Aanvang seizoen 2020-2021

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
Post Reply

Ben je van plan om voor het seizoen 2020-2021 een abo te kopen?

Ja
38
56%
Vroeger kocht ik een abo, dit jaar doe ik dat niet meer
12
18%
Ik weet het nog niet
10
15%
Nee, ik koop altijd losse tickets
8
12%

Total votes: 68

Gerda
Re: Aanvang seizoen 2020-2021

Post by Gerda » Wed Apr 08, 2020 8:31 pm

Volgens het verslag van de licentiecommissie is het wel quasi een leeg A4'tje. Alle stukken over de NV Lierse SK en de BVBA Infralier ontbreken.

Axassin

Post by Axassin » Wed Apr 08, 2020 8:35 pm

Mij lijkt het nu niet zo onlogisch dat ze niet alle tijd moeite en geld gestoken hebben in licentie 1B toen ze nog in volle degradatiestrijd voor behoud in 1ste amateur zaten.

Ze hebben alvast wel de aanvraag ingediend voor 1B om hier nadien nog werk van te maken, mochten opportiniteiten zich voordoen. Niets mis mee lijkt me.

Verder lees ik in het licentie verdict dat de functie van spaenhoven toch weer een groot issue was maar dat er geen enkele achterstallige betalingen zijn (lonen, rsz, btw, bondschulden, tekenpremies,...)

Ik denk dat ze dit jaar echt wel streng zijn geweest. Bijvoorbeeld standard en moeskroen halen zelf hun licentie voor 1ste amateur niet. Bij Patro las ik een €50.000 aan bondschulden bijvoorbeeld. Er zitten veel clubs in vieze papieren maar een groot deel zal zich redden bia het BAS. Voor lubs waarvan de bankgaranties via het buitenland moeten komen (Roeselare, lokeren, oostende maar zelfs ook Virton en Lommel) wordt het heel moeilijk in deze tijden.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

3970

Post by 3970 » Wed Apr 08, 2020 8:38 pm

Berrem wrote:
Wed Apr 08, 2020 8:14 pm
Devyd wrote:
Wed Apr 08, 2020 7:18 pm
KRKN wrote:
Wed Apr 08, 2020 7:00 pm

Volledig mee eens. Nu: op dit moment maak me an sich over de continuiteit geen zorgen. Meer het feit dat er, zoals Lierse vroeger, gewoon pro forma een blanco papier werd ingediend. Amateurisme.
Benieuwd of we naar het BAS stappen.
Op dit moment lijkt het alsof er zelfs niet genoeg ploegen voor 1B gaan zijn?
De moment dat ze deze aanvraag moesten doen , has er toch niemand kunnen voorspellen dat we in deze situatie gingen terecht komen ?

En over da leeg blad papier , das zever vanop het LL forum en het groepje Roel haters die het niet kunnen loslaten dat hij nog steeds zij job heeft !

Ze hebben gewoon geen bewijzen toegevoegd die hun aanvraag moesten staven !

Waarom achter alles iets zoeken ,
Een paar weken geleden hadden we allang blij geweest als we in 1amateur gingen blijven .
Vandaag zij we aan het discussieren over een licentie in 1B
2
Hebben jullie het verslag eigenlijk gelezen?

Je doet een aanvraag en legt niks neer wat de continuïteit kan garanderen.
Ben ik nu de enige idioot hier dit dat vreemd vind? Als die continuïteit kan bewezen worden dan voeg je dat toch bij?

David

Post by David » Wed Apr 08, 2020 8:41 pm

3970 wrote:
Wed Apr 08, 2020 8:38 pm
Berrem wrote:
Devyd wrote:
Wed Apr 08, 2020 7:18 pm

De moment dat ze deze aanvraag moesten doen , has er toch niemand kunnen voorspellen dat we in deze situatie gingen terecht komen ?

En over da leeg blad papier , das zever vanop het LL forum en het groepje Roel haters die het niet kunnen loslaten dat hij nog steeds zij job heeft !

Ze hebben gewoon geen bewijzen toegevoegd die hun aanvraag moesten staven !

Waarom achter alles iets zoeken ,
Een paar weken geleden hadden we allang blij geweest als we in 1amateur gingen blijven .
Vandaag zij we aan het discussieren over een licentie in 1B
2

Ben ik nu de enige idioot hier dit dat vreemd vind? Als die continuïteit kan bewezen worden dan voeg je dat toch bij?
Ik vind het raar dat je een aanvraag doet en er dan geen werk van maakt maar goed, de licentie voor 1e amateur is binnen.
We zullen volgend seizoen wel zien of we aanspraak maken op sportieve promotie, dit is voor mij toch een must...

KRKN

Post by KRKN » Wed Apr 08, 2020 9:43 pm

David wrote:
Wed Apr 08, 2020 8:41 pm
3970 wrote:
Wed Apr 08, 2020 8:38 pm
Berrem wrote:

2

Ik vind het raar dat je een aanvraag doet en er dan geen werk van maakt maar goed, de licentie voor 1e amateur is binnen.
We zullen volgend seizoen wel zien of we aanspraak maken op sportieve promotie, dit is voor mij toch een must...
Zal inderdaad zoals Axassin zegt zijn om toch maar de optie open te houden zeker?
Patro snoeihard naar voor de commissie overigens.

Nu: die continuiteit aantonen is niet zo gemakkelijk als het lijkt denk ik. Bankgaranties en dergelijke. Maar feit blijft dat je er wel gewoon best werk van had moeten maken.

Enfin. Eens zien of we in beroep gaat en ook eens kijken of dat uberhaupt wel zin heeft, rekening houdend met de mogelijke veranderingen.

Fiero67

Post by Fiero67 » Wed Apr 08, 2020 9:46 pm

Wat kost een seizoen meedraaien in 1B? 6 miljoen?

Dat budget is er niet. En daar naar streven loopt waarschijnlijk ook catastrofaal af.
De club is er gewoonweg niet klaar voor: niet structureel en niet budgettair.

KRKN

Post by KRKN » Wed Apr 08, 2020 10:04 pm

Fiero67 wrote:
Wed Apr 08, 2020 9:46 pm

Dat budget is er niet. En daar naar streven loopt waarschijnlijk ook catastrofaal af.
In zijn huidige format is het inderdaad moeilijk. Niet onmogelijk, maar moeilijk.

Laten we hopen dat het de deur openzet voor een hervorming. 1A met 18 a 20 clubs, 2 a 3 zakkers en een brede tweede klasse. Dat zou voor LK een godsgeschenk zijn denk ik.

Carlke

Post by Carlke » Wed Apr 08, 2020 10:11 pm

En toch vind ik je start als profclub het 2 de jaar nu en we halen onze 1 b licentie al niet meer ! Vraag ik mij af hadden we niet beter niet als profclub gestart ! En over het feit van we zaten in degradatiestrijd oke dat is waar, maar Molenbeek stond toen ook niet echt veilig daar is het in orde ! Maar goed ze zijn wel heel streng geweest, nu we zien dat zelfs standard het al niet haalt.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Wed Apr 08, 2020 10:15 pm

Fiero67 wrote:
Wed Apr 08, 2020 9:46 pm

Kunnen wij dat budget aan met Luc en de Van Lommels?

Lipser

Post by Lipser » Wed Apr 08, 2020 10:16 pm

Denk dat bij licentie-aanvraag first things first was. Licentie voor eerste amateur in orde zien te krijgen en een pro-forma aanvraag voor 1B onder het mom "je weet nooit". Nu zou blijken dat er toch wat ploegen problemen gaan hebben met licentie 1B, hebben we een maand de tijd om onze aanvraag volledig te maken. Voor het BAS mag je zoveel als je wilt nieuwe elementen toevoegen. Mochten we die pro-forma aanvraag niet hebben gedaan, was er zelfs geen sprake van eventueel aan te vullen voor het BAS.

Ik denk dat vorig seizoen de aanvraag onmiddellijk was gedaan met het oog op 1B en zodoende direct veel vollediger.

Los van het één of het ander, weet ik niet of het een goede zaak zou zijn om nu naar 1B te gaan. Als al die ploegen geen licentie krijgen, wordt 1B een ongelooflijke krabbenmand . Denk niet dat daar veel eer te rapen valt.

Heb trouwens via abo op Belgisch Staatsblad (waarbij je vennootschappen kan "volgen") statutenwijziging doorgekregen van de VZW Lierse Kempenzonen met een herschikking van de bestuursmandaten. Niets wezenlijk, maar grosso modo komt het erop neer dat de effectieve leden van de VZW voortaan bestaan uit natuurlijke personen (behalve InfraLier) en niet meer uit rechtspersonen, vertegenwoordigd door diezelfde natuurlijke personen. Verder valt het op dat vader en zoon Van Lommel het statuut van B-lid hebben, terwijl LVT, Torreele, Infralier en Katrien Van Rooy A-Leden zijn. Zelfde A-B opsplitsing bij de bestuurders.

Post Reply