Lierse Kempenzonen - Excelsior Virton [15-12-18]
Re: Lierse Kempenzonen - Excelsior Virton [15-12-18]
Ik ga voor 3-1 deze keer.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Selectie:
Zaterdagavond om 20u speelt Lierse op het Lisp tegen Excelsior Virton.
De technische staf selecteerde de volgende 19 spelers:
Vandyck, Vits, Geens, Da Silva, Schops, van der Veken, Nelissen, Boujouh, Sols, Wils, Maus, Meeus, Buyens, D’Onofrio, Maes, Janssen, Vermeiren, Boulaouali en Kuete.
Wout Bastiaens liep een contractuur op deze week en is niet inzetbaar. Kuijlaars, Mcmillen, Molenberghs en Ansoms blijven ook nog geblesseerd langs de kant.
Voorafgaand aan de wedstrijd, van 18u45 tot 19u45, delen nieuwkomers Marvin Ogunjimi en Hannes Smolders handtekeningen uit in de fanshop.
Interessant stukje uit de gva, met de speler waar er op dit forum al het vaakst op gefoeterd is denk ik:
uit GVA (door kugu)
uit GVA (door kugu)
Trekt Lierse Kempenzonen met een goed gevoel de winterstop in? Wordt het zelfs nog een grand cru? Dat hangt af van het laatste onderonsje van 2018 op het Lisp, straks tegen Virton. Bij winst sluiten de Pallieters het jaar met een derde plaats af.
Twee opeenvolgende zeges hebben Lierse Kempenzonen tot op een zucht van die derde plaats gebracht. Uitgerekend het derde geklasseerde Virton komt naar het Lisp afgezakt. De zelfverklaarde Luxemburgse titelkandidaat keek de jongste twee weken telkens tegen een nederlaag aan en dat geeft de burger moed in Lier. Ook al omdat Lierse Kempenzonen in de heenronde verraste met een 1-2 uitzege.
Augusto Da Silva: “Dat was wellicht een van onze beste matchen dit seizoen. Op dat moment keek iedereen verbaasd op toen we er de drie punten pakten. Virton was dé te kloppen ploeg. Zovele weken later staan we één puntje van hen verwijderd. Winnen we, dan kan je ons eerste competitiegedeelte geslaagd noemen.”
Na wat ups en downs lijkt Lierse Kempenzonen eindelijk en route met een volwassen zege in Oudenaarde en de eerste 6 op 6 dit seizoen.
“Dat deed deugd. De bevestiging dat we in staat zijn meer dan één match na elkaar deftig te presteren was een noodzaak. Het bracht ons vertrouwen en geloof in een 9 op 9 voor de winterstop.”
De trainerswissel lijkt te renderen.
“Tja, er wordt alleszins veel scherper getraind én er is veel meer duidelijkheid voor de spelers. Vooral dat laatste is belangrijk. We krijgen allemaal heel specifieke opdrachten mee en weten perfect wat er verwacht wordt. Daar was nood aan. Je merkt dat Urbain Spaenhoven veel ervaring in zijn manier van werken heeft steken. Het slaat aan, zoveel is zeker.”
En wanneer krijgen we eindelijk de beste Augusto Da Silva te zien?
(zucht) “Geloof me, liever vandaag dan morgen. Ik weet het: ik kan absoluut niet tevreden zijn over mijn heenronde. Ik vond me nog degelijk beginnen tijdens de voorbereiding. Maar de ploeg draaide niet en dan ben ik helemaal weggezakt. Ik heb het moeilijk om mezelf weer op te werken. Ja, ik heb er ook al met de trainer over gesproken, maar het moet van mij komen, natuurlijk. Ik wil en zal beter doen na de jaarwisseling, schrijf dat maar op.”
Makkelijker wordt het er niet op na de winterstop, want de club heeft met Marvin Ogunjimi en Hannes Smolders al twee versterkingen beet en speurt nog op de markt?
“Ik moet vooral naar mezelf kijken. Met concurrentie is niks mis. En het laat me misschien ook toe om zelf beter te worden als je door meer ervaren spelers omringd bent. Kijk, mijn enige bekommernis is om eindelijk op een aanvaardbaar niveau te presteren en niet zozeer hoeveel spelers Lierse Kempenzonen tijdens de winterstop zal aantrekken...”
Goed dat hij zelf dat toch al inziet. In 2019 een goeie Da Silva zou het verschil kunnen maken.
Ik zak af naar de omgeving Lier. Veel plezier iedereen vanavond! Gaan voor die drie punten. Het moet niet mooi zijn, maar ik zou erg graag als derde het jaar afsluiten.
Ik zak af naar de omgeving Lier. Veel plezier iedereen vanavond! Gaan voor die drie punten. Het moet niet mooi zijn, maar ik zou erg graag als derde het jaar afsluiten.
Mooi gesproken, de meeste spelers geven zich zelf niet de schuld. Hij doet dat wel en vind ik klasse van hem. Ik hoop echt dat hij in 2019 zijn niveau terug haalt, verdiend hij zeker als je dit schrijft over u zelf.
Frustrerende en koude acond. Hier schieten we onszelf vakkundig in de voet.
Virton kan wel shotten, trouwens.
Verdedigend moet er verbetering komen. Zelfs een Wils lijkt met knikkende knietjes te spelen.
Virton kan wel shotten, trouwens.
Verdedigend moet er verbetering komen. Zelfs een Wils lijkt met knikkende knietjes te spelen.
als je tegen virton wil winnen moet je je weinige kansen afmaken en zelf goed verdedigen. en net dat laatste hebben we niet goed gedaan.
we konden op 1-0 komen maar deden het niet. en dan hoe dom kan je zijn bij tegen doelpunt. een bal zo weg koppen en dan nog naar Joachim.
en dan die 2 de keeper moet die bal naar voren schieten nee wil voetballen speelt de bal naar vanderveken , en die jongen staat slecht opgesteld en al geen geweldige techniek dus verliest de bal en bingo. vanaf toen was het over.
we konden op 1-0 komen maar deden het niet. en dan hoe dom kan je zijn bij tegen doelpunt. een bal zo weg koppen en dan nog naar Joachim.
en dan die 2 de keeper moet die bal naar voren schieten nee wil voetballen speelt de bal naar vanderveken , en die jongen staat slecht opgesteld en al geen geweldige techniek dus verliest de bal en bingo. vanaf toen was het over.
M’n positief voorgevoel toch snel uit weten doven. Goed begonnen, maar het daarna dom weggegeven.
Herbronnen en met versterkingen naar 2019.
P.S.: die branders zijn niet slecht. Een pintje halen werd een stuk aangenamer.
Herbronnen en met versterkingen naar 2019.
P.S.: die branders zijn niet slecht. Een pintje halen werd een stuk aangenamer.
Slapstick achteraan kost ons hier weeral punten. En laat zo’n verdediging net het moeilijkst op te lossen probleem zijn.
Zou ne Frans niet te overhalen zijn?
Kuete toch ook wat teleurstellend vond ik.
Zou ne Frans niet te overhalen zijn?
Kuete toch ook wat teleurstellend vond ik.
-
Vergaaneglorie
Is al heel het seizoen de zwakke schakel onze verdediging, echt veel te magen en dan kom je er niet.