A-kern
Re: A-kern
Goeie zet voor de club denk ik. Ik vond die wel iets hebben. Natuurlijk wel een risico, maar erg snel. Dat is in deze reeks waanzinnig belangrijk. Met Samyn erbij ga je ploegen pijn doen.
Als je dan nog een goede spits hebt .. en een nummer 10 ..Eric wrote: ↑Mon Jun 08, 2020 5:59 pmGoeie zet voor de club denk ik. Ik vond die wel iets hebben. Natuurlijk wel een risico, maar erg snel. Dat is in deze reeks waanzinnig belangrijk. Met Samyn erbij ga je ploegen pijn doen.Axassin wrote: ↑Mon Jun 08, 2020 5:05 pmJusthomuch wrote: ↑Mon Jun 08, 2020 5:04 pm
Nooit nog zal u aan den Axassin zijn geruchten twijfelen!
Vraag is ook hoe TVI gaat spelen natuurlijk.
Nog een goeie linksachter en inderdaad een spits erbij om de concurrentie met Simon aan te gaan. Erg benieuwd wie we op die positie gaan krijgen!
Nog een goeie linksachter en inderdaad een spits erbij om de concurrentie met Simon aan te gaan. Erg benieuwd wie we op die positie gaan krijgen!
Als ik het forum van Lommel er zowat op nalees is dat soms een 4-2-3-1 of een 4-4-2
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Ik denk een targetman en een snelle spits nog, zodat je kan wisselen van systeem
Iemand diebdat interview met Yoni kan delen uit gva?
In de luwte van de coronacrisis had Yoni Buyens alle tijd om bijna vijftien jaar profvoetbal in alle sereniteit af te sluiten. Ja, het is genoeg geweest voor de man die in 2006 door Kjetil Rekdal in het eerste elftal van Lierse werd gedropt. Drie jaar later volgde een ophefmakende overgang naar rivaal KV Mechelen. Nadien trok hij naar Standard, Charlton, RC Genk en Westerlo, alvorens hij in 2017 terugkeerde naar Lierse. Een jaar later volgde het faillissement op het Lisp en stapte Buyens mee in het verhaal van Lierse Kempenzonen.
“Ik ben tevreden met de manier waarop de dingen gelopen zijn”, geeft hij aan. “Sommige mensen zullen 32 jaar jong vinden om afscheid te nemen van het profvoetbal. Maar ik heb de voorbije vijftien jaar heel veel matchen gespeeld. Ik heb er vrede mee dat het voorbij is. Ik denk dat de modale Belgische profvoetballer tevreden zou zijn met mijn carrière. Waarom zou ik dan mopperen?”
Aan de slag vlak bij huis
Overigens zal de bal straks nog rollen voor Buyens. Hij ondertekende een contract bij de ambitieuze Limburgse eersteprovincialer Zepperen-Brustem. Dicht bij huis. Een van zijn voorwaarden.
“Absoluut. Ik wou nog heel graag voetballen, maar het moest in de buurt van onze woonplaats zijn. En er moest ambitie zijn, want ik ben niet van plan om nog wat rustig uit te bollen. Ik hoop mijn rol bij deze club te kunnen combineren met een activiteit als trainer. Als alles goed gaat, heb ik midden 2021 mijn UEFA-A diploma beet. Op die manier hoop ik nog wel in het profvoetbal te blijven als coach bij de beloften of als linietrainer.”
Buyens kende hoe dan ook niet het gedroomde afscheid van het profvoetbal, nadat hij de voorbije maanden op een zijspoor was beland op het Lisp. “Die laatste maanden hebben zeker meegespeeld in mijn beslissing. Het is niet gelopen zoals ik gehoopt had, maar ik heb het intussen achter mij gelaten. Ik ga me niet vervelen of in het spreekwoordelijke zwarte gat vallen.”
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Niet zoveel speciaals dus. Hopelijk kan hij op, op een lager niveau, toch nog wat genieten van het voetbal. 'k Wens hem in ieder geval veel succes.
- Justhomuch
Zou die nog trainer willen worden bij onze jeugd? Wat denken jullie?
Wij komen áltijd terug!