A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Steve84
Posts: 204
Joined: Wed Sep 03, 2025 11:44 am
Re: A-kern

Post by Steve84 » Wed Jun 10, 2026 9:19 am

Oei. Nee da is em ni waard. Zo lopen er genoeg rond.

LispFan1906
Posts: 123
Joined: Sat Sep 06, 2025 6:26 am
Re: A-kern

Post by LispFan1906 » Wed Jun 10, 2026 4:22 pm

Lierse neemt afscheid van Emmanuel Matuta, Victor Daguin, Yassin Hidraoui & Brent Laes.

We willen deze spelers uitdrukkelijk bedanken voor hun inzet en wensen hen alle succes toe voor de toekomst.

Axassin
Posts: 1715
Joined: Sat Nov 03, 2018 12:56 pm
Re: A-kern

Post by Axassin » Thu Jun 11, 2026 12:32 pm

Doelmannen

Jarno De Smet -> contract tot 2027
Kieran Baskett -> contract tot 2027 + 1j optie
Willem Van Clemen -> contract tot 2027 + 1j optie
Kiany Vroman -> contract tot 2027 + 1j optie
Louis Daems -> contract 2029

Totaal onder contract voor seizoen 2026-2027: 5


Verdedigers

Sam Vanderhallen -> Contract tot 2029
Pietro Perdichizzi -> contract tot 2027
Wout De Buyser -> contract tot 2027
Jenthe Mertens -> Contract tot 2027
Vincent De Vos -> contract tot 2028
Hugo Masaki -> contract tot 2028
Jano Willems -> contract tot 2028
Pieter De Schrijver -> contract tot 2027 + 1j optie
Thiebe Van Elsuwege -> contract tot 2028
Dylan Dassy -> contract tot 2028 + 1j optie

Totaal onder contract voor seizoen 2026-2027: 10

Middenvelders

Christian Kouam -> contract tot 2029
Elton Yeboah -> contract tot 2028
Rayan El Touile -> contract tot?
Noam Mayoka-Tika -> contract tot 2028

Totaal onder contract voor seizoen 2026-2027: 4


Flankspelers/Aanvallende Middenvelders

Samih El Touile -> contract tot 2029
Cedric Van Meirvenne -> contract tot 2028
Mansour Sy-> contract tot 2027 + 1j optie
Daan De Peuter -> contract tot 2028
Saif-Edinne Boutkabout -> contract tot?

Totaal onder contract voor seizoen 2026-2027: 5


Spitsen

Alexandre Stanic -> Contract tot 2029
Lun Boncina -> contract tot 2028
Kyan Himpe -> contract tot 2027 (gehuurd van Kortrijk)

Totaal onder contract voor seizoen 2026-2027: 3




Vertrekkers

Noah De Ridder -> Knokke
Victor Daguin -> ? (bevestigde zijn vertrek op instagram)
Dylan De Muynck -> terug naar Zulte Waregem
Tiago Vermeulen -> Antwerp
Lander Verbist -> LL
Emmanuel Matuta -> ?
Brent Laes -> ?
Yassin Hidraoui ->?
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

LispFan1906
Posts: 123
Joined: Sat Sep 06, 2025 6:26 am
Re: A-kern

Post by LispFan1906 » Mon Jun 15, 2026 8:48 am

Onze coach zei gisteren in een interview dat we nog twee ervaren spelers gaan halen en dat onze kern dan rond is. Daarom heb ik geprobeerd een ploeg samen te stellen op basis van onze huidige selectie en de formatie die hij het vaakst gebruikt (4-2-3-1). Kleine disclaimer, dit is hoe ik denk dat hij het zou opstellen, niet per se hoe ik het zelf zou doen:
https://cdn.lineup-builder.co.uk/lineup ... 1503672584

Deze ploeg kan fouten bevatten dus verbeter mij gerust, maar er vielen mij meteen twee dingen op:
- Onze enige rechtsbuiten is Van Meirvenne, die van nature een linksbuiten is.
- Onze meest ervaren middenvelder is Mayoka-Tika (22).

We kunnen er dus van uitgaan dat we nog een ervaren middenvelder en een (ervaren) rechtsbuiten zullen halen.

Ziggy
Posts: 427
Joined: Sat Dec 15, 2018 10:21 am
Re: A-kern

Post by Ziggy » Fri Jun 26, 2026 10:43 am

Demuynck Traint die nog mee met ons zag die percies op da flimje op fb ?

Axassin
Posts: 1715
Joined: Sat Nov 03, 2018 12:56 pm
Re: A-kern

Post by Axassin » Fri Jun 26, 2026 2:08 pm

Ziggy wrote:
Fri Jun 26, 2026 10:43 am
Demuynck Traint die nog mee met ons zag die percies op da flimje op fb ?
Krijgt zijn kans tijdens de voorbereiding.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Ziggy
Posts: 427
Joined: Sat Dec 15, 2018 10:21 am
Re: A-kern

Post by Ziggy » Fri Jun 26, 2026 2:46 pm

Axassin wrote:
Fri Jun 26, 2026 2:08 pm
Ziggy wrote:
Fri Jun 26, 2026 10:43 am
Demuynck Traint die nog mee met ons zag die percies op da flimje op fb ?
Krijgt zijn kans tijdens de voorbereiding.
Merci voor de info 😀

Devyd
Posts: 444
Joined: Sat Nov 03, 2018 1:29 pm
Re: A-kern

Post by Devyd » Fri Jun 26, 2026 4:13 pm

Da zou heel straf zijn dat die hier nog een kans krijgt . Heeft werkelijk niets laten zien in zijn invalbeurten , en haalde zelfs de selecties niet meer richting einde seizoen

tompax
Posts: 63
Joined: Wed Jan 02, 2019 8:45 pm
Re: A-kern

Post by tompax » Sun Jun 28, 2026 9:28 am

Met de eerste oefenmatch al vanmiddag begint mijn vertrouwen toch weer een knauw te krijgen. Er is ondertussen wel wat gehaald, ook jongens waar ik wel wat in zie, maar van die 1 a 2 ervaren spelers nog geen nieuws. Tegelijkertijd hoor je dat Muynck en Sy nieuwe kansen krijgen... Dan krijg ik weer het gevoel dat de kat wat uit de boom gekeken gaat worden, het bestuur na 3 ruim gewonnen oefenmatchen tegen amateurclubs het gevoel heeft dat de huidige kern wel goed genoeg zal zijn en er weer niks zal volgen. Ik had echt gehoopt dat ze zouden kiezen voor kwaliteit boven kwantiteit, en hier al snel op zouden inzetten, zodat je rond die paar sleutelspelers de rest van de ploeg kan bouwen én dat je quasi de hele voorbereiding op elkaar kan inspelen. Het zal vandaag nog wel voornamelijk aan de jongeren zijn, maar toch, het is een ijkpunt in mijn ogen...

Vergaaneglorie
Posts: 898
Joined: Sat Nov 03, 2018 4:56 am
Re: A-kern

Post by Vergaaneglorie » Sun Jun 28, 2026 9:36 am

tompax wrote:
Sun Jun 28, 2026 9:28 am
Met de eerste oefenmatch al vanmiddag begint mijn vertrouwen toch weer een knauw te krijgen. Er is ondertussen wel wat gehaald, ook jongens waar ik wel wat in zie, maar van die 1 a 2 ervaren spelers nog geen nieuws. Tegelijkertijd hoor je dat Muynck en Sy nieuwe kansen krijgen... Dan krijg ik weer het gevoel dat de kat wat uit de boom gekeken gaat worden, het bestuur na 3 ruim gewonnen oefenmatchen tegen amateurclubs het gevoel heeft dat de huidige kern wel goed genoeg zal zijn en er weer niks zal volgen. Ik had echt gehoopt dat ze zouden kiezen voor kwaliteit boven kwantiteit, en hier al snel op zouden inzetten, zodat je rond die paar sleutelspelers de rest van de ploeg kan bouwen én dat je quasi de hele voorbereiding op elkaar kan inspelen. Het zal vandaag nog wel voornamelijk aan de jongeren zijn, maar toch, het is een ijkpunt in mijn ogen...
2... Is elk jaar van dit. Seneels of iemand anders de generaal zet die met 0 euro terug op hun stoel!


Post Reply