1ste Amateur
Re: 1ste Amateur
We moeten op de voorlaatste speeldag naar RWDM. Eerlijkgezegd hoop ik dat we dan al zeker zijn van de eindronde (en zij dus niet veel zin meer hebben), want ik denk dat het ginds weleens kan gaan spoken.
Gisteren rellen tussen Eendracht Aalst en RWDM trouwens.
Gisteren rellen tussen Eendracht Aalst en RWDM trouwens.
Yes. Meer schrik van RWDM als Dender. Nu: wij moeten ook nog wel tegen Thes, maar Deinze RWDM is hoe dan ook een goed gegeven voor ons.Axassin wrote: ↑Mon Feb 25, 2019 11:26 amKleine correctie; Als ik juist gekeken heb, zijn het nog 7 wedstrijden (3 thuis, 4 uit). 21 punten te verdien dus.mmarinus wrote: ↑Mon Feb 25, 2019 9:08 amZou mooi zijn! Ik heb er vertrouwen in dat we Rupel-Boom wel te baas gaan kunnen maar iets zegt me dat ze daar toch extra gemotiveerd zijn om ons te kloppen. Van mij hoeft het voetbal niet mooi te zijn, als de drang naar voor kan worden aangehouden zullen op dit niveau de goals sowieso wel vallen. Met of zonder mooi spel!
Wij 3 punten meer naar huis, Deinze neemt er maar ééntje mee van RWDM en Dender dat zich verslikt in Oudenaarde. Virton zie ik thuis tegen Dender niets anders doen als winnen.
Nog 18 punten te winnen of verliezen. Komaan!
Grootste contender voor onze play-off plaats zie ik in RDWM. Met 4 punten achterstand krijgen zij thuis nog Deinze, Thes en ons. Dat lijkt mij ook niet simpel...![]()
Even op de zaken vooruit lopen: een mogelijke eindronde zou dan vooral in mei vallen? Enig idee wanneer deze afloopt? Kwestie van men vakantie niet op de slotdag te plannen.
Ik kan mij alleen baseren op de data van vorig seizoen. Toen werd speeldag 1 gespeeld op 5 mei. De 6de en laatste speeldag werd gespeeld op 27 meiKRKN wrote: ↑Tue Feb 26, 2019 8:24 amYes. Meer schrik van RWDM als Dender. Nu: wij moeten ook nog wel tegen Thes, maar Deinze RWDM is hoe dan ook een goed gegeven voor ons.Axassin wrote: ↑Mon Feb 25, 2019 11:26 amKleine correctie; Als ik juist gekeken heb, zijn het nog 7 wedstrijden (3 thuis, 4 uit). 21 punten te verdien dus.mmarinus wrote: ↑Mon Feb 25, 2019 9:08 am
Zou mooi zijn! Ik heb er vertrouwen in dat we Rupel-Boom wel te baas gaan kunnen maar iets zegt me dat ze daar toch extra gemotiveerd zijn om ons te kloppen. Van mij hoeft het voetbal niet mooi te zijn, als de drang naar voor kan worden aangehouden zullen op dit niveau de goals sowieso wel vallen. Met of zonder mooi spel!
Wij 3 punten meer naar huis, Deinze neemt er maar ééntje mee van RWDM en Dender dat zich verslikt in Oudenaarde. Virton zie ik thuis tegen Dender niets anders doen als winnen.
Nog 18 punten te winnen of verliezen. Komaan!
Grootste contender voor onze play-off plaats zie ik in RDWM. Met 4 punten achterstand krijgen zij thuis nog Deinze, Thes en ons. Dat lijkt mij ook niet simpel...![]()
Even op de zaken vooruit lopen: een mogelijke eindronde zou dan vooral in mei vallen? Enig idee wanneer deze afloopt? Kwestie van men vakantie niet op de slotdag te plannen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Randnieuws: Dessel zet z'n T1 op straat. Hebben moeilijke matchen gekend de afgelopen weken, vooral onze passage 

ik zie die nog zakken zwakste ploeg van de reeks.
Ik neem het toch graag met een korrel zout.
Mooie woorden en mits een goeie aanpak kan dit haalbaar zijn maar dit strookt imo niet met de doelstellingen op korte termijn, namelijk stijgen naar 1B. Deze filosofie indachtig zou het zelfs niet ideaal zijn om al over te gaan na dit seizoen, daar hebben we dan niets te zoeken. Er is nog geen jeugd waarvan doorstroming kan komen voor het eerste elftal en dan blijf ik liever nog 1 à 2 jaar werken aan een sterke basis waar stilaan extra youngsters kunnen ingepast worden. Het houden van betere spelers zal dan wel een probleem worden. Ik zal pas echt juichen als volgend seizoen enkele sterkere Belgische voetballers uit 1AMA kunnen worden aangetrokken, spelers met groeimarge zoals een Bernier en Smolders kunnen gecontracteerd worden in plaats van gehuurd én de revival van de jeugdwerking merkbaar is.
Commercieel wel een heel goeie zet van LVT om dit in de media te verkondigen, dit zal heel wat afgehaakte supporters op een positieve manier aanspreken. Jammer voor L.L. want ik denk dat twijfelaars nu toch sneller zullen neigen naar een hoger geklasseerde ploeg met een werking zoals LVT ze voorstelt.
Mooie woorden en mits een goeie aanpak kan dit haalbaar zijn maar dit strookt imo niet met de doelstellingen op korte termijn, namelijk stijgen naar 1B. Deze filosofie indachtig zou het zelfs niet ideaal zijn om al over te gaan na dit seizoen, daar hebben we dan niets te zoeken. Er is nog geen jeugd waarvan doorstroming kan komen voor het eerste elftal en dan blijf ik liever nog 1 à 2 jaar werken aan een sterke basis waar stilaan extra youngsters kunnen ingepast worden. Het houden van betere spelers zal dan wel een probleem worden. Ik zal pas echt juichen als volgend seizoen enkele sterkere Belgische voetballers uit 1AMA kunnen worden aangetrokken, spelers met groeimarge zoals een Bernier en Smolders kunnen gecontracteerd worden in plaats van gehuurd én de revival van de jeugdwerking merkbaar is.
Commercieel wel een heel goeie zet van LVT om dit in de media te verkondigen, dit zal heel wat afgehaakte supporters op een positieve manier aanspreken. Jammer voor L.L. want ik denk dat twijfelaars nu toch sneller zullen neigen naar een hoger geklasseerde ploeg met een werking zoals LVT ze voorstelt.
Je kan wel eens gelijk hebben. Goeie en genuanceerde post. Nu; tijd is er sowieso nodig. Je gaat pas doorstroming hebben binnen ettelijke jaren. Ik denk dat het sportief voor onze jeugdreeksen wel eens slikken kan worden; maar ook dat is dan hopelijk tijdelijk. Ik denk dat het gewin van een eventuele promotie groter is dan het verlies bij een gebrek aan.mmarinus wrote: ↑Fri Mar 01, 2019 4:42 pmIk neem het toch graag met een korrel zout.
Ik hoop er in iedergeval nog steeds op. Aalst pakt trouwens broodnodige punten in hun 'carnavalsmatch'.
Aalst echter nog lang niet uit de gevarenzone. Denk dat het kalf daar verzopen is.
Vervelend dat we in de laatste weken nog tegen clubs moeten spelen die er nog volop voor gaan moeten knokken (Geel, Heist,..)
Vervelend dat we in de laatste weken nog tegen clubs moeten spelen die er nog volop voor gaan moeten knokken (Geel, Heist,..)
Ik weet niet waar ik op moet hopen voor die match. Als we ambitieus zijn met oog op de eindronde mag RWDM wat mij betreft de drie punten pakken. Willen we zo snel mogelijk zekerheid ivm eindronde, dan mag Deinze winnen. Dan staan we op 7 punten van RWDM; dat lijkt me lastig voor hen om nog te dichten en zouden we bij winst tegen Rupel Boom een enorme stap zetten.
Hoe dan ook: interessant. Misschien dat een gelijkspel nog het beste is.
niet te veel rekenen kan je toch niet in deze reeks elke weer rare uitslagen. gewoon naar ons eigen zien en zoveel mogelijk punten halen.
dan zullen we zien waar we eindigen.
dan zullen we zien waar we eindigen.