Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
polydor
Re: Clubnieuws

Post by polydor » Sat Mar 28, 2026 10:54 am

Lekker rustig op het forum, zo hoort het... :D
Probleemloos een licentie voor het nieuwe seizoen gekregen maar dat is uiteraard te goed nieuws om te vermelden.
Toch aangenamer dan de 10 blz. bagger die we over ons hadden gekregen indien in eerste instantie de licentie zou geweigerd zijn... ;)

Tamas Krivitz

Post by Tamas Krivitz » Sat Mar 28, 2026 12:25 pm

polydor wrote:
Sat Mar 28, 2026 10:54 am
Probleemloos een licentie voor het nieuwe seizoen gekregen maar dat is uiteraard te goed nieuws om te vermelden.
Toch aangenamer dan de 10 blz. bagger die we over ons hadden gekregen indien in eerste instantie de licentie zou geweigerd zijn... ;)
Bagger dus, we zijn sportief gezien goed bezig en zijn (na 9 jaar) superblij dat we in 1B gaan blijven met een schuldsaldo van 960.000 euro, een budget die behoort tot de 3 laagste van de reeks en onze overnemer van destijds is een Belg, geweldig toch, Truth or lie ?....

Devyd

Post by Devyd » Sun Mar 29, 2026 4:27 pm

Tamas Krivitz wrote:
Sat Mar 28, 2026 12:25 pm
polydor wrote:
Bagger dus, we zijn sportief gezien goed bezig en zijn (na 9 jaar) superblij dat we in 1B gaan blijven met een schuldsaldo van 960.000 euro, een budget die behoort tot de 3 laagste van de reeks en onze overnemer van destijds is een Belg, geweldig toch, Truth or lie ?....
Voor hetzelfde geld stonden er nu Sociale woningen op het lips ipv een voetbal stadion . Ik weet waar ik gelukkiger van word !

ozzy105

Post by ozzy105 » Sun Mar 29, 2026 4:45 pm

Wie zegt dat dit nooit gebeurt? Er komt ooit een einde aan het tijdperk LVT en niet vergeten de enige big boss.. Kijk naar Lokeren met Lambrecht ook jarenlang de enige die de touwtjes in handen had bij Lokeren we weten hoe het die club verging na het afhaken... Nooit gezond wanneer maar 1 iemand een club leid!

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Mar 29, 2026 6:19 pm

ozzy105 wrote:
Sun Mar 29, 2026 4:45 pm
Wie zegt dat dit nooit gebeurt? Er komt ooit een einde aan het tijdperk LVT en niet vergeten de enige big boss.. Kijk naar Lokeren met Lambrecht ook jarenlang de enige die de touwtjes in handen had bij Lokeren we weten hoe het die club verging na het afhaken... Nooit gezond wanneer maar 1 iemand een club leid!
Staan er sociale woningen op daknam dan? Wat zit jij toch allemaal te lullen man 😂
Wij komen áltijd terug!

Tamas Krivitz

Post by Tamas Krivitz » Sun Mar 29, 2026 6:41 pm

Devyd wrote:
Sun Mar 29, 2026 4:27 pm
Tamas Krivitz wrote:
polydor wrote:
Voor hetzelfde geld stonden er nu Sociale woningen op het lips ipv een voetbal stadion . Ik weet waar ik gelukkiger van word !
Voor hetzelfde geld stond er elders of of op het Lisp misschien al een volledig nieuw of TOTAAL gerenoveerd stadion en speelden we nu in 1A. (KV Mechelen)
Ook hiervan zijn er voorbeelden genoeg: Westerlo-Union-KV Mechelen-Antwerp-STVV, de vele buitenlandse ploegen dan nog buiten beschouwing gelaten.
Ik vindt niet dat wij er beter voorstaan dan deze clubs, de supporters ervan zien tenminste voetbal op niveau, wanneer wij wel ?
De inkomende transfergelden van de afgelopen 2 jaar (zeker respect hiervoor) aanwenden om je schamele budget in evenwicht te houden en nog 960.000 euro in het rood gaan kan ook gewoon niet gezond zijn en zal nefast kunnen worden indien de toekomstige transferinkomsten zouden tegenvallen.
Het is maar hoe je het bekijkt, persoonlijk zal ieder zijn waarheid hebben en dat mag best, ik claim niet mijn gelijk, ik claim daarentegen wel mijn mening en interpretatie, ideale gespreksstof voor een forum toch, of niet?

Steve84

Post by Steve84 » Sun Mar 29, 2026 8:57 pm

Westerlo is ook afhankelijk van één persoon. Staan miljoenen euro's in het rood. Ale volgens het onderzoek van het nieuwsblad toch.

Steve84

Post by Steve84 » Sun Mar 29, 2026 8:59 pm

We kunnen ook de mensen die Tony Bloom en co weggestuurd hebben destijds op hun bakkes gaan kloppen hé. Dan hadden we kampioen in 1a geweest, de beker gewonnen en Europese topavonden gehad.

LispFan1906

Post by LispFan1906 » Mon Mar 30, 2026 12:02 am

Tamas Krivitz wrote:
Sun Mar 29, 2026 6:41 pm
Devyd wrote:
Sun Mar 29, 2026 4:27 pm
Tamas Krivitz wrote:

Voor hetzelfde geld stond er elders of of op het Lisp misschien al een volledig nieuw of TOTAAL gerenoveerd stadion en speelden we nu in 1A. (KV Mechelen)
Ook hiervan zijn er voorbeelden genoeg: Westerlo-Union-KV Mechelen-Antwerp-STVV, de vele buitenlandse ploegen dan nog buiten beschouwing gelaten.
Ik vindt niet dat wij er beter voorstaan dan deze clubs, de supporters ervan zien tenminste voetbal op niveau, wanneer wij wel ?
De inkomende transfergelden van de afgelopen 2 jaar (zeker respect hiervoor) aanwenden om je schamele budget in evenwicht te houden en nog 960.000 euro in het rood gaan kan ook gewoon niet gezond zijn en zal nefast kunnen worden indien de toekomstige transferinkomsten zouden tegenvallen.
Het is maar hoe je het bekijkt, persoonlijk zal ieder zijn waarheid hebben en dat mag best, ik claim niet mijn gelijk, ik claim daarentegen wel mijn mening en interpretatie, ideale gespreksstof voor een forum toch, of niet?
Amai, wij hebben het niet beter dan de huidige landskampioen, een club die drie jaar geleden de dubbel won, twee clubs die in de Champions Playoffs spelen en een middenmotor in 1A? Dat had ik nu niet verwacht…
En voor de zoveelste keer: de transfergelden waar u en zoveel anderen over semmelen zijn van DIT seizoen 2025-2026, terwijl het verlies van €960K over VORIG seizoen 2024-2025 gaat. Vorig seizoen kregen we €350K binnen voor Sow (€250K) en Mpanzu (€100K), dit seizoen kregen we €2,35M binnen voor Kireev (€750K), De Kerf (€400K), Adinany, Marijnissen, Asare (€300K elk) en de doorverkoop van Sow (vermoedelijk €300K).

Niet vergeten dat we vorig seizoen een nieuwe tribune hebben gezet, transfers in schijven worden betaald en heel dat DAZN gedoe betekent minder tv-geld dit seizoen. Ik weet dat we afhankelijk zijn van Luc en het soms minder gaat, maar hij probeert tenminste te bouwen aan een toekomst waarin we niet afhankelijk hoeven te zijn van een geldschieter. Dus liever financieel verstandig en wat langer in 1B, dan geld uitgeven dat we niet hebben en permanent verdwijnen.

Post Reply