Lierse K. - RSCA Futures [16-09-2022]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
ozzy105
Re: Lierse K. - RSCA Futures [16-09-2022]

Post by ozzy105 » Sat Sep 17, 2022 8:51 pm

Tamas Krivitz wrote:
Sat Sep 17, 2022 8:10 pm
Stilaan komen de zwakke plekken in het elftal bovendrijven, niettegenstaande dat wij een van de beste, zoniet de beste voorlinie hebben van 1B.
Onze keeper is geen puntenpakker en heerst niet op hoge ballen in de kleine rechthoek en is te twijfelachtig bij het uitkomen en de snelle spelhervattingen.De vele tegendoelpunten enkel toeschrijven aan de verdediging is niet fair, het begint bij de balrecuperatie in het verdedigend middenveld waar Brebels zich teveel wegsteekt bij balbezit van onze achterlinie en omzeggens geen enkele bal recupereert.....
Anderlecht had het tactisch goed bekeken om Pupe steeds aan de bal te laten, ook door het feit dat Gillekens geen enkele verantwoordelijkheid nam in de opbouw behoudens enkele mooie lange ballen.Gillekens vervangen door Raeymaekers zal nu wel een feit zijn, Toon was ook veel steviger in de duels en deed een goede invalbeurt.Laes begint ook stilaan een probleem te worden en zal wellicht gewisseld worden voor Schouterden en hopelijk ook een balrecuperator in het verdedigend middenveld.
In dat opzicht waren de vervangingen van TVI correct en is de wedstrijd stilaan gekanteld , ook omdat de jonkies het laatste halfuur fysieke sterretjes zagen.Al bij al was een gelijkspel correct geweest, Anderlecht de 1e helft en wij de 2e helft baas.
Lees ik nu dat je opteert voor achteraan het duo Pupe-Raeymaekers? :?

Tamas Krivitz

Post by Tamas Krivitz » Sat Sep 17, 2022 10:11 pm

Ga jij dan voor 2 rechtsvoetige centrale verdedigers ?..... Pupe moet zeker niet onder doen voor Gillekens, TVI heeft al wel een signaal gegeven met de vervanging in de 2e helft hoor.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Sep 17, 2022 10:28 pm

Tamas Krivitz wrote:
Sat Sep 17, 2022 10:11 pm
Ga jij dan voor 2 rechtsvoetige centrale verdedigers ?..... Pupe moet zeker niet onder doen voor Gillekens, TVI heeft al wel een signaal gegeven met de vervanging in de 2e helft hoor.
Pupe niet onder doen voor Gillikens? Komaan he Tamas. Gisteren verdorie weer dat geklungel waardoor er een strafschop volgt. Gillikens speelt verdorie als jonge kerel al 2 seizoenen op een degelijk niveau! Bij het eerste goal van Anderlecht kon hij niks aan doen, schoof wat weg en of zelfs lichte fout van Stassin. Ik begreep niet waarom hij Pupe niet verving. Neen niet eens met je maar ok ieder zijn mening he. Vrees wel als je het duo Pupe-Raemaakers neemt achteraan dat je nog meer goals gaat slikken en bovendien Gillikens een mentale tik verkoopt!

G.C.

Post by G.C. » Sat Sep 17, 2022 11:31 pm

Gillekens was absoluut niet goed gisteren, ook de 2 de goal ging er te makkelijk in en hij dekte ni goed genoeg.
Bovendien mocht hij blij zijn dat het slechts geel was dus terecht vervangen. Ook Lars ging kortbij een 2de geel zijn.

Devyd

Post by Devyd » Sun Sep 18, 2022 7:47 am

Voor mij was achteraan ook gillikens de zwakke schakel .
Ondanks Pupe een penalty veroorzaakt , wel veel opgekuist en heel vaak mee opbouwend aan het spelen .

In het middenveld zitten we met het grootste probleem , ik wil wel eens kijken hoeveel keer een brebels de bal raakt tijdens een match , dat kan nooit veel zijn !
En heb op al die weken dat we bezig zijn nog nooit een tarfi in topvorm gezien .

KRKN

Post by KRKN » Sun Sep 18, 2022 10:44 am

Ik ben gek geworden toen Tarfi de bal alleen aangespeeld kreeg met een zee van tijd en ruimte... en dan na 5 seconden besloot de bal triestig opzij te leggen. Heeft precies 0 vertrouwen.

Tamas Krivitz

Post by Tamas Krivitz » Sun Sep 18, 2022 10:50 am

Veel te weinig balrecuperatie en duelkracht in het middenveld, met Brebels en Tarfi heb je daar een probleem.
Als TVI daar een oplossing vindt in deze kern gaan wij als ploeg stappen zetten, Gillekens momenteel veel te soft in duelkracht en betekent vrijwel niets opbouwend , schuift de verantwoordelijkheid steeds door naar Pupe en de vleugelverdedigers.

Yentl1992

Post by Yentl1992 » Thu Sep 22, 2022 12:47 pm

ozzy105 wrote:
Sat Sep 17, 2022 3:12 pm
stakke wrote:
Sat Sep 17, 2022 12:31 pm
Onverdiende nederlaag. Individuele foutjes in onze verdediging, toch wel wat technisch onvermogen daar. Maar goed met wat afstand bekeken zetten ze toch een enorme stap tov vorig jaar. Aanvallend was het dik in orde wat ze brachten. We bouwen gestaag verder en daar zit dan wel eens een tegenvaller tussen. Toch een heel leuke avond gehad eigenlijk.

En Anderlecht tja zieltjes hebben ze niet gewonnen gisteren. Je vraagt toch echt af welke mentaliteit ze daar bij de jeugd ingelepeld krijgen.
Individuele foutjes inderdaad het heeft geel-zwart al 6 dure punten gekost en de meeste tegendoelpunten van de reeks. Achteraan is men verzwakt uit de transferperiode gekomen met gekende gevolg. Ze hebben Pupe aangetrokken maar is een tegenvaller hopelijk kan Raemaakers die zwakke plek invullen toch al goed ingevallen gisteren. Het uitvallen van Teunkens een puntenpakker is een ferme domper. Deze doelman is dat niet en straalt ook geen autoriteit uit zou De Smet terug in het doel zetten. Verdorie dat men er niet aan gedacht heeft om Mike terug te halen die nu ligt te verkommeren in de b-kern van de ratten. Ik zou voor de beker De Smet-Raemaakers brengen eens kijken wat dit geeft!
De Smet gaat sowieso spelen volgens mij, aangezien Delanghe opgeroepen is voor de nationale beloften.
De kritiek op Pupe vind ik dan weer niet terecht, want die gast heeft echt zijn matchen al wel gespeeld. Welke verdediger blijft een heel seizoen foutloos? Pupe is opbouwend ook wel meer dan ok hoor.

Post Reply