3e Amateur

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: 3e Amateur

Post by ozzy105 » Sun Mar 24, 2019 6:48 pm

Overwinning LL 2-1 zitten terug op de rails de eindronde kan nog moeilijk ontglippen!

Saki

Post by Saki » Sun Mar 24, 2019 8:03 pm

Jongens jongens wat een sfeer!
Op het plein soms wat minder qua spelpeil vandaag maar dat werd naast het veld zéker goed gemaakt.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sun Mar 24, 2019 8:37 pm

Saki wrote:
Sun Mar 24, 2019 8:03 pm
Op het plein soms wat minder qua spelpeil vandaag maar dat werd naast het veld zéker goed gemaakt.
Leuk om te horen en te lezen dat zowel bij LL als LK een sfeer hangt om van te snoepen .. :)

Flor

Post by Flor » Sun Mar 24, 2019 9:22 pm

Gefeliciteerd, derbyzege met drie belangrijke punten met oog op eindronde!

Saki

Post by Saki » Sun Mar 24, 2019 9:37 pm

Flor wrote:
Sun Mar 24, 2019 9:22 pm
Gefeliciteerd, derbyzege met drie belangrijke punten met oog op eindronde!
Insgelijks, winnen tegen 'den eerste' is niet iedereen gegeven ;-)

Lierenaar

Post by Lierenaar » Wed Mar 27, 2019 10:04 am

Saki wrote:
Prachtige sfeeractie ook voor de wedstrijd.
Veel volk, veel bekende gezichten van vroeger op het Lisp en echt wel een speciaal derbysfeertje. Lyra-Lierse is wel een sterk eigen karakter aan het kweken moet ik eerlijk toegeven.

Het voetbal was dan weer niet om aan te zien als ik eerlijk moet zijn. :)

Saki

Post by Saki » Wed Mar 27, 2019 10:43 am

Lierenaar wrote:
Wed Mar 27, 2019 10:04 am
Saki wrote:
Veel volk, veel bekende gezichten van vroeger op het Lisp en echt wel een speciaal derbysfeertje. Lyra-Lierse is wel een sterk eigen karakter aan het kweken moet ik eerlijk toegeven.

Leuk dat je langs geweest bent het voetbal was inderdaad echt van het minste dat ik dit seizoen al heb gezien.
Waar stond je ergens ?

Axassin

Post by Axassin » Wed Mar 27, 2019 10:48 am

Lierenaar wrote:
Saki wrote:

Dat is inderdaad ook iets wat mij elke keer opvalt. Ik heb naast mijn abo op het Lisp er ook één genomen om het project in Berlaar te steunen. Ik heb daar ondertussen een match of 6 meegepikt en telkens vind ik het spelniveau toch wel serieus aanpassen. Het werk dat daar naast het terrein wordt geleverd vind ik daar weer echt wel knap. Het plafond zal volgens mij echter altijd 2de amateur (of hopelijk wel eerste amateur) zijn, waar uiteraard niets mis mee is gezien hun format. Dat maakt wel dat ik mij daar persoonlijk nooit volledig zal kunnen binden. Ik heb ergens wel het vooruitzicht nodig om ooit nog voetbal op een deftig niveau te zien.

Waar ik mij echter wel serieus aan stoor is de uiterst negatieve houding van hen (en enkele van hun forumleden) jegens Lierse Kempenzonen. Scepticisme mag (en moet zelfs gezien ons verleden!) , maar het is precies wel moeilijk daar om niet alles af te kraken en toe te geven dat er wel degelijk positieve dingen aan het gebeuren zijn op het Lisp. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het werk dat op commercieel vlak geleverd wordt, het inzetten op de eigen jeugd,...

Ik droom nog steeds van een intensieve samenwerking op termijn, zeker op vlak van jeugdwerking. Laat ons hopen dat het water in de loop der jaren wat ondieper mag worden... ;)
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Saki

Post by Saki » Wed Mar 27, 2019 8:36 pm

Ik zou toch meer durven veronderstellen/hopen. Volgens mij is eerste amateur op termijn haalbaar zij het steeds met een gezonde financiële balans.

KRKN

Post by KRKN » Thu Mar 28, 2019 10:40 am

Axassin wrote:
Wed Mar 27, 2019 10:48 am
Lierenaar wrote:
Saki wrote:

Dat is inderdaad ook iets wat mij elke keer opvalt. Ik heb naast mijn abo op het Lisp er ook één genomen om het project in Berlaar te steunen. Ik heb daar ondertussen een match of 6 meegepikt en telkens vind ik het spelniveau toch wel serieus aanpassen. Het werk dat daar naast het terrein wordt geleverd vind ik daar weer echt wel knap. Het plafond zal volgens mij echter altijd 2de amateur (of hopelijk wel eerste amateur) zijn, waar uiteraard niets mis mee is gezien hun format. Dat maakt wel dat ik mij daar persoonlijk nooit volledig zal kunnen binden. Ik heb ergens wel het vooruitzicht nodig om ooit nog voetbal op een deftig niveau te zien.

Waar ik mij echter wel serieus aan stoor is de uiterst negatieve houding van hen (en enkele van hun forumleden) jegens Lierse Kempenzonen. Scepticisme mag (en moet zelfs gezien ons verleden!) , maar het is precies wel moeilijk daar om niet alles af te kraken en toe te geven dat er wel degelijk positieve dingen aan het gebeuren zijn op het Lisp. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het werk dat op commercieel vlak geleverd wordt, het inzetten op de eigen jeugd,...

Ik droom nog steeds van een intensieve samenwerking op termijn, zeker op vlak van jeugdwerking. Laat ons hopen dat het water in de loop der jaren wat ondieper mag worden... ;)
Ik sluit me deels aan bij wat je zegt. Eerlijkheidshalve ga ik toegeven dat ik nog niet op Berlaar ben geweest. Had in het begin van het seizoen mezelf voorgenomen om de match tegen Racing mee te pikken, maar ik kon die dag helaas niet.

Die negativiteit stoort me, en heb toch het idee dat dat van LL naar LK iets feller is als omgekeerd (hoewel het langs beide kanten speelt). Dat superioriteitsgevoel van LL naar LK toe vind ik ongepast. Ik snap waarom je na het Samy-debacle een keuze voor een project als LL maakt, net omdat het aan de tekortkomingen van diens beleid tegemoet komt. Het gros van de mensen die nu echter voor LK kiezen doen dat - gok ik - voornamelijk uit clubliefde; omdat in hun overtuiging LK dichter aanleunt bij wat Lierse ooit was (logo, kleuren, ooit de naam, stadion en het uitzicht op profvoetbal) ivm LL. Je kan daar smalend over doen, want ja, wie weet hebben we binnen 10 a 15 jaar hetzelfde voor, maar dat komt voort uit clubliefde. Ik vind het absurd om daar kleinerend over te doen vanuit het standpunt van een club die net de supporters voorop plaatst. Begrip zou juist op zijn plaats moeten zijn; alleen de insteek is (erg) anders.

A propos: Ik heb dat trouwens altijd een interessante denkoefening gevonden: kies je voor een club omwille van diens beleid of omwille van je (emotionele) band met die club? Het ene kan natuurlijk uit het andere volgen, maar een beleid is wel aan verandering en externe factoren onderhevig. Persoonlijk snap ik mensen die na farce nummer X van MS het Lisp de rug hebben toegekeerd, maar zelf bleef ik gewoon komen in de hoop dat de storm ooit wel zou gaan liggen.

Daarboven nog 2 bemerkingen:
- Als 1 van de 2 projecten er niet was geweest, ben ik er van overtuigd dat de helft gewoon bij het andere project had gestaan.
- Zoals Axassin aangeeft denk ik niet dat de negativiteit van LL naar LK toe (en bij uitbreiding omgekeerd) goed is voor de opkomst bij de respectievelijke clubs.

Verder denk ik inderdaad dat 1e amateur voor LL mogelijk is; op termijn.

Post Reply