Transfernieuws
Re: Transfernieuws
Even een oplijsting proberen maken van al onze uitgaande transfers afgelopen 2 seizoenen
Michaël Tirpan -> ?
Thibaut van Acker -> ? (geld zullen we nooit zien)
Beni Mpanzu -> 100k
Ousmanne Sow -> 250k + 300k doorverkoop
Da Costa -> ? (Verwacht niet veel)
Maksim Kireev -> 750k
Luc Marijnissen -> 300k
Viktor Boone -> ?
Bo De Kerf -> 400k
Dirk Asare -> 300k
Bryan Adinany -> 300k
Op zich mooie lijst, zeker als we daar normaal voor sommige nog een doorverkoop percentage krijgen. Soms te weinig? Zeker en vast.
Michaël Tirpan -> ?
Thibaut van Acker -> ? (geld zullen we nooit zien)
Beni Mpanzu -> 100k
Ousmanne Sow -> 250k + 300k doorverkoop
Da Costa -> ? (Verwacht niet veel)
Maksim Kireev -> 750k
Luc Marijnissen -> 300k
Viktor Boone -> ?
Bo De Kerf -> 400k
Dirk Asare -> 300k
Bryan Adinany -> 300k
Op zich mooie lijst, zeker als we daar normaal voor sommige nog een doorverkoop percentage krijgen. Soms te weinig? Zeker en vast.
Kunnen de Duitsers niet LVT overtuigen de boel aan hen te verkopen en hem daarna met Yorick terug af zetten op het Boskrot? Zodat we nu eindelijk eens vooruit kunnen kijken en gaan? Wat een beleid is dit nu verdorie als wij dit moesten lezen en horen van een andere club en zijn bestuur we zouden niet meer ophouden van het lachen. Eeuwig dankbaar dat hij en de Van Lommels de club reanimeerde maar daar houd het ook op.
Maar mannekes toch... we verkopen eindelijk spelers met meerwaarde. Is dat leuk tijdens een lopend seizoen? Absoluut niet. Is het misschien stiekem een beetje een bewijs dat er goed werk geleverd wordt? Ik denk het toch ook wel...
Even een kleine reminder voor de azijnpissers en andere orakels onder ons:
- asare: kwam 1.5j geleden over van de beloften van kv, zonder één profmatch op de teller
- Bo De Kerf kwam 1.5j geleden over van Ninove uit 1ste amateur, zonder één profmatch op de teller
- Adinany kwam 1.5j geleden over van de Franse 4de klasse, zonder één profmatch op de teller
Ze zijn zeker een aderlating voor onze ploeg. Maar een Adinany heb ik in zijn periode bij ons meer kritiek weten krijgen van ons kennerspubliek dan complimenten.
We krijgen in de plaats:
- Willems: stond zeer hoog aangeschreven bij de jeugd van Club. Heeft ondertussen 45 matchen in 1b gespeeld
- Elton Yeboah: ken ik te weinig, maar lijkt verdacht hard op asare. Geef het een kans
- stanic: laten we het er over eens zijn dat 90% van de mensen blij waren toen die vorige week tekende.
-Boncina: een extra optie ik de spits. Daar riepen we toch allemaal op, nietwaar?
Akkoord dat de transfersommen hoger kunnen liggen. Maar vergeet niet dat 2 van de 3 verkochte spelers een aflopend contract hadden. Je hebt met bovenstaande aanwinsten al een deel van je zomerhuiswerk gedaan, die je bovendien nog een match of 11 kan laten warmlopen.
Soit, ge moet het niet met mij eens zijn, maar ik zie het glas toch liever half vol. Die credits hebben ze met het transferbeleid van de afgelopen 2 seizoenen wel verdiend.
Even een kleine reminder voor de azijnpissers en andere orakels onder ons:
- asare: kwam 1.5j geleden over van de beloften van kv, zonder één profmatch op de teller
- Bo De Kerf kwam 1.5j geleden over van Ninove uit 1ste amateur, zonder één profmatch op de teller
- Adinany kwam 1.5j geleden over van de Franse 4de klasse, zonder één profmatch op de teller
Ze zijn zeker een aderlating voor onze ploeg. Maar een Adinany heb ik in zijn periode bij ons meer kritiek weten krijgen van ons kennerspubliek dan complimenten.
We krijgen in de plaats:
- Willems: stond zeer hoog aangeschreven bij de jeugd van Club. Heeft ondertussen 45 matchen in 1b gespeeld
- Elton Yeboah: ken ik te weinig, maar lijkt verdacht hard op asare. Geef het een kans
- stanic: laten we het er over eens zijn dat 90% van de mensen blij waren toen die vorige week tekende.
-Boncina: een extra optie ik de spits. Daar riepen we toch allemaal op, nietwaar?
Akkoord dat de transfersommen hoger kunnen liggen. Maar vergeet niet dat 2 van de 3 verkochte spelers een aflopend contract hadden. Je hebt met bovenstaande aanwinsten al een deel van je zomerhuiswerk gedaan, die je bovendien nog een match of 11 kan laten warmlopen.
Soit, ge moet het niet met mij eens zijn, maar ik zie het glas toch liever half vol. Die credits hebben ze met het transferbeleid van de afgelopen 2 seizoenen wel verdiend.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
-
LispFan1906
De ene middenvelder is 21, had nog 6 maanden contract en 1 jaar profervaring in de Belgische tweede klasse.ozzy105 wrote: ↑Mon Feb 02, 2026 9:25 pmTer vergelijking Zulte ontving voor hun 22 middenvelder van Marseille 6 miljoen euro, Lierse voor hun groot talent van 21 jaar 300000...Zulte doet een gouden zaakje, Lierse... Of is er weer geldnood op het lisp? Ze laten verdomme hun spelers zo goed als gratis vertrekken. Wat een beleid is dit nu al 8 jaar hallo LVT??? Nu komt Lommel daar nu weer aandraven voor een zaakje te doen man man man...
De andere is 22, had nog 2,5 jaar contract, 4 jaar profervaring (Bulgarije eerste klasse, Belgische tweede en eerste klasse) en debuteerde voor Nigeria op de Afrika Cup. Ik had ook liever meer gehad voor Asare, maar dit is een valse vergelijking.
300k vind ik toch ook wel pover onderhandeld, gezien de situatie en timing.
Even gecheckt op transfermarkt: onze clubmarktwaarde is van 1 januari gezakt van 6,13 naar 4,88 miljoen. Tel daar nog de 300 van Mertens af en je komt op 4,53. Een vermindering van net meer dan 25%.
Kijken we naar de leeftijden:
- Pietro 33, dikwijls geblesseerd
- Sy 28, het zit er niet in of komt er niet uit -> geen basis
- De Smet 26, 2e keeper -> geen basis
- Mertens 26, naar Lommel?
- Daguin 25 basis (ps mocht in het begin van het seizoen vertrekken)
- Laes 25 vrees voorgoed in de lappenmand -> geen basis
- DeBuyser 24 geblesseerd
- Matuta 23 basis (idem daguin)
- De Vos 23 geblesseerd
- Boncina 23 onbekend, hopen op een witte merel
De rest is 22 of jonger en dus als je nog de keuze maakt tussen Daguin of Matuta kan je officieel als beloftenploeg gaan meedoen.
Ik snap dat je de jaarrekening op orde wilt houden en respect voor die instelling. Maar als je ziet hoe extreem andere ploegen in het rood gaan is het toch geen ramp om eens 1 van de 3 (of 4) spelers die interesse geniet alsnog te houden?
Geniet de komende maanden van Vroman, Van Meirvenne, De Peuter, El Touille, ...T kan erg rap gaan bij ons.
Anderzijds ook wel een positief gevoel over de nieuwe transfers! Volgende seizoen gaat er sowieso weer een moment zijn dat we even kunnen dromen van een rol van betekenis.
Even gecheckt op transfermarkt: onze clubmarktwaarde is van 1 januari gezakt van 6,13 naar 4,88 miljoen. Tel daar nog de 300 van Mertens af en je komt op 4,53. Een vermindering van net meer dan 25%.
Kijken we naar de leeftijden:
- Pietro 33, dikwijls geblesseerd
- Sy 28, het zit er niet in of komt er niet uit -> geen basis
- De Smet 26, 2e keeper -> geen basis
- Mertens 26, naar Lommel?
- Daguin 25 basis (ps mocht in het begin van het seizoen vertrekken)
- Laes 25 vrees voorgoed in de lappenmand -> geen basis
- DeBuyser 24 geblesseerd
- Matuta 23 basis (idem daguin)
- De Vos 23 geblesseerd
- Boncina 23 onbekend, hopen op een witte merel
De rest is 22 of jonger en dus als je nog de keuze maakt tussen Daguin of Matuta kan je officieel als beloftenploeg gaan meedoen.
Ik snap dat je de jaarrekening op orde wilt houden en respect voor die instelling. Maar als je ziet hoe extreem andere ploegen in het rood gaan is het toch geen ramp om eens 1 van de 3 (of 4) spelers die interesse geniet alsnog te houden?
Geniet de komende maanden van Vroman, Van Meirvenne, De Peuter, El Touille, ...T kan erg rap gaan bij ons.
Anderzijds ook wel een positief gevoel over de nieuwe transfers! Volgende seizoen gaat er sowieso weer een moment zijn dat we even kunnen dromen van een rol van betekenis.
PDS terug naar het lisp is dit een joke? Weliswaar voor een half seizoen wat is dat nu weer? 
Ik had net zijn truike nog aan
, blij dat dat terug kan dienen.
Op zich goed geregeld, Patro voor een half seizoen in blessure zijn loon laten betalen, en dan terugnemen. Da's ook een vorm van besparen.
Op zich goed geregeld, Patro voor een half seizoen in blessure zijn loon laten betalen, en dan terugnemen. Da's ook een vorm van besparen.
Ik besef dat Pieter een gok is, maar samen met het uiteindelijke behoud van Mertens voel ik mij toch wat geruster dan mijn vorige post. Als je de staat van de verdediging zag na vertrek van DeKerf; blessures DeBuyser, Laes, De Vos, Vanderhallen; het rood van Pietro en even mentaal het vertrek van Mertens heb je nu 2 extra opties achteraan (of mentaal 3). Da's wel meer dan verwacht tijdens voor de Mercato.
Goed beleid ene die logischerwijs moest vertrekken hoe jammer ook want was ook fan van PDS en na half jaar zit die terug op het lisp en nog gene minuut gespeelt bij Eisden tja.. Ik begrijp het allang niet meer kan aan mij liggen uiteraard.. Amateuristisch beleid meer kan je dit niet meer noemen.
- Justhomuch
PDS heb ik ook wel mijn bedenkingen bij, zie dat niet meer goed komen, idem met Laes trouwens.
Wij komen áltijd terug!