Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Transfernieuws

Post by ozzy105 » Mon Dec 01, 2025 6:10 pm

Ziggy wrote:
Mon Dec 01, 2025 6:06 pm
Komt door Kindermans zegt de makelaar das ze die Kindermans is buiten gooien
Idd reactie op statement Lierse... Verhelderend art in GVA! Lierse heeft liggen slapen lol nou dit doen velen van onze supporters ook al 7 jaar.

Steve84

Post by Steve84 » Mon Dec 01, 2025 6:30 pm

Seg Ozzy gebt 100 zenne.
We kennen u mening.

Netzer

Post by Netzer » Mon Dec 01, 2025 6:33 pm

Artikel in GVA :

Makelaar Mauro Lenaerts slaat terug na ophefmakende transfer naar KV Mechelen: “Lierse heeft gewoon liggen slapen, hun statement is een schande”
De transfer van Mauro Lenaerts (18) naar KV Mechelen blijft beroeren. Na het statement van Lierse reageert ook Roel van Hemert (41), ex-speler van de Pallieters en nu makelaar van de spits. Hij geeft zijn versie van de feiten en slaat terug. “Jonathan Kindermans probeert gewoon zijn eigen vel te redden.”

“Mauro zit al sinds de voorbereiding bij de eerste ploeg”, zegt Van Hemert. “Volgens Lierse kreeg hij begin dit seizoen een amateurcontract, maar dat is helemaal geen contract. Dat is gewoon een statuut. Die jongen had geen inkomen. Winstpremies is het enige wat hij ontving. Eind september hebben zijn ouders eens gevraagd of ze een onkostenvergoeding konden krijgen, omdat zijn opa hem elke ochtend van Berendrecht naar Emblem voert. 150 euro per maand, om zijn bak met benzine te vullen. En nog twee parkingtickets voor de wedstrijden. Dat bleek niet mogelijk.”

“Lierse heeft ook maandenlang de kans gehad om Mauro zelf iets aan te bieden. Al was het maar een semiprofcontractje van 500 euro per maand: dat was prima geweest. Maar dat heeft het nagelaten. Ik ving in de club ook al op dat sportief directeur Jonathan Kindermans niet echt in hem geloofde, dus ben ik er zelf ook niet achter gaan vragen. Pas midden november, toen hij drie keer had gescoord en het al begon rond te zingen dat er interesse uit eerste klasse was, heeft Kindermans bij de ouders aangeklopt – niet bij mij – en deed hij een voorstelletje van tweeënhalf jaar. Maar dat gesprek was de ouders niet bevallen en dat voorstel heeft hij mij ook nooit gestuurd. Toen hij doorhad dat KV Mechelen achter Mauro zat, heeft hij alleen nog een definitief contract bezorgd, waar alleen nog een handtekening onder moest komen. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Dat is niet onderhandelen.”

“Kindermans probeert nu gewoon zijn eigen vel te redden met dat schandalige statement. Op de kop van een 18-jarige jeugdspeler dan nog, die zich ook zonder salaris altijd heeft gesmeten. Echt klein en zielig. Ik krijg dan weer het verwijt dat ik als entourage zelf contact zou hebben opgenomen met KV Mechelen. Wat een onzin. Lierse heeft liggen slapen en is te laat wakker geschoten: dát is de waarheid. Om dan nu te beslissen dat Mauro niet meer mag meetrainen is echt belachelijk. Hij had nog speciaal naar de voorzitter gebeld, om hem in te lichten over zijn keuze. Daar waren ballen voor nodig en Luc (Van Thillo, red.) apprecieerde dat ook. Aan hem heeft het trouwens zeker niet gelegen. Het is die andere die hem naar de uitgang heeft geduwd.”

“Blijkbaar mag je als jonge gast dus niet voor een mooi langetermijnproject in eerste klasse kiezen. Dan vraag ik me af: is dit hoe je jezelf als zogezegd jeugdgerichte club wil presenteren? Door een jongen die alles correct heeft gedaan nu te bannen?”

Alstublieft! Eerlijk gezegt, schrijnend is het, amateurisme troef ...
Last edited by Netzer on Mon Dec 01, 2025 6:37 pm, edited 1 time in total.
Formerly known as Lisp-boy

Steve84

Post by Steve84 » Mon Dec 01, 2025 6:36 pm

Idd wel een straffe reactie van zijne manager in Gva.
Das Roel van Hemert begot. Daarmee dat ik die altijd in de zeteltjes zie zitten achter de goal. Lierse heeft idd wel liggen slapen als ik zijn mening hoor. Maar das natuurlijk zijn kant van het verhaal. Zonde.

G.C.

Post by G.C. » Mon Dec 01, 2025 8:23 pm

Ben niet tevreden over hoe het nu gegaan is met Lenaerts.

Maar enkele kanttekeningen:
* zeggen dat het een jeugdspeler van Lierse is. Het is pas zijn 2de seizoen hier
* in voorbereiding scoort hij regelmatig en ze hebben al voor minder iemand een contract gegeven
* zelfs het aangeboden profcontract zal wss heel laag zijn (kort bij minimumloon)
* manager Roel van Hemert : zegt genoeg

Er zal toch budget moeten bijkomen, maar als er nu ook geen geld van tv contract meer komt.

En wie geeft aub da Ozzy gedoe terug een ban?

Daylon Claasen

Post by Daylon Claasen » Mon Dec 01, 2025 8:30 pm

De emmer der vernederingen heeft zowaar nog een diepere bodem.
1) een destijds 17-jarige jeugdspeler die zowat elke match van de voorbereiding scoort & waar je duidelijk op rekent aan de competitie laten beginnen zonder contract???
2) het vertikken om, terwijl hij je al niks kost, zijn grootvader ocharm 150€ onkostenvergoeding te laten betalen & 2 parkeertickets
3) ‘t jong begint te scoren, mr. Kindermans wordt wakker maar slaagt er toch in de familie nogmaal te schofferen
4) wanneer hij dan eieren voor zijn geld kiest (zeer pijnlijk om te zeggen maar wie kan die jongen nog ongelijk geven), een 18-jarig kind uit eigen jeugd compleet zwart maken op sociale media waarvan de meeste beweringen nota bene gelogen zijn en dit allemaal om de onkunde van een arrogant fils à papa’ke te verbloemen.

Dit is du jamais vu. Heeft er ooit iemand al een bestuur van een professionele voetbalclub de flaters zo opeen zien stapelen?

tompax

Post by tompax » Mon Dec 01, 2025 8:36 pm

Ik hoor dat Kindermans toch niet de enige was die er niet echt in geloofde. Bij de beloften vorig jaar nooit mogen starten, iedereen daar verrast van wat er nu met de beker gebeurd is. Frappant, de trainer toen niet in hem geloofde zit nu bij de U19 van KV... Lenaerts kan er zijn kop voor leggen en is snel, maar verder is hij geen uniek toptalent. Desondanks vind ik de hele situatie om verschillende redenen toch dieptriest.

Maar om er toch iets positiefs in te zoeken:
- Hopelijk is dit een wake up call om de echte talenten zoals Vermeulen en De Peuter beter te beschermen...
- Bestuur kennende gingen ze met de doorbraak van Mauro onterecht op hun lauweren rusten en nog steeds geen aanvallende versterking zoeken. Misschien dat ze nu alsnog die zoektocht terug oppikken.

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Dec 01, 2025 8:41 pm

G.C. wrote:
Mon Dec 01, 2025 8:23 pm

* zeggen dat het een jeugdspeler van Lierse is. Het is pas zijn 2de seizoen hier
* in voorbereiding scoort hij regelmatig en ze hebben al voor minder iemand een contract gegeven
* zelfs het aangeboden profcontract zal wss heel laag zijn (kort bij minimumloon)

Er zal toch budget moeten bijkomen, maar als er nu ook geen geld van tv contract meer komt.

Monddood maken? Dan kan je straks die terechte kritiek geven hier ook bannen en of 90% op FB... Vrije meningsuiting ken je dat? Neen? Zoek maar eens op wat dit woord betekent ipv iemand te bannen omdat hij een mening heeft en terechte kritiek heeft op de gang van zaken. Dan nog iets als je dit niet wil lezen waarom scrol je dan niet verder enz?

Devyd

Post by Devyd » Mon Dec 01, 2025 9:00 pm

G.C. wrote:

Op facebook is er ene Schoenmakers die exact dezelfde haat verspreid richting van Thillo .

Ik denk dat hem al andere oorden is aan het opzoeken om zijn verkondigingen te doen in het geval dat hem weer geband word hier 🙄

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Dec 01, 2025 9:31 pm

Devyd wrote:
Mon Dec 01, 2025 9:00 pm
G.C. wrote:

Op facebook is er ene Schoenmakers die exact dezelfde haat verspreid richting van Thillo .

Ik denk dat hem al andere oorden is aan het opzoeken om zijn verkondigingen te doen in het geval dat hem weer geband word hier 🙄
Ten eerste ik ken de voorzitter niet, ten tweede ik heb geen haat tov iemand, ten derde waarom hebben sommigen hier problemen met terechte kritiek op het beleid van de club? Vrije meningsuiting al van gehoord? Kritiek als het terecht is moet kunnen zoniet is dat het failliet van een club. Nog dit van een Schoenmakers nog nooit een reactie gelezen hoor op FB toch weer niet uit de duim gezogen zeker? Ondertussen word op FB wel de frustraties duidelijker mag het, heeft niks te maken met haat wel met ontgoocheling over de gang van zaken en vooral omdat men niet leert uit fouten.

Post Reply