Jupiler Pro League
Re: Jupiler Pro League
Dit nieuwe format ligt op tafel:
https://sporza.be/nl/2022/05/23/dit-com ... 323856497/
Ik vind dat er op 't eerste zicht niet eens zo slecht uitzien. Alleen die periodekampioenen.. Slechte herinneringen aan. Wat denken jullie?
https://sporza.be/nl/2022/05/23/dit-com ... 323856497/
Ik vind dat er op 't eerste zicht niet eens zo slecht uitzien. Alleen die periodekampioenen.. Slechte herinneringen aan. Wat denken jullie?
- Justhomuch
Die formats elke keer, ik verlies mijn interesse in profvoetbal meer en meer, de kleintjes zouden maar eens kunnen kampioen spelen, gewoon 18 ploegen zoals in elk buurland, wat is daar eigenlijk verkeerd aan?
Wij komen áltijd terug!
Wederom belachelijk ingewikkeld.
Ja, er zijn "verbeteringen" zoals meer stijgers/dalers, schrappen puntenhalvering en iedereen die min of meer even veel matchen gaat spelen, maar hou het toch in godsnaam simpel.
Ja, er zijn "verbeteringen" zoals meer stijgers/dalers, schrappen puntenhalvering en iedereen die min of meer even veel matchen gaat spelen, maar hou het toch in godsnaam simpel.
Goed voorstel zekers voor de clubs uit 1B,meer stijgers dus groter de kans voor promotie.
Dat wel, maar toch al een stap in de goede richting. Als Lierse zijnde zou ik dit voorstel toch tekenen, nee?
Dat vind ik net het probleem. Iedereen stemt puur uit eigenbelang: "wat komt mij op dit moment het beste uit?". In plaats van te stemmen: "wat is het beste voor het Belgisch voetbal op lange termijn?".
Ik kijk vooral vanuit een 1B perspectief, en dan vind ik dit voorstel toch wat beter dan wat er nu is. Op een hoger niveau denk ik ook dat dit beter is voor het Belgische voetbal, en dan vooral omwille van een hoger aantal stijgers/dalers.Nirvana wrote: ↑Tue May 24, 2022 9:23 pmDat vind ik net het probleem. Iedereen stemt puur uit eigenbelang: "wat komt mij op dit moment het beste uit?". In plaats van te stemmen: "wat is het beste voor het Belgisch voetbal op lange termijn?".
Alleen: het is weer nodeloos ingewikkeld. En bovendien is het de zoveelste verandering. Het is belangrijk om hier nu aan vast te houden (indien goedgekeurd).
2.... dat krijg je he dat voetbal niet meer voor het spelletje gespeeld word maar om grof geld !Nirvana wrote: ↑Tue May 24, 2022 9:23 pmDat vind ik net het probleem. Iedereen stemt puur uit eigenbelang: "wat komt mij op dit moment het beste uit?". In plaats van te stemmen: "wat is het beste voor het Belgisch voetbal op lange termijn?".
Ik hoop vooral dat als ze hiervoor stemmen, ze hier ook aan vast gaan houden, want het lijkt me alsof ze die 'inkrimping' van 1A steeds uitstellen. Het stemmen is 1 ding, maar ik zie ze het gewoon terug overhoop halen als het moment dichterbij komt.
Het meervoudig stemrecht van de G5 dat wegvalt is wel een erg goeie zaak.
Het meervoudig stemrecht van de G5 dat wegvalt is wel een erg goeie zaak.
Artikel uit GVA vandaag:
De kleinere clubs schuwen die drie rechtstreekse degradanten. Zij vrezen dat er dan onverantwoorde risico’s zullen worden genomen en dat dit tot een financieel bloedbad zal leiden. Wat Parys’ plan betreft vinden de zogenaamde ‘K-clubs’ dan weer dat de grote clubs te veel voordelen genieten, terwijl er maar liefst vier dalers per jaar zullen zijn. Voor kleinere clubs wordt het dan nog ingewikkelder om op lange termijn te werken als de kans op degradatie groot is. Hoe doe je dat bijvoorbeeld met spelers- en sponsorcontracten? De media-aandacht voor 1B zal beperkt zijn.
Daarom belegden de kleinere clubs onderling een vergadering om hun visie te bespreken. Niet iedereen bekende kleur, maar zeventien zogeheten K-clubs zitten wel op dezelfde golflengte. Zij stellen als alternatief een reguliere competitie voor met achttien clubs zónder play-offs, maar met twee dalers en één ‘barragist’. In 1B mogen dan achttien clubs aantreden, inclusief belofteteams, om die competitie leefbaar te maken. In hun ogen is dat wat de fans willen – een eenvoudige, leuke competitie – en de kleinere clubs vinden het dan ook zonde dat dit niet eens bestudeerd wordt.
De K-clubs stuurden een mail naar Parys met de vraag om morgen ook dit competitieformat ter stemming op tafel te leggen. De mail werd onderschreven door Eupen, Westerlo, Lommel, Zulte Waregem, RWDM, STVV, OHL, Kortrijk, Cercle, Moeskroen, Waasland-Beveren, KV Mechelen, Oostende, Deinze, Virton, Seraing en Beerschot. Dat is niet min en er wordt nog geprobeerd om ook Union, Standard en Charleroi mee te trekken in het verhaal. Bij Union kan dat lukken, de twee Waalse clubs laten minder in hun kaarten kijken.
Toch vreemd dat wij dit format niet mee ondersteunen? Of is dit een foutje bij GVA omdat ze nergens spreken over Lierse
De kleinere clubs schuwen die drie rechtstreekse degradanten. Zij vrezen dat er dan onverantwoorde risico’s zullen worden genomen en dat dit tot een financieel bloedbad zal leiden. Wat Parys’ plan betreft vinden de zogenaamde ‘K-clubs’ dan weer dat de grote clubs te veel voordelen genieten, terwijl er maar liefst vier dalers per jaar zullen zijn. Voor kleinere clubs wordt het dan nog ingewikkelder om op lange termijn te werken als de kans op degradatie groot is. Hoe doe je dat bijvoorbeeld met spelers- en sponsorcontracten? De media-aandacht voor 1B zal beperkt zijn.
Daarom belegden de kleinere clubs onderling een vergadering om hun visie te bespreken. Niet iedereen bekende kleur, maar zeventien zogeheten K-clubs zitten wel op dezelfde golflengte. Zij stellen als alternatief een reguliere competitie voor met achttien clubs zónder play-offs, maar met twee dalers en één ‘barragist’. In 1B mogen dan achttien clubs aantreden, inclusief belofteteams, om die competitie leefbaar te maken. In hun ogen is dat wat de fans willen – een eenvoudige, leuke competitie – en de kleinere clubs vinden het dan ook zonde dat dit niet eens bestudeerd wordt.
De K-clubs stuurden een mail naar Parys met de vraag om morgen ook dit competitieformat ter stemming op tafel te leggen. De mail werd onderschreven door Eupen, Westerlo, Lommel, Zulte Waregem, RWDM, STVV, OHL, Kortrijk, Cercle, Moeskroen, Waasland-Beveren, KV Mechelen, Oostende, Deinze, Virton, Seraing en Beerschot. Dat is niet min en er wordt nog geprobeerd om ook Union, Standard en Charleroi mee te trekken in het verhaal. Bij Union kan dat lukken, de twee Waalse clubs laten minder in hun kaarten kijken.
Toch vreemd dat wij dit format niet mee ondersteunen? Of is dit een foutje bij GVA omdat ze nergens spreken over Lierse