Transfernieuws
Re: Transfernieuws
Inderdaad, de aangetrokken speler van Thes Sport was geen vaste waarde bij zijn vorige club. Een speler van bijna 2 meter hoog. Ik vraag me af of die, als vervanger, op de positie van Jonas Vinck agressieve snelheid heeft, wendbaar is en kort op de man kan spelen.KLSK190630 wrote: ↑Wed Jun 17, 2020 8:18 pmIk snap dat niet goed. De rechts achter is de enige positie waar we wel voldoende kwaliteit hebben/hadden en dan halen ze daar iemand die bij Thes niet eens altijd in de basis stond.Ressel wrote: ↑Wed Jun 17, 2020 8:09 pmNeem er Jonas Vinck ook gerust bij. Het zijn er, in eigen midden, 2 à 3 zekere valabele versterkingen bij of 2 à 3 versterkingen, uit de eigen kern, minder. Ondertussen heeft Seppe Brulmans maar ook Mathieu Cornet (KVM) al getekend bij het 'ambitieuze Patro Eisden Maasmechelen'. Is dan financieel alles te duur en te beperkt om sportieve ambities/verwachtingen te kunnen hebben?
-
Snel is die wel maar na hoeveel meter dan, als je 2 meter bent kan je niet wendbaar zijn.Ressel wrote: ↑Thu Jun 18, 2020 9:19 amInderdaad, de aangetrokken speler van Thes Sport was geen vaste waarde bij zijn vorige club. Een speler van bijna 2 meter hoog. Ik vraag me af of die, als vervanger, op de positie van Jonas Vinck agressieve snelheid heeft, wendbaar is en kort op de man kan spelen.KLSK190630 wrote: ↑Wed Jun 17, 2020 8:18 pmIk snap dat niet goed. De rechts achter is de enige positie waar we wel voldoende kwaliteit hebben/hadden en dan halen ze daar iemand die bij Thes niet eens altijd in de basis stond.Ressel wrote: ↑Wed Jun 17, 2020 8:09 pm
Neem er Jonas Vinck ook gerust bij. Het zijn er, in eigen midden, 2 à 3 zekere valabele versterkingen bij of 2 à 3 versterkingen, uit de eigen kern, minder. Ondertussen heeft Seppe Brulmans maar ook Mathieu Cornet (KVM) al getekend bij het 'ambitieuze Patro Eisden Maasmechelen'. Is dan financieel alles te duur en te beperkt om sportieve ambities/verwachtingen te kunnen hebben?
We zijn nog maar 18 juni:
Eerste training begin Juli (wat al vrij vroeg is)
Eerste oefenmatch : 1 Augustus (dan zouden we al een maand aan het trainen zijn zonder oefenmatch!)
Start competitie: +- 10 september
Dus nog ongeveer 3 maanden voor start competitie - lijkt me goed om nog even te zien welke opportuniteiten er nog op de markt zijn
Eerste oefenmatch : 1 Augustus (dan zouden we al een maand aan het trainen zijn zonder oefenmatch!)
Dus nog ongeveer 3 maanden voor start competitie - lijkt me goed om nog even te zien welke opportuniteiten er nog op de markt zijn
Klopt, maar ik moet wel zeggen dat de honger voor nog een naam groot begint te worden. Ook om de abo-campagne een duwtje te geven.Lipser wrote: ↑Thu Jun 18, 2020 11:36 amWe zijn nog maar 18 juni:
Nog een smeerlapke met wat gestalte zou goed zijn.
Ik zou graag hens hebben voor den 10 maar jij wou geen prof zijn zeker
Tot nu toe niet tevreden over de inkomende transfers.
In het algemeen gezien zijn we eigenlijk dezelfde fouten aan het maken als vorig seizoen, te jong (buiten de keeper) en te weinig kwaliteit.
Het straalt wederom geen echte ambitie uit met enkel Samyn en El Ansri als lichtpuntjes. Als je dan ziet welke ervaring er met Wils en Buyens vertrokken is ... Ik hoop toch nog op ietsje meer.
In het algemeen gezien zijn we eigenlijk dezelfde fouten aan het maken als vorig seizoen, te jong (buiten de keeper) en te weinig kwaliteit.
Het straalt wederom geen echte ambitie uit met enkel Samyn en El Ansri als lichtpuntjes. Als je dan ziet welke ervaring er met Wils en Buyens vertrokken is ... Ik hoop toch nog op ietsje meer.
Formerly known as Lisp-boy
Werkgerelateerd kom ik af en toe in contact met Lennard (baat een co-working space uit in Mechelen). Die wilt al 2 seizoenen graag komen (ook toen hij einde contract was bij Boom). Ligt nu nog een jaar onder contract dus vrees ervoor.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Ik volg wel qua ervaring. Buiten de verlenging van Van der Veken kan ik mij echter wel vinden in de gehaalde profielen:Lisp-boy wrote: ↑Thu Jun 18, 2020 12:59 pmTot nu toe niet tevreden over de inkomende transfers.
- Brughmans; ervaren doelman die al 2j op rij de minst gepasseerde keeper in de reeks is.
- Santermans: Vond die beter dan Frans op een half seizoen. Vanaf dat die in de ploeg stond, oogde de defensie veel stabieler.
- El Ansri: Speelde alles bij de nummer 2 uit onze competitie en was daar echt de patron op het middenveld. Als ik de facebook groep van THES sport er op nalees, zien ze dit toch als een zwaar verlies. Ik quote daar ook 'een speler waarvoor je naar het stadion komt'.
- Samyn; Heeft hier tijdens zijn gespeelde matchen toch een indruk nagelaten.
- Straetman; Jong & toch al wat ervaring op het hoogste niveau. Het feit dat die geregeld mocht invallen en soms starten in 1A bij Lokeren, zelfs toen had daar nog goed draaide, doet mij vermoeden dat er toch wat in die gast zit.
- Verlenging Janssen en Osei-Berkoe; Ik vermoed dat beiden geen grootverdieners zijn. Van die eerste ben ik geen fan maar heeft geregeld al wel zijn nut bewezen. Osei-Berkoe heeft enorm veel pech gehad met die blessure maar liet in de voorbereiding toch serieus vlagen van zijn talent zien.
- Simon Van Geet; jongen is nog maar 19j maar speelde bij Geel zowat alles in 1ste en 2de amateur. Als ze daar effectief nog een extra linksback halen, is hier niets mis mee.
- Yentl Van Genechten: Beetje idem als bovenstaande; speelde 16 van de 24 wedstrijden mee bij de 2de uit onze reeks en is ook nog maar 19. Wederom dik ok als er hier nog een ervaren speler bijkomt.
- De Smet en Van Nuffelen: Duidelijk gehaald als 2de en 3de doelman. Het zou een beetje absurd zijn om in 1ste amateur 2 ervaren keepers in de kern te houden.
Mits een 5-tal nog gerichte en meer ervaren transfers (LB, RB, VM, AM, SP) en her en der nog een back-up met potentieel, eventueel uit de jeugd, (CV, Rechtsbuiten en eventueel nog een middenvelder) komen we toch een stuk sterker aan de aftrap dan vorig jaar. De reeks zal ook wel een beetje zwakker worden dan vorig jaar met het wegvallen van Deinze, Seraing en RWDM.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Op de eerste speeldag vorig jaar, was onderstaande onze basisopstelling (Posities zullen niet helemaal kloppen maar spelers wel);
-------------------------------Rausin-------------------------------
--------Vinck---------Wils----------Doumbia---------Nelissen-------
------------------------Buyens---------Sols--------------------------
--------------------------------Janssen-----------------------------
-----Da Silva------------------Vermeiren----------Van Aerschot------
Als je dat vergelijkt met wat we nu al kunnen opstellen, wetende dat het huiswerk nog (lang) niet af is;
-------------------------------Brughmans-------------------------------
-------Van Genechten---Smolders---Santermans---Van Geet-------
----------------------Janssen---------El Ansri--------------------------
---------------------------------Allach------------------------------------
-----Samyn------------------Vermeiren-----------------Straetman-----
Van die opstelling tegen La Louviere vorig jaar, zou ik enkel Vinck en Doumbia erbij willen. Ik heb er dus goeie hoop op, dat we veel sterker voor de dag gaan komen dan vorig seizoen. Kijk eens hoe weinig voetballend vermogen en snelheid we toen in de ploeg hadden. Dat is nu zelfs al een heel pak beter met Samyn, Straetman, Allach en El Ansri.
-------------------------------Rausin-------------------------------
--------Vinck---------Wils----------Doumbia---------Nelissen-------
------------------------Buyens---------Sols--------------------------
--------------------------------Janssen-----------------------------
-----Da Silva------------------Vermeiren----------Van Aerschot------
Als je dat vergelijkt met wat we nu al kunnen opstellen, wetende dat het huiswerk nog (lang) niet af is;
-------------------------------Brughmans-------------------------------
-------Van Genechten---Smolders---Santermans---Van Geet-------
----------------------Janssen---------El Ansri--------------------------
---------------------------------Allach------------------------------------
-----Samyn------------------Vermeiren-----------------Straetman-----
Van die opstelling tegen La Louviere vorig jaar, zou ik enkel Vinck en Doumbia erbij willen. Ik heb er dus goeie hoop op, dat we veel sterker voor de dag gaan komen dan vorig seizoen. Kijk eens hoe weinig voetballend vermogen en snelheid we toen in de ploeg hadden. Dat is nu zelfs al een heel pak beter met Samyn, Straetman, Allach en El Ansri.