Lierse Kempenzonen - Tubize [09-11-2019]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Elio
Re: Lierse Kempenzonen - Tubize [09-11-2019]

Post by Elio » Wed Nov 06, 2019 3:50 pm

KRKN wrote:
Wed Nov 06, 2019 2:34 pm
Elio wrote:
Wed Nov 06, 2019 11:55 am
KRKN wrote:
Wed Nov 06, 2019 11:00 am

Samyn dacht ik tot en met januari zoiets?
Alle drie in ieder geval niet meer dit jaar, jammer genoeg.
Is idd jammer.

Als je thuis achterin met vier op een lijn kan spelen (Nelissen, Frans, Smolders, Doumbia, Vinck, Delorge, ...), in't midden met dat vierkantje (bvb Kuijlaars, Kindermans, Wils, Janssen) en Vermeiren en Maesen vooraan. Mogelijkheden legio.
Nu spreek ik weer over dat vierkant, maar bij recuperatie van die jongens heb je voldoende materiaal om minstens 2 totaal verschillende systemen in te vullen.
Ik ben nog even gaan grasduinen in de berichten voor Samyn: op 19 september werd gezegd dat hij drie maanden out ging zijn. Na de winterstop zou hij er dus terug moeten zijn. Ik denk dat die echt wel een verschil kan maken.

Nu de nodige punten pakken tegen Tubeke en Patro en het kan inderdaad er een stuk rooskleuriger uitzien in januari.

Hebben we een duo Frans - Doumbia eigenlijk al gezien? Ik verwacht tegen Tubeke Jef terug in de basis.
Zou hij niet gewoon opteren om Delorge centraal te trekken en Vinck op de kant te zetten?

3970

Post by 3970 » Wed Nov 06, 2019 3:51 pm

Hmm, zo'n Samyn onmisbaar maken, ik weet het toch niet.
Hoeveel minuten hebben we die nu bezig gezien?
Ik weet wel, een mens klampt zich vast aan wat er voorhanden is.

KRKN

Post by KRKN » Thu Nov 07, 2019 11:38 am

3970 wrote:
Wed Nov 06, 2019 3:51 pm
Daar hebt ge mogelijks wel een punt. We snakken misschien teveel naar een smaakmaker.

Wij zijn inmiddels met 6 voor de zaterdag :)

Eric

Post by Eric » Fri Nov 08, 2019 7:37 am

We gaan dit gewoon winnen. De drie punten blijven in Lier. Ik begin meer en meer vertrouwen te krijgen.

2-1. Vermeiren en Doumbia.

KRKN

Post by KRKN » Fri Nov 08, 2019 11:29 am

KRKN wrote:
Thu Nov 07, 2019 11:38 am
3970 wrote:
Wed Nov 06, 2019 3:51 pm
Daar hebt ge mogelijks wel een punt. We snakken misschien teveel naar een smaakmaker.

Wij zijn inmiddels met 6 voor de zaterdag :)
8 8-) ik heb mijn werk iig gedaan!

Flor

Post by Flor » Sat Nov 09, 2019 9:08 am

Trainer Dirk Gyselinckx selecteerde volgende 19 spelers voor de thuiswedstrijd van morgenavond 20u tegen AFC Tubize.

Rosala, Doumbia, Geens, Rausin, Vinck, Delorge, Vd veken, Nelissen, D'Onofrio, ,Buyens, Sols, Maus, Kindermans, Jannsen, Kargbo, Vermeiren, Garcia, Van Aerschot en Maesen

Jordi Maus keert terug bij de selectie.

Da Silva is out met een blessure. Frans, Smolders, Boulaouali, Osei-Berkoe en Samyn vervolledigen de drukbevolkte ziekenboeg.

Wils pakte op Boom zijn derde gele kaart en is geschorst.

mmarinus

Post by mmarinus » Sat Nov 09, 2019 10:23 am

Uit Gva:
Pakt Lierse Kempenzonen zes op zes op het eigen Lisp? “Nu veel meer winnaarsmentaliteit”
Vandaag om 10:00 door Kurt Guldentops
Pakt Lierse Kempenzonen zes op zes op het eigen Lisp? “Nu veel meer winnaarsmentaliteit”
Kino Delorge: “Een zes op zes zou ons ook eindelijk wat meer ademruimte geven.” FOTO: GMAX AGENCY

Drie opeenvolgende matchen niet meer verloren en vijf op negen. Lierse Kempenzonen tankte de jongste weken flink wat vertrouwen, maar maakte amper sprongen in het klassement. “De klim naar boven inzetten is onze volgende uitdaging”, aldus Kino Delorge.
Met twee opeenvolgende thuismatchen tegen Tubeke en Patro Eisden krijgen de Pallieters de ­komende acht dagen een unieke kans om de grootste zorgen ­onderin de tabel van zich af te schudden. Ook al mogen de Lierenaars dan wel kreunen onder een hoge blessurelast, de ambitie op het Lisp is duidelijk.

Kino Delorge: “Lierse zijnde moet je in eigen huis altijd voor de drie ­punten gaan. Dat is ook onze ­betrachting. Niet dat we Tubeke of Patro Eisden onderschatten. Op de positie waar wij staan, kan je maar beter nederig zijn. Maar ons doel is uiteraard om stappen naar boven te zetten. Dan moet je dit soort wedstrijden winnen. Een zes op zes zou ons ook eindelijk wat meer ademruimte geven.”

Jullie tankten de jongste weken ­alvast vertrouwen. Drie matchen niet meer verloren en een ver­dienstelijke vijf op negen bij ­elkaar gevoetbald.

“Dat heeft iedereen individueel heel veel deugd gedaan en ons ook als groep nog sterker gemaakt. Er steekt nu veel meer winnaars­mentaliteit in het team dan pakweg anderhalve maand geleden. We zijn nu bereid tot het uiterste te gaan, ­terwijl we in de aanvangsfase van de competitie vaak te snel de kopjes ­lieten ­hangen.”

Daar is de komst van eerst Urbain Spaenhoven en nadien Dirk Gyselinckx wellicht niet vreemd aan?

“Ik had geen slechte band met ­Rocky Peeters, maar je kan niet ontkennen dat de komst van ­Urbain Spaenhoven en Dirk ­Gyselinckx heel veel positiefs ­teweeg heeft gebracht. Urbain zorgde voor structuur, Dirk is de perfecte coach. Hij heeft het groepsgevoel aangewakkerd, ­zowel op als naast het veld. Hij brengt meer beleving, steekt ook de supporters aan. Die late gelijkmakers tegen Olympic Charleroi en Rupel Boom zijn voor een groot deel ook zijn verdienste. We waren altijd al een groep die het goed met elkaar kon vinden, maar nu vormen we tussen de ­lijnen een veel hechter blok.”

FOTO: GOYVAERTS/GMAX AGENCY
Nogal wat spelers lijken zichzelf ook stilaan terug te vinden. Nadat je in ­januari was neergestreken op het Lisp, moest dit seizoen het jaar van de bevestiging worden?

“Klopt. En dat leek het die eerste weken niet te worden. Ik werd op linksachter uitgespeeld, want ­Jonas Vinck was op rechts aanvankelijk een certitude. Ik ben hard blijven werken en heb op mijn kans gewacht. Die is er ­gekomen en sedertdien hebben we tegelijk ook punten gepakt. Dat beetje geluk heb je soms ­nodig om vertrokken te zijn. Alle jongens in de basiself hebben er baat bij dat we de trein nu op de rails weten te ­houden.”

Je doel is om ooit met Lierse ­Kempenzonen naar 1B terug te ­keren. Wat denk je dan na zes ­nederlagen uit de eerste zeven wedstrijden?

“Ik ben er heel rustig mee om­gegaan. Ik vond dat we voldoende kwaliteit hadden om het tij te ­keren. Ik geef toe dat die zwarte periode langer heeft geduurd dan verwacht, maar zoiets kan je niet voorspellen. We verloren heel vaak met één doelpunt verschil. Onverdiend ook. En dan merk je dat het geluk nu wat vaker onze kant kiest. Kijk naar de matchen in Charleroi en Boom. Al dwing je dat ook wel een beetje zelf af.”

Kortom, die mindere periode van Lierse Kempenzonen is definitief ­begraven?

“Daar ga ik van uit, ja. Uiteraard zullen we nog een keer een match verliezen, maar deze groep is ­opnieuw voldoende aangesterkt om meteen weer recht te kruipen. We missen vanavond flink wat volk, maar zullen er vol voor gaan. Met de steun van die geweldige supporters in de rug spelen we sowieso met een mannetje meer.”

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sat Nov 09, 2019 2:17 pm

Omar Bougrine is opgenomen in de selectie en komt van de beloften, is tevens het broertje van Sabir.
Wij komen áltijd terug!

KRKN

Post by KRKN » Sat Nov 09, 2019 2:27 pm

Justhomuch wrote:
Sat Nov 09, 2019 2:17 pm
Omar Bougrine is opgenomen in de selectie en komt van de beloften, is tevens het broertje van Sabir.
Cool nieuws. Inderdaad een kans voor de jeugd met de blessurelast die we hebben.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Nov 09, 2019 10:02 pm

2-0 dankzij Toon, weer twee goals erbij voor hem .. begint lekker te lopen en dan weten dat er zoveel blessures zijn chapeau voor Dirk-Nico en Urbain niet evident hoor, 8 op 12 onder het duo niet slecht verdorie toch had men maar veel vroeger ingegrepen ..

Post Reply