enkele jaren als er uit de jeugd wat doorstroming kan komen, maar het lijkt me opportuun om te denken aan Belgen met enkele buitenlanders die meerwaarde zullen bieden (niet zoals nu Petrov of Placa niveau)

dus dit seizoen mogen we al heel blij zijn als we ons überhaupt gaan kunnen handhaven in 1B
Want geel en zwart ligt nauw aan't hart

KRKN

Post by KRKN » Wed Nov 04, 2020 8:01 pm

Het probleem waarin we zitten uit zich goed in de verschillende meningen die je hier ziet:

Er zijn er die we zeggen dat we best in 1e amateur hadden gebleven, gezien dat ons niveau is. Anderen zeggen dan weer dat een ploeg als Lierse altijd richting 1A moet kijken. Nu zitten we in dat vagevuur daartussen. Sportief hoger presteren dan de middenmoot in 1B lijkt me met dit budget niet mogelijk, dus dan heb je extra investeerders nodig.

Ik vind dit eerlijkgezegd zo erg nog niet. Ik kijk niet op 10 jaar, maar 1B lijkt me net ons huidig niveau gezien de huidige staat van de club. Handhaven wordt pittig, maar als dat lukt mag je jezelf wel met recht en rede op de borst kloppen denk ik. Nu een seizoen in eerste amateur draaien is financieel zo'n ramp dat het de verdere groei van de club in de weg staat, denk ik. Maar het klopt dat we een beetje met een catch 22 zitten: we willen groeien, terug supporters aantrekken,.. maar daar heb je sportief succes voor nodig en vica versa. Dat doorbreken betekent of de portemonnee opentrekken of (erg onverhoopt) sportief boven uzelf uitstijgen.

Geef het wat tijd. We kunnen in deze snerttijden tenminste naar geelzwart op TV kijken. En met wat chance kunnen we volgend jaar terug wat zalige aways doen naar clubs die méér dan 20 man trekken.

zeuneke

Post by zeuneke » Fri Nov 06, 2020 10:23 am

LVT blijft op de eerste plaats een gewiekst ondernemer.
Houdt volgens mijn bescheiden mening de boel in leven, zonder er te veel zijn broek aan te scheuren.
En wacht op een opportuniteit. Op de duur komt er wel iemand aankloppen, in de rest van 1B is dat al gebeurd. Om dan te cashen.
My two cents.

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Fri Nov 06, 2020 11:50 am

Dan is hij goed bezig recht terug naar 1 ama. En zijn denkpiste gaat dan in rook op.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Nov 07, 2020 10:57 am

Justhomuch wrote:
Tue Nov 03, 2020 1:05 pm
Cold wrote:
Tue Nov 03, 2020 9:46 am
Ik vraag mij oprecht af of die peulschil van de tv gelden voor een 1B ploeg opweegt tov de eisen die gesteld worden van een profploeg.
De meeste clubs gaan in het rood ondanks die tv gelden. 1B is gewoon een kerkhof.
Ik ben er vrij zeker van dat dat niet te onderschatten is, onze lonen liggen wel een pak lager dan de rest van 1b. maw 1b is voor ons cashen, wat dan weer goed is voor de toekomst.
Wat dan weer niet leuk is is elke week een pandoering krijgen van jewelste door ploegen met een budget dat 4x zo groot is.
Was het verlies van ons eerste jaar in 1e amateur niet gigantisch?
Ik ben niet zo zeker dat dit voetbalseizoen cashen zal zijn mede door corona maar ook het normale verlies in 1e amateur wordt niet gecompenseerd met die tv-gelden. Maar dat weten we pas in 2022 denk ik.

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Sat Nov 07, 2020 11:39 am

Thomas1906 wrote:
Sat Nov 07, 2020 10:57 am
Justhomuch wrote:
Tue Nov 03, 2020 1:05 pm
Cold wrote:
Tue Nov 03, 2020 9:46 am
Ik vraag mij oprecht af of die peulschil van de tv gelden voor een 1B ploeg opweegt tov de eisen die gesteld worden van een profploeg.
De meeste clubs gaan in het rood ondanks die tv gelden. 1B is gewoon een kerkhof.
Ik ben er vrij zeker van dat dat niet te onderschatten is, onze lonen liggen wel een pak lager dan de rest van 1b. maw 1b is voor ons cashen, wat dan weer goed is voor de toekomst.
Wat dan weer niet leuk is is elke week een pandoering krijgen van jewelste door ploegen met een budget dat 4x zo groot is.
Was het verlies van ons eerste jaar in 1e amateur niet gigantisch?
Ik ben niet zo zeker dat dit voetbalseizoen cashen zal zijn mede door corona maar ook het normale verlies in 1e amateur wordt niet gecompenseerd met die tv-gelden. Maar dat weten we pas in 2022 denk ik.
600k in de min, negatief eigen vermogen en 1 miljoen schulden. Die 600k is puur operationeel verlies en heeft niets te maken met kessel en dergelijke zoals sommigen zeggen want een investering is geen kost... Hopelijk zijn de cijfers van vorig jaar beter want dat deed me toch wat aan het samy tijdperk denken.

Post Reply