1ste Amateur
Re: 1ste Amateur
Neen dat zeg ik niet.Justhomuch wrote: ↑Sun Jun 21, 2020 7:40 pmWillen ze hogerop dan smijten ze met geld, willen ze niet met geld smijten hebben ze geen ambitie, sommige mensen leven echt om over iets te kunnen klagen/zeveren.Lierenaar wrote: ↑Sun Jun 21, 2020 2:53 pmJe vat het samen zoals ik er ook over denk Ressel. 1 van de redenen waarom ik voorlopig ook maar een koele minnaar ben van het LK project. Er is de voorbije 20 jaar genoeg met de Lierse supporter zijn “sjokkedeizen” gespeeld. En tot op vandaag hebben de nieuwe bazen (nu ja, nieuw...?) mijn vertrouwen nog niet gewonnen.Ressel wrote: ↑Fri Jun 19, 2020 11:06 pmMijn persoonlijke indrukken/inschattingen van dit LK. Met deze investeerders is men ‘financieel’ te beperkt om ‘grotere sportieve ambities naar een hogere voetbalklasse’ waar te maken. LVT heeft, als ondernemer, 'hoofdzakelijk' geïnvesteerd in het waardevolle ‘KLSK-onroerend goed/infrastructuur’ van de club in Lier (Lisp) en in Kessel (jeugdcentrum). Voor een ondernemer zakelijk gezien een heel logische beslissing en een slimme keuze want kapitaal/eigen vermogen investeren in een voetbalclub blijft onzeker speculeren omdat de voetbalsector geen exacte wetenschap is.
Loopt ‘het LK-project’ in de toekomst financieel en sportief niet naar wens of worden bepaalde verwachtingen niet ingelost, heeft deze investeerder (LVT) het vroegere ‘K. Lierse S.K. patrimonium’ als kostbare troeven/garanties achter de hand.
Wat de ‘regionale keukenbouwer’ hier in de Kempen (HVL) betreft: wellicht is het voor hem, als ex-voorzitter in 3e klasse’ ‘niet noodzakelijk’ om te promoveren naar de risicovolle, hogere voetbalniveaus. HVL (onder)handelt sportief voorzichtig en investeert zuinig en met een dosis gezond Kempens boerenverstand. Ik veronderstel dat voor hem standvastig goed meedraaien bovenaan in 1 Amateurklasse voldoening geeft en ruim genoeg publiciteit en naambekendheid oplevert.
De financiële limieten worden duidelijker, nu men eigen ‘betere, ingespeelde kernspelers als o.a. Jonas Vinck en Kino Delorge’ geen contractverlenging kan of wil geven. Men lijkt (voorlopig) zelfs ook niet in staat te zijn om de betere spelers/toppers uit 1 Amateur naar het Lisp te halen (zie o.a. vrije speler Seppe Brulmans sterkhouder ex. S.K. Deinze). Vertrekken die binnenkort allemaal ook nog naar andere concurrenten? Wat blijft er dan nog over van die beloofde sportieve ambities naar de supporters toe???

Als je met geld smijt, dan doe je het beter met verstand. Ik mis tot op vandaag een degelijk sportief management van (een deel van) het erfgoed van de Koninklijke Lierse Sportkring. Dat heb dus ik nog niet gezien sinds de komst van LK op het Lisp. Ik heb bij momenten het gevoel gehad dat we opnieuw de duiventil van weleer waren dankzij het komen en gaan van spelers als Ogunjimi, Doumbia, Frans, Van Aerschot, de vele keepers, de soap met Buyens en Wils, enz enz. Akkoord, er zijn ook kleine lichtpuntjes bij zoals Bernier, Samyn, Santermans, Smolders of misschien Allach. Maar daar houdt het toch al snel op.
En ja, ik verwacht de uitgesproken ambitie om te promoveren volgend seizoen. Het is niet omdat ze de reeks volgend seizoen 1 Nationale noemen, dat we er in moeten blijven hangen hé. Alle ploegen met ambitie voor profvoetbal zijn er bijna uit. En niet promoveren betekent in het seizoen 21-22 het vierde jaar op hetzelfde niveau. Alle gazettenpraat van Luc Vanthillo ten spijt.
- Justhomuch
Met de transfers die ze nu hebben gedaan kan je toch niet ontevreden zijn? Spijkers op laag water zoeken lijkt me.Lierenaar wrote: ↑Wed Jun 24, 2020 3:49 pmNeen dat zeg ik niet.Justhomuch wrote: ↑Sun Jun 21, 2020 7:40 pmWillen ze hogerop dan smijten ze met geld, willen ze niet met geld smijten hebben ze geen ambitie, sommige mensen leven echt om over iets te kunnen klagen/zeveren.Lierenaar wrote: ↑Sun Jun 21, 2020 2:53 pm
Je vat het samen zoals ik er ook over denk Ressel. 1 van de redenen waarom ik voorlopig ook maar een koele minnaar ben van het LK project. Er is de voorbije 20 jaar genoeg met de Lierse supporter zijn “sjokkedeizen” gespeeld. En tot op vandaag hebben de nieuwe bazen (nu ja, nieuw...?) mijn vertrouwen nog niet gewonnen.![]()
Als je met geld smijt, dan doe je het beter met verstand. Ik mis tot op vandaag een degelijk sportief management van (een deel van) het erfgoed van de Koninklijke Lierse Sportkring. Dat heb dus ik nog niet gezien sinds de komst van LK op het Lisp. Ik heb bij momenten het gevoel gehad dat we opnieuw de duiventil van weleer waren dankzij het komen en gaan van spelers als Ogunjimi, Doumbia, Frans, Van Aerschot, de vele keepers, de soap met Buyens en Wils, enz enz. Akkoord, er zijn ook kleine lichtpuntjes bij zoals Bernier, Samyn, Santermans, Smolders of misschien Allach. Maar daar houdt het toch al snel op.
En ja, ik verwacht de uitgesproken ambitie om te promoveren volgend seizoen. Het is niet omdat ze de reeks volgend seizoen 1 Nationale noemen, dat we er in moeten blijven hangen hé. Alle ploegen met ambitie voor profvoetbal zijn er bijna uit. En niet promoveren betekent in het seizoen 21-22 het vierde jaar op hetzelfde niveau. Alle gazettenpraat van Luc Vanthillo ten spijt.
Wij komen áltijd terug!
-
Ik volg Lierenaar ik volg, is ook mijn gedacht. De stad Lier moet een ploeg in 1A hebben, basta. En ik zie veel gelul in de gazetten en niets in de praktijk, we zaten zo goed als zelfs bijna in 2de amateur mee pottekestamp aant spelen volgend jaar!Justhomuch wrote: ↑Wed Jun 24, 2020 9:05 pmMet de transfers die ze nu hebben gedaan kan je toch niet ontevreden zijn? Spijkers op laag water zoeken lijkt me.Lierenaar wrote: ↑Wed Jun 24, 2020 3:49 pmNeen dat zeg ik niet.Justhomuch wrote: ↑Sun Jun 21, 2020 7:40 pm
Willen ze hogerop dan smijten ze met geld, willen ze niet met geld smijten hebben ze geen ambitie, sommige mensen leven echt om over iets te kunnen klagen/zeveren.![]()
Ik wil dit jaar opgaan sportief en niet door de dood wederom van andere ploegen. Nu dit raar jaar hebben ze mss nog de beste transferts al gedaan onder LK naam.
- Justhomuch
Denk dat daar inderdaad weinig discussie over bestaat. Dit seizoen moet het beter (en ze lijken dat ook wel te snappen, afgaande van de transfers). TVI mag niet klagen.
Ook bij Luik veel veranderingen:
https://doorfansvoorfans.org/2020/06/22 ... t-vaarwel/
Beetje vergelijkbaar bij ons hoeveel vertrekkers bij ons, en mischien nog paar die niet weten of ze verlenging krijgen.Flor wrote: ↑Thu Jun 25, 2020 11:49 amOok bij Luik veel veranderingen:
Iemand een idee wanneer ze normaal gezien de kalender bekend maken?
Vorig seizoen werd de kalender van onze reeks bekendgemaakt eind Juni.