Politiek, België en buitenland
-
Re: Politiek, België en buitenland
Dit verklaart heel veel, wacht maar tot dat je in de 50 bent en je hebt met pech al wel eens een zware ziekte meegemaakt of vrienden die net op pensioen kunnen gaan die plots begraven worden op hun 65.Flor wrote: ↑Sun Nov 14, 2021 3:57 pmNet de fleur van mijn leven voorbij, begin 30 Ik zeg toch nergens dat het goed is dat men langer moet werken?Vergaaneglorie wrote: ↑Sun Nov 14, 2021 3:52 pmMag ik vragen Flor naar je leeftijd? Nog lang niet op pensioenleeftijd denk ik dan. Als er meer als 100000 op de werkloosheidslijst staan heb ik er inderdaad een groot probleem mee dat er langer moet gewerkt worden door de ouderen. Kan je nooit goedpraten bij nuchter denkende mensen!
Ik heb het systeem zien in elkaar tuimelen met wegvallen brugpensioen., 4 / 5 met staatstoelagen en op 60 ten laatste op vol pensioen.
Enkel in mijn familie, hardwerkende mensen notabene geweest twee broers de ene overleden op amper 62 jarige leeftijd de andere op 66 jarige en neefje op 41 jarige leeftijd. Het verschil tussen het pensioen van een kleine hardwerkende arbeider en ambtenaar lees ook politici is onrechtvaardig te groot waardoor pensioenen in gevaar komen!Men zou op pensioen moeten kunnen gaan na 40 jaar te hebben gewerkt dus bv begonnen met werken op 18 jarige leeftijd pensioengerechtigt op 58 dus! En met een minimumpensioen van 1500€ wat nog niet teveel is!
- Justhomuch
Doe toch geen moeite, is met een reden dat die man op het LL forum een ban kreeg, gelooft enkel zijn eigen "waarheden"
@Vergaane, dan heb jij het geluk al zo "oud" te zijn want die snotneuzen waar ik overigens bij hoor zullen wel werken tot hun 70 voor uw pensioen.
Migranten en jonge mensen kosten geld, oudere mensen en politiekers kosten ook veel geld.
@Vergaane, dan heb jij het geluk al zo "oud" te zijn want die snotneuzen waar ik overigens bij hoor zullen wel werken tot hun 70 voor uw pensioen.
Migranten en jonge mensen kosten geld, oudere mensen en politiekers kosten ook veel geld.
Wij komen áltijd terug!
Tja... Oudjes die geld kosten? Ken er genoeg die 45-50 jaar gewerkt hebben voor 1100-1200 € maandelijks net boven het bestaansminimum dus. Kleine zelfstandigen moeten het doen met nog een pak minder. Over politici heb je gelijk en ambtenaren.Justhomuch wrote: ↑Sun Nov 14, 2021 11:09 pmDoe toch geen moeite, is met een reden dat die man op het LL forum een ban kreeg, gelooft enkel zijn eigen "waarheden"
- Justhomuch
Ik ben zelf net gestart als zelfstandige (anderhalf jaar geleden) dus ja er zijn nog genoeg jonge mensen die wel willen werken.ozzy105 wrote: ↑Mon Nov 15, 2021 12:00 amTja... Oudjes die geld kosten? Ken er genoeg die 45-50 jaar gewerkt hebben voor 1100-1200 € maandelijks net boven het bestaansminimum dus. Kleine zelfstandigen moeten het doen met nog een pak minder. Over politici heb je gelijk en ambtenaren.Justhomuch wrote: ↑Sun Nov 14, 2021 11:09 pmDoe toch geen moeite, is met een reden dat die man op het LL forum een ban kreeg, gelooft enkel zijn eigen "waarheden"
Wij komen áltijd terug!
-
Doe zo voort zou ik zeggen dat je bij de werkwilligen bent, want er zijn er heel veel die NIET willen werken op de 'snotneuzen ' leeftijd.Justhomuch wrote: ↑Mon Nov 15, 2021 12:15 pmIk ben zelf net gestart als zelfstandige (anderhalf jaar geleden) dus ja er zijn nog genoeg jonge mensen die wel willen werken.ozzy105 wrote: ↑Mon Nov 15, 2021 12:00 amTja... Oudjes die geld kosten? Ken er genoeg die 45-50 jaar gewerkt hebben voor 1100-1200 € maandelijks net boven het bestaansminimum dus. Kleine zelfstandigen moeten het doen met nog een pak minder. Over politici heb je gelijk en ambtenaren.Justhomuch wrote: ↑Sun Nov 14, 2021 11:09 pmDoe toch geen moeite, is met een reden dat die man op het LL forum een ban kreeg, gelooft enkel zijn eigen "waarheden"
Snap nog steeds niet wat je antwoord te maken heeft met het initiële punt maar swat. Als we het niet eens graken over feiten wordt het moeilijk discussiëren.Vergaaneglorie wrote: ↑Sun Nov 14, 2021 4:23 pmDit verklaart heel veel, wacht maar tot dat je in de 50 bent en je hebt met pech al wel eens een zware ziekte meegemaakt of vrienden die net op pensioen kunnen gaan die plots begraven worden op hun 65.Flor wrote: ↑Sun Nov 14, 2021 3:57 pmNet de fleur van mijn leven voorbij, begin 30 Ik zeg toch nergens dat het goed is dat men langer moet werken?Vergaaneglorie wrote: ↑Sun Nov 14, 2021 3:52 pmMag ik vragen Flor naar je leeftijd? Nog lang niet op pensioenleeftijd denk ik dan. Als er meer als 100000 op de werkloosheidslijst staan heb ik er inderdaad een groot probleem mee dat er langer moet gewerkt worden door de ouderen. Kan je nooit goedpraten bij nuchter denkende mensen!
Ik heb het systeem zien in elkaar tuimelen met wegvallen brugpensioen., 4 / 5 met staatstoelagen en op 60 ten laatste op vol pensioen.
Weet je dat bv in Antwerpen de jongerenwerkloosheid op meer dan 20% ligt net als sommige andere grootsteden... Vooral laaggeschoolden. Vergaaneglorie heeft een punt.Vergaaneglorie wrote: ↑Mon Nov 15, 2021 6:55 pmDoe zo voort zou ik zeggen dat je bij de werkwilligen bent, want er zijn er heel veel die NIET willen werken op de 'snotneuzen ' leeftijd.Justhomuch wrote: ↑Mon Nov 15, 2021 12:15 pmIk ben zelf net gestart als zelfstandige (anderhalf jaar geleden) dus ja er zijn nog genoeg jonge mensen die wel willen werken.
Zucht. Opnieuw, dat was het punt niet: het ging er om dat er iets is zoals vergrijzing. Ik denk niet dat iemand iets heeft tegen het activeren van werklozen (ongeacht de leeftijd). Da's een open deur intrappen lijkt me.ozzy105 wrote: ↑Mon Nov 15, 2021 8:29 pmWeet je dat bv in Antwerpen de jongerenwerkloosheid op meer dan 20% ligt net als sommige andere grootsteden... Vooral laaggeschoolden. Vergaaneglorie heeft een punt.Vergaaneglorie wrote: ↑Mon Nov 15, 2021 6:55 pmDoe zo voort zou ik zeggen dat je bij de werkwilligen bent, want er zijn er heel veel die NIET willen werken op de 'snotneuzen ' leeftijd.Justhomuch wrote: ↑Mon Nov 15, 2021 12:15 pm
Ik ben zelf net gestart als zelfstandige (anderhalf jaar geleden) dus ja er zijn nog genoeg jonge mensen die wel willen werken.
- Justhomuch
Ken nochtans genoeg 60 plussers die geen dag in hun leven gewerkt hebben hoor, altijd afgeven op de jeugd slaat gewoon nergens op, het is ook altijd ik zie ik hoor...Vergaaneglorie wrote: ↑Mon Nov 15, 2021 6:55 pmDoe zo voort zou ik zeggen dat je bij de werkwilligen bent, want er zijn er heel veel die NIET willen werken op de 'snotneuzen ' leeftijd.Justhomuch wrote: ↑Mon Nov 15, 2021 12:15 pmIk ben zelf net gestart als zelfstandige (anderhalf jaar geleden) dus ja er zijn nog genoeg jonge mensen die wel willen werken.
Wij komen áltijd terug!