3e Amateur

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
Flor
Re: 3e Amateur

Post by Flor » Fri Jan 03, 2020 7:35 am

Thomas1906 wrote:
Thu Jan 02, 2020 9:31 pm
Ge kunt niet ontkennen dat het dit seizoen echt wel een soap is bij ons. Op anderhalf jaar al zoveel spelers en trainers.
Een jaar stabiliteit mag wel. Zij hebben dat vorig jaar gehad.
Er zijn absoluut veel punten van kritiek te geven op LK. Ook veel goeie zaken, maar dat die ginds minder aan bod komen snap ik nog.

Alleen: consequent zijn blijkt toch een opgave. Ge kunt moeilijk toch EN klagen dat ‘suikernonkel Luc’ weer ‘zijne portemonnee’ opentrekt voor FF en dat de cijfers bloedrood zijn om dan hysterisch te worden als er goed gecasht wordt via FF. Als de cijfers kloppen (belangrijke assumptie) is dit een puik staaltje onderhandelen geweest en potentieel erg goed voor de club.

Net zoals er toch wat hypocrisie is met betrekking hun houding naar de uitlatingen van sommige supporters. Je kan moeilijk enerzijds claimen begrip te hebben voor ‘de schapen die voor het Lisp kiezen’ om hun dan anderzijds met licht leedvermaak van sociale media te citeren en in het belachelijke te trekken. Maar supporters boven alles natuurlijk! Alleen, als ze een andere keuze maken...

Ik bewonder hoe ze de zaken bij LL aanpakken. Een gezond kritische houding, alleen zit er toch een blinde vlek met hun houding naar ons, vind ik.

Het hele schouwspel heeft vanop een afstand toch iets tenenkrullend. Alsof het twee zussen zijn die elkaars niks gunnen en dan claimen dat het hen allemaal niets kan schelen. Om dan vaak nog een stapje verder te gaan en zichzelf op te hemelen.

Voorspoed voor beiden is het enige dat de boog wat kan doen ontspannen, denk ik.

Axassin

Post by Axassin » Fri Jan 03, 2020 8:33 am

Flor wrote:
Fri Jan 03, 2020 7:35 am
Thomas1906 wrote:
Thu Jan 02, 2020 9:31 pm
Ge kunt niet ontkennen dat het dit seizoen echt wel een soap is bij ons. Op anderhalf jaar al zoveel spelers en trainers.
Een jaar stabiliteit mag wel. Zij hebben dat vorig jaar gehad.
Er zijn absoluut veel punten van kritiek te geven op LK. Ook veel goeie zaken, maar dat die ginds minder aan bod komen snap ik nog.

Alleen: consequent zijn blijkt toch een opgave. Ge kunt moeilijk toch EN klagen dat ‘suikernonkel Luc’ weer ‘zijne portemonnee’ opentrekt voor FF en dat de cijfers bloedrood zijn om dan hysterisch te worden als er goed gecasht wordt via FF. Als de cijfers kloppen (belangrijke assumptie) is dit een puik staaltje onderhandelen geweest en potentieel erg goed voor de club.

Net zoals er toch wat hypocrisie is met betrekking hun houding naar de uitlatingen van sommige supporters. Je kan moeilijk enerzijds claimen begrip te hebben voor ‘de schapen die voor het Lisp kiezen’ om hun dan anderzijds met licht leedvermaak van sociale media te citeren en in het belachelijke te trekken. Maar supporters boven alles natuurlijk! Alleen, als ze een andere keuze maken...

Ik bewonder hoe ze de zaken bij LL aanpakken. Een gezond kritische houding, alleen zit er toch een blinde vlek met hun houding naar ons, vind ik.

Het hele schouwspel heeft vanop een afstand toch iets tenenkrullend. Alsof het twee zussen zijn die elkaars niks gunnen en dan claimen dat het hen allemaal niets kan schelen. Om dan vaak nog een stapje verder te gaan en zichzelf op te hemelen.

Voorspoed voor beiden is het enige dat de boog wat kan doen ontspannen, denk ik.
Applaus!

Nog dit; het is inderdaad bewonderenswaardig hoe ze de zaken aanpakken. Vergeet wel niet dat ze in 3de amateur spelen en nog niet in moeilijk vaarwater zijn gekomen, wat ook hun verdienste is uiteraard. Ik wil het wel eens zien als het daar wat minder gaat; Je speelt nu eenmaal tegen Betekom en consoorten i.p.v. tegen de RWDM's en Deinze's van deze wereld.

Staar je ook niet blind op hun continu 'goed nieuws show'. Ze communiceren graag alle positieve zaken. Akkoord, de communicatie kan bij ons zeker beter. Maar na de racistische incidenten op Olympic Charleroi, heeft de club de verantwoordelijke supporters veroordeeld. Ik heb vernomen van mensen in Balder dat Lyra Lierse ook veroordeeld is geweest in het begin van het seizoen met een match voorwaardelijk achter gesloten deuren en een geldboete. Ik kan mij vergissen, maar ik heb hier nauwelijks communicatie rond gezien.

Ze roepen inderdaad nogal makkelijk op 'suikernonkel Luc' maar vergeten dat ook de opportuniteit Messoudi er gekomen is na tussenkomst van enkele van hun 'suikernonkels'. Niets mis mee, maar dit mag ook wel eens stoppen. 98% van de clubs in het Belgisch voetbal worden geleid volgens het systeem van 'Suikernonkel Luc'.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

3970

Post by 3970 » Fri Jan 03, 2020 8:51 am

Voorspoed voor beiden. Voorwaar een mooie nieuwjaarsboodschap.

wekke

Post by wekke » Fri Jan 17, 2020 6:58 pm

Axassin wrote:
Fri Jan 03, 2020 8:33 am
Nog dit; het is inderdaad bewonderenswaardig hoe ze de zaken aanpakken. Vergeet wel niet dat ze in 3de amateur spelen en nog niet in moeilijk vaarwater zijn gekomen, wat ook hun verdienste is uiteraard. Ik wil het wel eens zien als het daar wat minder gaat; Je speelt nu eenmaal tegen Betekom en consoorten i.p.v. tegen de RWDM's en Deinze's van deze wereld.
Dat is uiteraard de grote vraag voor de toekomst. Je moet kunnen blijven groeien anders bloedt het dood. En hoe we het ook draaien of keren, we zijn deels afhankelijk van de toekomst van jullie. Als LK slaagt in zijn opzet (met onder andere elite jeugd op bijvoorbeeld Hoge Velden) dan creëert het een soort plafond voor ons. Alles wat jullie doen, zal dan ook logischerwijs bij ons onder een kritisch vergrootglas worden gehouden. Koppel daar dan nog eens twee uiteenlopende visies en omgang met het Sportkring nalatenschap en je krijgt de bitsige gang van zaken zoals vaak gebeurt.
Axassin wrote:
Staar je ook niet blind op hun continu 'goed nieuws show'. Ze communiceren graag alle positieve zaken. Akkoord, de communicatie kan bij ons zeker beter. Maar na de racistische incidenten op Olympic Charleroi, heeft de club de verantwoordelijke supporters veroordeeld. Ik heb vernomen van mensen in Balder dat Lyra Lierse ook veroordeeld is geweest in het begin van het seizoen met een match voorwaardelijk achter gesloten deuren en een geldboete. Ik kan mij vergissen, maar ik heb hier nauwelijks communicatie rond gezien.
Het hele Vlaamse Leeuwen verhaal op Rebecquoise heeft eveneens de nationale pers gehaald en werd er ook opgeblazen. Het is wel zo dat er vanuit de club en supportersclubs intern oplossingen worden gezocht. Bepaalde mensen zijn op het matje geroepen en weten waar het op staat. Er wordt ook verwacht dat er vanuit de supporters reacties komen voor wangedrag. Eén van de veranderingen is bijvoorbeeld de stilzwijgende afspraak voor een pyro verbod. Het kostte teveel centen aan boetes en we werden onder een vergrootglas geplaatst door de ordediensten. Club en supporters hebben dan ook de afspraak gemaakt om pyro te bannen.
Axassin wrote:
Ze roepen inderdaad nogal makkelijk op 'suikernonkel Luc' maar vergeten dat ook de opportuniteit Messoudi er gekomen is na tussenkomst van enkele van hun 'suikernonkels'. Niets mis mee, maar dit mag ook wel eens stoppen. 98% van de clubs in het Belgisch voetbal worden geleid volgens het systeem van 'Suikernonkel Luc'.
Goh, er is natuurlijk een verschil in investeerders en sponsors, iets waar men bij ons graag de nadruk oplegt. Sponsors vragen geen return voor hun gegeven centen. Het zijn die sponsors die voor de volle 100% onze A-kern financieren. Alle andere inkomsten gaan integraal naar de jeugdwerking en communitywerking. Aan ons als leden om erop toe te zien dat dat ook op een hoger niveau de gang van zaken blijft. Investeerders zien we liever niet komen.

Carlke

Post by Carlke » Sun Jan 19, 2020 12:56 pm

Ik las ergens op fb dat bij lyra Lierse geld op is. Dat messoudi al 2 maand niet betaalt is. Wie weet hier iets van. Ik zeg het maar hoor ikzelf geloof daar niks van. Waarschijnlijk weer wat stookwerk . Jammer dat er zo een idioten zijn.

Martine

Post by Martine » Sun Jan 19, 2020 1:45 pm

Ja één of andere pipo lanceert zo'n zever en dan krijg je van die reacties. We maken beter onze eigen rekening in plaats van met de Lyra te moeien. Hun situatie lijkt me veel rooskleuriger als de onze.

Kris

Post by Kris » Sun Jan 19, 2020 2:52 pm

Carlke wrote:
Sun Jan 19, 2020 12:56 pm
Ik las ergens op fb dat bij lyra Lierse geld op is. Dat messoudi al 2 maand niet betaalt is. Wie weet hier iets van. Ik zeg het maar hoor ikzelf geloof daar niks van. Waarschijnlijk weer wat stookwerk . Jammer dat er zo een idioten zijn.
Klopt helemaal niks van. Ons budget voor dit volledig seizoen is sluitend.

3970

Post by 3970 » Sun Jan 19, 2020 2:52 pm

Er klopt idd niets van. Geloof me.
Dat zijn die typische broodje aap verhalen.

LL kampioen en LK er rustig in blijven. Doe dat nu maar.
We zijn allemaal supporter geweest van de Sportkring

ozzy105

Post by ozzy105 » Sun Jan 19, 2020 5:47 pm

3970 wrote:
Sun Jan 19, 2020 2:52 pm

Ik denk neen weet wel zeker dat de meeste LL-supporters stiekem hopen dat LK degradeert en logisch ook … ;)

Foxterriër

Post by Foxterriër » Sun Jan 19, 2020 5:51 pm

3970 wrote:
Sun Jan 19, 2020 2:52 pm

Akkoord.

Post Reply