Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
andyosgarcia
Re: Transfernieuws

Post by andyosgarcia » Fri Jul 14, 2023 10:02 am

Er zijn er wel veel die lezen wat ze willen lezen hier ze. :mrgreen:
ik zeg idd dat goalie een optie had in het contract, dat vorig seizoen al op interesse kon rekenen van andere clubs zowel NL als Be, jong international. Maar soit die discussie kunt ge blijven voeren...
Het feit dat em gratis een reeks hoger zit, zal wel niet voor niks zijn.

Wat Laes betreft , vind ik het persoonlijk niet de beste zet ; Speler heeft gedurende contract periode alles gegeven (iedereen heeft slechtere matchen). Nu zit je op die positie met Poelmans (die de kenners hier al naar het centrum trekken) en Schouterden die je dan weer een rij achteruit gaat trekken.
De LB op die positie lopen niet dik, en die dat geen money kosten zijn vaak snel weg.
En idd ik had het op hem dat er wel oor was naar een langer verblijf.
Nu heb je een positie die dun bevolkt is , en weer maar is een nieuwe speler die je moet inpassen.

Onze achterlijn was vorig seizoen , statistisch gezien al niet de sterkste, dus ja sorry ik vind dit eerlijk gezegd zwaar gokken momenteel.
Zwaarder gokken als een optie lichten bijvoorbeeld.
Ik ben bang dat er velen zich ook miskijken op het feit dat de reeks een pak zwaarder is geworden dan vorig jaar, en er financieel een pak meer daadkrachtige clubs zijn die top willen draaien in 1B , en of willen handhaven in 1A.
Voor speler , en vooral de vrije spelers zijn er gewoon veel meer mogelijkheden.
Dus met mijn Fifa kopke , is een speler die je kent en waar je wat aan hebt verlengen niet zo'n gek idee, zeker niet als er oor is naar langer verblijf.

ik respecteer ieder zijn mening.

Yentl1992

Post by Yentl1992 » Fri Jul 14, 2023 10:57 am

Dat de reeks zwaarder is geworden lijkt op papier zo met de ploegen die erbij zijn gekomen. Maar als ge er puur naar kijkt, is er voor mij maar één ploeg die er echt met kop en schouders bovenuit steekt en dat is Zulte Waregem. Zij hebben wel echt een zeer kwalitatieve kern met Vormer, Vossen, etc. De rest is allemaal koffiedik kijken. Daar zijn ook geen transfers gebeurd waar ik echt warm van zou worden.

Pakweg Beveren, heel hun voorlinie en scorend vermogen is weg. Denkt iedereen dat ze 20 doelpunten van Barry en 16 doelpunten van Mbokani zomaar gaan vervangen? Ribeiro Costa is ook weg, de assistgever daar bij uitstek. Beerschot die geen geld uitgeven en hun topschutters ook zien weg gaan.

Het moet nog altijd allemaal gespeeld worden. Bij elke beslissing hebt ge een mes dat langs twee kanten snijdt. Simpel voorbeeld:
Ge kunt nen toptransfer doen van iemand die extreem fit is. Training één blesseert die zen eigen. (Noa Lang is zo'n voorbeeld). Dan boet ge ook ineens in qua kwaliteit. De kleur bril en de meningen van één ieder maken niet veel uit, uiteindelijk bepaalt een seizoensverloop hoe een ploeg en club er doorheen komt. Puur naar onze transfers gezien, intrinsiek zijn dat gewoon kwaliteitsvolle spelers, maar met een risico. Maar dat risico zit aan elke transfer.

TV2002

Post by TV2002 » Fri Jul 14, 2023 2:01 pm

andyosgarcia wrote:
Fri Jul 14, 2023 10:02 am
Er zijn er wel veel die lezen wat ze willen lezen hier ze. :mrgreen:
ik zeg idd dat goalie een optie had in het contract, dat vorig seizoen al op interesse kon rekenen van andere clubs zowel NL als Be, jong international. Maar soit die discussie kunt ge blijven voeren...
Het feit dat em gratis een reeks hoger zit, zal wel niet voor niks zijn.

Wat Laes betreft , vind ik het persoonlijk niet de beste zet ; Speler heeft gedurende contract periode alles gegeven (iedereen heeft slechtere matchen). Nu zit je op die positie met Poelmans (die de kenners hier al naar het centrum trekken) en Schouterden die je dan weer een rij achteruit gaat trekken.
De LB op die positie lopen niet dik, en die dat geen money kosten zijn vaak snel weg.
En idd ik had het op hem dat er wel oor was naar een langer verblijf.
Nu heb je een positie die dun bevolkt is , en weer maar is een nieuwe speler die je moet inpassen.

Onze achterlijn was vorig seizoen , statistisch gezien al niet de sterkste, dus ja sorry ik vind dit eerlijk gezegd zwaar gokken momenteel.
Zwaarder gokken als een optie lichten bijvoorbeeld.
Ik ben bang dat er velen zich ook miskijken op het feit dat de reeks een pak zwaarder is geworden dan vorig jaar, en er financieel een pak meer daadkrachtige clubs zijn die top willen draaien in 1B , en of willen handhaven in 1A.
Voor speler , en vooral de vrije spelers zijn er gewoon veel meer mogelijkheden.
Dus met mijn Fifa kopke , is een speler die je kent en waar je wat aan hebt verlengen niet zo'n gek idee, zeker niet als er oor is naar langer verblijf.

ik respecteer ieder zijn mening.
Poelmans heeft vorig jaar al heel de promotie-playoffs als centrale verdediger in een driemansverdediging gespeeld hoor.
En schouderden moet je ook niet echt helemaal achteruit trekken. Akkoord, hij gaat meer verdedigend werk moeten doen als wingback dan als een echte linksbuiten. Maar heel de linkerflank voor zijn rekening nemen, dat is op zijn lijf geschreven denk ik.
Een echte linksachter en rechtsachter gaan we niet hebben in deze opstelling.

G.C.

Post by G.C. » Fri Jul 14, 2023 2:07 pm

Een verdediger moet in 1ste instantie…. verdedigen. En dat kan Poelmans beter dan Laes.
Laes had veel inzet maar daar bleef het meestal bij.

Carlke

Post by Carlke » Fri Jul 14, 2023 2:33 pm

G.C. wrote:
Fri Jul 14, 2023 2:07 pm
Een verdediger moet in 1ste instantie…. verdedigen. En dat kan Poelmans beter dan Laes.
2... over de vechtlust van laes daar kunnen er weinig tegen op. Maar als voetballer nee hoor.

Netzer

Post by Netzer » Fri Jul 14, 2023 10:38 pm

Ik wacht nog steeds op de eerste echte "onmiddellijk inzetbare versterking".
Dus geen jongeling of geen speler met een blessureverleden waarbij alles nog af te wachten valt of hij ooit nog op niveau zal spelen.
Enfin, ze hebben nog even tijd.
Formerly known as Lisp-boy

andyosgarcia

Post by andyosgarcia » Sun Jul 16, 2023 12:50 am

Carlke wrote:
Fri Jul 14, 2023 2:33 pm
G.C. wrote:
Fri Jul 14, 2023 2:07 pm
2... over de vechtlust van laes daar kunnen er weinig tegen op. Maar als voetballer nee hoor.
Noemen we Poelmans nu in een quoute, meer voetballer? :mrgreen:

KRKN

Post by KRKN » Sun Jul 16, 2023 10:11 am

Als komend seizoen Libert en Poelmans onze backs worden, is dat toch efkes slikken. Zou echt nog wel graag versterking zien op die positie. Nu, als Nkaka ook nog komt en dan hopelijk nog 1-2 backs zijn we er bijna zeker?

ozzy105

Post by ozzy105 » Sun Jul 16, 2023 10:20 am

Nkaka? Laat die maar uitkijken naar een andere club als hij nog ergens terecht kan! Ondertussen op zijn zevenentwintig jaar al 7 clubs versleten waaronder enkele die blij waren van hem verlost te zijn, al meer dan een jaar niet meer gespeelt..

GeelZwart

Post by GeelZwart » Sun Jul 16, 2023 2:01 pm

ozzy105 wrote:
Sun Jul 16, 2023 10:20 am
Nkaka? Laat die maar uitkijken naar een andere club als hij nog ergens terecht kan! Ondertussen op zijn zevenentwintig jaar al 7 clubs versleten waaronder enkele die blij waren van hem verlost te zijn, al meer dan een jaar niet meer gespeelt..
Klopt! Laten we casemiro of rodri proberen halen voor op de 6!

Post Reply