Allerlei

De plek bij uitstek voor zinnig en minder zinnig gezever! Deel hier uw mening over uw favoriete serie, net ontdekte muziekgroep of uw persoonlijke sportprestaties.
Flor
Re: Allerlei

Post by Flor » Mon Mar 16, 2020 8:12 am

ozzy105 wrote:
Sun Mar 15, 2020 11:55 pm
Heb zo de indruk dat de vorige generaties toch wat meer hersenen hebben en hadden dan de huidige … mss en zoals bewezen is ligt het aan de luchtkwaliteit en voeding … stond twee weken geleden nog een blz in de frutgazet … ' fijn stof maakt ons dommer, tast niet alleen onze longen aan maar werkt ook in in de hersenen ' ..
Absurde reactie. Vooral als je de houding van nota bene de oudere generatie over dingen als luchtvervuiling ziet.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon Mar 16, 2020 11:32 am

Flor wrote:
Mon Mar 16, 2020 8:12 am
ozzy105 wrote:
Sun Mar 15, 2020 11:55 pm
Heb zo de indruk dat de vorige generaties toch wat meer hersenen hebben en hadden dan de huidige … mss en zoals bewezen is ligt het aan de luchtkwaliteit en voeding … stond twee weken geleden nog een blz in de frutgazet … ' fijn stof maakt ons dommer, tast niet alleen onze longen aan maar werkt ook in in de hersenen ' ..
Absurde reactie. Vooral als je de houding van nota bene de oudere generatie over dingen als luchtvervuiling ziet.
En die hamsteraars zijn ook jongere generatie zeker :roll:
Wij komen áltijd terug!

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Mar 16, 2020 11:51 am

Ik gaf het maar aan he mensen ergens logisch dat fijnstof de hersenen aantast en dommer maakt … ik ga stilaan naar de zestig jaar, ik heb net als generatiegenoten een veel betere tijd gekend betreffende luchtkwaliteit en voeding …

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon Mar 16, 2020 12:03 pm

ozzy105 wrote:
Mon Mar 16, 2020 11:51 am
Ik gaf het maar aan he mensen ergens logisch dat fijnstof de hersenen aantast en dommer maakt … ik ga stilaan naar de zestig jaar, ik heb net als generatiegenoten een veel betere tijd gekend betreffende luchtkwaliteit en voeding …
Ik denk dat de mensen nu meer met gezonde voeding bezig zijn dan in den tijd van de boterhammen met spekvet en bruine suiker.

Vroeger was alles beter is trouwens een pure nostalgische gedachte, zelfs ik als 30er voel dat zo aan.
Wij komen áltijd terug!

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Mar 16, 2020 3:19 pm

Justhomuch wrote:
Mon Mar 16, 2020 12:03 pm
ozzy105 wrote:
Ik denk dat de mensen nu meer met gezonde voeding bezig zijn dan in den tijd van de boterhammen met spekvet en bruine suiker.

Vroeger was alles beter is trouwens een pure nostalgische gedachte, zelfs ik als 30er voel dat zo aan.
De mensen vroeger aten dagelijks ' gezonde ' boterhammetjes met eieren-spek of spekvet, biefstuk etc en waren pak gezonder en fitter ... die generaties hebben ook kunnen genieten van veel betere luchtkwaliteit ... ga maar ééns na hoeveel kinderen en of volwassenen die met een puffertje door het leven moeten ... was vroeger op een uitzondering na geen sprake van realiteit!!! Ik heb als bijna zestiger een veel betere tijd gekend wat voeding-luchtkwaliteit betreft!!!

Foxterriër

Post by Foxterriër » Mon Mar 16, 2020 4:48 pm

Precies of er werden toen geen massa’s fijn stof de lucht ingeblazen door al die kolen- en houtkachels...

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon Mar 16, 2020 5:37 pm

ozzy105 wrote:
Mon Mar 16, 2020 3:19 pm
Justhomuch wrote:
Mon Mar 16, 2020 12:03 pm
ozzy105 wrote:

De mensen vroeger aten dagelijks ' gezonde ' boterhammetjes met eieren-spek of spekvet, biefstuk etc en waren pak gezonder en fitter ... die generaties hebben ook kunnen genieten van veel betere luchtkwaliteit ... ga maar ééns na hoeveel kinderen en of volwassenen die met een puffertje door het leven moeten ... was vroeger op een uitzondering na geen sprake van realiteit!!! Ik heb als bijna zestiger een veel betere tijd gekend wat voeding-luchtkwaliteit betreft!!!
Daarom dat de jongere generaties ouder worden dan de uwe? Spek is niet gezond trouwens he voor moest het nog niet duidelijk zijn, en goeie boter al helemaal niet!

Dat er meer fijn stof in de lucht zit kan wel kloppen, maar ik neem aan dat jij ook met een auto rijdt?
Wij komen áltijd terug!

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Mar 16, 2020 6:21 pm

Foxterriër wrote:
Mon Mar 16, 2020 4:48 pm
Precies of er werden toen geen massa’s fijn stof de lucht ingeblazen door al die kolen- en houtkachels...
Heb je een punt toch straf dat er toen weinig of geen met een puffertje door het leven moest als hedendaags …

Foxterriër

Post by Foxterriër » Mon Mar 16, 2020 6:22 pm

ozzy105 wrote:
Mon Mar 16, 2020 6:21 pm
Foxterriër wrote:
Mon Mar 16, 2020 4:48 pm
Heb je een punt toch straf dat er toen weinig of geen met een puffertje door het leven moest als hedendaags …
Toen bestonden de puffertjes nog niet. Ik kan er jammer genoeg van meespreken.

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Mar 16, 2020 6:29 pm

De jongere generaties ouder? Dat wil ik nog ééns zien daarom dat er dagelijks mensen in de krant staan die bij wijze van spreken komen piepen … ten tweede de biefstuk, het spek van vroeger kan je niet vergelijken met het hedendaagse spek waar smeerlapperij inzit ook een realiteit!!! Ten derde het kan wel zijn al valt het af te wachten of de huidige generaties pakken ouder worden dan de oudere vraag is in welke toestand …het leven wat rekken ja met vijf-tien jaar let op niks mis mee. Het is gewoon de realiteit dat de voedingsprodukten van vroeger veel gezonder waren dan de afgelopen jaren en over de luchtkwaliteit gezwegen.

Post Reply