A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: A-kern

Post by Axassin » Thu Jun 06, 2019 8:09 am

KRKN wrote:
Thu Jun 06, 2019 7:32 am
Axassin wrote:
Wed Jun 05, 2019 10:43 pm
Eric wrote:
Wed Jun 05, 2019 10:05 pm

Yes. Die positie konden we ook gebruiken trouwens. Goeie zet.
Awel, vond ik nu net niet sé. Ik zag het ook wel in Kino Delorge, die zet je nu volledig buitenspel. Prioriteiten zijn voor mij nog steeds; linksback, centrale verdediger en een échte spelmaker. Niet tegenstaande, heel blij met Vinck. Klasbak op dit niveau
Op de andere flank was inderdaad misschien beter geweest, maar Delorge lijkt toch erg blessuregevoelig. Goed om daar meer dan stevige concurrentie te hebben.

Dit lijkt me wel het einde van d’onofrio in te luiden voor geelzwart.
Daar ben ik dan weer niet rouwig om, moet zowat de technisch minst begaafde voetballer zijn die ooit op het Lisp zijn voor heeft gezet (en er zijn er wat gepasseerd :lol: ) Had inzet, dat wel. Maar dat heb ik ook 8-)
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KRKN

Post by KRKN » Thu Jun 06, 2019 1:44 pm

Vraag me wel wat af hoe Delorge hier op gaat reageren.

Nu een goeie CV graag. En misschien ook nog wat uitgaande transfers. Kwestie van de kern wat op orde te houden.

KRKN

Post by KRKN » Thu Jun 06, 2019 1:46 pm

Zie net dat RWDM een cv van Cercle aantrekt, wat Weuts dan weer dichter naar ons doet komen denk ik.

Axassin

Post by Axassin » Thu Jun 06, 2019 2:01 pm

KRKN wrote:
Thu Jun 06, 2019 1:46 pm
Zie net dat RWDM een cv van Cercle aantrekt, wat Weuts dan weer dichter naar ons doet komen denk ik.
Weuts is al vertrokken bij RWDM hé. Had maar contract tot einde van het seizoen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Flor

Post by Flor » Thu Jun 06, 2019 2:30 pm

Axassin wrote:
Thu Jun 06, 2019 2:01 pm
KRKN wrote:
Weuts is al vertrokken bij RWDM hé. Had maar contract tot einde van het seizoen.
Iemand een idee of Vinck transfervrij was?

G.C.

Post by G.C. » Thu Jun 06, 2019 6:51 pm

Flor wrote:
Thu Jun 06, 2019 2:30 pm
Axassin wrote:
Thu Jun 06, 2019 2:01 pm
KRKN wrote:
Iemand een idee of Vinck transfervrij was?
Had maar contract van 1 seizoen

Carlke

Post by Carlke » Fri Jun 07, 2019 5:30 am

KRKN wrote:
Thu Jun 06, 2019 1:44 pm

Nu een goeie CV graag. En misschien ook nog wat uitgaande transfers. Kwestie van de kern wat op orde te houden.
waren er al deel verhuurt, en die hun contract loopt af. en dan zijn er ook al vertrokken he boujou bastiaans mc millen en zuller er misschien nog einde contract zijn ook he !

Berrem

Post by Berrem » Fri Jun 07, 2019 7:30 am

Carlke wrote:
Fri Jun 07, 2019 5:30 am
KRKN wrote:
Thu Jun 06, 2019 1:44 pm

waren er al deel verhuurt, en die hun contract loopt af. en dan zijn er ook al vertrokken he boujou bastiaans mc millen en zuller er misschien nog einde contract zijn ook he !

Maes is ook weg dacht ik.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Axassin

Post by Axassin » Fri Jun 07, 2019 9:41 am

IK heb mij eens uitgeleefd. Vul gerust aan :)

Zwart ligt nog onder contract. Groen zijn nieuwkomers. Rood is einde contract of vertrekker.

Keepers

Senne Vits -> Contract tot 2020 maar mag vertrekken
Bo Geens -> contract tot 2020 maar mag vertrekken
Thibaut Rausin -> contract tot 2020
Thomas Rosala -> contract tot?

Totaal voor seizoen 2019-2020: 2

Verdedigers

Bryce McMillen -> naar city pirates
Hannes Smolders -> terug naar KV na uitleenbeurt
Thomas Wils -> contract tot 2020
Jef Van der Veken -> contract tot 2020 +1j optie
Mathiece Nelissen -> contract tot 2020
Naïm Boujouh -> naar Dessel
Kino Delorge -> contract tot 2020 + 1j optie
Francesco D'Onofrio -> Mag vertrekken
Jonas Vinck -> contract tot?
Olivier Schops -> naar KFC Lille
Wout Basiaens -> Naar Hasselt

Totaal voor seizoen 2019-2020: 5

Middenvelders

Yoni Buyens -> contract tot 2020
Jordi Maus -> contract tot 2020 + 1j optie
Toon Janssen -> contract tot 2020 +1j optie
Jasper Sols -> contract tot 2020 + 1j optie
Jonathan Kindermans -> contract tot?
Marten Ansoms -> mag vertrekken

Totaal voor seizoen 2019-2020: 5

Aanvallers

Antoine Bernier -> terug naar Antwerp na uitleenbeurt
Youssef Boulaouali -> contract tot 2020
Augusto Da Silva -> contract tot 2020
Jarno Molenberghs -> Naar Patro Eisden
Devon Maes -> Naar Bocholt
Nick Kuijlaars -> contract tot 2020
Simon Vermeiren -> contract tot 2021
Marvin Ogunjimi -> contract tot 2020
Sam Van Aarschot -> contract tot?
Seppe Maesen -> contract tot?
Jens Meeus -> Naar Hoogstraten

Totaal voor seizoen 2019-2020: 7

Axassin

Post by Axassin » Fri Jun 07, 2019 10:15 am

Ik hoop dat we in een 4-4-2 gaan spelen. In dat geval zou ik mijn ploeg, met gedroomde versterkingen zodat we echt voor de titel kunnen spelen, zo zetten met tussen haakjes de back ups voor elke positie:

Keeper

Rausin (Rosala)

Verdedigers:

LB: ? (Nelissen)
CV; ? (Van der Veken)
CV: ? (Wils)
RB: Vinck (Delorge)

Middenvelders:

RM: ? (Kuijlaars)
CM: Janssen (Buyens & Maus)
CM: ? (Kindermans & Da Silva)
LM: ? (Sam Van Aarschot)

Aanvallers:

SP: Ogunjimi (Maesen)
SP: Vermeiren of Boulaouli

In dit scenario moet je nog halen:

- Linksback
- 2x centrale verdedigers: Frans, Weuts, Smolders,...?
- Rechtsmidden: Bernier nog een jaartje huren?
- Creatieve centrale middenvelder: Bougrine?
- Linksmidden: Glenn Claes,...?

Ik weet het, heel aanvallend, maar zo speelden we ons laatste goede seizoen ook en waren we dicht bij de titel. Ik zie een spitsenduo Ogunjimi-Boulaouali wel werken zoals Joachim-De Belder dat toen ook deed met Ogunjimi als afspeelpunt(die is echt sterk met rug naar doel en ziet vaak spelers in de diepte lopen).Boulaouali is dan een De Belder die in de diepte kan lopen. Maar daar doe ik Vermeiren dan misschien weer wat weinig eer mee aan met al z'n doelpunten. Hij ligt voor mij in balans met Boulaouali.

Ik vrees echter dat Rocky een 5-3-2 gaat willen spelen, zoals hij bijna heel de eindronde dat heeft gedaan. Probleem is wel dat je zo moeilijk gaat kunnen domineren tegen alle stugge 1ste amateur ploegen. Op z'n Rocky's ziet dat er dus als volgt uit;

Keeper

Rausin (Rosala)

Verdedigers:

LWB: ? (Nelissen)
CV; ? (Van der Veken)
CV ? (?)
CV: Wils
RWB: Vinck (Delorge)

Middenvelders:

CAM: ? (Kindermans & Da Silva)
CM: Janssen ( Maus)
CM: Buyens (Sols)

Aanvallers:

SP: Ogunjimi (Maesen)
SP: Vermeiren of Boulaouli

In dit scenario moet je nog halen:

- Linkse wingback
- 3x centrale verdedigers. 2x certitude en een jonge back-up. Frans, Weuts, Smolders,...?
- Creatieve centrale middenvelder: Bougrine?

In zo'n systeem worden gasten als Van Aarschot en Kuijlaars redelijk overbodig. Ik vermoed/vrees dat het zo iets ook zal worden en dat er enkel nog versterking vanachter zal bijkomen. Kindermans en Da Silva zullen in balans liggen om het spel te verdelen.

Nu, verantwoordelijk met de centen omspringen, blijft het belangrijkste. Maar wil je volgend jaar meedingen, dan zal je nog wat moeten bijhalen. Re reeks wordt er niet gemakkelijker op; Thes versterkte zich al duchtig (El Ansri en Suarez van Geel), Deinze zal wel weer willen meespelen (Staelens al aagentrokken), RWDM wil kost wat kost een rampseizoen als dit jaar vermijden (haalden o.a. al Napoleone en Delacourt, 2 gasten met toch wel wat 1ste klasse ervaring), en bij Seraing zal er weer een injectie van Franse spelers via hun Metz connectie komen (+ versterkten hun ploeg in de winter al met o.a. Stevance en Werner). Verder is het koffiedik kijken met welke ploeg Tubize (Hoeveel steken de Zuid-Koreanen er nog in?) en Patro Eisden (Azimi) voor de dag zullen komen. Ook Fc Luik wil op termijn de stap naar het profvoetbal zetten.

Post Reply