Challenger Pro League

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
KRKN
Re: Proximus league

Post by KRKN » Sat May 02, 2020 5:44 pm

Volgende parameters spelen dus nog mee, er vanuitgaand dat 1B blijft bestaan:
- Licentie Seraing ?
- OHL & Beerschot promoveren of niet?
- WB zakt of niet?
- Licentie Roeselare?
- Licentie Lommel?

Die laatste twee: ik denk dat Roeselare het gaat halen, Lommel niet. Erg benieuwd.

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Sat May 02, 2020 6:06 pm

KRKN wrote:
Sat May 02, 2020 5:44 pm
- Licentie Seraing ?
- WB zakt of niet?
- Licentie Roeselare?
- Licentie Lommel?

Die laatste twee: ik denk dat Roeselare het gaat halen, Lommel niet. Erg benieuwd.
Gaat seraing ook voor een 1b licentie? Hadden niet eens 1 amateur licentie.

KRKN

Post by KRKN » Sat May 02, 2020 6:16 pm

KLSK190630 wrote:
Sat May 02, 2020 6:06 pm
KRKN wrote:
- Licentie Seraing ?
- WB zakt of niet?
- Licentie Roeselare?
- Licentie Lommel?

Gaat seraing ook voor een 1b licentie? Hadden niet eens 1 amateur licentie.
Jep, en zouden dan als ik me niet vergis nog voor RWDM recht hebben op een plekje in 1B.
Ik heb het in een tabeloverzicht gegoten op m'n werkpc. Daarvan kan ik niet zomaar bestanden versturen, dus dan maar een fototje van de scenario's.
Ik heb OHL & Beerschot stijgen/dalen samen gezet. Ik ga er vanuit dat die in hetzelfde schuitje gaan zitten (zijnde oftewel 1A of 1B).
Een aantal scenario's zijn in theorie mogelijk maar in de praktijk quasi niet (ik denk dan bv aan WB dat zakt, en OHL + Beerschot blijven in 1B).

Kan zijn dat ik ergens een foutje in gemaakt heb.

Dat komt ongeveer op dit uit (eerste kolom is dus OHl & Beerschot, niet super duidelijk):
scenario1B.jpg
scenario1B.jpg (165.59 KiB) Viewed 1088 times

KRKN

Post by KRKN » Sat May 02, 2020 6:22 pm

Ook nog aan toevoegen: op papier kunnen zelfs Westerlo of Virton nog stijgen, maar dat heb ik toch ook maar efkes buiten beschouwing gelaten.

Ook licentie van Moeskroen zit er niet mee in verwerkt. Update ik later nog wel :)
Als we maandag al een uitspraak over Seraing hebben gaan we terug al wat meer zekerheid hebben.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat May 02, 2020 6:51 pm

KRKN wrote:
- Licentie Seraing ?
- WB zakt of niet?
- Licentie Roeselare?
- Licentie Lommel?

Roeselare moest miljoenen euro's ophalen ok de spelers zijn ondertussen wel betaald maar voor de rest …. blijft ook nog Virton over niet vergeten .. in hoogste klasse ziet het er zeer beroerd uit voor Moeskroen .. ik denk dat er 3-4 clubs voor het BAS bakzeil gaan halen mijn aanvoelen maar! Zes en zeven mei datums om naar uit te kijken voor LK ...

Flor

Post by Flor » Sat May 02, 2020 6:59 pm

ozzy105 wrote:
Sat May 02, 2020 6:51 pm
KRKN wrote:
- Licentie Seraing ?
- WB zakt of niet?
- Licentie Roeselare?
- Licentie Lommel?

Roeselare moest miljoenen euro's ophalen ok de spelers zijn ondertussen wel betaald maar voor de rest …. blijft ook nog Virton over niet vergeten .. in hoogste klasse ziet het er zeer beroerd uit voor Moeskroen .. ik denk dat er 3-4 clubs voor het BAS bakzeil gaan halen mijn aanvoelen maar! Zes en zeven mei datums om naar uit te kijken voor LK ...
Virton komt wel goed denk ik, maak ik me weinig zorgen over.
Idem voor Roeselare: waarom dat geld er nog impompen als je denkt dat het niks gaat worden? Toch een beetje 'alles of niks' lijkt me.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat May 02, 2020 7:06 pm

Flor wrote:
Sat May 02, 2020 6:59 pm
ozzy105 wrote:
Sat May 02, 2020 6:51 pm
KRKN wrote:
- Licentie Seraing ?
- WB zakt of niet?
- Licentie Roeselare?
- Licentie Lommel?

Virton komt wel goed denk ik, maak ik me weinig zorgen over.
Idem voor Roeselare: waarom dat geld er nog impompen als je denkt dat het niks gaat worden? Toch een beetje 'alles of niks' lijkt me.
Yep je weet nu al dat Roeselare volgend jaar weer voor het BAS mag verschijnen idem voor Moeskroen …. beide clubs zijn niet leefbaar en op termijn zal een fusie zich opdringen simpel! Virton tja zit met een buitenlandse investeerder bij niet promotie naar de hoogste klasse binnen de 3 jaar weet je ook hoe dat verhaal gaat aflopen .. na volgend seizoen zie ik het BAS nog meer werk krijgen noteer maar!

Axassin

Post by Axassin » Sat May 02, 2020 11:23 pm

De vzw van lommel zou een akkoord hebben met Udi lees ik op hun forum. Dus die zouden zich wel redden, alleen is de vraag nu: 1B of 1am
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Eric

Post by Eric » Sat May 02, 2020 11:26 pm

Axassin wrote:
Sat May 02, 2020 11:23 pm
De vzw van lommel zou een akkoord hebben met Udi lees ik op hun forum. Dus die zouden zich wel redden, alleen is de vraag nu: 1B of 1am
Zullen zich nog wel een jaarte proberen redden in 1B neem ik aan dan. Of dat op langere termijn houdbaar is..

Flor

Post by Flor » Sun May 03, 2020 11:57 am

Eric wrote:
Sat May 02, 2020 11:26 pm
Axassin wrote:
Sat May 02, 2020 11:23 pm
Zullen zich nog wel een jaarte proberen redden in 1B neem ik aan dan. Of dat op langere termijn houdbaar is..
Er is zelfs sprake om Maes aan boord te willen houden. Dan hebben ze precies toch nog ergens ne zak met geld gevonden.

Post Reply