A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: A-kern

Post by Axassin » Tue Jun 30, 2020 8:07 pm

Zowel de schrijver, Garcia als bougrine behoorden al van na de winterstop bij de a-kern. Is zelfs een officieel bericht over geweest. De andere vier lijken mij er voorlopig bijgekomen om aan genoeg volk te geraken in afwachting van de laatste aanwinsten.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Axassin

Post by Axassin » Wed Jul 01, 2020 7:13 am

COMMENTAAR. Complete make-over is enige juiste beslissing voor Lierse K.

In vergelijking met vorig seizoen telt Lierse vandaag tien nieuwe spelers en liefst achttien vertrekkers. In volle ­coronatijden moet er bij sportief directeur Herwig Van Lommel amper plaats geweest zijn voor verveling. Maar de noeste arbeid was even raadzaam als ­nodig. Gedurig achtervolgd door het spook van de tweede amateurklasse wist Lierse zich vorig seizoen pas in laatste ­instantie op een veilige dertiende plaats te nestelen. Een scenario dat de ­Pallieters straks niet voor herhaling ­vatbaar achten.

“We hebben van de lockdown geprofiteerd om een kritische analyse te maken van het voorbije jaar en ons beter te organiseren”, zegt Van ­Lommel. “De taken zijn nu veel ­beter ­afgelijnd. Dat zorgt voor duidelijkheid en rust. We hebben een klein transfercomité opgericht dat instaat voor de samenstelling van de kern voor volgend seizoen. We zijn met de grove borstel door de ­selectie gegaan, maar tegelijk ook heel bewust. We hebben een duidelijk doel waar we naartoe willen.”

Grote kuis bij Lierse K.: “Geen spelers meer die hier wat komen uitbollen”
Herwig Van Lommel FOTO: SMB
De aankooppolitiek oogt alvast veel logischer en doelgerichter dan de voorbije seizoenen.

“In die eerste jaren wilde iedereen zijn zegje doen. Dan krijg je niet altijd de profielen die nodig zijn in de eerste ­amateurklasse. Nu hebben we heel ­duidelijk ingezet op mentaliteit, gestalte en snelheid. De coronacrisis heeft de budgetten in het voetbal terug­geschroefd. Maar dan zeg ik dat we tot vandaag niet slecht hebben gewerkt. We hebben veel meer stabiliteit en profielen die in deze competitie passen. Er staat al iets. En er is nog ruimte voor inkomende transfers.”

Ook 1B kan nog een optie worden voor Lierse.

“We gaan uit van eerste amateurklasse en staan niet te springen om in 1B te voetballen. Is dat vandaag dan al zoveel ­interessanter voor ons? Ik betwijfel het. Is het een ambitie? Absoluut. Maar veel liever stappen we die reeks binnen met een geolied en sterk geheel, dat een goed seizoen in eerste amateurklasse heeft ­gedraaid. Daar kijken ook de fans naar uit, denk ik. Opnieuw veel meer matchen winnen, plezier beleven aan de manier waarop ze hun ploeg aan het werk ­kunnen zien. Mocht het toch 1B worden, dan hebben we nog wel wat centen in de geldbeugel zitten. Maar dan moeten ook wij nog behoorlijk aan de kern sleutelen om een degelijk figuur te kunnen slaan.”

Wat moet de grootste verandering worden tegenover vorig seizoen?

“De mentaliteit. Daar hebben we sterk op ingezet. Met alle nieuwe jongens hebben we intens gepraat. Ze moesten heel veel goesting hebben om voor Lierse te voetballen en wij moesten de honger naar resultaten voelen. We hebben spelers gehaald die ervaring hebben in 1B. En we hebben extra snelheid in de groep gepompt. We willen geen spelers die hier wat komen uitbollen.”

Het werk is nog niet af. Er komt ook nog een extra spits?

“Dat is zeker een prioriteit. Ook een middenvelder kan er nog bij. Het is nu aan ons om ook daar de juiste keuzes te maken. Tom Van Imschoot heeft heel duidelijk aangegeven hoe hij Lierse wil laten voetballen. We kennen dus de ­laatste puzzelstukjes die nog ontbreken. Maar we zullen ze vinden en Lierse een heel ander gelaat geven.”
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KRKN

Post by KRKN » Wed Jul 01, 2020 8:27 am

Deftig en duidelijk interview. Ik ben benieuwd.

Axassin

Post by Axassin » Wed Jul 01, 2020 8:55 am

KRKN wrote:
Wed Jul 01, 2020 8:27 am
Deftig en duidelijk interview. Ik ben benieuwd.
Inderdaad. Al vind ik de kern vrij smalletjes bij blessures, zelfs met de spits en middenvelder erbij.

Op rechtsback hebben we enkel Yentl Van Genechten (19 jaar oud nota bene). Wat als die te licht uitvalt? Of geblesseerd raakt?

Centraal achterin staat het duo met Santermans-Smolders vast denk ik. Daarachter komt enkel Jef VDV, die op die positie zwaaaaaar door de mand is gevallen.

Centraal op het middenveld heb je momenteel enkel Janssen en El Ansri. Daarachter enkel die drie jonge gasten die vast bij de A-kern komen (Bougrine, Meukens en Manito Garcia)

Bovendien heb je enkel met Brughmans (33), Santermans (28) en Cauwenberg (25) ervaring en leiderschap gehaald. Alle andere aanwinsten zijn 23 of jonger;

- Samyn (23)
- Straetman (22)
- Van Genechten (19)
- De Smet (21)
- El Ansri (23)
- Van Geet (20)
- Vannuffelen (17)

Voor mij is het huiswerk dus nog niet af met die 2 extra aanwinsten. Maar nogmaals, ze hebben nog zeker een maand tijd tot de eerste oefenmatchen. Mogelijks maakt TVI na enkele weken trainen een nieuwe evaluatie en is er dan nog ruimte voor 1-2 extra versterkingen.

Flor

Post by Flor » Wed Jul 01, 2020 11:21 am

Mee eens wat je analyse op RB en leeftijd betreft. Die middenvelder mag toch eind 20 zijn om wat te kunnen sturen.

Magico

Post by Magico » Wed Jul 01, 2020 12:40 pm

Mooie analyse.
Vooral voor de positie van CV en RB blijf ik het jammer vinden dat ze Delorge hebben laten gaan.
Dat was 1 Maandloon voor 2 posities te vervullen.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Wed Jul 01, 2020 1:06 pm

Qua aanwinsten zal het vooral eerst kijken zijn naar spelers waar Tom al met heeft gewerkt of van dezelfde makelaar zijn, vermoed ik.
Geen idee of daar iets deftig tussen zit.

Eric

Post by Eric » Wed Jul 01, 2020 2:25 pm

Ik deel de bezorgdheid over de RB. Hopelijk halen ze daar nog iemand voor.

Carlke

Post by Carlke » Wed Jul 01, 2020 5:14 pm

Nog rechtsback,aanvallende mid, en 2 spitsen. En toch nog centrale verdediger, dan is het huiswerk af voor mij.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed Jul 01, 2020 5:22 pm

Carlke wrote:
Wed Jul 01, 2020 5:14 pm
Nog rechtsback,aanvallende mid, en 2 spitsen. En toch nog centrale verdediger, dan is het huiswerk af voor mij.
Leg jij bij? :mrgreen:
Wij komen áltijd terug!

Post Reply