Challenger Pro League
Re: Proximus league
Maar is dat langzaam maar zeker groeien mogelijk in 1e amateur? Ik weet het nog zo niet.Magico wrote: ↑Thu May 07, 2020 9:43 pmZoals hier eerder gezegd word, sportief hebben wij niks te zoeken in 1B..
waarom willen er toch zo velen lopen voor ze kunnen stappen..
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat indien men op ALLE vlakken binnen de club stelselmatig vooruitgang maakt dat we er wel komen. En dat we dan een te vrezen club zijn die voor de knikkers speelt tegen de clubs met de grote geldschieters.
Maar dat heeft tijd en visie nodig.
We speelde ocharme voor degradatie naar 2de amateur..
Bouw een ploeg die voor de eindronde speelt in 1 Amateur, en het jaar erop een ploeg die voor de titel kan gaan en het jaar daarop een degelijke ploeg voor 1B..
Een beetje in het verlengde van de discussie hierboven;
Emile Samyn stond drie maanden op non-actief na een schouderoperatie, maar voor de rest voelt de Izegemnaar zichheel goed in Lier.
GOYVAERTS/GMAX AGENCY
VOETBAL
Emile Samyn, volgend seizoen met Lierse Kempenzonen mogelijk in 1B, blijft ‘zijn’ SV Roeselare op de voet volgen
“Een terugkeer? Zeg nooit nooit”
Emile Samyn tekende bij Lierse Kempenzonen voor één seizoen bij, maar de spits blijft de situatie bij SV Roeselare op de voet volgen. “Blijkbaar zouden lokale ondernemers de club overnemen en dat zou voor meer betrokkenheid zorgen”, zegt de 23-jarige Izegemnaar.
Emile Samyn was altijd de chouchou bij SV Roeselare. De jonge aanvaller had een contract tot juni 2020 met optie voor een bijkomend seizoen, maar hij koos in augustus 2019 voor Lierse Kempenzonen. “En ik voel me er heel goed”, zegt de Izegemnaar, die samen met zijn vriendin in een flat in Zandhoven bij Lier verblijft.
Samyn begon in de basis, maar eind september ging het mis. “Tegen RWDM ging mijn schouder uit de kom en een operatie drong zich op. Ik stond drie maanden op non-actief, maar na Nieuwjaar speelde ik weer alles. Ook Tom Van Imschoot, net aangesteld als T1, gaf me al veel vertrouwen. Dat vertrouwen krijg ik ook van de fans. Lierse is en blijft een traditieclub. Thuis en uit zijn er veel supporters. Het is een totaal andere beleving. Soms verstonden de supporters me moeilijk, maar dat is al veel beter (lacht).”
Lierse Kempenzonen verdedigde met succes zijn dossier voor het BAS en heeft zijn licentie voor 1B beet. En dat terwijl SV Roeselare knarsetandend moet afwachten en pas vandaag aan de beurt is. “Mijn mening over wat bij SV Roeselare gebeurt? Ik heb nog contact met enkele spelers en volg de situatie op de voet. Ik moest ook nog betaald worden, maar dat is allemaal in orde. Volgens mij zal de Chinese investeerder een stap opzij zetten. Ik hoorde dat lokale ondernemers zouden overnemen en dat zou voor meer betrokkenheid en continuïteit zorgen. 1B is en blijft wel een gedrocht, niet om aan te zien. Een tweede klasse zoals vroeger zou voor iedereen goed uitkomen. Toen had je al die faillissementen niet. Het is jammer dat er zoveel tijd over gaat.”
Een tweede klasse zoals vroeger zou voor iedereen goed uitkomen
Of Emile Samyn ooit nog terugkeert naar Schiervelde? “Zeg nooit nooit. Mijn carrière is nog jong en in het voetbal weet je nooit.”
Emile Samyn stond drie maanden op non-actief na een schouderoperatie, maar voor de rest voelt de Izegemnaar zichheel goed in Lier.
GOYVAERTS/GMAX AGENCY
VOETBAL
Emile Samyn, volgend seizoen met Lierse Kempenzonen mogelijk in 1B, blijft ‘zijn’ SV Roeselare op de voet volgen
“Een terugkeer? Zeg nooit nooit”
Emile Samyn tekende bij Lierse Kempenzonen voor één seizoen bij, maar de spits blijft de situatie bij SV Roeselare op de voet volgen. “Blijkbaar zouden lokale ondernemers de club overnemen en dat zou voor meer betrokkenheid zorgen”, zegt de 23-jarige Izegemnaar.
Emile Samyn was altijd de chouchou bij SV Roeselare. De jonge aanvaller had een contract tot juni 2020 met optie voor een bijkomend seizoen, maar hij koos in augustus 2019 voor Lierse Kempenzonen. “En ik voel me er heel goed”, zegt de Izegemnaar, die samen met zijn vriendin in een flat in Zandhoven bij Lier verblijft.
Samyn begon in de basis, maar eind september ging het mis. “Tegen RWDM ging mijn schouder uit de kom en een operatie drong zich op. Ik stond drie maanden op non-actief, maar na Nieuwjaar speelde ik weer alles. Ook Tom Van Imschoot, net aangesteld als T1, gaf me al veel vertrouwen. Dat vertrouwen krijg ik ook van de fans. Lierse is en blijft een traditieclub. Thuis en uit zijn er veel supporters. Het is een totaal andere beleving. Soms verstonden de supporters me moeilijk, maar dat is al veel beter (lacht).”
Lierse Kempenzonen verdedigde met succes zijn dossier voor het BAS en heeft zijn licentie voor 1B beet. En dat terwijl SV Roeselare knarsetandend moet afwachten en pas vandaag aan de beurt is. “Mijn mening over wat bij SV Roeselare gebeurt? Ik heb nog contact met enkele spelers en volg de situatie op de voet. Ik moest ook nog betaald worden, maar dat is allemaal in orde. Volgens mij zal de Chinese investeerder een stap opzij zetten. Ik hoorde dat lokale ondernemers zouden overnemen en dat zou voor meer betrokkenheid en continuïteit zorgen. 1B is en blijft wel een gedrocht, niet om aan te zien. Een tweede klasse zoals vroeger zou voor iedereen goed uitkomen. Toen had je al die faillissementen niet. Het is jammer dat er zoveel tijd over gaat.”
Een tweede klasse zoals vroeger zou voor iedereen goed uitkomen
Of Emile Samyn ooit nog terugkeert naar Schiervelde? “Zeg nooit nooit. Mijn carrière is nog jong en in het voetbal weet je nooit.”
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
En welk verschil maakt dat dan uit?
Een 2de klasse met 18 ploegen waarvan er 7 in buitenlandse handen zijn.
Daarmee concurreren op financieel vlak gaat niet.
Dus is het een normaal seizoen een seizoen in de grijze middenmoot.
En je kan af en toe misschien wel is een boerenjaar hebben en eindronde spelen zoals die vroeger was in de klasse.
En zelfs als je en superjaar mocht hebben en stijgen naar 1A wat dan?
Ofwel doe je zoals de Tubeke & Denders en forceer je je financieel en ga je er aan kapot.
In het beste geval eindig je zoals Eupen waar blijkbaar toch een min of meer stabiele buitenlandse investeerder achter zit.
Of een Oostende scenario die ook tussen wurgen en hangen konden kiezen ...
Er zijn weinig ploegen zoals RAFC die de stap van 2de klasse of 1B naar 1A kunnen zetten op een positieve manier.
De ploegen hoeven er alleszins geen miljoenen tegenaan te smijten om kost wat kost te promoveren. Daarnaast is de kans groot met de huidige formule dat je er tussenuit valt als kleiner budget met maar 8 ploegen in de reeks. Een grotere competitie met meer ploegen geeft toch ook wat meer tijd om rustig te groeien in de 2de reeks i.p.v. de 3de afdeling. En dat verschil in niveau is voor het aantrekken van betere spelers toch belangrijk hoor.BB666 wrote: ↑Fri May 08, 2020 10:08 amEn welk verschil maakt dat dan uit?
En je kan af en toe misschien wel is een boerenjaar hebben en eindronde spelen zoals die vroeger was in de klasse.
Ofwel doe je zoals de Tubeke & Denders en forceer je je financieel en ga je er aan kapot.
In het beste geval eindig je zoals Eupen waar blijkbaar toch een min of meer stabiele buitenlandse investeerder achter zit.
Er zijn weinig ploegen zoals RAFC die de stap van 2de klasse of 1B naar 1A kunnen zetten op een positieve manier.
Het probleem bij Tubeke en Dender was vooral dat zij hun infrastructuur zo moesten aanpakken dat zij er financieel aan onder gingen. Wij hebben bijvoorbeeld al voldoende zitplaatsen in ons stadion.
Ik heb er bijvoorbeeld geen probleem mee dat de club zou promoveren naar 1ste klasse en vasthoud aan z'n filosofie met het risico dat ze binnen twee jaar even kunnen terug zakken. Al vermoed ik wel dat LVT zou overwegen de club door te verkopen mochten we ooit kunnen stijgen naar 1A. Dat is de enige moment dat hij volgens mij winst kan maken op heel den boel.
Ook naar onze jeugd toe; als we spelers opleiden uit onze eigen jeugd is het 2de niveau toch een stuk beter om deze te lanceren. Een club uit 1A zal ook sneller geld neertellen voor een goede jonge Belg uit 2de klasse dan één uit de 3de klasse.
Ik heb ook geen glazen bol en weet niet of die buitenlandse investeerders nog massaal aanwezig zullen zijn in een 'grote' 2de klasse reeks. Maar ik denk dat het er toch wat 'normaler' aan toe zou gaan als pakweg Rupel Boom en THES ook zouden deel uitmaken van deze reeks. Nu doet het grote geld maar tegen mekaar op.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
-
Aan de hand van de artikels oa over de nieuwe tribune en die leasingconstructie bij Antwerp zet ik die toch gelijk met ploegen als een Eupen. Met andere woorden, eigenaar is het beu en de put zal zodanig diep zijn dat het moeilijk wordt om een overnemer te vinden.BB666 wrote: ↑Fri May 08, 2020 10:08 amEn welk verschil maakt dat dan uit?
Antwerp heeft het geluk een naam en achterban te hebben maar als het daar terug lang slecht zou lopen is een groot deel van die achterban weer tijdelijk weg.
Virton moet zich maandag nog eens komen verdedigen.
Roeselare vangt bot … geen Licentie 1B! Nu nog Virton.
Dan vrees ik dat Lierse K ook naar 1 B gaat.
Want op dit moment 8 ploegen.
Indien 1A met 18 dan stijgen OHL en Beerschot.
Lokeren is gedaan.
Roeselare ook.
Dus nog 4 ploegen : dus + Deinze, Seraing, RWDM en .... Lierse K
Yep zit er aan te komen G.C. .. nu benieuwd naar Virton wat daar het verdikt zal zijn. Hoogstwaarschijnlijk gaat 1A inderdaad gespeelt worden met 18 clubs en mocht ook Virton afvallen is het helemaal zeker.