Challenger Pro League
-
LispFan1906
Re: Challenger Pro League
Een dorpclubje als Dender in 1A is op zijn minst een beetje charmant. Lommel met zijn City Group is niks anders dan artificiële sportswashing.
Klopt. Lommel wordt kunstmatig in Leven gehouden. En Dender speelt boven hun kunnen qua potentieel.
-
LispFan1906
RWDM krijgt geen licentie voor 1B, wel voor 1ste nationale. Dus die zakken definitief en Club NXT blijft.
Volgend jaar met 15 dan in 1B ?
-
LispFan1906
Lommel wint de barrage van Dender en promoveert. Pfff de City Group in 1A is echt vreselijk voor het Belgische profvoetbal. Hopelijk komt er binnenkort een wet die multiclub ownership verbiedt of op zijn minst zwaar beperkt hoeveel verlies zulke clubs mogen maken.
Toch pijnlijk als oudere supporter van onze club te zien dat clubs als Lommel, KVK, Zulte Waregem, OHL, Cercle, Beveren, LA Lou in hoogste klasse spelen en ooit de grootste kleinste club die we allang niet meer zijn in 1B al jaren liggen aan te modderen, doelloos, zonder ambities. Ik hoop ooit nog Lierse te mogen zien aan te treden op het hoogste niveau maar ik weet ook dat het bij dromen zal blijven. Onder LVT no way dat we nog ooit weggeraken in de vergeetput dat 1B toch is.LispFan1906 wrote: ↑Sat May 23, 2026 8:25 pmLommel wint de barrage van Dender en promoveert. Pfff de City Group in 1A is echt vreselijk voor het Belgische profvoetbal. Hopelijk komt er binnenkort een wet die multiclub ownership verbiedt of op zijn minst zwaar beperkt hoeveel verlies zulke clubs mogen maken.
Wil jij een club die 20 miljoen schuld heeft en elk jaar moet hopen op manchester citty dat ze bijpassen . Idem cercle. Beveren nu ze eindelijk overgaan staat het terug te koop , dus weer hoop twijfels. Kvk zullen zien hoe lang liedje duurt . En lalou er in gebleven omdat de regels in eerste heel soepel waren of ze waren al terug . Dender nog zo iets 2 jaartjes en terug en wat nu wat gaan eigenaars daar nu doen . Ik zou ook graag lierse terug in 1a zien maar niet zo hoor. En als het nog ooit komt weet ik niet , vergeet ook niet voetbal is niet meer als vroeger he . Als je ziet welke ploegen nu allemaal al moeten fusioneren zijn .ozzy105 wrote: ↑Sat May 23, 2026 9:08 pmToch pijnlijk als oudere supporter van onze club te zien dat clubs als Lommel, KVK, Zulte Waregem, OHL, Cercle, Beveren, LA Lou in hoogste klasse spelen en ooit de grootste kleinste club die we allang niet meer zijn in 1B al jaren liggen aan te modderen, doelloos, zonder ambities. Ik hoop ooit nog Lierse te mogen zien aan te treden op het hoogste niveau maar ik weet ook dat het bij dromen zal blijven. Onder LVT no way dat we nog ooit weggeraken in de vergeetput dat 1B toch is.LispFan1906 wrote: ↑Sat May 23, 2026 8:25 pmLommel wint de barrage van Dender en promoveert. Pfff de City Group in 1A is echt vreselijk voor het Belgische profvoetbal. Hopelijk komt er binnenkort een wet die multiclub ownership verbiedt of op zijn minst zwaar beperkt hoeveel verlies zulke clubs mogen maken.
-
Tamas Krivitz
Jullie halen er telkens de slechte voorbeelden uit, waarom eigenlijk, het kan ook anders!ICarlke wrote: ↑Sun May 24, 2026 10:52 amWil jij een club die 20 miljoen schuld heeft en elk jaar moet hopen op manchester citty dat ze bijpassen . Idem cercle. Beveren nu ze eindelijk overgaan staat het terug te koop , dus weer hoop twijfels. Kvk zullen zien hoe lang liedje duurt . En lalou er in gebleven omdat de regels in eerste heel soepel waren of ze waren al terug . Dender nog zo iets 2 jaartjes en terug en wat nu wat gaan eigenaars daar nu doen . Ik zou ook graag lierse terug in 1a zien maar niet zo hoor. En als het nog ooit komt weet ik niet , vergeet ook niet voetbal is niet meer als vroeger he . Als je ziet welke ploegen nu allemaal al moeten fusioneren zijn .ozzy105 wrote: ↑Sat May 23, 2026 9:08 pmToch pijnlijk als oudere supporter van onze club te zien dat clubs als Lommel, KVK, Zulte Waregem, OHL, Cercle, Beveren, LA Lou in hoogste klasse spelen en ooit de grootste kleinste club die we allang niet meer zijn in 1B al jaren liggen aan te modderen, doelloos, zonder ambities. Ik hoop ooit nog Lierse te mogen zien aan te treden op het hoogste niveau maar ik weet ook dat het bij dromen zal blijven. Onder LVT no way dat we nog ooit weggeraken in de vergeetput dat 1B toch is.LispFan1906 wrote: ↑Sat May 23, 2026 8:25 pmLommel wint de barrage van Dender en promoveert. Pfff de City Group in 1A is echt vreselijk voor het Belgische profvoetbal. Hopelijk komt er binnenkort een wet die multiclub ownership verbiedt of op zijn minst zwaar beperkt hoeveel verlies zulke clubs mogen maken.
Ik wil een club die de ambities heeft om naar 1A te gaan en te blijven, een club die geleid wordt zoals KV Mechelen, Union, AA Gent, Sint Truiden, Westerlo etc.....
Ja, deze clubs hebben ook schulden, maar sowieso ook meer potentieel aan transferwaardes van spelers en commerciele mogelijkheden die ze zelf ontwikkeld hebben. Een club leiden zonder beheersbare schulden is heden ten dage niet meer mogelijk, of je moet Club Brugge heten.
2/3 van de Lierse supporters zitten gewoon thuis tot wanneer LVT het stokje echt doorgeeft aan mensen met kapitaal en een hart voor onze club, ze worden momenteel allemaal doorgestuurd om de simpele reden: machtspositie.
Boenk erop... Blijf het zeggen mensen een voetbalclub is als een bedrijf nl geen ambitie om vooruit te gaan en maar blijven aanmodderen ga je op termijn cash betalen. Niemand blijkbaar staat er bij stil wanneer een degradatie moest volgen, wanneer LVT het beu is en of om medische redenen moet stoppen met de club. Er staat niemand anders klaar voor de boel over te pakken, nooit gezond wanneer slechts 1 iemand een voetbalclub leid!
-
Vergaaneglorie
Volledig mee eens, altijd dat schijt gedoe LVT moet er uit die heeft 0,0 ambitie en duld ook geen medezeggenschap + kapitaal dat de ploeg een level hoger tild!Tamas Krivitz wrote: ↑Sun May 24, 2026 1:03 pmJullie halen er telkens de slechte voorbeelden uit, waarom eigenlijk, het kan ook anders!ICarlke wrote: ↑Sun May 24, 2026 10:52 amWil jij een club die 20 miljoen schuld heeft en elk jaar moet hopen op manchester citty dat ze bijpassen . Idem cercle. Beveren nu ze eindelijk overgaan staat het terug te koop , dus weer hoop twijfels. Kvk zullen zien hoe lang liedje duurt . En lalou er in gebleven omdat de regels in eerste heel soepel waren of ze waren al terug . Dender nog zo iets 2 jaartjes en terug en wat nu wat gaan eigenaars daar nu doen . Ik zou ook graag lierse terug in 1a zien maar niet zo hoor. En als het nog ooit komt weet ik niet , vergeet ook niet voetbal is niet meer als vroeger he . Als je ziet welke ploegen nu allemaal al moeten fusioneren zijn .ozzy105 wrote: ↑Sat May 23, 2026 9:08 pm
Toch pijnlijk als oudere supporter van onze club te zien dat clubs als Lommel, KVK, Zulte Waregem, OHL, Cercle, Beveren, LA Lou in hoogste klasse spelen en ooit de grootste kleinste club die we allang niet meer zijn in 1B al jaren liggen aan te modderen, doelloos, zonder ambities. Ik hoop ooit nog Lierse te mogen zien aan te treden op het hoogste niveau maar ik weet ook dat het bij dromen zal blijven. Onder LVT no way dat we nog ooit weggeraken in de vergeetput dat 1B toch is.
Ik wil een club die de ambities heeft om naar 1A te gaan en te blijven, een club die geleid wordt zoals KV Mechelen, Union, AA Gent, Sint Truiden, Westerlo etc.....
Ja, deze clubs hebben ook schulden, maar sowieso ook meer potentieel aan transferwaardes van spelers en commerciele mogelijkheden die ze zelf ontwikkeld hebben. Een club leiden zonder beheersbare schulden is heden ten dage niet meer mogelijk, of je moet Club Brugge heten.
2/3 van de Lierse supporters zitten gewoon thuis tot wanneer LVT het stokje echt doorgeeft aan mensen met kapitaal en een hart voor onze club, ze worden momenteel allemaal doorgestuurd om de simpele reden: machtspositie.