Lierse Kempenzonen - Deinze [29-09-2019]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
KRKN
Re: Lierse Kempenzonen - Deinze [29-09-2019]

Post by KRKN » Thu Sep 26, 2019 4:58 pm

Justhomuch wrote:
Thu Sep 26, 2019 3:58 pm
Flor wrote:
Thu Sep 26, 2019 9:44 am
Ik vraag me af hoeveel keer Vermeiren het doelkader nog gaat raken. Die moet stilaan toch ook gek worden. Misschien Maesen maar eens laten starten, wie weet wordt hij onze reddende engel.
Ooit moeten ze er toch eens in vliegen? Lijkt ook wel of we gewoon veel pech hebben.
Ik kan me inderdaadniet van de indruk ontdoen dat als die ballen er in La Louviere hadden ingevlogen, we de matchen erop ook meer punten hadden gepakt.

Ik haal de match net trouwens denk ik, na een rit van een uur of 7. Hopelijk tonen zij ook wat inspanning.

Eric

Post by Eric » Fri Sep 27, 2019 10:45 am

Ik ben er normaal gezien. Moet zeggen dat ik niet de gebruikelijke spanning voel. Dat komt helaas niet uit een overtuiging dat het wel goed komt.

Benieuwd of we vasthouden aan het 2-spitsensysteem tegen Deinze.

mmarinus

Post by mmarinus » Fri Sep 27, 2019 1:11 pm

Ook van de partij. Stilaan met een ander gevoel wel. Met nog steeds de hoop op 3 punten, maar voorbereid op verlies.
Ik hoop op lopende flanken, Berkoe een kans op links en van mij mag zelfs een flank Delorge-Vinck op rechts. Ik ben er van overtuigd dat Vinck zich op de rechtse flank ook wel kan tonen in afwezigheid van Samyn. Linksback blijft toch echt een probleem.
Met Buyens/Wils/Janssen heb je er 3 om de posities 6 en 8 in te vullen. Al zie ik de eerste 2 liever als rechtstreekse concurrenten voor de positie als stofzuiger.
Kindermans mag van mij ook altijd spelen. Ik vind hem echt een nuttige speler die misschien niet de splijtende passend geeft maar ook niet veel balverlies lijdt of slechte passes geeft. Bovendien heeft die momenteel ook soms de "hoeresjance" in zijn acties die anderen (ik denk vooral aan Vermeiren in zijn afwerking) missen.
Vooraan mogen voor mij Vermeiren en Kargbo blijven staan. De eerste kan geen pech blijven hebben en de tweede werkt elke wedstrijd hard. Meeusen heb ik eigenlijk nog nooit lang genoeg zien spelen om een mening te kunnen vormen, maar hoop ik ook snel aan het werk te zien.
Een week thuis met spierscheur doet eens zo hard uitkijken naar matchday! Come on zenne!

KRKN

Post by KRKN » Fri Sep 27, 2019 5:48 pm

De selectie van op de site:
Trainer Rocky Peeters selecteerde onderstaande 19 spelers voor de thuiswedstrijd van morgenavond 20u tegen KMSK Deinze.

Rosala, Delorge, Vd Veken, Nelissen, Vermeiren, Da Silva, Osei-Berkoe, Janssen, Vinck, Buyens, Wils, Sols, Smolders, Kargbo, Maus, Kindermans, Geens, Rausin en Frans.

Doumbia, Boulaouali, Kuijlaars en Samyn zijn nog out met blessures. Van Aerschot, D'Onofrio en Maesen vielen naast de selectie

KRKN

Post by KRKN » Fri Sep 27, 2019 5:49 pm

Dat doet me vermoeden dat we in de opstelling van tegen La Louviere gaan spelen, gezien Maesen er niet bij is.

Flor

Post by Flor » Sat Sep 28, 2019 9:35 am

Artikel door kugu uit gva:

Hannes Smolders wil vanavond vervelende nul eindelijk uitvegen

“Het wordt de hoogste tijd om op te staan”
Lierse Kempenzonen tegen Deinze. Het had een topper moeten zijn vanavond op het Lisp. Maar de actualiteit spreekt andere taal. Terwijl Deinze nog geen steek liet vallen, zijn de Pallieters nog altijd op zoek naar hun eerste puntje.

De spelersgroep van Lierse Kempenzonen at deze week verder uit de hand van Urbain Spaenhoven. De doorgewinterde Antwerpenaar moet de Pallieters liever vandaag dan morgen uit het moeras sleuren, dat stilaan een erg onaangename diepte krijg. En laat net nu Deinze aankloppen op het Lisp. Een ploeg die samen met Seraing en Lierse Kempenzonen als titelkandidaat werd getipt. Die eerste plaats is lang niet de hoofdzorg van de Lierenaars dezer dagen. Wel die vervelende nul in het klassement eindelijk wegblazen. “Nul op twaalf. Ik kan het bij momenten nog niet helemaal vatten”, zegt Hannes Smolders. “Ondanks die matige voorbereiding stapten we met een heel ander beeld voor ogen de competitie in. Maar de realiteit kan je niet veranderen. Het is nu zaak om snel een eerste succesje te pakken. In elk van onze vier competitiematchen hadden we de buit voor het grijpen, maar telkens vielen de details in ons nadeel uit. Dat moeten we omkeren.”

Ontbreekt het Lierse Kempenzonen vooral niet aan efficiëntie? Zowel aanvallend als verdedigen.
Hannes Smolders: “Op basis van de cijfers zou je dat inderdaad kunnen stellen. Er waren heel wat wedstrijden waarin we de wedstrijd konden beslissen, maar onze kansen niet afmaakten. Maar evenzeer leverden we in die vier competitiematchen nog geen enkele clean sheet af. Terwijl ook dat een ploeg extra vertrouwen en geloof kan brengen. Het was te vaak net niet, die tendens moeten we doorbreken.”

Na de bekerexit hebben die vier nederlagen er behoorlijk ingehakt. Heb je het gevoel dat het vertrouwen in de groep is aangetast?
“Het speelt zeker mee, maar ik denk niet dat we vanavond met de daver op het lijf zullen voetballen. En ik vind ook dat we het verleden achter ons moeten laten. Het heeft geen zin om achterom te kijken. Eén zege zou zoveel kunnen veranderen. Daar ben ik heel erg van overtuigd. Maar die eerste overwinning is natuurlijk wel de moeilijkste.”

De komst van Deinze is nu geen cadeau. Met twaalf op twaalf zitten de Oost-Vlamingen bovendien boordevol vertrouwen.
“Ze zullen er op gebrand liggen om ons een extra tik te verkopen. Het is aan ons om dat niet te laten gebeuren. Vorig jaar hebben we bewezen onze voet naast die van Deinze te kunnen zetten. Ja, ze hebben jongens als Challouk en Tarfi die met een flits het verschil kunnen maken, maar dat is bij ons niet anders. Bovendien zullen we een keertje niet als favoriet aan de aftrap komen. Dat werkt mogelijk bevrijdend. Kijk, het maakt me in feite niet zoveel uit wie straks onze tegenstander is, het wordt gewoon de hoogste tijd om op te staan.”

KRKN

Post by KRKN » Sat Sep 28, 2019 1:43 pm

Argh, op tijd thuis maar toch andere sociale verplichtigen. Frustrerend.

Ik verwacht een uitgebreid verslag van onze wederopstanding gasten!

KRKN

Post by KRKN » Sat Sep 28, 2019 9:19 pm

Komaan gasten, volhouden!

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Sep 28, 2019 10:04 pm

De hand van Urbain ..

Saki

Post by Saki » Sat Sep 28, 2019 10:21 pm

Broodnodige kentering, laat ons hopen dat Lk nu vertrokken is :)

Post Reply