Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Devyd
Re: Transfernieuws

Post by Devyd » Thu Jul 02, 2026 8:27 pm

Infralier is de eigenaar van het stadion.
En heeft niets te maken met het sportieve gedeelte van de club.

Dat zowel infralier al Lierse dezelfde eigenaar heeft wil daarom niet zeggen dat het geld zomaar van het 1 naar het ander kan gesluisd worden.

Het enige geld dat van Lierse naar Infralier gaat , is het afgesproken huurgeld dat de club betaald aan infralier voor het stadion.

Is ondertussen al meerdere malen herhaald op verschillende supportersavonden.

Tamas Krivitz

Post by Tamas Krivitz » Fri Jul 03, 2026 10:59 am

Devyd wrote:
Thu Jul 02, 2026 8:27 pm
Infralier is de eigenaar van het stadion.
En heeft niets te maken met het sportieve gedeelte van de club.

Dat zowel infralier al Lierse dezelfde eigenaar heeft wil daarom niet zeggen dat het geld zomaar van het 1 naar het ander kan gesluisd worden.

Het enige geld dat van Lierse naar Infralier gaat , is het afgesproken huurgeld dat de club betaald aan infralier voor het stadion.

Is ondertussen al meerdere malen herhaald op verschillende supportersavonden.
Rechtstreekse financiele transfers van Lierse naar Infralier gebeuren er niet, maar......
Het is ondertussen duidelijk dat de transfergelden worden aangewend om het schromelijk kleine budget van de club te spijzen, wij hebben trouwens na 8 jaar nog steeds een van de laagste budgetten van 1B .
Reden hiervan is dat de grotere sponsors zoals Van Lommel en Zimmerstaal op de een of andere manier worden geweerd en enkel kleinere sponsors aan boord gehouden worden, hier zijn redenen voor.
Onderschat vooral de huurgelden niet die de club betaald aan Infralier voor het gebruik van het stadion + infrastructuur alsook voor de oefenvelden in Kessel en Emblem, geloof nooit een zakenman die zegt dat hij weinig verdiend en weinig huurgelden van de club naar zijn rechter broekzak (Infralier) veinst !
Zolang er geen ECHTE openheid van het bestuur komt m.b.t.de financiele situatie van de club zal de twijfel blijven.

Devyd

Post by Devyd » Fri Jul 03, 2026 2:30 pm

Dat de transfer gelden gebruikt worden om ons budget te spijzen lijkt me niet meer als logisch. Dat gebeurt overal.

Wat veel supporters verwachten is dat er van een transfer van 1 miljoen , direct 2 nieuwe gekocht worden van 500000 .

Maar in die fase zit onze club nog niet!
Wij proberen om zelfbedruipend te zijn,wat een zeer moeilijke uitdaging is. Er zijn volgens mij geen 3 profclubs in Belgie die dit kunnen.

Al de rest valt of staat met een externe financierder(s), de moment dat die er mee ophouden is het verhaaltje over . Zoals we hier al eens hebben voor gehad.
Uiteraard wilt dat dan ook zeggen dat het met vallen en opstaan is .

Ik heb het al eerder aangehaald, ik ga liever alle weken in 1B een wedstrijd kijken, dan dat we met ne rijke zakenman naar eerste gaan om dan vervolgens altijd schrik moeten hebben dat het terug over en out is .

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Jul 03, 2026 5:13 pm

Devyd wrote:
Fri Jul 03, 2026 2:30 pm
Dat de transfer gelden gebruikt worden om ons budget te spijzen lijkt me niet meer als logisch. Dat gebeurt overal.

Wat veel supporters verwachten is dat er van een transfer van 1 miljoen , direct 2 nieuwe gekocht worden van 500000 .

Wij proberen om zelfbedruipend te zijn,wat een zeer moeilijke uitdaging is. Er zijn volgens mij geen 3 profclubs in Belgie die dit kunnen.

Al de rest valt of staat met een externe financierder(s), de moment dat die er mee ophouden is het verhaaltje over . Zoals we hier al eens hebben voor gehad.

Ik heb het al eerder aangehaald, ik ga liever alle weken in 1B een wedstrijd kijken, dan dat we met ne rijke zakenman naar eerste gaan om dan vervolgens altijd schrik moeten hebben dat het terug over en out is .
Ik begrijp dit laatste volkomen maar ondertussen bouwen de clubs in de regio een grote voorsprong op ons uit.. Antwerp, KV, Westerlo... Jongere supporters aan boord houden of zelfs nieuwe aanboren wordt bijzonder moeilijk of zelfs onmogelijk, je mag geen tientallen jaren in deze reeks spelen zonder sportieve ambities of promotie. Niet bevorderlijk ook ieder jaar vanaf nul herbeginnen. Hoeveel spelers zijn er nu al niet gekomen en gegaan op het lisp op 8 jaar tijd, hoeveel trainers? Allemaal niet bevorderlijk hoor! Van 1 ding ben ik nu wel zeker nl onder LVT gaan we nooit in de reeks belanden waar Lierse thuishoort.

LispFan1906

Post by LispFan1906 » Fri Jul 03, 2026 6:33 pm

Welkom Yohan Mboko!

03.07.2026

Geel-zwart versterkt zich met Yohan Mboko (20). De flankspeler kon zich tijdens een succesvolle testperiode tonen en tekende een contract tot 2028, met een optie op een extra seizoen.

Mboko is een jeugdproduct van Standard, Eupen en RFC Luik. In 2023 tekende hij zijn eerste profcontract bij OH Leuven. In augustus 2024 werd hij door de Vlaams-Brabantse club voor één seizoen uitgeleend aan het Italiaanse Lecce. Voor de U20-ploeg kwam hij in de Primavera 1 in 27 wedstrijden in actie, waarin hij goed was voor twee doelpunten en één assist.

Nadien groeide hij uit tot een vaste waarde bij OHL U23. Hij speelde 28 wedstrijden in Eerste Nationale en scoorde daarin drie keer. Daarnaast maakte hij ook zijn debuut als jeugdinternational voor DR Congo.

Yohan maakt deel uit van de selectie voor de oefenwedstrijd van vanavond op bezoek bij Fortuna Sittard.

Welkom in Lier, Yohan!

Carlke

Post by Carlke » Fri Jul 03, 2026 9:29 pm

LispFan1906 wrote:
Fri Jul 03, 2026 6:33 pm
Welkom Yohan Mboko!

03.07.2026

Geel-zwart versterkt zich met Yohan Mboko (20). De flankspeler kon zich tijdens een succesvolle testperiode tonen en tekende een contract tot 2028, met een optie op een extra seizoen.

Mboko is een jeugdproduct van Standard, Eupen en RFC Luik. In 2023 tekende hij zijn eerste profcontract bij OH Leuven. In augustus 2024 werd hij door de Vlaams-Brabantse club voor één seizoen uitgeleend aan het Italiaanse Lecce. Voor de U20-ploeg kwam hij in de Primavera 1 in 27 wedstrijden in actie, waarin hij goed was voor twee doelpunten en één assist.

Nadien groeide hij uit tot een vaste waarde bij OHL U23. Hij speelde 28 wedstrijden in Eerste Nationale en scoorde daarin drie keer. Daarnaast maakte hij ook zijn debuut als jeugdinternational voor DR Congo.

Yohan maakt deel uit van de selectie voor de oefenwedstrijd van vanavond op bezoek bij Fortuna Sittard.

Welkom in Lier, Yohan!

Ozzy hou nu aub eens op over bouwen , hier in belgie is het met de meeste ploegen zo beste moeten verkopen , zie kv mechelen zijn ook hun 3 beste kwijt hoor . Bouwen aan een ploeg gebeurd in de voorbereiding heel simpel . Je kan alleen kritisch zij dat je verkoopt en zwakker word door minder kwalteit te halen , en daarvkan ik je punt in geven dat dat bij ons vaak gebeurd . Groter probleem is bij ons in de winterstop u goede spelers weg doen dat is een ramp helemaal eens .

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sat Jul 04, 2026 8:44 am

ozzy105 wrote:
Fri Jul 03, 2026 5:13 pm
Devyd wrote:
Fri Jul 03, 2026 2:30 pm

Ik begrijp dit laatste volkomen maar ondertussen bouwen de clubs in de regio een grote voorsprong op ons uit.. Antwerp, KV, Westerlo... Jongere supporters aan boord houden of zelfs nieuwe aanboren wordt bijzonder moeilijk of zelfs onmogelijk, je mag geen tientallen jaren in deze reeks spelen zonder sportieve ambities of promotie. Niet bevorderlijk ook ieder jaar vanaf nul herbeginnen. Hoeveel spelers zijn er nu al niet gekomen en gegaan op het lisp op 8 jaar tijd, hoeveel trainers? Allemaal niet bevorderlijk hoor! Van 1 ding ben ik nu wel zeker nl onder LVT gaan we nooit in de reeks belanden waar Lierse thuishoort.
En toch komen er veel nieuwe jonge supporters kijken, vorig seizoen zelfs een recordaantal, maar dat kan je niet zien van uit uwe zetel he 😉
Wij komen áltijd terug!

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sat Jul 04, 2026 8:45 am

Carlke wrote:
Fri Jul 03, 2026 9:29 pm
LispFan1906 wrote:
Fri Jul 03, 2026 6:33 pm
Welkom Yohan Mboko!

03.07.2026

Welkom in Lier, Yohan!

Ozzy hou nu aub eens op over bouwen , hier in belgie is het met de meeste ploegen zo beste moeten verkopen , zie kv mechelen zijn ook hun 3 beste kwijt hoor . Bouwen aan een ploeg gebeurd in de voorbereiding heel simpel . Je kan alleen kritisch zij dat je verkoopt en zwakker word door minder kwalteit te halen , en daarvkan ik je punt in geven dat dat bij ons vaak gebeurd . Groter probleem is bij ons in de winterstop u goede spelers weg doen dat is een ramp helemaal eens .
2
Wij komen áltijd terug!

Netzer

Post by Netzer » Sat Jul 04, 2026 3:16 pm

Ik wacht ongeduldig af op de ervaring die ze gaan binnen halen.
Ik zie momenteel toch weer vooral jonge spelers komen, Dassy is tot nu toe met zijn 23 jaar de oudste, Mitrovic heeft in het buitenland ook al enige ervaring opgedaan.
Echt warm kan ik er momenteel niet van worden, maar ik ben wel benieuwd wat er nog eventueel bijkomt.
We hebben naar mijn mening vooraan in de spits ook nog iets nodig. Met de twee jongeren Hympe en Stanic en een tot nu toe best wel tegenvallende Boncina gaan we er niet komen.
Formerly known as Lisp-boy

Devyd

Post by Devyd » Sun Jul 05, 2026 10:43 pm

Van horen zeggen .

Sterke interesse uit Nederland voor Vroman
En 2 buitenlandse clubs die hengelen achter Masaki.

Post Reply